צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

התנאים לקבלת פיצויים בגין תביעות נזקי גוף

להאזנה:

 

אם חוויתם תאונה, רשלנות רפואית או אפילו פגיעה נפשית החל מעוגמת נפש ועד לפוסט טראומה, מאמר זה יסיע לכם להבין את התנאים לקבלת פיצויים בגין תביעות נזקי גוף ובמה כרוכה התביעה מצידכם בכל אחד מהמקרים הללו.

 

נזקי גוף מהם?

מדובר בקשת רחבה מאוד של מקרים, בהם אדם סובל מפציעה פיזית או נפשית עקב מקרה שאירע לו, כמו למשל תאונת דרכים, החלקה או נפילה, טיפול רפואי שגוי, התעמרות, התעללות, גילויי אלימות ועוד. מבחינה רפואית, נזקים אלה כוללים פגיעות כמו שברים, חתכים, כוויות, נכויות, פוסט טראומה וכמובן אירועי מוות.

למרבה הצער, נזקי הגוף מתרחשים בכל מקום: בבית, ברחוב, בבריכה או בים, בתוך מרחב פרטי או עסקי מכל סוג וכמובן בכבישים ובמסגרות התעסוקה. כמובן שעבור כל נזק גופני באשר הוא שנגרם לכם או ליקיריכם, עומדת הזכות לבדוק, להוכיח ולתבוע בגין המקרה ולקבל בעבורו פיצוי כספי, המיועד לכיסוי הנזקים שנגרמו בהתאם לחומרת המקרה ונסיבותיו.

התנאים לקבלת פיצויים בגין תביעות נזקי גוף
התנאים לקבלת פיצויים בגין תביעות נזקי גוף

משמעות תביעת נזקי הגוף וקבלת הפיצויים

להגשת תביעת פיצויים בגין נזקי גוף יש שתי מטרות ברורות: האחת היא לספק יציבות כלכלית במידה מסוימת, לנפגעים שסובלים מפציעה שמגבילה את יכולת התפקוד וההשתכרות וגובה מחיר כספי לא מבוטל בשל הצורך בניתוחים, טיפולים רפואיים, שיקום ויתר ההוצאות הכרוכות בכך.

המטרה השנייה בתביעת הפיצויים היא על מנת "לסגור מעגל" מול הגורם שהתרשל בפעולותיו והפר את חובת הזהירות כלפי הנפגע ולגרום לו לשלם על טעויותיו, גם לצורך הרתעה עתידית מפני אירועים דומים.

חשוב לציין: אחד התנאים המרכזיים לקבלת פיצויים בגין נזקי גוף הוא הוכחת המקרה והנזקים שנגרמו ממנו. יחד עם זאת, במקרים מסוימים כמו תאונות דרכים, אין צורך להוכיח את אשמתו של הנפגע בתאונה כך שהוא זכאי לתבוע מעצם הנזקים עצמם.

תנאים לקבלת פיצויים בגין תביעות נזקי גוף – 3 הפרמטרים העיקריים

בשל העובדה שכל תביעת נזיקין שונה לחלוטין מאחרות עקב נסיבותיה, אופן התרחשותה והנזקים שנוצרו במסגרתה, החוק מגדיר 3 קריטריונים מרכזיים וחשובים מאוד שמכוחם יש לקבל את הפיצוי. קריטריונים אלה פועלים באופן מצטבר, כך שלא ניתן להסתפק רק באחד מהם כדי לתבוע:

 

הוכחת רשלנות שגרמה לנזקי הגוף

כאמור, לא כל מקרה דורש ברשלנות מצידו של גורם שאחראי למחדל, אך במקרים כמו תאונה נגד צד ג' כמו למשל רשות מקומית שהותירה מפגע בשטח, בעל עסק שבחנות שלו קיים ליקוי שגרם לתאונה או רופא שלא פעל לפי הסטנדרט הרפואי המתאים למקרה, יהיה צורך להראות כיצד פעל אותו גורם ואיך מתבטאת הפרת חובותיו כלפי אותו נפגע, על מנת לבסס רשלנות מהמקרה.

 

הוכחת הנזק הגופני שנגרם מהמקרה

על פניו, אפשר להראות תיעוד רפואי שמשקף את נזקי התובע וזהו זה. אך לא בכך מסתיימת הוכחה זו ויש צורך להראות כיצד המצב הרפואי משפיע בפועל על התפקוד היומיומי של הנפגע, מונע ממנו להשתכר כראוי, לבצע תנועות ופעולות בסיסיות ועוד.

בנוסף, מצב רפואי זה מוכרח להיות קשור לאירוע עצמו: אם למשל התביעה היא בדיני עבודה על מחדל שנגרם מפעולות המעסיק ושגרם לפציעה בגב, יש לספק לגביה תיעוד מלא ומפורט ללא תוספת של מצבים רפואיים אחרים שאינם נוגעים למקרה.

 

הוכחת קשר סיבתי בין הרשלנות/ התאונה לבין הנזק

זהו החלק המורכב ביותר, משום שהוא משתמש בעובדות הקיימות כדי לתאר כיצד התאונה או המחדל/ הפרת חובות הנתבע גרמו בפועל לנזקיו של התובע שמהם הוא סובל. כך לדוגמה, אם אדם חווה רשלנות רפואית עקב טיפול שגוי, עליו להצביע הן על מתן הטיפול השגוי שניתן לו וכיצד פגע בו בדרך של הותרת נזק גופני מוכח.

במקרים שבהם לא נגרמה רשלנות, למשל בעת תביעת ביטוח תאונות אישיות או תאונת דרכים, יש להראות כיצד נגרמו הנזקים ישירות מעצם התאונה עצמה. למשל, אם סבלתם טרם התאונה מכאבי ראש כרוניים, יהיה קשה מאוד להוכיח כי אתם סובלים כעת מסחרחורות שנגרמו רק לאחר התאונה.

מכיוון שיש חשיבות עצומה לאופן שבו הדברים מוצגים וכיצד לפרט אותם בפני הגורם הנתבע, מומלץ להתייעץ משפטית טרם הגשת התביעה עם עורך דין נזקי גוף מיומן.

 

מקרים נפוצים שבהם נוצרים נזקי גוף והגורמים הנתבעים בגינם

תאונות דרכים יש לתבוע את ביטוח החובה לרכב המבטח את הנהג ונוסעיו, או מכסה את נזקיהם של הולכי רגל ורוכבי אופניים שנפגעו מרכב.

אם נהג אחר אשם בתאונה, אפשר יהיה לתבוע אותו אזרחית אך מומלץ להתייעץ על כך מראש עם עורך דין, שכן הדבר לא תמיד כדאי ומשתלם.

תאונות עבודה אם התאונה התרחשה מעצם הפרת חובותיו ובכפוף לאחריות המעסיק – יש לתבוע אותו ישירות.

בכל מקרה, הליך התביעה המרכזי עובר דרך המוסד לביטוח הלאומי. בנוסף ניתן להפעיל גם פוליסת ביטוח אישית (תאונות אישיות, אובדן כושר, נכות מעבודה וכו'), אם התאונה הספציפית נכללת בהגדרותיה.

תאונה בבית מדובר בתאונה אישית שנגרמת הן בעקבות פעולה עצמית שגרמה לנזק (כוויה מתנור, נפילה במדרגות וכו') והן עקב רשלנותו של בעל הבית שלא טיפל במפגע או ליקוי בשטחו.

במקרים אלה יש לתבוע את ביטוח התאונות האישיות, את ביטוח הדירה (אם יש ביטוח צד ג') או את בעל הבית עצמו עקב רשלנות.

תאונה בחנות, סוכנות, מלון וכל בית עסק יש להצביע על רשלנות בעל העסק אם נגרמה הפגיעה כתוצאה ממחדל או ליקוי במקום. אם אין רשלנות מצידו, ניתן להפעיל ביטוח תאונות אישיות מתאים.
רשלנות רפואית המותירה נזקי גוף במקרים אלה קיים גורם שהתרשל כלפיכם ויש לפרט את נסיבות התרשלותו ולהגיש תביעת נזיקין מתאימה בעזרת עו"ד.

 

נגרמו לכם נזקי גוף? בדקו מולנו את הזכאות לתבוע ואת היקף הפיצויים

כבר למעלה מ-20 שנים שמשרד עוה"ד דוד פייל ושות' מסייע, מכוון ומייצג נפגעים שנותרו עם נזקי גוף כתוצאה מתאונה, רשלנות רפואית או כל תרחיש אחר. משרדנו מעמיד לרשותכם צוות מסור ומקצועי של 30 עורכי דין, עמם ניתן להתייעץ בנוגע לאפשרויות התביעה והערכת הפיצויים. לתיאום פגישה בהקדם, צרו עמנו קשר כבר כעת.

הפיצויים מכילים מרכיבים אפשריים רבים כמו אובדן השתכרות, הוצאות רפואיות, שיעור הנכות, כאב וסבל, צורך בסיוע צד ג' ועוד. כל אחד מהמרכיבים הללו מכיל תחשיב משלו, המאוחד בסופו של דבר לכדי סכום כולל.

מלבד טופס התביעה, יש להצטייד בכל המסמכים הרפואיים, התיעוד מהמקרה וכל הוצאה, קבלה ואסמכתא הנוגעים לאירוע שממנו נוצרו נזקי הגוף, במעמד המקרה וגם לאחריו. 

אם הוכחות המקרה אינן מספיקות או כאשר חל ניסיון שרירותי לדחות את תביעתכם בחברת הביטוח או המוסד לביטוח הלאומי. במקרה כזה מומלץ לפעול מול עורך דין נזיקין ממולח.

הפיצויים מכילים טווח סכומים עצום – החל מעשרות אלפי שקלים למקרים יחסית פשוטים שבהם הנזק אינו משמעותי או צמית וכלה במיליוני שקלים כאשר מדובר בנזקים צמיתים וקשים, חשוכי מרפא ושקיים בהם גורם שהתרשל באופן חמור.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם