צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

סרטן שד גרורתי שלב 4

להאזנה:


 

אם נאמר לך שיש לך סרטן שד גרורתי שלב 4, המשמעות היא שהסרטן התפשט מעבר לרקמת השד לאזורים אחרים בגוף. במקרה של סרטן השד, אבחנה של סרטן שלב 4 עשויה להתייחס לגרורות סרטניות שהגיעו לאיברים נוספים בגוף, כמו עצמות, ריאות, כבד או אפילו המוח.

למרות שלסרטן השד הגרורתי אין תרופה, ניתן לטפל בו. קבלת טיפול מתאים יכולה להעלות את איכות החיים של המטופלת ואת תוחלת החיים שלה. כמובן, השאיפה היא למנוע מלכתחילה את התדרדרות הסרטן עד שלב 4. לאבחון מוקדם של סרטן השד יש תפקיד חשוב מאין כמוהו בעיכוב התפתחותה של המחלה ושיפור סיכויי ההחלמה של המטופלת. במקרים בהם הרופא המטפל או גורמים רפואיים אחרים, לא נתנו למטופלת מענה הולם וכתוצאה מכך התדרדר מצבה – יש לשקול הגשת תביעה על רשלנות רפואית. על כך נפרט במאמר הבא.

 

מהם שיעורי ההחלמה מסרטן שד גרורתי שלב 4?

האגודה האמריקנית לסרטן (ACS) קובעת כי שיעור ההישרדות היחסי לחמש שנים בקרב אנשים עם סרטן השד בשלב 4 הוא 22 אחוז. אחוז זה נמוך משמעותית ביחס לסרטן בשלבים מוקדמים יותר. בשלב 3, שיעור ההישרדות היחסי לחמש שנים עומד על 72 אחוז. בשלב 2 מדובר בלמעלה מ – 90 אחוז. בשורה התחתונה, נשים רבות הסובלות מסרטן השד חיות כיום זמן רב יותר מבעבר. בעשר השנים האחרונות מספר מקרי המוות מסרטן השד צנח משמעותית. מכיוון ששיעור ההישרדות גבוה יותר בשלבים המוקדמים של סרטן השד, אבחון וטיפול מוקדם הם מכריעים.

סרטן שד גרורתי שלב 4
סרטן שד גרורתי שלב 4

ככל שהגילוי מוקדם יותר, כך גדלים סיכויי ההחלמה של המטופל

שלב סרטן השד שלך כאשר אתה מאובחן ממלא תפקיד חשוב בפרוגנוזה שלך. על פי נתוני המכון הלאומי לסרטן (NCI), יש לך את הסיכוי הטוב ביותר להישרדות בחמש השנים שלאחר האבחון כאשר סרטן השד מאובחן ומטופל בשלב מוקדם יותר. זכור שכולם שונים, והתגובה שלך לטיפול עשויה לא להתאים לזו של מישהו אחר – אפילו בשלב 4. (greenspringsschool.com) שוחח עם הרופא שלך כדי ללמוד עוד על הגורמים האישיים שעשויים להשפיע על הפרוגנוזה שלך.

 

כיצד רשלנות רפואית קשורה לסרטן שד גרורתי שלב 4

אבחון שגוי או גילוי מאוחר של סרטן השד, הינם מחדלים רציניים שיש להם השפעה ישירה על המטופלת. מצב זה מתרחש כאשר רופאים או אנשי מקצוע אחרים מתחום הרפואה, מסווגים את התסמינים שהמטופלת מתלוננת עליהם או את תוצאות הבדיקות שלה בתור בעיה רפואית אחרת, או לחילופין – אינם מצליחים לאתר את מקור הבעיה כלל. לעתים קרובות, סוגים שונים של סרטן אינם מאובחנים בזמן או מזוהים בטעות בתור גידולים שפירים.

אבחנה שגויה או מאוחרת בהקשר של סרטן שד, עלולה להביא למצב בו הסרטן מתפתח באין מפריע ושולח גרורות לאזורים שונים בגופה של המטופלת – לעצמות, לריאות, לכבד, ללימפה ולמוח, מה שידוע בתור סרטן שד גרורתי שלב 4. כאשר סרטן השד הגרורתי מתגלה רק כלאחר יד, אפשרויות הטיפול והבלימה של התפשטות התאים הסרטניים, מצטמצמות מאוד. כתוצאה מכך חלה פגיעה בלתי הפיכה באיכות חייה של המטופלת וקיצור דרמטי בתוחלת החיים הצפויה לה, אותה ניתן היה להאריך לו ניתנה לה האבחנה הנכונה בזמן הנכון.

מנגד, ישנם מקרים של רשלנות רפואית שבהם ניתנת אבחנה שגויה אשר מובילה לכך שהמטופלת מקבלת טיפולים שאינם נדרשים לה בפועל. לדוגמה, ניתן לאבחן אדם כמי שיש לו סוג מסוים של סרטן כאשר בפועל אותו אדם אינו סובל ממנו. זה יכול להביא למצב בו המטופל או המטופלת נאלצים לעבור טיפולים כימותרפיים שעלולים להזיק לגוף יותר מאשר לעזור.

 

באילו מצבים מדובר על רשלנות רפואית בהקשר של סרטן שד גרורתי?

רופא עשוי להימצא אשם ברשלנות רפואית, במידה והוא לא עשה שימוש בנהלים המתאימים והפרקטיקות המקובלות לשלילת נוכחות של תאים סרטניים בגופה של המטופלת. זה עשוי לכלול הפניה לבדיקות לא מתאימות לבדיקת מצבה של המטופלת. במקרים מסוימים, שימוש בבדיקות הלא נכונות יכול להוביל לכך שהרופא המטפל לא יפענח כהלכה את תוצאות הבדיקות. ייתכן גם מצב של רשלנות רפואית באבחון סרטן בשלביו המוקדמים, הנובע מכך שהרופא המטפל לא ביצע תשאול רפואי מקיף מספיק מול המטופלת או נמנע מלבדוק את התיק הרפואי שלה בצורה מסודרת.

 

כיצד רשלנות בבדיקות עלולה להחמיר את מצבה של המטופלת הסובלת מסרטן שד גרורתי?

גם בדיקות סקר לסרטן עלולות להיכשל. למשל, הציוד המשמש בתהליך הבדיקה יכול להיות תקול ולא לעבוד באופן תקין. זה יכול לקרות, בין היתר, בגלל טכנאי תחזוקה שלא מקפיד לבדוק את הציוד על בסיס קבוע ובאופן יסודי מספיק. במקרים אחרים, עלולה המעבדה להחליף בטעות בין הדגימות שנלקחו ממטופלים שונים. תרחיש מסוג זה הוא נדיר יחסית, אך יכול להתרחש במתקנים עמוסים כמו בתי חולים שבהם יש תחלופה גבוהה של כח אדם ועבודה בתנאי עומס.
מצב של רשלנות רפואית הנוגע לאבחון סרטן שד או גרורות של סרטן שד, עלול להתרחש גם במצב בו טכנאי או רדיולוג מחמיץ משהו במהלך הדמיה או צילום רנטגן. יתכן שתהליך הבדיקה אינו יסודי דיו, ובכך עשויות לחמוק מעינו של מבצע הבדיקה בעיות מסוימות בגופה של הנבדקת.

 

האם אבחנה מאוחרת של סרטן שד גרורתי מעלה את הסיכון למוות?

כל חולה וכל מקרה של סרטן שד גרורתי הוא שונה. אי אפשר לדעת בוודאות מוחלטת מה היה קורה במקרה של אבחנה מוקדמת. עם זאת, סרטן שד גרורתי כרוך בדרך כלל בטיפול אגרסיבי ובפרוגנוציות מרתיעות. מכאן שגילוי מוקדם מעניק למטופלים את הסיכוי הטוב ביותר לחיים ארוכים. רופאים ואנשי מקצוע אחרים המתרשלים בטיפולם ואינם מצליחים לאבחן סרטן שד גרורתי במסגרת זמן סבירה, צריכים לתת את הדין על כשלים מקצועיים אלו. במידה וברצונכם להגיש תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית באבחון או טיפול בסרטן שד גרורתי שלב 4 – עליכם לפנות לסיוע מעורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואיות על מנת למצות את זכויותיכם.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם