צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון שיזור אשך

להאזנה:

 

שיזור אשך, הנקרא גם תסביב אשך, הינו מצב שבו האשך מסתובב סביב עצמו, אם בעקבות בעיה רפואית מולדת, או כתוצאה מחבלה. אבחון מהיר ויעיל של שיזור אשך עשוי להיות קריטי, שכן אם המצב לא מטופל תוך מספר שעות, ייתכנו נזקים בלתי הפיכים למטופל. כיצד נוכל להכריע האם התרחשה רשלנות רפואית באבחון שיזור אשך?

 

שזירת אשך הינה תופעה נפוצה יחסית, אשר מופיעה בקרב כאחוז מהגברים בכל הגילאים. עם זאת, התופעה נפוצה יותר בקרב מתבגרים, וכשלושה עד שבעה ילדים נאלצים לעבור מידי שנה ניתוח להסרת אשך בעקבותיה, כאשר הסובלים מאשכים טמירים עלולים להיות פגיעים יותר לשיזור אשך.

 

אבחון שיזור אשך

במידה ועולה חשד לשזירת אשך, על הרופא להפנות את המטופל לבדיקת אולטרה סאונד, בעזרתה ניתן לראות האם קיימת זרימת דם לאשך, ובכך לאבחן את התופעה. התסמינים הנפוצים ביותר לשיזור אשך הינם:

  • כאב חריף, חד ופתאומי באשך או בבטן התחתונה;
  • נפיחות, רגישות ואודם של האשכים;
  • בחילות או הקאות;
  • חום גוף גבוה;
  • היעדר רפלקס כרמסטרי;
  • עיבוי צינור הזרע;
  • שינוי במיקום יותרת האשך.
רשלנות רפואית באבחון שיזור אשך
רשלנות רפואית באבחון שיזור אשך

טיפול בשיזור אשך

שיזור אשך הינו מצב חירום, אשר מצריך התערבות כירורגית מיידית. לאחר האבחון, המטופל יעבור ניתוח, במסגרתו יוחזר האשך למצבו הרגיל, ובכך תחודש זרימת הדם התקינה לאשך. עם זאת, הניתוח יעיל רק במקרה שהוא מבוצע עד שש שעות מרגע הופעת התסמינים, כאשר בתוך 24 שעות סיכויי ההצלחה של הניתוח יורדים לאפס.

 

סיבוכי תופעת שיזור האשך

במידה ושיזור האשך לא מטופל תוך מספר שעות, עלול להתרחש מוות של האשך כתוצאה מחסימת זרימת הדם. במצב כזה, לא יהיה מנוס מכריתת האשך בניתוח. זאת ועוד, ייתכנו מקרים בהם נזק לאשך או כריתתו ייגרמו לפגיעה בפוריות המטופל.

 

רשלנות רפואית באבחון שיזור אשך

כפי שהודגש, יש חשיבות מכרעת לאבחון מהיר ונכון של שיזור האשך. במקרה ובעקבות התנהלות בלתי מקצועית של הרופא המאבחן, נגרם נזק למטופל, ייתכן ותקום נגדו עילת תביעה בגין רשלנות רפואית. עם זאת, בבואנו לבחון את התקיימות העילה, עלינו להוכיח כי התנהגותו של הרופא עמדה בסתירה להתנהגות המצופה מרופא סביר, ושזה פעל בניגוד לפרקטיקות הרפואיות המקובלות.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם