צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית סרטן שד גרורתי בעצמות

להאזנה:

 

אחד הדברים הקשים ביותר עבור נשים שחלו בסרטן השד ובני משפחותיהן, הוא לשמוע שהסרטן התפשט. כאשר הסרטן מתפשט לאזורים נוספים בגוף זה נקרא גרורות, וכשמדובר בסרטן שד גרורתי בעצמות הכוונה היא לתאים סרטניים שהגיעו אל הגפיים, עמוד השדרה, האגן או הגולגולת. הבשורה על התפשטות סרטן השד אל העצמות, פירושה שהסרטן הופך קשה יותר לטיפול, ושסיכויי ההחלמה ממנו פוחתים באופן משמעותי .

כשמדובר בסרטן שד עם גרורות בעצמות, סיכוייה של המטופלת להחלים צונחים מ – 89 ל – 25 אחוז. עם זאת, אם הגידול הגרורתי נתפס בשלב מוקדם, יתכן שיהיה קל יותר לשלוט בו. לעומת זאת, בסרטן שניוני בעצמות שמאובחן באיחור, הרבה יותר קשה לטפל ומאתגר מאוד לבלום את התפשטותו לאזורים נוספים בגוף.

 

מהו סרטן גרורתי?

במילים פשוטות, סרטן גרורתי הוא כל סרטן שהתפשט ממיקומו המקורי בגוף למקום אחר בגוף. כמעט כל סוג של סרטן יכול להתפשט. לרוב, סרטן השד יגרור גרורות לעצמות, לריאות ולכבד.

כשיש גרורות, פירוש הדבר שהתאים הסרטניים התפשטו לרקמה שסביב הגידול הראשוני.

לאחר מכן הם עוברים למחזור הדם או נוזל הלימפה ומועברים לחלקים אחרים בגוף. חלק מהתאים ימותו במעבר, אך אחרים עשויים לשרוד.

רשלנות רפואית סרטן שד גרורתי בעצמות
רשלנות רפואית סרטן שד גרורתי בעצמות

בשלב מסוים, התאים הסרטניים יפסיקו לנוע כשהם מגיעים לקצה כלי הדם הזעירים הנקראים נימים. לאחר מכן הם מתרבים באותו מקום חדש ואף מתחילים לעורר צמיחה של כלי דם חדשים. כלי הדם החדשים שומרים על הרקמה הסרטנית המסופקת בחמצן וחומרים מזינים. אם הגידול יכול להתנגד למערכת החיסון של הגוף עצמו, הוא ממשיך לגדול.

 

כיצד מאבחנים סרטן שד גרורתי בעצמות?

לרוב, ברגע שאדם מאובחן כחולה סרטן מכל סוג שהוא, הרופאים יחפשו אחר סימני גרורות.

חולים הסובלים מסרטן גרורתי עשויים להראות תסמינים באופן מיידי. תסמינים אלו בדרך כלל יהיו מקומיים באזור הגידול הגרורתי. אם גרורות סרטן השד הגיעו לעצמות, המטופלת עלולה לחוות שברים או כאבי עצמות. לעיתים, תסמינים אלו מופיעים עוד לפני תסמיני הסרטן המקורי.

במקרה זה, לפעמים יכול להיות קשה לקבוע היכן מקור הגידול הראשוני. גידולים המופיעים במקומות חדשים נקראים גידולים גרורתיים. עם זאת, הם עדיין מסווגים תחת נסוג המקורי של הסרטן. כך שאם אישה מאובחנת כחולה בסרטן השד והסרטן שולח גרורות לעצמות שלה, מצבה נקרא כיום "סרטן שד גרורתי בעצמות" או "סרטן שד משני בעצמות".

סיבה אחת לכך היא שתאי סרטן גרורתיים נוטים לחלוק תכונות מולקולריות עם התא הסרטני המקורי. בהתאם לכך, שני הגידולים ייראו דומים תחת מיקרוסקופ.

 

כיצד ניתן לטפל בסרטן שד גרורתי בעצמות?

בדרך כלל מטפלים בסרטן גרורתי על פי האבחנה המקורית. הודות לתכונות המולקולריות המשותפות בין הגידולים הראשוניים והגרורתיים, לרוב ימליץ רופא על טיפולים המוצגים כיעילים לסרטן הראשוני – במקרה זה, סרטן השד.

עם זאת, חשוב להבין כי כשיש לסרטן השד גרורות בעצמות, פירוש הדבר הוא שמצב הסרטן של המטופלת כבר מתקדם למדי. ברוב סוגי הסרטן, הפרוגנוזה מחמירה משמעותית לאחר הופעת גרורות. נדיר שניתן למגר גידולים גרורתיים לחלוטין. הטיפולים מתמקדים בדרך כלל במניעת צמיחת גידולים נוספים ובהעלאת איכות חייו של המטופל.

בהתאם לשלב הסרטן ומצב המטופלת, הטיפול עשוי לכלול אחד או יותר מהדברים הבאים:

  • כימותרפיה
  • כריתה
  • הקרנות
  • טיפול בהורמונים
  • טיפול פליאטיבי להקלת הסימפטומטים

אפשר לטפל בסרטן שד גרורתי בעצמות גם אם הגידול הסרטני הראשוני לא נמצא.

 

אבחון מוטעה של סרטן שד גרורתי – מדוע זה קורה בכלל?

ישנן דרכים רבות בהן ניתן להגיע לאבחנה שגויה של סרטן שד גרורתי, והן כוללות:

  • תקשורת לקויה בין רופאים: במקרה של אבחון סרטן שד, סביר להניח שרופא המשפחה של המטופלת יעבוד עם מומחים אחרים במהלך הטיפול כמו רדיולוגים, מנתחים או שירותי מעבדה. אם התיק הרפואי של המטופלת אינו מעודכן במלואו בכל הרשומות הרפואיות ומידע על תסמינים אינו עובר כהלכה בין כל אנשי המקצוע הרפואיים הרלוונטיים, סימני האזהרה של הגרורות עלולים לעבור לצוות הרפואי "מתחת לרדאר".
  • המנעות מהפניה לבדיקות מתאימות: על הרופאים להיות ערניים מאוד עם חולי סרטן כדי לאתר מוקדם גידולים גרורתיים. אם הם חושדים בגרורות, עליהם להזמין ביופסיות, צילומי רנטגן, MRI או בדיקות אחרות. לא תמיד זה קורה או שזה קורה בשלב מאוחר מדי.
  • בדיקות לא תקינות: אם ביופסיות ובדיקות אחרות מבוצעות בצורה לא תקינה, הן אינן יכולות להחזיר תוצאות אמינות ולשקף נאמנה את מצבה של המטופלת.
  • פענוח שגוי של בדיקות: הגורם המקצועי שעוסק בפענוח של בדיקות הקשורות בסרטן שד, נדרש לנקוט משנה זהירות כשהוא עושה זאת. אחרת, גידול גרורתי עשוי להיות מפוענח בתור גידול שפיר וממצאים חריגים עלולים שלא להיות מזוהים.

 

השלכות של אבחון מאוחר של סרטן שד גרורתי בעצמות

ככל שגידול גרורתי לא מאובחן לאורך פרק זמן רב יותר, כך הוא יכול לגדול באין מפריע.

פירושו של דבר הוא שהתאים הסרטניים יכולים להתרבות ולבנות יותר כלי דם. ככל שהסרטן הגרורתי מתקדם יותר, כך הוא מאתגר יותר לטיפול. אם כן, התוצאה העיקרית של אבחנה מאוחרת לסרטן שד גרורתי בעצמות, היא פרוגנוזה גרועה יותר ממה שהמטופלת יכולה היתה לקבל לו היו מאבחנים זאת בזמן.

יתרה מכך, יתכן כי המטופלת תצטרך לעבור טיפולים אינטנסיביים או פולשניים יותר עקב כך. אם סרטן השד הגרורתי היה מזוהה בשלב מוקדם יותר, יתכן וניתן היה לבלום את התפשטות הגידולים הגרורתיים באמצעות טיפול פחות אגרסיבי. טיפול אגרסיבי מקשה על מצבה המאתגר ממילא של המטופלת היות והוא גורם לכאבים חמורים יותר (גם פיזיים וגם פסיכולוגיים) ותופעות לוואי שליליות.

 

במידה ואת או אדם אהוב נפלתם קורבן לאבחון מאוחר או לקוי של סרטן שד גרורתי בעצמות, עליך לפנות לייעוץ משפטי מעורך דין מנוסה המתמחה בתביעות רשלנות רפואית בהקדם האפשרי. במידה וניתן יהיה להוכיח קשר סיבתי בין הרעת המצב הרפואי של המטופלת ובין רמת הטיפול הרפואי שניתן לה, עו"ד מתחום תביעות הנזיקין יוכל לסייע לך בקבלת פיצוי כספי.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם