צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

אי טיפול בסטרואידים במהלך לידה מוקדמת האם זאת רשלנות רפואית?

להאזנה:

 

כ- 7% מכלל ההריונות נגמרים בלידה מוקדמת – מצב רגיש ומסוכן, אשר מהווה את הגורם המוביל לתמותה עוברית. מתן טיפול נכון ומקצועי במהלך הלידה המוקדמת עשוי להיות מציל חיים, ואילו טיפול בלתי מקצועי עלול להוות רשלנות רפואית חמורה. מדוע מתן סטרואידים במצב של לידה מוקדמת הוא קריטי, ומתי הימנעות מכך תיחשב לרשלנות רפואית?כל לידה המתרחשת לפני השבוע ה- 37 של ההיריון תיחשב כלידה מוקדמת, כאשר ככל שהלידה מוקדמת יותר, כך השכיחות של סיבוכי היריון עולה, וסיכויי ההישרדות של העובר נמוכים יותר.

 

מהם הסיכונים של לידה מוקדמת?

התוצאה הישירה של לידה מוקדמת היא פגות – אשר בתורה עלולה להיות אחראית לתחלואה ולתמותה של הנולד. התחלואה העוברית במצבים של לידה מוקדמת כוללת מצבים של דימום תוך מוחי, מצוקה נשימתית, הפרעות מטבוליות ועוד.

גם מקרים בהם הפג נולד ללא סיבוכים טרם הלידה, כוללים סיכון לתחלואה מאוחרת, אשר כוללת הפרעות התפתחותיות, לקויות למידה, מחלות כרוניות, בעיות בראייה ובשמיעה ועוד.

 

לשם מה ניתנים סטרואידים במקרה של לידה מוקדמת, ומהן ההשלכות של הימנעות מטיפול בסטרואידים?

במצבים של לידה מוקדמת המתרחשת בין השבועות ה- 24 עד ה- 34 של ההיריון, ריאות העובר טרם התפתחו באופן שמספיק לתפקוד עצמאי, ועל כן, מתן סטרואידים לעובר הוא הכרחי להבשלתן. מתן סטרואידים במקרים של לידה מוקדמת הוכח גם כמפחית סיכון לתמותה עוברית.

הגישה המקובלת כיום בעולם הרפואה היא כי בכל מקרה שבו קיים סיכוי ללידה מוקדמת, יינתן ליולדת טיפול בסטרואידים.

אי טיפול בסטרואידים במהלך לידה מוקדמת האם זאת רשלנות רפואית?
אי טיפול בסטרואידים במהלך לידה מוקדמת האם זאת רשלנות רפואית?

באילו מקרים אי מתן סטרואידים במהלך לידה מוקדמת ייחשב לרשלנות רפואית?

בבואנו לבחון האם מעשיו של הרופא המטפל מהווים רשלנות רפואית, נבדוק האם פעולותיו, ובהן הימנעות ממתן סטרואידים במקרה של לידה מוקדמת, מתיישבות עם הפרקטיקה הרפואית הנהוגה בשעת מתן הטיפול.כמו כן ניתן לתבוע רק במקרה בו נגרם לתינוק נזק משמעותי ובלתי הפיך ובמקרה שניתן להוכיח כי הנזק נגרם כתוצאה מהמחדל הנ"ל. כיום התפיסה הרווחת ברפואה בישראל ובעולם, היא כי טיפול בסטרואידים יינתן בכל מצב של לידה מוקדמת, ועל כן, במידה והרופא המטפל נמנע ממתן הטיפול המקובל בעת לידה מוקדמת ונגרם נזק, ייתכן כי בית המשפט יקבע כי מדובר במקרה של רשלנות רפואית.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
Array

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם