צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים

להאזנה:

 

בתקופה אחרונה אנו עדים למגמה של דרישה הולכת וגוברת לטיפולים וניתוחים אסתטיים שונים, כאשר במקביל שוק מכוני היופי מתרחב והיצע הניתוחים השונים רק גדל, דבר המגביר את הסיכון לטיפול רשלני המבוצע על ידי מטפל לא מיומן. כיצד נוכל לקבוע כי התרחשה רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים?

 

פגיעה באוטונומיה ואי קבלת הסכמה מדעת

על פי רוב, ניתוח אסתטי מהווה טיפול אלקטיבי אשר אינו חיוני לבריאות המטופל. על כן, יש חשיבות רבה למתן מידע מלא למטופל טרם הניתוח, כדי למנוע פגיעה באוטונומיה שנגרמת כתוצאה ממתן הסכמה לא מודעת.

בית המשפט העליון פסק, כי בניתוחים אלקטיביים קמה חובת גילוי מוגבר המחייבת את הרופא המנתח לתת הסבר נרחב ובהיר למטופל, גם אודות סיבוכים נדירים שעשויים להתרחש, וגם במסגרת של רפואה פרטית.

המבחן לקיומה של הסכמה מדעת איננו טכני, כך שמסמך חתום לא ימלא את דרישת הפסיקה. ישנו צורך בהבנה מהותית של המטופל את השלכות ההליך שהוא עתיד לעבור, ובהסבר מלא, מובן ופרונטלי על ידי הרופא המנתח. ככל שלא ניתנה הסכמה מדעת לניתוח על ידי המטופל, והתרחשה פגיעה באוטונומיה, תקום לנפגע עילת תביעה כנגד הרופא המנתח, בגין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים
רשלנות רפואית בניתוח אסתטי להסרת כתמים

נזקי גוף כתוצאה מניתוח אסתטי להסרת כתמים

גם בניתוחים אסתטיים להסרת כתמי עור, בדומה לניתוחים אחרים, עלול להיגרם נזק פיזי למטופל, כאשר לעיתים ניתן לתקנו בטיפולים משלימים, ולעיתים הנזק יהיה בלתי הפיך. כאשר הניתוח מבוצע על ידי מטפל לא מיומן, או בצורה שאינה מתיישבת עם סטנדרט ההתנהגות המצופה ממנתח סביר, ייתכן ותקום עילת תביעה בגין רשלנות רפואית.

מטבע הדברים, נזקי הניתוח הרשלנים יהיו, על פי רוב, אסתטיים בעיקרם, ועל כן בית המשפט לא מייחס להם פגיעה תעסוקתית או תפקודית, שכן אלו אינם מסוג הנזקים אשר עלולים לפגוע בפרנסה, ועל כן הפיצוי יהיה, במרבית המקרים, בגין הנזקים הלא ממוניים שנגרמו, כמו עוגמת הנפש.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם