צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

נזקי גוף פיצויים

להאזנה:

 

תביעות נזקי גוף מהן ניתנים פיצויים מאפשרות לנפגעים להתמודד טוב יותר עם אובדן יכולת ההשתכרות והפגיעה ברמת החיים, עקב תאונה, חבלה או פציעה מסוימת. אמנם הפיצויים לא יוכלו להשיב לאחור את הגלגל ולהבריא את התובעים לחלוטין, אך בכוחם להקל ולו במעט על ההתמודדות הכואבת והמורכבת לה הם נדרשים. במאמר זה נתייחס לסוגיית הפיצויים ודרכי החישוב שלהם.

 

נתחיל עם השאלה הבוערת: מה היקף הפיצויים מנזקי גוף?

חבלות, פציעות, מחלות ולעתים אפילו פטירה, מהוות אירועים שהולידו פגיעות גוף ונפש בדרגות חומרה משתנות. על כן, במקרה של תביעת נזקי גוף פיצויים יחולו במדד משתנה מאוד ממקרה למקרה, כמעט אף פעם לא מתוך השלכה לסיטואציה קודמת או דומה שנגרמה לאדם אחר.

יחד עם זאת, השאיפה תהיה תמיד למקסם את הפיצויים כך שבאופן כללי יתחילו מעשרות אלפי שקלים ועד למיליוני שקלים, בהתאם לחומרת המקרה וגם סוג הפגיעה. שהרי תביעות שדנות במותו המצער של אדם, למשל בעקבות תאונת דרכים או אירוע רשלנות רפואית בטיפול אינן מקבילות לתביעות העוסקות בשבר מורכב.

 

תהליך התביעה בנזקי גוף

עולם הנזיקין מכיל בתוכו מגוון עצום של אירועים ותרחישים, המכסים פגיעות פיזיות, נפשיות ובריאותיות שונות. מכיוון שהגורם האחראי לכל אחת מהן שונה בתכלית, כך משתנה גם הליך התביעה הרלוונטי מול הגורם המפצה.

הנה למשל אדריכלית שנסעה בבוקר לפגישה עם לקוח ובדרכה רכב אחר התנגש בה. כעת היא זכאית לתבוע את חברת ביטוח החובה לרכב בהתאם לחוק (ללא קשר לשאלת האשם בתאונה) ולקבל פיצויים. במקביל, תוכל להיחשב כמי שעברה תאונת עבודה בביטוח הלאומי ולקבל דמי פגיעה.

בדוגמה אחרת, נער המשחק כדורסל בחצר בית הספר, מועד הישר על מסמר שנטוע עמוק בתוך רצפת הבטון. במקרה כזה ניתן לתבוע את ביטוח תאונות התלמידים בו הוא מכוסה, במקביל לתביעת רשלנות נגד בית הספר.

בהתאם לזהות הגורמים אותם ניתן לתבוע, יהיה צורך להשלים מסמכים ותיעוד רלוונטי ולהעבירו לבדיקת מומחה רפואי, לצורך כתיבת חוות דעת. בנקודה זו הליכי התביעות בנזקי גוף דומים למדי, שכן הגשה של חוות דעת רפואית יחד עם כתב התביעה מהווה תנאי הכרחי לקבלתה. חוות הדעת יפה גם למקרים של תביעת המוסד לביטוח הלאומי וחברות הביטוח, משום שהיא משקפת לא רק את הנזק, אלא גם הערכה לתגמולים או אחוזי הנכות המתבקשים מהמקרה.

 

דחיית תביעות בנזקי גוף

מה יעשה אדם שהגיש תביעת נזקי גוף שנדחתה? בנקודה זו שמורה לו הזכות לערער לערכאה המתאימה. לכאן יצורפו גם ראיות או נימוקים נוספים המאפשרים לשקול מחדש את ההחלטה. אם התביעה עדיין נדחית, ניתן לתבוע בגינה בבית המשפט הרלוונטי.

נזקי גוף פיצויים

הייצוג המשפטי – תנאי מהותי להבטחת הפיצויים

כפי שקראתם, סיבות רבות קיימות להיווצרותם של נזקי הגוף. חלקן שכיחות יותר, כמו למשל תאונות דרכים וחלקן חריגות או נדירות מאוד. האינטרס הטבעי של חברות הביטוח לרבות המוסד לביטוח הלאומי יהיה לשקול בקפדנות את התביעה המוגשת ולהחליט האם נובע ממנה פיצוי, כך שחלק גדול מהתביעות יידחו, שכן קיימת פרשנות פתוחה מידי לגבי סוג המקרה והנזק שנגרם כתוצאה ממנו.

מכיוון שעורך דין המתמחה בנזקי גוף מהווה את הגורם היחידי שמבין לעומק את התהליכים, התפיסה והעמדות של חברות הביטוח ויתר הגורמים המפצים, באפשרותו להעריך מבעוד מועד את התהליך המדויק שהתביעה תעבור ואת הטענות הנדרשות לה, במטרה למקסם את זכויות הנפגעים ולהעמיד את התביעה על סכום גדול יותר.

עורך דין מיומן ומנוסה צפוי לסייע רבות לתובעים גם בשלב שלפני הגשת התביעה, במסגרתו יידרש איתור ואיסוף של מסמכים נוספים המוכיחים את הנזק או את המקרה עצמו וכן את ההשלכות הרפואיות הנובעות ממנו. ככל שהתיעוד והראיות כלפיו יהיו ברורות יותר, כך יוכל עורך הדין לבנות תיק חזק לתביעה ולהבטיח פיצויים בהיקף הראוי.

לעתים דרושה לתיק אסטרטגיה ספציפית שמשנה מעט את התהליך הכללי (למשל אם נדרשת בדיקת רופא מומחה שמסקנותיו צפויות להגדיל את הפיצוי ולכן מוטב להימנע מהגשת התביעה עד שתבוצע), עורך הדין ינחה את הלקוח שלו כיצד להתנהל בשלב זה, לרבות הנחיה כיצד לפעול למקרה שהנתבע או עורכי דינו ינסו ליצור עמו קשר כדי להשיג תיעוד שעלול לסתור את התביעה.

 

סוגי נזקים המאפשרים מתן פיצויים

הפיצויים בתביעות נזקי גוף משוקללים מכמה פרמטרים אפשריים, כל אחד מהם מכיל תחשיב שונה, לעתים גם תקרה מקסימלית בחוק והכל בהתאם למצב הספציפי של התובע. פרמטרים אלו, המכונים "ראשי נזק", מתייחסים לחומרתו והיקפו של הנזק מרגע הפגיעה ועד ההחלמה. אם מדובר בנכות צמיתה, הפיצויים מטבע הדברים יהיו גבוהים ויכללו גם הפסדים כלכליים לעתיד.

נזקים עתידיים יכולים להיות קיצור תוחלת החיים, כאב וסבל בעקבות האירוע, הוצאות רפואיות, עזרה צד ג', אובדן יכולת ההשתכרות, הפסדי פנסיה ועוד. סכומי הנזק בדרך כלל לא מפורטים בתביעה, אך על מנת לקבלם נדרש להוכיח כי הנזק הקיים הינו בשיעור של 51% לפחות.

 

כיצד מחשבים את סכומי הפיצויים?

מלבד כאב וסבל המבוסס על נוסחה קבועה ועד לתקרה בחוק, אין דרך אחידה להעריך את נזקיו של אדם. הסכום ייקבע על סמך הנזק לעבר (כלומר ממועד המקרה) ולעתיד (עד לשנות חייו הצפויות של אדם או עד לגיל הפרישה מעבודה) עליו מורה שופט בית המשפט. סכום זה עשוי לכלול גם תחשיב הוצאות לעבר ולעתיד כמו נסיעות לטיפולים, סיוע בביצוע מטלות יומיומיות, עזרים רפואיים ועוד.

אם קיימת נכות, סכום הפיצויים יכסה את הפסדי השכר והפנסיה העתידיים וזאת בהתאם להשפעת הנזק על פוטנציאל הגידול בשכר עם השנים. לפיכך, תובעים צעירים שנותרו עם נכות, צפויים לקבל על נזקי גוף פיצויים משמעותיים יותר.

 

לסיכום:

התכלית המרכזית בדיני נזיקין היא להשיב את המצב לקדמותו. כמובן שאין סכום כספי שבאמת ישיב לנפגעים את בריאות הגוף והנפש, אלא לכסות על הוצאות ונזקים כלכליים החל מרגע התאונה.

אם נפגעתם, נפצעתם או חליתם, משרד עורך דין דוד פייל ושות' לרשותכם. המשרד מתמחה בדיני נזקי גוף כבר למעלה מ-20 שנה וצבר הצלחות משפטיות רבות, בסכום של מאות מיליוני שקלים ללקוחותינו. צרו עמנו קשר לפגישת ייעוץ ללא התחייבות בביתכם, בה נוכל להעריך את סיכויי המקרה והיקף הפיצויים.

הפיצוי אישי ומשקף את הנזק שנגרם בפועל. בית המשפט יקבע מהו סכום הפיצויים המדויק בהתאם לחומרת הפגיעה והיקפה, כפי שהוכחו בהליך התביעה. באופן כללי, תביעות אלה נעות בין עשרות למאות אלפי שקלים.

אלו הם המרכיבים המשוקללים אל תוך הפיצויים, המחולקים לראשי נזק ממוניים ובלתי ממוניים (כאב וסבל). ראשי נזק כאלה יוכלו להיות הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, סיוע צד ג' ועוד.

חשוב לקבל ייצוג משפטי מקצועי מעורך דין המתמחה בנזקי גוף, על מנת שיבנה אסטרטגיה מתאימה, ידאג להשלמת המסמכים, למומחה רפואי לכתיבת חוות דעת ולביסוס כל ההוכחות הנדרשות בבית המשפט.

לעולם שמורה לתובעים הזכות לערער מול הגורם הנתבע, שמסר להם את החלטתו. אם גם הערעור נדחה, ניתן להמשיך הלאה לתביעה בבית משפט.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם