צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעת רשלנות רפואית

ניהול תביעת רשלנות רפואית כנגד מוסד רפואי או גורם רפואי הנו דבר מורכב במיוחד, שכן בדרך כלל יש לאותם מוסדות הרבה כוח וחוקים שמחייבים להוכיח שהנזק, שנגרם לתובע, אכן נגרם בגלל הטיפול הרפואי שניתן או לא ניתן לו, כשמדובר במילה של התובע נגד מילה של נציג המוסד הרפואי או של הגורם הרפואי עצמו.

על מנת להבין את מורכבותה של תביעה כזאת, חשוב להבהיר קודם מהי.

תביעות רשלנות רפואית – ההגדרה

ההגדרה של תביעת רשלנות רפואית היא "מתן שירותים רפואיים תוך סטייה ברמת הזהירות הסבירה שלה, כאשר סטייה זו גרמה נזק למטופל, שלא היה נגרם אלמלא סטייה זו" (מתוך ויקיפדיה).

הרשלנות יכולה להיות של כל גורם רפואי, לרבות רופא, אחות, טכנאי רנטגן, רוקח או כל אדם אחר שעוסק ברפואה או במקצוע פרה-רפואי.

תביעת רשלנות רפואית
תביעת רשלנות רפואית

דוגמה טובה יכולה להיות הולדה בעוולה – היינו, מקרה שבו אישה יולדת תינוק פגוע כאשר ניתן היה לגלות את הפגיעה לו בוצעו הבדיקות הנכונות בזמן ההיריון.

דוגמה נוספת יכולה להיות מתן תרופה לא נכונה, אשר במקום לרפא את הבעיה רק החריפה אותה ו/או גרמה לבעיות אחרות.

מאידך, ניתן להגיש תביעה גם אם לא ניתנה תרופה בכלל מתוך מחשבה שהבעיה תחלוף לבד, כאשר צעד זה גרם להחמרה במצב הגופני או הנפשי הקיים.

רשלנות רפואית דוד פייל
מספריים שנשארו בגוף – עילה לתביעה

התחומים שבגינם ניתן להגיש תביעה

הדוגמאות שהובאו לעיל הן רק חלק מהמקרים שבהם ניתן להגיש תביעה, הנה לפניכם הרשימה המלאה:

  • אבחון שגוי של מחלה – מקרה שבו רופא אבחן שהמטופל סובל ממחלה אחרת או, לחלופין – לא הצליח לאבחן את המחלה, למרות שניתן היה.
  • אבחנה מאוחרת – גם מקרה שבו מחלה התגלתה בשלב מאוחר מדיי למרות שניתן היה לגלותה מוקדם יותר ולהתחיל טיפול שהיה מונע את התדרדרותה או אף ממגר אותה לחלוטין, הוא בהחלט מקרה של רשלנות.
  • טיפול מיותר – מקרה שבו הרופא החליט לתת למטופל טיפול שלא היה בו צורך, כגון תרופה שגרמה לו לנזק או הפנייה לניתוח שלא נדרש כלל להטבת המצב.
  • מינון לא נכון של תרופה – לא רק מצב שבו רופא רושם למטופל תרופה לא נכונה או מיותרת, אלא גם מצב בו מינוני התרופה היו שגויים והחמירו את מצבו הגופני או הנפשי.
  • ביצוע טיפול ללא הסכמה מודעת של המטופל – ניתן להגיש תביעה גם במקרים בהם בוצע טיפול שהמטופל לא היה מודע להשלכותיו או לתוצאותיו (למשל – מקרים שבו המטופל חתם על טופס הסכמה לניתוח כאשר היה מטושטש מתרופות לשיכוך כאבים).
  • רשלנות רפואית בניתוח – ניתוחים שבהם בוצעה פעולה רשלנית (כגון תפירה לא מוצלחת של המקום המנותח, הוצאה רק של חלק מגידול ולא של הגידול בשלמותו ועוד) נחשבים כרשלנות רפואית לכל דבר ועניין.
  • רשלנות רפואית בלידה – נזקים שנגרמים למטופלת ו/או ליילוד במהלך ההיריון או במהלך הלידה – חוסר אבחון של מומים שניתן היה לאבחן במהלך ההיריון, אי הוצאה של השליה בשלמותה ועוד.

גם רשימה זו אינה הרשימה בשלמותה, ומדי שנה נוספים עוד ועוד תקדימים ומקרים של תביעות רשלנות רפואית.

מורכבויות התביעות הללו, נובעת מהצורך להוכיח קשר סיבתי ברור בין הטיפול שניתן או לא ניתן לתובע ובין הנזק שנגרם לו, מחייבים פנייה אל עורך דין רשלנות רפואית אשר זהו עיסוקו.

כאשר לקוח מגיע למשרד עורכי דין ומספר אודות המקרה שאירע, עורך הדין רשלנות רפואית שוקל את כל הגורמים הרלוונטיים, לרבות מועד התיישנות התביעה, זהותו של הגורם נגדו מוגשת התביעה, צפי הזמן שנדרש לניהול התביעה, הנזק שנגרם, העלויות הכלכליות שנדרשות לצורך ניהול התביעה לעומת הפיצוי הכספי שיכול להתקבל כתוצאה ממנה ועוד.

אם, לאחר שישקול את כל הפרמטרים, עורך הדין ימצא לנכון להגיש תביעת רשלנות רפואית, הוא ידאג לאסוף את כל המסמכים הנדרשים,להשיג חוות דעת רפואיות איכותיות ולנסח כתב תביעה מקצועי שמפרט בצורה מאוד ברורה את הקשר בין הטיפול שקיבל (או לא קיבל) התובע ובין המצב הפיזי ואו הנפשי בו הוא נמצא ואשר הביא אותו להגיש את התביעה.

הגשת תביעה – רק על ידי עורך דין מנוסה

תביעת רשלנות כדאי שתוגש אך ורק על ידי עורך דין שזהו תחום עיסוקו. יש לזכור כי הצד הנתבע הוא בדרך כלל מוסדות רפואיים גדולים המגובים במיטב היועצים המשפטיים והרפואיים.

משרד עורכי דין דוד פייל ושות' עוסק בהגשת תביעות רשלנות רפואית ובעל למעלה מ20 שנות ניסיון בתחום זה. המשרד מגובה בייעוץ רפואי מהמעלה הראשונה ונעזר בחוות דעת של מיטב המומחים.

לתאום פגישת יעוץ ללא התחייבות,לגבי הגשת תביעה צרו עמנו קשר טלפוני או דרך האתר ואנחנו נשמח לעמוד לשירותכם. 

מהי רשלנות רפואית?

חוששים שהייתה רשלנות רפואית? האם הטיפול שניתן לך לא תואם את הציפיות ולא עזר לך בשום צורה? האם נתקלת בניסיון התחמקות של הצוות הרפואית?

תביעת רשלנות רפואית רלוונטית בכל אחד משלבי הטיפול הרפואי: החל משלב האבחון, דרך שלב הטיפול ועשויה להימשך תקופה ארוכה לאחריהם, כתוצאה מנזקים ישירים או עקיפים שנגרמו למטופל בעקבות האבחון או הטיפול הלקוי.

עוולת הרשלנות עלולה להתרחש בכל תחומי הרפואה: החל משפעת חורף שהסתבכה, בעקבות אבחון לקוי, מעקב הריון לא תקין מצד הרופא (עוד על רשלנות רפואית במהלך הריון) ועד לסיבוכים כתוצאה מניתוחים מורכבים.

המאבק מול גופי ענק כמו: חברות הביטוח, קופות החולים והמוסדות הבירוקרטיים עלול להרתיע רבים מאיתנו עד כדי הרמת ידיים, אולם תמיכה וייצוג משפטי של עורכי דין מומחים, בשילוב חוות דעת רפואית של רופא מומחה, עשויים להיות שילוב מנצח, שיבטיח לכם פיצוי כלכלי ושקט נפשי לטווח הארוך.

הבעיה העיקרית עם תביעת רשלנות רפואית היא שהמושג אינו מוגדר בחוק אלא מוגדר בפסיקה בפסקי דין של בית המשפט, פסקי הדין מגדירים זאת כמקום שבו נגרמת טעות סבירה של רופא.

מעצם ההגדרה של עוולת הרשלנות ישנה עמימות ולכן ישנם תיקי רשלנות רפואית רבים.

ישנם מספר סוגי רשלנות רפואית, אחד מהם הוא רשלנות רפואית באיבחון ומדבר על מחלה או בעיה רפואית שלא נתגלתה בזמן.

מעקב קופת החולים או בית החולים לא היה מספיק טוב ולכן התפתחה בעיה רפואית שלא שמו לב אליה או שלא שמו לב אליה בזמן, כמובן שאותה רשלנות גררה תביעה נגד בית חולים קפלן.

בעיה נוספת הקשורה עם תביעת רשלנות רפואית מצוייה בקשר השתיקה של הרופאים. בכדי להגיש תביעה יש צורך בחוות דעת של רופאים מומחים, ולעיתים בתחומים רפואיים מסויימים קיימים מספר מועט של רופאים המתמחים בבעיה ספציפית. לעו"ד המתמחה ומנוסה בתביעות רשלנות הרפואית יכולת טובה יותר להשיג עבור הלקוח חוות דעת רפואית המשקפת באופן מלא את הבעיה הרפואית.

צוות משרדנו המורכב מיועצים בתחומי רפואה ומשפט, עוסק בתביעות רשלנות רפואית בעקבות תאונות דרכים, תאונות עבודה, שיתוק מוחין, זכויות נפגעי פעולות איבה, אבחון או טיפול לקוי, הולדה בעוולה ועוד.

תביעת רשלנות רפואית – שאלות ותשובות

ההגדרה של תביעת רשלנות רפואית היא "מתן שירותים רפואיים תוך סטייה ברמת הזהירות הסבירה שלה, כאשר סטייה זו גרמה נזק למטופל. למידע נוסף הכנסו.

תלוי במקרה. לדוגמא, במקרה שבו הרופא החליט לתת למטופל טיפול שלא היה בו צורך, כגון תרופה שגרמה לו לנזק או הפנייה לניתוח שלא נדרש כלל להטבת המצב, קיימת עילה לתביעה. למידע נוסף הכנסו.

התשובה היא חד משמעית – לא. תביעת רשלנות רפואית תוגש אך ורק ע"י עורך דין שמומחה בתחום הרשלנות רפואית.

התשובה היא כן. השאירי לנו פרטים באתר ונדאג לסייע לך.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם