צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון וטיפול בכיב קיבה

להאזנה:

 

כיב קיבה, או כיב פפטי, הינו פצע שנמצא ברירית שמצפה את הקיבה. ישנה חשיבות רבה לאבחון מהיר וטיפול נכון בכיב הקיבה, כאשר בהיעדרם עשויה להיגרם פגיעה קשה בבריאותו של המטופל. כיצד נוכל לדעת כי התרחשה רשלנות רפואית באבחון או בטיפול בכיב קיבה?

על פי רוב, כיב הקיבה נגרם כתוצאה מזיהום שמקורו בחיידק ההליקובקטר, או כתוצאה מנטילת תרופות כמו אספירין, נקסין ואיבופן. חיידק ההליקובקטר מצוי בקיבת האדם, ובשגרה לא נשקפת ממנו כל סכנה לבריאות, ורק לעיתים הוא גורם לדלקת בקיבה, שבתורה יוצרת כיב פפטי.

זאת ועוד, עישון, צריכת אלכוהול וקפאין עשויים להגביר את הסיכוי להופעת כיב קיבה.

 

תסמיני כיב קיבה

אחד התסמינים הדומיננטיים של כיב הקיבה הוא כאב בטן, המורגש על פי רוב בחלק העליון של הבטן. תסמינים נוספים כוללים בחילות, הקאות וירידה בתיאבון ובמשקל.

רשלנות רפואית באבחון וטיפול בכיב קיבה
רשלנות רפואית באבחון וטיפול בכיב קיבה

אבחון כיב קיבה

כאשר המטופל מלין בפני הרופא אודות כאבי בטן חוזרים ונשנים, עליו להפנותו לבדיקות לאבחון של כיב הקיבה, כשאר שתי הבדיקות העיקריות הן בדיקה לנוכחות חיידק ההליקובקטר, ובדיקת גסטרוסקופיה, המאפשרת להסתכל ישירות על דופן הקיבה.

 

סיבוכים כתוצאה מהיעדר אבחון וטיפול בכיב קיבה

כאשר כיב הקיבה אינו מאובן ומטופל בזמן, עשויים להיגרם סיבוכים, שהם אמנם נדירים אך מסוכנים:

  • דימום מכיב הקיבה, אשר מתבטא בכאבים עזים, הקאה של דם, או בצואה שחורה;
  • ניקוב קיר הקיבה, הגורם לכאבים עזים;
  • חסימת הקיבה כתוצאה ממיקום הכיב, אשר אינה מאפשרת מעבר מזון.

 

רשלנות רפואית באבחון וטיפול בכיב קיבה

רשלנות רפואית במקרה של כיב קיבה עשויה להתרחש הן בשלב האבחון והן בשלב הטיפול. על מנת להקים את עילת הרשלנות הרפואית, על התובע להוכיח כי הרופא פעל בצורה שאינה עולה בקנה אחד עם המצופה מהתנהגותו של רופא סביר בנסיבות העניין, וכי מתקיים קשר סיבתי בין האבחון או הטיפול השגוי שניתן על ידי הרופא, ובין הזנק שנגרם לתובע.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם