צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי

להאזנה:

 

רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי יכולה לגרום להשלכות חמורות וארוכות טווח, וכך מניתוח שכיח באופן יחסי לניתוח בעל השלכות חמורות על איכות חייו של המטופל. בשל כך בית המשפט רואה חשיבות בנקיטת יד קשה כאשר ישנה התרשלות בעת ניתוח זה, וישנה חשיבות כי נדע ונעמוד על זכויותינו המגיעות לנו במידה וסיטואציה מצערת זו מתרחשת לנו או ליקירנו עוד בטרם הניתוח וקל וחומר לאחריו במידה ודבר כלשהו הש

במאמר זה נציג ראשית מהו ניתוח בקע מפשעתי ואת הסוגים הנפוצים של רשלנות במקרים מסוג זה. לאחר מכן נבחן מהו המענה המשפטי הניתן לקורבנות של רשלנות רפואית בעת הניתוח. חשוב להדגיש ישנם מקרים נוספים של רשלנות הקשורים לניתוח בקע מפשעתי, אשר אינם ייחודים לניתוח זה אלא משותפים לרשלנות בניתוחים באופן כללי, אך במאמר זה אנו נתמקד ברשלנות הייחודית לניתוח מסוג זה

 

מהו ניתוח בקע מפשעתי

בקע מפשעתי הינו מצב רפואי המכונה גם "קילה" הוא בקע אשר מופיע באזור המפשעה בו ישנה התרחבות של שק מחלל הבטן באזור המפשעה. תופעה זו מתרחשת בעקבות התרופפות דופן הבטן באזור המפשעות, לעיתים באופן מולד ולעיתים כתוצאה מהזדקנות והחלשות דופן הבטן. כאשר הבקע גדל כך גם הכאבים וחוסר הנוחות כתוצאה מקיומו הולכים וגוברים.

בהתאם, ניתוח לתיקון הבקע אינו ניתוח דחוף ואנשים בוחרים לעשותו לרוב כאשר הבקע מריע לשגרת חייהם. דחיפות הניתוח תלויה בחומרת הבקע וסיבוכים אפשריים, כאשר במרבית המקרים הניתוח אינו דחוף ונעשה בהתאם לבקשת המטופל ורמת כאביו. זאת מאחר ובמרבית המקרים הניתוח נועד לשיפור איכות החיים. לכן במידה וישנה רשלנות אשר פוגעת עוד יותר באיכות החיים הדבר צורם אף יותר. אחד הסיבוכים הנפוצים היא פגיעה באשכים באופן אשר פוגע בתפקוד המיני ואף יכול להוביל לאימפוטנציה ועקרות.

רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי
רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי

רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי – הוכחת הנזק

ניתוח הבקע המפשעתי כאשר אינו מבוצע בצורה נכונה מחריף את הכאבים אשר היו מנת חלקם של המטופל עוד טרם הניתוח ומשיג למעשה את הפעולה ההפוכה ממטרתו. בית המשפט רואה בחומרה רבה מקרים של רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי, שכן במרבית המקרים מדובר בניתוח שאינו הכרח אלא אופציונלי, ומצפה לזהירות רבה בקרב רופאים אשר כידוע חייבים חובת זהירות כלפי מטופליהם על שולחן הניתוחים.

על מנת להוכיח רשלנות רפואית כלפי מטופל בעת ניתוח מסוג זה, צריך להוכיח נזק למטופל, התרשלות מצד הגורם הרפואי וקשר סיבתי בין ההתרשלות לנזק שנגרם למטופל. אך לעיתים ניתן להוכיח כי הרשלנות לא נגרמה כתוצאה מהתרשלות ישירה בעת הניתוח, אלא מכך שלא הזהירו את המטופל מראש לסכנות הטמונות בהליך הרפואי, רשלנות זו נקראית פגיעה באוטונומיה של המטופל.

 

דוגמא לרשלנות רפואית בניתוח בקע

להלן דוגמא לרשלנות רפואית בעת ניתוח בקע מפשעתי: בפסק דין ת"א 8196-09-11, הגיע לבית המשפט המחוזי בירושלים אדם אשר טען כי כתוצאה מהניתוח השני שעבר לתיקון בקע מפשעתי, נפגע אשך שמאל באופן אשר הוביל לעקרות. בשל כך תבע המטופל את המרכז הרפואי בו נותח ואת שני הרופאים אשר ביצעו את הניתוח. התובע טען כי הרופאים לא הסבירו לו את הסכנות הטמונות בניתוח מסוג זה ובכך פגעו באוטונומיה שלו. מנגד הרופאים טענו כי לא התרשלו במהלך הניתוח וביצעו אותו לפי סטנדרטים מחמירים.

בית המשפט פסק לזכות המטופל פיצויים בסך 200,000 שקלים, תוך שהוא פוסק שתי קביעות משמעותיות:

  1. לא היה קשר סיבתי בין התרשלות הרופאים לבין הנזק שנגרם, אך במידה והיו עורכים בדיקה מדוקדקת היו יכולים לדעת שהמטופל עבר בעברו ניתוח לתיקון בקע מפשעתי וכי בשל כך ישנו סיכון לעקרות בניתוח השני.
  2. כאשר לא אומרים למטופל את הסיכונים הקיימים בניתוח מסוים, אשר יכלו לגלות בבדיקה מדוקדקת הרופאים פוגעים באוטונומיה של המטופל אשר לא קיבל את ההזדמנות לעשות בחירה מושכלת בנוגע לניתוח.

 

מנגד בפסק הדין אשר ניתן בהליך ת"א 1369-11-08 פלוני נגד בית החולים הלל יפה עסק במטופל אשר סבל מכאבים באזור המשפיעה ואובחן כסובל מבקע סמוך לאשך הימני, ובשל כך עבר ניתוח. לאחר הניתוח החל המטופל לסבול מכאבים חמורים יותר באזור האשך והתקשה ללכת, הפרעות שינה ובעיות בתפקוד המיני. בעקבות כך טען כי הניתוח בוצע ברשלנות. מנגד הנתבעים טענו כי הפגיעה באשך לא הייתה כתוצאה מהניתוח, ובמידה ונגרם נזק כתוצאה מהניתוח זה היה מסיבוך נדיר אותו לא יכלו היו לצפות. במקרה זה, בית המשפט פסק כי לא הוכח קשר סיבתי בין הניתוח שבוצע לפגיעה באשך ולכן דחה את התביעה.

כלומר בשני פסקי הדין עסקו ניתוח דומה ומצב רפואי דומה לאחר הניתוח, אך תוצאות הפוכות לחלוטין, מאחר ובהליך הראשון התמקדו באוטונומיה של המטופל בעוד בשני התמקדו ברשלנות של הרופאים במסגרת הניתוח. מכאן ניתן להבין את חשיבות ההוכחה של כל יסודות הרשלנות ולהסתמך על גורמים מקצועיים ומיומנים השולטים בדיני הנזיקין כאשר נכנסים להליך משפטי מסוג זה.

 

לסיכום

ניתן לקבל פיצוי כספי משמעותי בגין רשלנות בניתוח בקע מפשעתי, אך מאידך ייתכן כי לא יקבלו שום פיצוי במידה ולא מוכיחים את כל יסודות הרשלנות אשר תוארו במאמר. ההבדלים בין התנהלות נכונה אשר שמה דגש על העוולות הנזיקיות רלוונטיות יכולה לעלות מאות אלפי שקלים למטופל, ולכן במידה ואדם עבר ניתוח לתיקון בקע מפשעתי אשר השתבש חשוב שיידע כי ישנה היתכנות לקבלת פיצוי בגין רשלנות רפואית אך הדבר תלוי בפרטי המקרה ואופן ניהול התביעה וכי מומלץ להתייעץ עם עורך דין על מנת שיוכל להעריך את המקרה הספציפי ולהמליץ באיזו אסטרטגיה יש לנקוט אם בכלל.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם