צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעות ביטוח לאומי

תביעות ביטוח לאומי
תביעות ביטוח לאומי

להאזנה:

 

מהן תביעות ביטוח לאומי?

מהיום שאנחנו זוכרים את עצמנו יש מס כזה שתמיד משלמים – ביטוח לאומי.

מדינת ישראל, באמצעות המוסד לביטוח לאומי מנסה לסייע לאזרחים חולים שמחלתם הביאה לנכות קבועה בין אם נגרמה בזמן העבודה ובין אם לא. אדם שחלה או נפצע, עושה ראשית כל מאמץ להשתקם ולחזור לחיות חיים רגילים אולם לצערנו, לא אחת ולא פעמיים המחלה או התאונה משאירים שייר רפואי בגופו של החולה ובמקרה כזה הוא זכאי להגיש תביעה לביטוח הלאומי ולדרוש פיצוי כספי.

מאחר וכמות הפונים למוסד גדולה, המוסד לביטוח לאומי מערים קשיים בהגשת תביעות ביטוח לאומי עד לקביעת הזכאות. הגשת התביעה תוך שיתוף פעולה עם עורך דין ביטוח לאומי מגדילה משמעותי הן את הסיכוי שהתאונה תוכר כתאונת עבודה והן את אחוזי הנכות וכפועל יוצא את שיעור הפיצוי שיפסקו למגיש.

תביעות ביטוח לאומי
תביעות ביטוח לאומי

אדם שנפגע ונותר עם נכות רשאי להגיש תביעה לביטוח לאומי. המוסד לביטוח לאומי יזמן את הנפגע ויעמידו בפני ועדה רפואית על כדי שזו תקבע את נכותו הזמנית או הצמיתה. שיעור הפיצויים להם זכאי המגיש תלויים בשיעור הנכות שנקבעה לו. בגין נכות צמיתה הפחותה מ- 5% לא יקבל הנפגע פיצוי מהמוסד לביטוח לאומי.

בגין נכות של 5% ועד 19% מעניק המוסד לביטוח לאומי מענק נכות חד פעמי ובגין נכות העולה על 20% משלם המוסד לביטוח לאומי קצבת נכות חודשית כל עוד הנכות בתוקף או עד לגיל פרישה

על כל קביעה של ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי ניתן לערער תוך 30 ימים לוועדה רפואית עליונה המורכבת משלושה רופאים. על החלטת הועדה העליונה ניתן לערער על עניינים משפטיים בלבד לבית הדין לעבודה.

 

ביטוח לאומי – מתחילים בהתמודדות

אם שואלים אזרחים מה דעתם על תפקוד הרשויות במדינה, ניתן לראות דעות לכאן ולכאן. על כל אחד שיגיד שהעירייה במקום שבו הוא מתגורר מתפקדת נהדר, ניתן למצוא עשרה שטוענים שצריך לפזר אותה באופן מיידי לאור ההתנהלות הקלוקלת שלה. כאשר מדובר על עירייה או משרד ממשלתי כלשהו, כולם נאנחים ועוברים הלאה, אך מה בדבר מוסד שכל מטרתו היא להעניק רשת של ביטחון עבור תושבי ישראל? הביטוח הלאומי נועד לאפשר לכל אזרח להתקיים בכבוד ולקבל את המגיע לו מהמדינה. לעיתים מדובר על קצבאות, לעיתים על פיצויים ואפילו מענקים במקרה של נכות או מצב רפואי אחר. לאורך השנים, כל אחד מאיתנו משלם לביטוח הלאומי במטרה שהוא יעמוד לצידו ברגע האמת, ומה בעצם קורה אם אתם זקוקים לקבלת קצבה או מענק בעקבות שינוי במצבכם הרפואי?

 

ביטוח לאומי ורשלנות רפואית – איך הדברים מתנהלים

הוועדה הרפואית

כל אדם שמעוניין לקבל קצבת נכות או מענק מטעם הביטוח הלאומי נדרש להגיע לוועדה רפואית. הרי לא הגיוני שיחלקו לכל אחד כספים ללא הכרה, ולכן המוסד בודק את הטענה של התובע בכדי לבחון האם אכן מגיע לו הפיצוי המדובר. התובע מגיע אל הוועדה הנקבעה לו ושוטח את תלונותיו הספציפיות. בוועדה יושבים רופאים מומחים, כאשר אחד מהם לפחות מומחה בתחום התלונה של התובע. לאחר הבירור הראשוני, נלקח התובע לבדיקה רפואית שמטרתה היא להכריע מה רמת הפגיעה הרפואית, מהם אחוזי הנכות של התובע והאם הוא זכאי לקצבה או מענק.

 

ומה אם הרופא מתרשל?

הבדיקה הרפואית של הרופא מטעם ביטוח לאומי אמורה להיות משמעותית ומקיפה במיוחד. הרי בסופו של דבר, היא זו שתקבע האם התובע זכאי לקבל קצבה קבועה. מה קורה במצב בו בבדיקה עולים סימנים מדאיגים היכולים להצביע על מחלה אחרת או החמרה משמעותית במחלת הבסיס? במידה והרופא הבודק לא מעדכן את המטופל, הרי מדובר על רשלנות רפואית לכל דבר ועניין. הרופא מחויב להודיע על תסמינים מדאיגי ולהפנות את התובע להמשך בדיקות מקיפות אצל רופא מומחה בנושא. אם לא עשה כן, הרי זו התרשלות בחובתו והוא יכול לעמוד בפני סכנת תביעה.

 

אבחון מאוחר

כמו כן, לא מדובר רק על הפניה אל רופא אחר, אלא גם על אבחון כמו בבדיקה אצל כל רופא. הרי כשכולנו מגיעים לרופא אנחנו סומכים עליו במלוא מאת האחוזים שיבדוק אונו היטב, יגלה היכן טמונה הבעיה ויסייע לנו בטיפול בה. זו מטרת הביקור שלנו והסיבה בגלל הגענו אל הרופא מלכתחילה. אולם, מה קורה אם הרופא אינו מבחין בבעיה כאשר אנחנו נמצאים אצלו. אומנם כולנו בני אדם וברור לכולם שיכולות להתרחש טעויות, אך רופא מומחה שיושב בוועדה של המוסד לביטוח לאומי ולא מאתר בזמן מחלה וגורם בכך לאבחון מאוחר שלה, זוהי לא טעות בסיסית אלא רשלנות רפואית שיש לתת עליה את הדעת, ולעיתים גם לשלם על כך את המחיר.

 

חובת ההוכחה על התובע

אף על פי שנראה לכם ברור שמדובר על רשלנות רפואית של הרופא מטעם הביטוח הלאומי, בבית המשפט זה לא יספיק. תחושות בטן או הרגשות אינם מספיקים כדי להראות שהרופא התרשל בתפקידו. בכדי לבסס את התביעה באופן הנכון ביותר תצטרכו להוכיח קשר סיבתי בין הרשלנות הרפואית לבין הנזק הנגרם לכם. כדי לבצע זאת בצורה הטובה ביותר מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית שיוכל לסייע בבניית התיק, להוכיח את החשדות שלכם ולהגיע לבית המשפט על הצד הטוב ביותר שלכם.

 

בנוסף לנכות הכללית משלם המוסד לביטוח לאומי גם נכות בגין תאונת עבודה ובגין מחלות מקצוע. מחלות המקצוע מוגדרות בתקנות וכוללות רשימה סגורה של מחלות שאם אדם חלה בהם יוכל להיות מוכר כמי שחלה במחלת מקצוע. תאונת עבודה היא תאונה שעל מנת שתוכר ככזו צריך שתקרה תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו של הנפגע אצל מעבידו או מטעמו.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
Array

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם