צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים

להאזנה:

 

עולם הרפואה האסתטית הולך ומתפתח בקצב מסחרר בשנים האחרונות, והיום לא מעט נשים וגברים פונים אל מגוון ענק של טיפולים אסתטיים שונים, לרבות ניתוחי כירורגיה פלסטית. אחד מן הטיפולים האסתטיים הנפוצים ביותר הוא ניתוח עפעפיים, אך לעיתים מתבצעת רשלנות כזו או אחרת, למידע נוסף ופירוט הליך התביעה במקרי רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים, המשיכו לקרוא.

הניתוח, אשר מבוצע במטרה ליצור מראה פנים רענן וצעיר יותר עבור המנותח או המנותחת. לעתים מבוצע ניתוח עפעפיים גם לטובת שיפור הראייה. היות ומדובר כאן בניתוח כירורגי לכל דבר ועניין, המתבצע תוך שימוש בהרדמה, ומצריך הכשרה הן בתחום רפואת העיניים והן בתחום הניתוחים הקוסמטיים, מדי פעם תוצאותיהם של ניתוחי עפעפיים אינם לשביעות רצונו של המטופל ואף מחמירים את מצבו.

 

רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים – מה זה אומר בעצם?

רשלנות רפואית היא בוודאי מונח ששמעתם בעבר, אבל לא בטוח שידעתם מה הוא בדיוק אומר. רשלנות רפואית הוא מונח המתייחס להתנהלות רשלנית מצד רופאים מטפלים – הן בשלב שלפני הניתוח, הן בעת ביצוע הניתוח עצמו והן בעת הליווי והמעקב שלאחר הניתוח. בכל הנוגע לרשלנות רפואית בניתוח עפעפיים – קיימות נקודות ספציפיות נוספות שעלולות להביא לידי ביטוי רשלנות רפואית.

 

כיצד הרשלנות באה לידי ביטוי?

ניתוח עפעפיים הוא ניתוח המצריך הליכי הכנה ובדיקות עוד לפני שניגשים לבצע אותו בפועל. המטופל או המטופלת אמורים לעבור סקירה רפואית מקיפה ביותר, הכוללת מידע רלוונטי כמו תרופות שהם נוטלים, ניתוחים שהם כבר ביצעו בעבר, סוגי אלרגיות, מחלות קיימות ועוד.

במידה והרופאים המטפלים אינם מבצעים סקירות רפואיות מסוג זה, הרי שהם מתנהלים תוך רשלנות רפואית חמורה, ועלולים להעמיד את המטופלים בפני סיכון גופני ממשי.

רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים
רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים

רשלנות רפואית בשלבים המקדימים לביצוע הניתוח

רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים יכולה לבוא לידי ביטוי גם בשלב ההסברים לקראת ביצוע הניתוח.

כחלק מהליך ההכנה לניתוח, המטופלים אמורים לקבל מידע רלוונטי הכולל, למשל, מידע לגבי תרופות מסוימות שאין ליטול אותן בסמוך למועד הניתוח או מידע לגבי זמני ההחלמה ואופן ההחלמה מהניתוח אשר ישקפו למטופלים צעדים שהם יצטרכו לקחת כמו ימי מחלה לשם התאוששות ועוד.

במידה והרופאים המטפלים לא יכינו את המטופלים לניתוח באופן הראוי – הרי שמדובר גם כאן ברשלנות רפואית חמורה.

 

רשלנות רפואית במהלך ניתוח עפעפיים

כמובן שגם בכל מה שקשור בניתוח עפעפיים עצמו, עלולה לבוא לידי ביטוי רשלנות רפואית. שימוש בכלים לא מתאימים מצד הרופא המנתח או צוות חדר ניתוח, חוסר הקפדה על היגיינה, הרדמה כללית או מקומית שלא נעשית כהלכה ועוד מגוון סיטואציות עלולות להעמיד את המטופלים בפני סיכון שבא לידי ביטוי בזמן הניתוח, שעלול להביא לתוצאות חמורות בהמשך הדרך.

 

מקרים של רשלנות רפואית לאחר ביצוע ניתוח עפעפיים

לאחר ביצוע ניתוח עפעפיים אמורים הרופאים המטפלים ללוות ולהיות לעזר עבור המטופלים.

היות ובחלק מן המקרים יהיה צורך בשימוש באמצעי חיטוי כדי לשמור על אזור הניתוח סטרילי ונקי, היעדר הסברים מנומקים ומפורטים למטופלים יהיו בגדר רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים.

כמו כן, במידה והמטופלים מתלוננים על תופעות לוואי מסוימות או על תסמינים ששמו לב אליהם לאחר ביצוע הניתוח, הרופאים המטפלים צריכים, כמובן, להקדיש את מלוא תשומת הלב לעניין ולהדריך אותם לביצוע פעולות שונות.

חוסר תפקוד מסוג זה גם הוא, כמובן, עלול להיחשב כרשלנות רפואית. כמובן, גם רופאים שלא מזמנים את המטופל לבדיקות מעקב לאחר הניתוח או מתרשלים בזמן ביצוען עלולים להיחשב כמי שחטאו ברשלנות רפואית בניתוח עפעפיים.

 

מה ניתן לעשות במידה ונפגעת מרשלנות רפואית בניתוח עפעפיים?

במידה ונפגעתם ממקרה של רשלנות רפואית בניתוח – העוול שנגרם לכם, כמו גם הפגיעה בהיבטים הפיזיים, האסתטיים והנפשיים, בהחלט יכולים לשמש בסיס לתביעת רשלנות רפואית.

כיצד מגישים תביעה בגין רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים? על כך נרחיב בשורות הבאות.

 

השלב הראשון בתביעה – חוות דעת מומחה

עוד לפני שתתחילו לבנות את התיק ולאסוף מסמכים וראיות, תצטרכו בשלב הראשון לבקר אצל מומחה מתחום רפואת העיניים או הכירורגיה הקוסמטית – תלוי בנזק שנגרם לכם עקב הניתוח. המומחה אליו פניתם יוכל לספק לכם מסמך עם חוות הדעת שלו בנוגע למקרה שקרה לכם.

במסמך יפורט הקשר בין הפגיעות והנזקים שנגרמו לכם בעקבות הניתוח, לבין ההתנהלות הרשלנית של הרופאים או הצוות המטפל, זהו הבסיס שלכם לתביעת רשלנות רפואית בניתוח עפעפיים.

 

השלב השני בדרך לתביעת רשלנות

עם חוות הדעת מהמומחה איתו נועצתם, אתם יכולים להתקדם אל השלב הבא בהליך הגשת תביעת רשלנות רפואית: שלב בחירת עורך הדין שילווה אתכם לאורך התהליך המשפטי.

עורך הדין ילווה אתכם קודם כל בבניית תיק התביעה. שלב זה ידרוש מכם הצגת מסמכים רפואיים רלוונטיים, כמו גם עדויות וראיות שיוכלו לבסס את התביעה שלכם. בהמשך, יוכל עורך הדין לייצג אתכם בפועל בזמן המשפט, וכמובן להביא לידי ביטוי מגוון חוקים וסעיפים שיוכלו לעמוד לצידכם ולחזק את טענותיכם.

 

איך לבחור עורך דין לטיפול בתביעת הרשלנות

היות ומדובר כאן על תביעה משפטית לא פשוטה, עורך הדין שתבחרו צריך להיות מקצועי, בעל ניסיון בתיקי רשלנות רפואית בתחום הניתוחים הכירורגיים עם המלצות רלוונטיות שיעידו על אופי וטיב הפעילות המשפטית שלו.

על מנת לוודא שאתם בוחרים בצורה נכונה, היינו ממליצים בשלב הראשון להתייעץ עם מכרים קרובים או בני משפחה שכבר יצא להם להשתמש בשירותים של עורך דין. ככל שתצליחו לאסוף המלצות אמינות יותר, ככה תוכלו להבטיח בחירה נבונה ואפקטיבית יותר, עם פוטנציאל גבוה יותר להשגת פיצויים בעקבות תביעתכם. בהצלחה!

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם