צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בבדיקת אולטרסאונד 

להאזנה:

 

בדיקת אולטרסאונד היא בדיקה רפואית אשר יוצרת תמונה של איברי הגוף באמצעות שימוש בטכניקה של גלי קול, וכאשר היא מבוצעת במהלך ההיריון, ניתן לגלות באמצעותה מומים ותסמונות גנטיות שונות של העובר. על כן, לרשלנות רפואית בבדיקת האולטרסאונד יש השלכות נרחבות על איכות חייו של הילוד, וייתכן ותקום להורים עילה לתביעת פיצויים.

 

בדיקת אולטרסאונד בהיריון

בהיריון, נעשה שימוש בבדיקת אולטרסאונד לצורך דימות של העובר ברחם. במערכת הרפואה בישראל, מקובל לבצע לפחות סקירת מערכות אחת באולטרסאונד במהלך ההיריון. בדיקת האולטרסאונד מסוגלת לאתר בעיות בעובר שניתן לטפל בהן אף בטרם הלידה, כך שהיא בעלת משמעות גם לנשים אשר לא מוכנות לבצע הפסקת היריון מלאכותית.

 

התרשלות בהפניה לבדיקת אולטרסאונד

בדיקת אולטרסאונד הינה בדיקה המהווה חלק משלל הבדיקות השגרתיות המבוצעות לנשים בהריון. לדוגמה, בדיקת השקיפות העורפית, המבוצעת בטכנולוגיית אולטרסאונד, נועדה לגילוי של תסמונת דאון, ובדיקת סקירת המערכות, נועדה לשלול את קיומם של מומים במערכות העובר. על כן, להפניה לבדיקות אולטרסאונד בהיריון חשיבות קריטית, ואי הפניה כאמור על ידי הרופא המטפל, תבסס כמעט בוודאות את עילת הרשלנות.

 

התרשלות בביצוע בדיקת האולטרסאונד

ביצוע בדיקת האולטרסאונד דורש מיומנות ומקצועיות רבה של המבצע. ביצוע רשלני של הבדיקה , יכול להביא לתוצאות בלתי נכונות, אשר עלולות להביא לטיפול לא נכון או לאי טיפול במקרה וכתוצאה מכך להשלכות נרחבות על בריאות ושלמות העובר, ואיכות חייו של הילוד.

רשלנות רפואית בבדיקת אולטרסאונד 
רשלנות רפואית בבדיקת אולטרסאונד

התרשלות בפענוח תוצאות בדיקת האולטרסאונד

על מנת לפענח נכונה את תוצאות הבדיקות המתקבלות בעזרת האולטרסאונד, יש צורך במיומנות גבוהה ובמקצועיות רפואית רבה. לפענוח שגוי של תוצאות הבדיקה השלכות נרחבות, החל מאי גילוי מומים בעובר וכלה במתן טיפולי שווא וגרימת נזק מיותר לאם ולילוד. במקרה כזה, על מנת להכריע בשאלת התקיימותה של הרשלנות הרפואית, עלינו להוכיח כי הרופא סטה מהפרוטוקול הרפואי ומדרך ההתנהגות הצפויה מרופא סביר.

 

התרשלות במתן הסברים אודות משמעות תוצאות האולטרסאונד

עבור כל ממצא המתקבל באמצעות בדיקת האולטרסאונד, על הצוות הרפואי לתת הסבר מלא, מקיף ובהיר להורים, על מנת שאלו יוכלו לקבל החלטה מודעת ומושכלת באשר להמשך קיום ההיריון.

במידה ומידע על ממצא משמעותי לא דווח להורים בזמן,גם זאת עילה לרשלנות רפואית.

במידה ואתם חושדים כי ילדכם נפגע כתוצאה מרשלנות רפואית בבדיקת אולטראסאונד בהריון-כדאי להתייעץ עם עו"ד מומחה ומנוסה בתחום.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם