צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בלידה

להאזנה:

תביעות רבות אשר עילת הגשתן היא רשלנות רפואית, מתייחסות לרשלנות רפואית בלידה בגין טעויות של הצוות הרפואי, אשר גרמו נזק ליולדת ו/או לעובר/תינוק.הנזק יכול להיגרם לפני הלידה, במהלך הלידה או בזמן השהות בבית היולדות, הן כתוצאה מהתערבות לא נכונה של הצוות והן כתוצאה מחוסר התערבות במקרים בהם היה צורך בכך.

במקרים שחס וחלילה זה קורה, דבר ראשון מומלץ לפנות אל עו"ד רשלנות רפואית בלידה שידע לייעץ, להעריך האם יש כאן קייס (עילה מוצדקת לאישום) או לא ומהם הסיכויים לתביעה מוצלחת.

לפני הכל, בואו נבין מהי בדיוק רשלנות רפואית בלידה וניתן כמה דוגמאות.

רופא אזוק בידיים

דוגמאות למקרי רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית במהלך לידה יכולה לבוא לידי ביטוי בכל אחד מהמקרים הבאים:

  • ביצוע שגוי של פרוצדורה רפואית – שימוש בציוד רפואי לא מתאים לטובת קידום הלידה, קריאה לא נכונה של מוניטור שבדיעבד מבינים שהעיד על מצוקה עוברית המחייבת יילוד מהיר, החדרת כמות גדולה מדיי של משככי כאבים/מזרזי לידה וכד' ועוד.
  • עיכוב ביילוד העובר – במקרים בהם העובר נמצא במצוקה והצוות הרפואי לא מבין זאת בזמן וכתוצאה מכך התינוק נולד כשהוא פגוע (למשל כתוצאה מחוסר אספקה של חמצן), נחשבים רשלנות רפואית של הצוות ששהה באותה עת בחדר הלידה.
  • בחירה בשיטת יילוד לא נכונה – לדוגמה, בחירה בלידה טבעית במקרים שבהם העובר נמצא במצוקה וכתוצאה מכך נולד כשהוא פגוע, ואשר אם היו מכניסים את היולדת לניתוח קיסרי, הפגיעה לא היתה נגרמת.
  • אי נוכחות של רופא בחדר הלידה – לפעמים נזק שנגרם ליולדת או לתינוק יכול היה להימנע אם רק היה בחדר הלידה רופא בכיר. במקרים בהם הלידה לא מתנהלת כשורה ולא היה במקום רופא ונגרם נזק ליולדת או לתינוק, אפשר בהחלט להגיש תביעה בגין רשלנות רפואת בלידה.
אי נוכחות של רופא בחדר הלידה
אי נוכחות של רופא בחדר הלידה

 

  • פגיעה פוסט לידה– אי מתן טיפול מתאים ליילוד מיד לאחר הלידה. למשל – תינוק שחווה פגיעה מוחית בגלל שלא איתרו מצוקה שאפשר היה לטפל בה ועוד.

 

יש מקרים נוספים בהם ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית. כל מקרה צריך להיבחן על ידי עו"ד רשלנות רפואית בלידה או רשלנות רפואית בהריון, על מנת להחליט אם ניתן להגיש בגינו תביעה.

מה אפשר לעשות במקרים כאלה?

החוק בישראל, מאפשר ליולדת שנפגעה במהלך הלידה או שילדה תינוק פגוע בגלל רשלנות רפואית של הצוות שהיה (או לא היה) בחדר הלידה להגיש תביעת רשלנות רפואית כנגד אותו בית חולים שביצע את הלידה.

את התביעה מומלץ להגיש בעזרת עורך דין רשלנות בלידה, אשר זה תחום עיסוקו.

עורך דין רשלנות רפואית בלידה, יכול לספק ייעוץ משפטי וליווי משפטי צמוד לאורך כל הדרך, החל משלב איסוף המסמכים והראיות ועד לייצוג התובעים בבית המשפט.

חשוב לציין, כי תביעת רשלנות רפואית ניתן להגיש עד שהילד מגיע לגיל 25, ובכל מקרה כדאי להתחיל בתהליך כמה שיותר מוקדם, על מנת להצליח להשיג את כל העדויות והמסמכים שיכולים לשמש כראיות ועל מנת לאפשר לילד להנות מאיכות חיים טובה יותר, בזכות הפיצוי הכספי.

בסרטון הבא שלפניכם תוכלו ללמוד על ההבדלים בין רשלנות רפואית בלידה לבין רשלנות רפואית בהריון מפי עו"ד דוד פייל:

דוד פייל ושות' – עו"ד רשלנות רפואית בלידה

משרד עורכי דין דוד פייל ושות' עוסק בתחום זה (ובכלל) ומלווה את לקוחותיו לאורך כל הדרך.

עורך הדין אשר ייצג אתכם יספק לכם ייעוץ משפטי מקצועי, ינחה אתכם איזה מסמכים אתם צריכים לספק וילווה אתכם לבית המשפט,עד למיצוי מלא התהליך. המשרד עובד על בסיס הצלחה.

למידע על רשלנות רפואית בהריון

למידע על רשלנות רפואית ייעוץ גנטי

לקבלת מידע נוסף אודות ייצוג בתביעת רשלנות רפואית בלידה צרו עמנו קשר טלפוני או דרך האתר ונתאם לכם פגישת ייעוץ ללא התחייבות.

רשלנות רפואית בלידה

 

שאלות ותשובות בנושא רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה מתייחסת למצבים בהם צוותים רפואיים מתרשלים בעבודתם ואינם עומדים בסטנדרט הנהוג במהלך לידה, באופן שגורם נזק לאם, לעובר או לשניהם. חשוב להבהיר  לא כל טעות שמתרחשת במהלך לידה מוגדרת כרשלנות רפואית, לכן במקרה של חשד יש לפנות לעו"ד רשלנות רפואית להערכת המקרה.  

דוגמאות נפוצות לרשלנות רפואית בלידה כוללות ביצוע שגוי של פרוצדורה רפואית לפני הלידה או במהלכה, עיכוב ביילוד העובר, בחירת שיטת יילוד שגויה, אי נוכחות של רופא בחדר הלידה כשהדבר נדרש ועוד.

רשלנות רפואית בהריון מתייחסת לפעולות רשלניות או מחדלים בטיפול טרום לידתי, ואילו רשלנות רפואית בלידה מתייחסת ספציפית לטעויות או מחדלים במהלך הצירים והלידה. שני התרחישים עלולים לגרום לנזק לאם או לילד, אך הם מתרחשים בשלבים שונים של תהליך ההיריון והלידה.

לפי החוק, ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה, כך שאם לדעתכם חוויתן רשלנות רפואית במהלך הלידה, מומלץ לשקול צעדים משפטיים. לשם כך, יש להתייעץ עם עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית, כדי להעריך את המקרה ולקבוע אם יש עילה תקפה לתביעה.

כדי להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה תצטרכו לנקוט במספר צעדים, כשהראשון הוא התייעצות עם עו"ד רשלנות רפואית. במידה וההערכה הראשונית תוביל למסקנה כי קיימת עילה לתביעה, תוכלו לגשת להליך התביעה בליווי מלא של עורך הדין. במסגרת הליווי ייאספו מסמכים וראיות רלוונטיות, יגובשו טענות, במקרה הצורך תינתן חוות דעת מומחה, ולבסוף יינתן ייצוג משפטי מלא בבית המשפט.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
Array

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם