צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית אנדוקרינולוג

להאזנה:

 

להאזנה:כמו בתחומים רפואיים רבים אחרים, גם בתחום האנדוקרינולוגיה יכולה להתבצע רשלנות רפואית על ידי גורמים רפואיים מטפלים. הרשלנות הרפואית יכולה להתקיים הן במרשם מינון תרופות שגוי, אבחון לא נכון או אבחון מאוחר של הבעיה הרפואית. יכול להיות שנזק שנגרם לכם, או ליקיריכם הינו בר פיצוי בבית המשפט במסגרת תביעה לרשלנות רפואית של אנדוקרינולוג. 

 

מהי אנדוקרינולוגיה, במה עוסק אנדוקרינולוג?

אנדוקרינולוגיה היה תחם רפואי המתמקד בהורמונים ובלוטות שמפרישות הורמונים בגוף. כמו כן, רופא המתמחה באנדוקרינולוגיה עתיד לטפל במטופלים עם בעיות הקשורות לבלוטות ההורמונליות. בין היתר, בלוטת המוח, בלטות התריס, בלוטת יותרת הכליה והסוכרת.

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא כל מצב בו הרופא המטפל או הגורם הרפואי המטפל, עשה מעשה רשלני שלא מצופה מרופא מקצועי וסביר לעשות. סטנדרט הבדיקה בו ינקוט בית המשפט בבואו לבחון רשלנותו של נתבע בגין רשלנות רפואית בפרט ורשלנות בכלל, יהיה סטנדרט "האדם הסביר". אז מיהו "האדם הסביר"? האדם הסביר הינו האדם הכי נורמטיבי שאתם יכולים לעלות על דעתכם, הוא הגדרת הנורמה בחברה; הוא לא חכם מהממוצע, הוא לא פחות חכם מהממוצע – הוא פשוט אדם סביר ורגיל.

רשלנות רפואית אנדוקרינולוג
רשלנות רפואית אנדוקרינולוג

הוא יכול להיות השכן הנחמד ממול וכל אדם אחר נורמטיבי שהנכם מכירים. לענייננו, נראה זה לא הגיוני לבחון רופאים בסטנדרט כה מקל "אדם סביר", שכן רופאים הינם אנשי מקצוע בעלי הכשרה רחבה. משום כך, יבחנו רופאים בסטנדרט סבירות מחמיר יותר, "סטנדרט הרופא הסביר".

הרופא הסביר, לעומת האדם הסביר, יושווה לנוהג והידע הקיים בפרקטיקה הרפואית. כלומר, ככל שרופא לא יעשה מעשה שמקובל ויש לעשותו על פי הפרקטיקה הרפואית הנהוגה והקיימת בישראל, אזי שמתקיים רכיב חשוב מאוד בהוכחת תביעת הרשלנות – סטייה מהנורמה המקובלת בעולם הרפואה.

יחד עם זאת, גם רופא אשר לא עשה מעשה שמצופה מרופא סביר לעשות על פי הנוהג והפרקטיקה הרפואיים – עשוי להיות חב ברשלנות רפואית.

 

כיצד נוכיח רשלנות רפואית בכלל ורשלנות רפואית באנדוקרינולוגיה בפרט?

ראשית, כפי שהוסבר לעיל, יש להראות כי הרופא חטא לסטנדרט הסבירות "הרופא הסביר" וכי עשה מעשה לא מקצועי שלא היה מצופה מרופא לעשות. או לחילופין, כי לא עשה מעשה שהיה מצופה מרופא סביר ומקצועי לעשות.

שנית, יש להוכיח קשר סיבתי בין התרשלותו של הרופא המטפל לבין הנזק שנגרם למטופל. כלומר, על התביעה להראות כי אילו הרופא המטפל לא היה מתרשל לא היה נגרם הנזק. במילים פשוטות, התביעה צריכה להראות שיש קשר בין ההתנהגות הלא מקצועית של הרופא ובין הנזק שנגרם למטופל.

ככל שלא יוכח קשר כזה, ובית המשפט יקבל את הרושם שלא היה קשר בין ההתנהגות הלא הסבירה והלא מקצועית של הרופא לבין הנזק שנגרם למטופל – אזי שלא תוכל התביעה להוכיח את תביעת הרשלנות כנגד הרופא. לדוגמא: רופא טיפל באדם עם בעיה בבלוטת התריס. עם זאת, לא אבחן הרופא בעיה בבלוטת התריס למרות שרופא סביר כן היה מאבחן את הבעיה של המטופל בבלוטת התירס בהינתן התסמינים איתם הגיע המטופל אל הרופא.

לאחר זמן מה, נגרמו למטופל נזקים בריאותיים קשים. בדוגמא זו, נראה ברור כי הרופא חטא לסטנדרט הסבירות וכי התרשל.

עם זאת, על התביעה יהיה להוכיח כי בגלל שלא אבחן הרופא את הבעיה בבלוטת התריס בעת הגיעו של המטופל אל הבדיקה הרפואית, נגרמו לו הנזקים אותם חווה.

כלומר, אם יתגלה כי גם אם הרופא לא היה מתרשל, והיה מתנהג במקצועיות המצופה ממנו – עדיין היה נגרם הנזק, אזי שיתנתק הקשר הסיבתי החשוב לצורך הוכחת התביעה בגין רשלנות רפואית.

 

באילו מקרים תוכל להתהוות תביעת רשלנות בתחום האנדוקרינולוגיה?

  • אבחון שגוי, הרופא יכול לאבחן את הבעיה של המטופל כבעיה אחרת. משום כך, לא יוגש למטופל הטיפול הראוי שעשוי לעזור לו בבעייתו הרפואית – ומכאן ייתכן ויגרם נזק למטופל. כלומר, ככל שיוכח שרופא סביר הנוהג על פי הפרקטיקה הרפואית המקובלת, היה מאבחן באופן נכון את הבעיה ממנה סובל המטופל, ואילו הרופא המטפל לא עשה כך; יתכן ויחוב הרופא בנזיקין בגין רשלנות רפואית כלפי המטופל שלו, זאת כאמור, במידה ויוכח קשר סיבתי בין התרשלותו של הרופא, לבין הנזק שנגרם למטופל בגין הבעיה ממנו הוא סובל.
  • אבחון מאוחר, גם אבחון מאוחר עשוי לגרום נזק למטופל. ניתן לדמיין מצב בו המטופל מבקר אצל הרופא, ואילו הרופא לא מצליח לאבחן את הבעיה, אף על פי שרופא סביר הנוהג על פי הפרקטיקה הרפואית היה מצליח לעשות כן. לאחר זמן מה, ובפגישה נוספת עם המטופל, מאובחנת הבעיה ממנה סובל. גם במקרה שכזה, ניתן לתבוע את הרופא המטפל בגין רשלנות רפואית ככל שיוכח קשר בין התרשלותו של הרופא כלפי המטופל שלו לבין הנזק שנגרם למטופל.
  • מתן תרופות במינון שגוי, מינון שגוי של תרופות עשוי להסב נזק למטופל. גם לעניין זה, ככל שהרופא המטפל יסטה מסטנדרט הסבירות, ויוכח כי רופא מקצועי וסביר היה נותן מינון אחר מהמינון שרשם הרופא המטפל יתכן ויחוב הרופא ברשלנות רפואית. עם זאת, כבכל תביעת רשלנות, על התובע להוכיח כי הנזק נגרם לו עקב המינון השגוי. כלומר, אם המינון על שגיאותיו ואי דיוקו, לא גרם או לא החמיר את הנזק של המטופל; אזי שאין בסיס לתביעה בגין רשלנות רפואית.
  • מתן טיפול שגוי: בדומה לאמור לעיל, הרופא יכול להכווין את המטופל לטיפול שגוי שלא מתאים אל הבעיה הרפואית ממנה הוא סובל. ככל שיוכח שהתרשל הרופא וכי רופא סביר ומקצועי היה שולח את המטופל לטיפול אחר, יתכן ויהיה ניתן להוכיח התרשלותו של הרופא בנזיקין. יחד עם זאת, ובדומה לשאר הקטגוריות שהוצגו לעיל, יש להוכיח קשר סיבתי בין התרשלותו ואי מקצועיותו של הרופא המטפל לבין הנזק שנגרם למטופל. כך, במידה ואין כל קשר בין מתן הטיפול השגוי והלא מתאים למטופל, לבין הנזק שנגרם למטופל – לא תוכל להתקיים תביעה בגין רשלנות רפואית שכן רכיב הקשר הסיבתי אינו מתקיים.

 

אל מי כדאי לפנות

מומלץ מאוד לפנות אל עורך דין שמתמחה בתביעות נזיקיות בתחום הרשלנות הרפואית. יתרה מכך, רצוי לפנות אל עורך דין שכבר עסק בתביעות רשלנות רפואית בתחום האנדוקרינולוגיה בפרט. הבנה רחבה של הרופא במטריית התביעה, עשויה להגדיל את סיכויי הצלחת התביעה שלכם – וכך באופן ישיר להגדיל את הסיכוי שלכם לקבל את הפיצוי לו אתם זקוקים על מנת לנסות להשיב את המצב לקדמותו – אילולא התרחשה ההתרשלות הרפואית.

 

אז מה היה לנו פה?

כמו תחומי רפואה אחרים בהם רשלנות רפואית הינה נושא רגיש ומרגיז שעלול לפגוע בחייו של המטופל שסבל ממנה, גם רשלנות רפואית בתחום האנדוקרינולוגיה יכולה לגרום לנזקים למטופל. הרופא המטפל יכול להתרשל בשלבים רבים בטיפול במטופלו; החל מאבחון שגוי של הבעיה ועד הכוונה לטיפול שגוי ולא מתאים לבעייתו של המטופל. אם הינכם חוששים כי נעשה לכם עוול, אל תהססו לפנות לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית ולתבוע את הרופא הרשלן בגין חוסר מקצועיותו – על מנת להשיב את הצדק על כנו.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם