צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

עורך דין נזקי גוף

להאזנה


 

אדם נוסע ברכבו וחווה תאונת דרכים, מחליק על רצפה רטובה בחדר האוכל של בית המלון או עובר טיפול רפואי רשלני. במקרים הללו וברבים אחרים, עלול להתרחש נזק חמור ואף בלתי הפיך. הדרך היחידה לנסות להקל עליו תהיה באמצעות פנייה אל עורך דין נזקי גוף, לצורך תביעת פיצויים.

מיהו עורך הדין הרלוונטי? כיצד מתנהלים הליכי התביעה? ובגין אילו מצבים וסוגיות ניתן לתבוע? במאמר זה תמצאו את התשובות המלאות.

 

הגשת תביעה בגין נזקי גוף

תחום נזקי הגוף מתייחס למגוון רחב של אירועים מהם נוצרת שאלה משפטית לעניין היקף וסוג הנזק, הגורם שנדרש לקחת לגביו אחריות, שאלת הפיצוי בגין הנזק שנגרם ועוד. בין האירועים הללו נמצאים התאונות לסוגיהן (תאונות עבודה, תאונות דרכים, תאונות אישיות), מחלות, רשלנות רפואית, הריונות ולידות ועוד.

הנזקים הנוצרים בכל תחום אינם פיזיים גרידא. חלקם הגדול משלבים בין פגיעה פיזית קשה למצב נפשי ירוד מאז התרחשות המקרה, הוצאות עתק שנגרמו בשל הצורך בטיפולים, סיוע והשגחה על חולים, נסיעות, ניתוחים ועוד. בעבור כל אלה, דורשים הנפגעים ולעתים קרובות יחד עם בני משפחתם, פיצוי כספי הולם המאפשר להתמודד עם המצב הקשה ולו במעט.

עורך דין נזקי גוף מהווה במובנים רבים את הגורם היחידי שמלווה את התובעים לכל אורך הדרך, משלב בירור המקרה והנזקים ממנו ועד לפסק הדין או החתימה על הסכם פשרה מול הצד המזיק. עורך הדין משמש גם ככתובת לשאלות משפטיות בנושא, כמו למשל בירור מקדים לכך שמקרה מסוים אכן ייחשב כרשלנות רפואית, ערעור על פסק דין, תיקים לפני התיישנות ועוד.

ככל שעורך הדין מנוסה ומיומן יותר, בייחוד ביחס למקרה האישי שאירע – כך יוכל לספק מידע קונקרטי יותר ואפשרויות פעולה רחבות ומוצלחות יותר.

 

עורך דין נזקי גוף בתביעות רשלנות רפואית

רשלנות רפואית מוגדרת כמחדל, שגיאה או הפרת חובת הזהירות כלפי מטופלים לפני, במהלך ואחרי מתן הטיפול, באופן שגרם להם נזק אותו אפשר היה למנוע. תביעות רשלנות רפואית נדרשות להוכיח הן את הנזק שנגרם, הן את טיבה של הרשלנות והן את הקשר הסיבתי בין השניים – כלומר להראות כיצד ההתרשלות עצמה גרמה לאותו הנזק.

כך למשל, במקרה שבו מטופל מלין כבר תקופה ארוכה על כאבים מסוימים אך לא מופנה לבדיקות הנדרשות ומגלה מאוחר יותר על מחלה ממארת, או יולדת שלא חוברה למוניטור טרם הלידה כך שלא אותרה מצוקה עוברית הדורשת בביצוע לידה דחופה.

 

עורך דין נזקי גוף לתביעות בביטוח הלאומי

כל אדם שנפגע, בין אם באופן זמני ובין אם לצמיתות, זכאי לבקש הכרה ותגמולים מתאימים מהמוסד לביטוח הלאומי. טענות המבוטח ייבדקו בוועדה רפואית, שתקבע האם יש מקום לקביעת אחוזי נכות שמהם נובע תגמול כספי. עורך דין נזקי גוף ינחה את התובע באיסוף והצגת המסמכים הרפואיים לוועדה, במענה מתאים לשאלותיה ולעתים ישמש גם כמייצג בחדר הוועדה בנוכחותו של התובע.

עורך הדין יטפל גם במקרים של דחיית התביעה, או קבלת אחוזי נכות שאינם הולמים את הפגיעה או המחלה הקיימת. תכלית הליווי המשפטי תהיה למקסם את זכויותיו הרפואיות של המבוטח, כדי שיוכל לקבל תגמול המאפשר לו להתמודד עם הפגיעה הקיימת.

 

עורך דין נזקי גוף לתביעות מול חברות ביטוח

אנשים רבים מחזיקים בביטוחים שונים, שנועדו לספק להם את "קורת הגג הבטוחה" ברגעי האמת. יחד עם זאת, במקרים שבהם חברת הביטוח דוחה את התביעה בטענה כלשהי, או מעמידה את הפיצוי שלא לפי המוסכם בפוליסה, יוכל עורך דין מומחה לנזקי גוף להעריך את התשובה שנמסרה לתובע ולנסות לערער עליה, במטרה להפיכת ההחלטה.

עורך דין לנזקי גוף יוכל כמובן ללוות ולייצג את הנפגעים עוד משלב הגשת התביעה עצמה, מה שיגדיל משמעותית את הסיכויים לקבלתה כמצופה. במקרים אחרים, ייתכן שתידרש הכוונה לגורם אותו תובעים, למשל כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים וכעת מעוניין לתבוע הן את ביטוח החובה והן את החברה המפעילה את אותו קטע דרך, משום שהתאונה נגרמה עקב מפגע בכביש שנמצא באחריותה.

 

עורך דין לנזקי גוף בתביעות משרד הביטחון

אל קצין התגמולים של משרד הביטחון מגיעים נפגעים ונפגעות שמשתייכים למערכת הביטחון לרבות חיילים, חיילי מג"ב, שוטרים, מכבי אש, אנשי הכוחות המיוחדים ועוד. משרד הביטחון, בדומה לביטוח הלאומי, מספק תגמולים והכרה על בסיס עמידה בפני וועדה רפואית קפדנית כך שיידרש ייצוג מקצועי ביותר מולה, שיאפשר את קבלתם המלאה.

 

באילו מקרים יש לפנות לעו"ד נזיקין?

בפועל, הבירוקרטיה הנדרשת במקרה של פגיעות גוף כרוכה במשאבים ומאמצים רבים ועשויה להימשך זמן רב. עורך הדין צפוי לחסוך חלק גדול מההתנהלות העצמאית לה נדרשים הנפגעים, כך שיוכלו לקבל ביטחון מוגבר בהליך התביעה ולהימנע מפעולות אישיות, שעה שמצבם מקשה עליהם בכל מקרה.

בנוסף, מומלץ לפנות לעורך הדין ככל שהתרחש נזק שמקים את הזכאות ממנו לפיצוי, לרבות מקרים שבהם עורך הדין יוכל לבדוק או להעריך את אפשרות התביעה מלכתחילה. כך לדוגמה במקרה של ניתוח שבו התממש אחד הסיכונים הכרוכים בו, ניתן יהיה לבדוק האם מדובר בסיכון בלתי נפרד שכרוך בניתוח זה, האם הוסבר מבעוד מועד למנותח והאם ניתן היה להימנע ממנו.

במקרים אחרים, אדם שהיה מעורב בתאונה כלשהי לא בהכרח יודע את מי לתבוע או שהוא עצמו בכלל אשם בה. כדי להימנע ממצב שבו התביעה נגד גורם אחר תטיל בסופו של דבר את האשמה על אותו נפגע, מומלץ להתייעץ מבעוד מועד עם עורך דין המתמחה בדיני נזיקין.

 

נזקי גוף – מה זה אומר?

פעמים רבות הנזק הוא בלתי הפיך ולא ניתן לחזור למצב בריאותי תקין. לכן, במקרים כאלו הדרך היחידה לנסות ולהקל על נזק, הסבל והכאב היא בפיצוי כספי

תחום נזקי הגוף הינו תחום מורכב ורחב היקף, ומתייחס לשאלות משפטיות בתחומים הבאים: תאונות דרכים, רשלנות רפואית, נזקים לגוף בעקבות תאונת עבודה ועוד.

תביעות נזקי גוף הן תביעות מורכבות מאוד.

על מנת לקבל את הפיצוי ההולם בתביעות אלו, עורך דין נזקי גוף צריך להיות בעל ניסיון רב ובעל היכרות רבה עם התחום המשפטי והרפואי באחד.

נזקים לגופו של אדם יכולים להיגרם בגין שלל מקרים – בין אם מדובר בתאונת עבודה, תאונת דרכים או מקרה של רשלנות רפואית. לנזקים רפואיים יש השלכות כלכליות נרחבות אשר נובעות, בין היתר, בשל הצורך בטיפולים רפואיים, הוצאות יתרות בגין המצב הרפואי וכן אובדן היכולת להשתכר בשל הפציעה;

בשל כל הסיבות הללו, יש צורך בקבלת פיצוי בין אם מן המוסד לביטוח לאומי, חברת הביטוח המבטחת ובין אם ממי שהסב לנפגע את הנזק.

 

נזקי גוף כתוצאה מרשלנות רפואית

רשלנות רפואית עולה לכדי כל אותם מקרים במסגרתם ניתן לאדם טיפול רפואי רשלני וכושל שהסב לו נזקים או לחלופין, כי לאדם לא ניתן הטיפול הרפואי שהיה צריך להינתן לו על פי נסיבות העניין שלאחר מכן, הובילו לנזקים אצל המטופל.

 

מה יש להוכיח ברשלנות רפואית

ברשלנות רפואית יש לעמוד על כמה רכיבים מהותיים על מנת שניתן יהיה לתבוע את הרופא או הצוות הרפואי שהסבו בהתנהגותם נזק למטופל.

עורך דין נזקי גוף
עורך דין נזקי גוף

נזק

ראשית כל ומטבע הדברים, על נפגע הטוען לרשלנות רפואית, להוכיח כי הוסב לו נזק. בהיעדר נזק, אין מקום לתביעה בגין רשלנות רפואית. את הנזק בעת תביעת רשלנות רפואית יש להוכיח באמצעות חוות דעת רפואית מקצועית מטעם רופא מומחה – על כך, נעמוד ונרחיב להלן.

 

התרשלות 

רכיב חשוב נוסף הוא כמובן רכיב ההתרשלות – התרשלותו של הרופא או הצוות הרפואי היא למעשה העובדה כי פעולותיהם היו לא מקצועיות שלא על פי הסטנדרט הפרקטיקות הרפואיות המקובלות בתחום. סטייה מן הסטנדרט בין אם במעשה ובין אם במחדל – תקיים את רכיב ההתרשלות.

 

התרשלות במעשה

התרשלות במעשה עולה לכדי כל אותם מצבים ומקרים בהם במהלך הטיפול הרפואי נעשו טעויות שלא היו צריכות לקרות ככל שהרופא היה נוהג במקצועיות ועל פי הפרקטיקה הרפואית המקובלת בתחום.

 

התרשלות במחדל

התרשלות במחדל עולה לכדי כל אותם מקרים בהם הרופא או הצוות הרפואי נמנעו מלעשות דבר מה שהיה עליהם לעשות על פי הפרקטיקות הרפואיות המקובלות בתחום; ואילו נמנעו מלעשות כן.

 

קשר סיבתי 

הקשר הסיבתי למעשה מקשר בין הנזק ממנו סובל המטופל לבין התרשלותו של הרופא או הצוות הרפואי. הלכה למעשה, הקשר הסיבתי צריך להצביע על כך שהתנהגותו הבלתי מקצועית של הרופא היא זו שהביאה לקרותו הנזק – קרי, שאילו ההתרשלות לא הייתה מתרחשת לא היו נגרמים למטופל הנזקים מהם הוא סובל בהווה.

 

נזקי גוף מול ביטוח לאומי

כאשר אדם נפגע הוא רשאי להגיש תביעה לקבלת תגמולים מן המוסד לביטוח לאומי. המוסד לביטוח לאומי יבדוק את פגיעותיו של המבוטח באמצעות קבלת חוות דעת מהוועדה הרפואית שתחליט האם יש מקום בקביעת תגמולים כאלה ואחרים ו\או, בהמשך הטיפול, אחוזי נכות. ראו מאמרנו בעניין זה – "ביטוח לאומי תאונת עבודה".

 

נזקי גוף מול חברת הביטוח

להרבה אנשים יש ביטוח בחברות ביטוח כאלה ואחרות, להן הם משלמים לאורך כל חייהם על מנת שאם יתרחש אסון, הם יוכלו להיות בטוחים שיהיה להם גב כלכלי שיתמוך בהם בעת צרה. הלכה למעשה, בעת התרחשות מקרה מצער שכזה – הלוא הוא "מקרה ביטוח" ניתן יהיה לפנות לחברת הביטוח לקבלת הפיצוי על פי המוסכם בפוליסת הביטוח.

 

סיוע מעורך דין

סיוע מעורך דין עשוי להיות הכרחי בעת תביעת חברת הביטוח בגין תאונה שהסבה למבוטח נזקי גוף כאלה ואחרים ועל אחת כמה וכמה במידה וחברת הביטוח דוחה את חובתה לתשלום הפיצויים – בין אם בשל סיבות מהותיות כמו היעדר גילוי, החרגות כאלה ואחרות ובין אם בשל סיבות טכניות כמו התיישנות או היעדר תשלום לחברת הביטוח. ראו מאמרנו בעניין זה "תביעת ביטוח נכות מתאונה".

 

עורך דין לנזקי גוף – מתי תצטרכו

הלכה למעשה, בשל הבירוקרטיה ולעתים אף הצורך בניהול משפט, ברוב המקרים סביר להניח שתצטרכו להזדקק לשכירת שירותיו של עורך דין המתמחה בתחום הנזיקין בכלל ונזקי הגוף בפרט.

 

מקרים בהם לא ברור על מי האשמה

לעתים, יתכן ואדם יהיה מעורב בתאונה בה מעורבים נפגעים. במקרים מעין אלו, ייתכן כי כל אחד יטען כי משנהו אשם, כך שנוצר כאוס בהבנת המקרה. בהתאם לכך, ייתכן כי חברת הביטוח של הצד השני, תטען כי אתם בעצמכם אחראים לנזק ללקוח שלהם. במצבים מעין אלו – רצוי לשכור את שירותיו של עורך דין נזקי גוף שיעמוד לשירותכם ויגן על האינטרסים שלכם.

 

תאונה רבת משתתפים

מדובר בתהליך יחסית מורכב בהשוואה למקרה בו יש רק פוגע ונפגע. במקרים מעין אלה, מעורבות כמה חברות ביטוח ויש יותר אי סדר, יותר בירוקרטיה ויותר צורך בהבנה עמוקה של התחום. טיפול במקרים שכאלה ללא הבנה בתחום עשויה להוביל לכך שלא תקבלו את מיטב הפיצוי שמגיע לכם על פי דין.

 

דחיית התביעה על ידי חברת הביטוח

לא מעטים הם המקרים במסגרתם חברת הביטוח מתנערת מחובתה לשלם פיצויים למבוטחיה אשר נפגעו; טיעוני חברת הביטוח יכולים להיות טיעונים מהותיים כמו אי גילוי או לחלופין, או חוסר התאמה בין המקרה לבין המכוסה על ידי פוליסת הביטוח; מאידך, טיעוני חברת הביטוח יכולים להיות טכניים – ביניהם, טענת ההתיישנות. בהתאם לכך, רוב האנשים עשויים לקבל על עצמם את דחיית חברת הביטוח כמילה האחרונה וכתורה משמיים; אך למעשה, אין זו המילה האחרונה ובאמצעות עורך דין מקצועי לנזקי גוף ובהתאם לנסיבות האירוע, ניתן להטות את הכף לטובתכם.

 

החשיבות בקבלת חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית הינה הכרחית בתביעה לנזקי גוף, שכן היא למעשה מהווה את הרובד המקצועי של התביעה. עורך דין, למרות הניסיון הרב שלו בתחום המשפט בכלל ובתחום נזקי הגוף בפרט, אינו מוסמך בפני עצמו לקבוע את מידת נזקי הגוף ורכיבים מקצועיים אחרים החשובים לתביעה הנזיקית – על כן, יש צורך בקבלת חוות דעת רפואית מרופא מומחה המתמחה בתחום הפגיעה שהוסבה לאדם שנפגע.

 

רופא מומחה

החשיבות בשכירת שירותיו של רופא מומחה המתמחה בתחום הפגיעה אותה חוויתם הוא ראשון במעלה. קרי, במקרה שנפגעתם והנזקים שנגרמו לכם הינם נזקים נוירולוגים – על חוות הדעת הרפואית להיות מטעם רופא המתמחה בתחום הנירולוגיה.

 

מה תכלול חוות דעת רפואית

חוות דעת רפואית טובה ואיכותית תכלול כמה היבטים חשובים.

 

מידת הנזק 

חוות הדעת הרפואית תבקש להעריך את מידת הנזק שנגרמה לנפגע ולמעשה לכמת אותו לצורך התביעה הנזיקית.

 

מקור הנזק

כמו כן, יש צורך לעמוד על מקור הנזק – קרי, שהאדם אותו אתם תובעים הוא אכן המקור לנזק שגינו אתם תובעים.

 

במקרה של רשלנות רפואית 

במקרים של רשלנות רפואית תוכל חוות הדעת הרפואית לקבוע כי הטיפול הרפואי נעשה באופן רשלני ולא מקצועי – קביעה זו מהווה, כאמור לעיל, נדבך חשוב בהוכחת הרשלנות רפואית.

 

קביעת הפיצוי ההולם

לאחר שתכמת חוות הדעת רפואית את הנזק, היא תוכל לבקש לקבוע את גובה הפיצוי לו יזדקק המטופל כדי שיוכל לשקם את חייו.

 

כיצד נבחרת עורכי דין נזקי גוף יכולים לסייע לכם?

תביעות נזקי הגוף כוללות משפט ורפואה. לכן, לעורכי הדין אשר מלווים בייעוץ רפואי (עורכי דין נזקי גוף) שוטף וצמוד זוכים ליתרון על פני חבריהם למקצוע, שאינם זמינים למונחים רפואיים ולידע מעולם הרפואה. בתביעות נזקי גוף ישנה דרישה על הנתבע להוכיח את פגיעתו, הדבר נעשה על ידי חוות דעת רפואית של מומחה בתחום.

חוות דעת רפואית הינה בעלת משמעות רבה אשר יכולה להשפיע רבות על תוצאות התביעה. חוות הדעת הרפואית צריכה להתייחס לאופי הפגיעה, חומרתה, אחוזי נכות ( במידה ואכן יש) , והקשר הסיבתי בין עילת התביעה לנזק הגופני, נפשי. בשונה משאר תביעות נזקי גוף, אשר הנתבע נדרש להביא חוות דעת רפואית מטעמו, בתביעות שנגרמו בגין תאונות דרכים , בית המשפט ממנה מומחים מטעמו לבדיקת התובע ושיור הנזק.

במקרים כאלה על עורכי דין נזקי גוף משמעות רבה באיסוף והכנת החומר הרפואי הרלוונטי, שכן עבודה טובה ויסודית תסייע לרופא הממונה לקבל תמונה מלאה על המצב הרפואי ולקבוע שיעור פיצוי הולם לנפגע. בית המשפט נסמך לעיתים במוסד לביטוח לאומי בקביעת נכותו של התובע כאשר מדובר בתביעות של תאונות דרכים אשר נגרמו במהלך עבודתו.

יש לזכור כי נזק גוף כולל בהגדרתו נזק נפשי ונזק גופני. לכן לעיתים על מנת להוכיח גם נזקים פסיכיאטריים ונפשיים נשתמש בחוות דעת מתאימה. רשלנות רפואית הינה אחד התחומים המורכבים והמסובכים בתחום נזקי גוף. בתביעות של רשלנות רפואית ישנה דרישה הן לעניין הנזק אשר נגרם לתובע והן לעניין סבירות ואיכות הטיפול הרפואי שגרם לנזק הגוף.

נראה כי אכן על מנת להשיג פיצוי כספי הולם ומקסימאלי יש לפנות עורך דין נזקי גוף אשר בעל כישורים מקצועיים מתאימים ואשר מלווה בייעוץ רפואי שוטף, בכל מקרה של תאונה, חבלה, חשש לרשלנות רפואית, מוות שלא כדרך הטבע על מנת שיטפל ויאמוד את סיכויי התביעה. חשוב לזכור שלמועד הפניה אל עורכי דין נזקי גוף ומועד תחילת הטיפול בתיק יש משמעות ולעיתים סוגיה זו יכולה להכריע את תוצאות התביעה, לכן מומלץ לפנות לייעוץ וטיפול עורך דין נזקי גוף בהקדם.

 

הסיבה שאסור להקל ראש בבחירת עורך דין נזקי גוף

נזקי גוף יכולים להתרחש כתוצר של מגוון סוגי תאונות, כגון תאונות דרכים, תאונות עבודה, מחלות מקצוע, רשלנות רפואית ותאונות המתרחשות ברחוב, בעסק או תוך כדי שירות צבאי. חשוב לציין שהמונח המשפטי "נזקי גוף" כולל גם נזקים נפשיים שעלולים לנבוע מתאונה או אירוע חריג שאדם עבר.

לנזקי הגוף יכולה להיות השפעה עמוקה ומתמשכת על איכות חייו, ניידותו, יכולת העבודה והרווחה הכללית של האדם. פגיעות מסוג זה גורמות לרוב לנזקים משמעותיים, והפיצוי הכספי המתקבל יכול להיות משמעותי מאוד כאמצעי מסייע להחלמה ולהסתגלות למציאות החדשה.

לכן אם אתם חושדים שנגרם לכם נזק גופני כתוצאה מתאונה או חשיפה ממושכת למצב מזיק ואתם שוקלים לנקוט באי אלו צעדים משפטיים, חשוב לבחור עורך דין מומחה בתחום נזקי הגוף שיוכל להשיג עבורכם תוצאות מועילות.

 

איך בוחרים עורך דין נזקי גוף? דגשים שחשוב במיוחד להכיר

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לקבל החלטה מושכלת בבחירת עורך דין נזקי גוף:

 

ודאו כי עורך הדין שאתם בוחרים מתמחה ספציפית בתחום של נזקי גוף

כאשר מדובר בתיקים הקשורים בנזקי הגוף, חשוב להבין את רמת המומחיות של עורך הדין או משרד עורכי הדין שאתם שוקלים להסתייע בהם. שימו לב האם הם מתמחים אך ורק בנזקי גוף או שזה רק אחד מכמה תחומי עיסוק שהם מטפלים בהם. בדרך כלל עדיף לעבוד עם עו"ד שמתמקד בעיקר בדיני נזקי גוף כעיסוקו העיקרי.

 

שימו לב לתת ההתמחות של עורך הדין בתחום נזקי הגוף

חשוב לקחת בחשבון שבתחום דיני נזקי גוף, ישנם עורכי דין המתמחים בסוגי פגיעות ספציפיים. במהלך הייעוץ הראשוני עם עורך דין לנזקי גוף, כדאי לברר את רמת המומחיות שלו בסוג הפגיעה הספציפי שעברתם. עו"ד נזקי גוף חייב להיות בעל הבנה טובה של תחומים רפואיים רלוונטיים והיבטים משפטיים של סוגים ספציפיים של פציעות, כגון מחלות מקצוע, כדי שיוכל לספק למיוצגיו את הייצוג המשפטי הטוב והרלוונטי ביותר למצבם.

 

שאלו מי יהיה אחראי לטיפול בתיק שלכם

אל תתביישו לשאול מי יהיה אחראי לטיפול בתיק שלכם. הדבר רלוונטי בעיקר אם אתם עובדים עם משרד עורכי דין גדול, שבו התיק שלכם עשוי להיות מטופל בידי עורך דין זוטר או מתמחה, גם אם הפגישה הראשונית שלכם הייתה עם ראש המשרד. המשמעות היא שגם אם הם מקצועיים, ייתכן שאין להם ניסיון רב כמו שהייתם רוצים.

 

חשיבות המוניטין בבחירת עו"ד נזקי גוף

חיוני להקדיש זמן לאיסוף מידע על משרדי עורכי דין לנזקי גוף שאתם שוקלים להיעזר בהם ולחקור ביסודיות את המוניטין שלהם כדי להבטיח שאתם מיוצגים בידי עו"ד נזיקין אמין ומנוסה הנחשב לאוטוריטה בתחומו. להמלצות אישיות מאנשים מהימנים יש משקל כמובן, אבל אם זו לא אופציה, יש לקחת בחשבון גם ביקורות באינטרנט – אם כי בעירבון מוגבל.

 

ניסיון ורקורד הם שיקולים מרכזיים בבחירת עוד נזקי גוף

חשוב לקחת בחשבון את מספר שנות הניסיון של עורך הדין לנזקי גוף ולבחון את הרקורד וכמות ההצלחות שצבר בתיקים דומים לשלכם.

 

האם סיוע מעורך דין נזקי גוף הכרחי עבורי?

אחד השיקולים הראשוניים שיש להתייחס אליהם בשכירת שירותיו של עורך דין לנזקי גוף, הוא האם יש בסיס לתביעה משפטית. אם לא, אז לא בהכרח יהיה צורך בעורך דין, שכן ייצוג משפטי עלול לעלות ביוקר. אולם התשובה לשאלה הנ"ל היא לרוב "אולי" ולא חד משמעית וברורה מאליה. לפיכך, בהתחשב בכך שכל מקרה הוא ייחודי ויש לו מערך נסיבות משלו, מומלץ להתייעץ עם עורך דין נזקי גוף כדי לקבוע אם יש עילה לתביעה. ייעוץ ראשוני זה יעזור לכם להבין את האפשרויות המשפטיות שלכם ודרכי הפעולה הפתוחות בפניכם בנסיבות המקרה.

 

זכרו כי המיקום והנסיבות ממלאים תפקיד קריטי בתביעות על נזקי גוף

המיקום והנסיבות שהפציעה אירעה בהן, הם גורמים חשובים ביותר בתיקים העוסקים בנזקי גוף. חלק מהפציעות עשויות להיות ממקור לא ברור, מה שמקשה על קביעת האחריות הנזיקית להן. לדוגמה, זה יכול להיות מאתגר לקבוע אם ובאיזו מידה חשיפה במקום העבודה לרעש, היא שהובילה לנזקי שמיעה של עובד, או אם חשיפה לשמש בעבודה קשורה לסרטן העור שפיתחה עובדת. כתוצאה מכך, ניסיון להעריך את ההצלחה הפוטנציאלית של תביעה בעצמכם יכול להוביל למסקנות לא מהימנות. זוהי סיבה נוספת לכך ששירותיו של עו"ד נזקי גוף נחוצים בשלב הערכת ההיתכנות להגשת תביעת נזקי גוף וקבלת אומדן לגבי סיכויי הצלחתה.

 

האם הייצוג המשפטי מעורך דין נזקי גוף רלוונטי גם לתביעות ביטוח או תביעת ביטוח לאומי?

במקרים הכוללים תביעות נזקי גוף, יש צורך בעורך דין שייצג את הנפגע בניסיונו להשיג פיצויים מגופים כגון הביטוח הלאומי או גורמים מבטחים אחרים, כקרן הפנסיה או חברת ביטוח המבטחת בפוליסת ביטוח פרטית. ייצוג משפטי עשוי להידרש גם אם התיק מגיע לבית המשפט וגם אם ההתנהלות היא מחוץ לערכאות וכרוכה במשא ומתן מול חברת ביטוח או גורמים ממשלתיים, במסגרת הגשת בקשה להכרה בזכאות לקצבת נכות או זכויות רפואיות מסוגים אחרים.

לאור המורכבות של תביעות נזקי גוף, חיוני להצטייד בעורך דין המתמחה בתחום זה שיטפל בתיקים בהם מעורבים גורמים כמו ביטוח לאומי או חברות ביטוח. תחום משפט זה כרוך בשילוב של שתי דיסציפלינות מורכבות – משפט ורפואה – שאולי אין לאדם הממוצע הבנה עמוקה בהם. בנוסף, למרות שפע המידע הזמין באינטרנט וברשות הרבים על סוגים שונים של נזקים פיזיים, חשוב לזכור שכל מקרה הוא ייחודי ויש להעריך אותו לגופו בסיוע עורך דין מנוסה בדיני נזיקין ותביעות מסוג זה.

 

אנחנו כאן כדי לסייע

משרד עו"ד דוד פייל ושות' מתמחה כבר למעלה מ-20 שנים בתחום נזקי הגוף על כל רבדיו, לרבות רשלנות רפואית באבחון ובטיפול, תאונות מכל סוג, תביעות למשרד הביטחון, הביטוח הלאומי וחברות הביטוח, נזקים בהריונות ולידות, תאונות אישיות של ילדים ובני נוער ועוד.

עורך דין לנזקי גוף עשוי להטות את הכף בין קבלת פיצוי בכלל והגדלת גובה הפיצוי בפרט. שכירת שירותיו של עורך דין נזקי גוף מקצועי היא בעלת חשיבות ראשונה במעלה בעת התמודדות עם נזקי גוף – זאת בשל הבירוקרטיה הרבה ולעתים הצורך הברור בניהול משפט כדי להוציא את הצדק אל האור.

משרדנו מעמיד לרשותכם את הצוות המשפטי המיומן ביותר, לצד מומחים רפואיים להערכת סיכויי התביעה והיקף הנזק. צרו עמנו קשר ונתאם פגישת ייעוץ בביתכם ללא כל התחייבות.

עורך דין שמתמחה בדיני נזיקין יהיה הכתובת המתאימה. עורך דין זה מטפל בכל תחומי נזקי הגוף לרבות תאונות עבודה, תאונות דרכים, אירועי רשלנות רפואית, תביעות רשלנות נגד רשות מקומית או המעסיק, הגשת תביעות למוסד לביטוח הלאומי, חברות הביטוח, משרד הביטחון ועוד.

ככל שקיימת פגיעה פיזית או נפשית, בין אם ממחלה ובין אם מפציעה, בין אם זמנית ובין אם צמיתה – ניתן לפנות לעורך הדין להתייעצות, הכוונה, קבלת ליווי וייצוג משפטי. עורך הדין יוכל להיפגש גם כדי לענות על שאלות מהותיות, למשל זהות הנתבע או ההשפעה על סיכויי התביעה במקרה שבו הנפגע עצמו הוא שאשם בה.

חשוב להצטייד בכל המסמכים, הראיות והתיעוד הקיימים לגבי המקרה, על מנת שיהיה אפשר להעריך אותו כראוי. ייתכן שיידרש בירור נוסף לפני ההחלטה לתבוע, הכולל איסוף ואיתור מסמכים נוספים ופנייה למומחה רפואי בתחום הפגיעה.

סדרי הגודל משתנים מאוד ממקרה למקרה, אך באופן כללי פגיעות קלות מאופיינות בעשרות אלפי שקלים לתביעה, בעוד שסוגי נזקים מסוימים או נזקים בחומרה גבוהה יותר יניבו פיצויים של מאות אלפי שקלים. השאיפה בייצוג המשפטי תהיה כמובן למקסם את הפיצויים שתקבלו.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
Array

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם