צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בצבא

להאזנה:

 

טיפול רפואי טוב הוא חלק מהצרכים אותם חייב הצבא לספק למשרתים בו, על-כן, הכללים והחוקים החלים על רופאים ב"אזרחות" בכל הנוגע לסוגייה של רשלנות רפואית חלים גם על טיפול רפואי אותו מקבל החייל מכל רופא בשירותו הצבאי. למרות היותו מבוטח בביטוח רפואי בקופת חולים – חייל יכול להגיש תביעה על רשלנות רפואית גם לאחר שהשתחרר, על מקרה שמקורו בתקופת שרותו הצבאי. רשלנות רפואית בצבא יכולה

להיגרם במקרים רבים כגון: אי אבחון מחלה בזמן, אי הפניה אל רופא מומחה, טיפול רפואי לא מתאים, מתן תרופה לא נכונה, רשלנות בטיפול רפואי, אי מעקב רפואי, או פגיעה לפי חוק זכויות החולה.

בכדי לזכות בתביעה של רשלנות רפואית בצבא יש צורך בחוות דעת של רופא מומחה שתוכיח שאכן נגרמה רשלנות רפואית בצבא. ושיש קשר ישיר בין הטיפול ו/או האבחון לבין הנזק אשר נגרם לתובע.

רשלנות רפואית בצבא – החוקים

החוק מגדיר רשלנות רפואית בצבא רק במידה והנזק נגרם תוך כדי שירות או כתוצאה משירות צבאי. אחוזי הנכות נקבעים אך ורק על ידי ועדה רפואית וזאת לאחר שהתובע מלא את הטפסים והעביר את כל החומר הרפואי ופרטי הארוע הנתמכים בעדויות המפקדים והעדים לארוע.

קיימת רשימה מפורטת של מקרים ומחלות שלהן תקופת התיישנות של שלוש שנים ומעלה שבהן הפגע יכול להגיש תביעה. וזאת כמובן בתנאי שהתביעה נתמכת במסמכים הרפואיים והעדויות הדרושות.

גם במקרים של ועדה רפואית צבאית או טיפול מרפאת שיניים צבאית מתרחשת לעתים רשלנות רפואית.

אם יש חשש שאירעה רשלנות רפואית בצבא, יש לפנות לעורכי דין מוכרים בתחום הבקיאים בפסקי דין, בעלי ניסיון עם תביעות משרד הבטחון ועבודה מול קצין תגמולים.

יותר ויותר מקרי רשלנות רפואית מתגלים במוסדות רפואיים רבים ויש לכך סיבות שונות. נהוג לחשוב שמדובר במחסור גדול בכוח אדם מתאים במוסדות הרפואיים, או במשמרות הארוכות מדי של מתמחים ורופאים. בתחום הצבאי וברפואה הצבאית קורה לא פעם שיש מקרים מובהקים של רשלנות רפואית שאינם מוטלים בספק.

רשלנות רפואית בצבא
רשלנות רפואית בצבא

הסיבות לרשלנות רפואית מגוונות יותר ונעוצות הן בבעיית כוח האדם החסר באמת שגורם לתורים ארוכים מאוד במרפאות קצין העיר ברחבי הארץ ובבסיסים, והן משום שחלק גדול מהרופאים אינו מיומן ובעל ניסיון דיו, משום שחלקם עתודאים ואינם רופאים בכירים שהתמחו בתחומם שנים רבות.

אם לוקחים בחשבון גם את העובדה שברוב המרפאות הצבאיות והבסיסים ברחבי הארץ הסמכות המקצועית הגבוהה ביותר היא בדרך כלל חובש צבאי או פראמדיק, ברור למה כמות הטעויות באבחון או הטיפול הכושל גדולה יחסית ומגיעה בסופו של דבר לטיפול עורכי דין המתמחים בתביעות נגד משרד הבטחון.

רשלנות רפואית בבסיסים קרביים

פציעות שונות מתרחשות תוך כדי אימונים אצל חיילים רבים בעיקר הקרביים והפעילים ביותר שבהם. הם מועדים הכי הרבה לפורענות, אבל קורה שהם גם מסרבים בדרך כלל "להישבר" ולפנות לטיפול רפואי. במקרים כאלה אפשר להבין גם את החששות שלהם מפני חוסר אמון של מפקדיהם בטענות שלהם.

מכיוון שיש בהם גם לא מעט שמנסים להתחזות ולהתחלות מסיבות שונות, קורה שהמסורת במחנות צבאיים רבים מלמדת על חשדנות או חוסר נכונות של המפקדים לטפל בבעיות רפואיות מיד כשהן פורצות, גם כשהחיילים הסובלים מתרצים לבסוף לגשת למרפאה, משום שכבר אינם יכולים לשאת עוד את הכאב למרות אי האמון והטלת ספק באמינותם.

היחס לחיילים שמתלוננים על כאבים צריך להגיע לעורך דין צבאי

כאשר חייל מגיע למרפאה צבאית, במיוחד במחנה קרבי, רוב הסיכויים שלא יוכל לקבל במקום יחס הולם ושירות שמקבלים כמו בבתי חולים, אלא יישלח למרכז רפואי צבאי פיקודי במקרה הטוב ורק במקרים אקוטיים ודחופים מאוד יפונה לבתי חולים. הקושי הצבאי להתייחס לתלונות פרטניות ולפנות חיילים בזמן או לשלוח אותם עם הפניות דחופות לבתי החולים, גורם במקרים רבים להשתהות מסוכנת בטיפול בבעיות רפואיות.

במקרים כאלה שבהם מידרדר מצב הרפואי בגלל סחבת בטיפול שגורמת להשלכות קשות, פנייה לעזרת עורך דין צבאי יכולה לסייע לכם במקרה מובהק זה של רשלנות רפואית. עורך דין צבאי יכול לסייע במקרים כאלו וגם אחרים – שכן יש לו ידע נרחב בכל מה שקשור לצבא בהיבט המשפטי.

רשלנות רפואית באבחון ולא רק בטיפול

אחת הבעיות החמורות ביותר היא הרשלנות של הרפואה הצבאית באבחון נכון ומדויק גם בגלל חוסר מיומנות של הרופאים הצעירים, וגם בגלל המחסור במכשור רפואי מתקדם במקומות אלה. אנשים לא  מגיעים לאבחון נכון וכבר קרו לא מעט של חיילים וחיילות שבעיה שהתלוננו עליה התגלתה כמחלה מסכנת חיים או גורמת לנכות, ובמקרים כאלה רק עורך דין מומחה שיכול לסייע להם לתבוע את משרד הביטחון על רשלנות רפואית יכול לפחות לקבל פיצוי על הסבל שעברו.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
Array

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם