צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

על הגשת תביעת רשלנות רפואית רופא עור

להאזנה:

 

מטופלים מגיעים לרופא עור על מנת לטפל בעור, בציפורניים ובקרקפת. בתחום זה עשויים להתרחש מקרי רשלנות רפואית כמו בתחומי רפואה אחרים ובמיוחד בכל הנוגע לאיחורים באבחנה שגרמו להתפתחות של מחלה מסוכנת. תביעות רשלנות רפואית רופא עור מוגשות במקרים שהם נגרם למטופל נזק בשל התנהגות שגויה ובלתי מקצועית של הרופא באופן שאינו עולה בקנה אחד עם הפרקטיקה הרפואית המקובלת בתחום זה.

 

אבחון שגוי מוביל לאי טיפול

אבחון רפואי שגוי של רופא עור נקשר פעמים רבות לאי אבחון של סרטן העור. כאשר יש נגע או שומה שאמורים להעלות חשד להתפתחות של סרטן עור, הרופא המטפל נדרש להפנות את הפונה לביופסיה של העור על מנת לאשש או להפריך את החשש. אי הפנייה שכזו שהובילה לגילוי מאוחר עשוי להיחשב רשלנות רפואית באבחון ולהצדיק פיצויים משמעותיים.

לא כל אבחון שגוי של רופא עור יוגדר בתור רשלנות רפואית. יש צורך שהאבחון השגוי לא היה מתרחש לו הרופא היה פועל בהתאם לסטנדרט הרפואי המקובל בתחום והאבחון השגוי נגרם מפני שבפועל הוא לא עשה זאת.

 

רשלנות של היעדר מעקב

בתחום רפואת העור ישנה חשיבות גדולה במיוחד למעקבים אחר ממצאים חשודים במיוחד כאשר מדובר על קבוצות המוגדרות כאוכלוסיות בסיכון. מדובר במצבים בהם הסימנים אינם מעידים בהכרח על קיומה של מחלה מסכנת אך הם מחייבים ביצוע מעקב על מנת לוודא גילוי מבעוד מועד.

גם כאשר הרופא הורה על מעקב והמטופל הוא שלא הקפיד להופיע, הדבר אינו פוטר בהכרח את הרופא מחובתו הרפואית לביצוע המעקב. עליו לדאוג באופן סביר להשלמת הליך המעקב ובמידה והוא לא עשה זאת הוא עשוי להיחשב רופא רשלן במידה וכתוצאה מכך נגרם למטופל נזק.

על הגשת תביעת רשלנות רפואית רופא עור
על הגשת תביעת רשלנות רפואית רופא עור

רשלנות  בטיפול

רשלנות רפואית בטיפול אצל רופא עור נפוצה יחסית מכיוון שמדובר בטיפולים רגישים המצריכים זהירות ודיוק רב על מנת להביא לתוצאות הרצויות. במקרים רבים כאשר ישנה רשלנות רפואית בטיפול בתחום הדבר עשוי לגרום לכתמים או צלקות בולטות לעין ולהשפיע באופן משמעותי על המראה החיצוני של המטופל ועל תחושותיו בעקבת זאת.

 

חובת הזהירות של הרופא

בדומה לתחומי רפואה אחרים בהם עשויים להתקיים עוולות רשלנות, גם כאשר מדובר על  רשלנות רפואית רופא עור יש צורך להוכיח קשר סיבתי ישיר בין הנזק הרפואי, בין אם הוא בגוף או בנפש לבין הטיפול הרפואי הרשלני. כאשר אדם ניגש לרופא עור לצורך בירור בנוגע לתסמינים מסוימים, על הרופא מוטלת חובת הזהירות לאורך כל השלבים של בדיקת ממצאים חשודים.

גם כאשר מדובר בממצא תקין בהתאם למקובל בפרקטיקה, קיימת על  הרופא חובה לקיים מעקב מסודר ולוודא כי המטופל מגיע בהמשך לבדיקות אלו.

 

חוות דעת מרופא מומחה

על מנת לבסס את הקשר הסיבתי שעומד בסיס תביעת רשלנות רפואית ואת עילת התביעה יש צורך לצרף לתביעה חוות דעת של רופא עור או דרמטולוג מומחה. חוות הדעת הרפואית משפטית חייבת להיות מפורטת, הן מהבחינה הכרונולוגית והן מהבחינה העובדתית ולהסתמך על הרשומות הרפואיות והספרות המקצועית בתחום.

בחוות דעת רשלנות רפואית רופא עור יש צורך לתת מענה לטענות הצפויות מהצד הנגדי. יש חשיבות רבה שכותב חוות הדעת יהיה רופא מומחה ומהימן אשר מעבר להיותו בעל ניסיון רב בתחום רפואי זה יהיה גם בעל יכולת התנסחות הולמת בבית המשפט בעת הצורך ובמידה והוא יזומן לחקירה נגדית.

במסגרת חוות דעת רפואית של רופא עור יש צורך לפרט היכן בדיוק התרחשה הרשלנות ואילו נזקים בדיוק נגרמו כתוצאה מכל למטופל בחינת סיכויי החלמה, הוצאות שונות, טיפולים נדרשים, נכות רפואית וכן הלאה.

 

תוצאות ההליך

תביעת רשלנות רפואית רופא עור יכולה להסתיים בפשרה עוד טרם השלמת ההליך בבית המשפט. בעת מיצוי ההליך התביעה יכולה להסתיים בדחייה או באישור של התביעה וקבלתה ומתן פיצויים הולמים לאור ממצאי התביעה. גובה הפיצויים תלוי במאפייני התיק ובגובה הנזק המוכח שנגרם למטופל באופן ישיר כתוצאה מהרשלנות בהתאם לראשי נזק ממוניים ולא ממונים מקובלים.

 

תקופת התיישנות תביעות רשלנות

מקרים ואירועים שעשויים להיחשב להיות מוגדרים בתור רשלנות רפואית של רופא עור ולהוות בסיס לתביעה, עשויים להיפסל עקב התיישנות. לפי הוראות חוק ההתיישנות, תביעה בעילה של רשלנות רפואית רופא עור כמו במרבית התחומים מתיישנת בתוך 7 שנים מיום המקרה אשר גרם לנזק. מהרגע שבו התביעה מוגשת לבית המשפט, תקופת ההתיישנות למעשה נעצרת.

גם כאשר התביעה מופסקת ומוגשת לאחר מכן מחדש, התקופה שבו ההליך התנהל  אינה מחושבת במניין תקופת ההתיישנות.

 

העדר הסכמה מדעת

על מנת לבסס עילה של עוולה בגין היעדר הסכמה מדעת התובע נדרש להוכיח כי הסיכון שלגביו נטען כי הרופא עור לא הסביר לגביו התממש בפועל.  בעילה זו יש צורך להוכיח כי ישנו קשר סיבתי ישיר בין ממצאי הבדיקה שנערכה לניזוק ואופן הטיפול בו, לבין האיחור שהיה באבחון מחלתו. הקשר הסיבתי מבחינה משפטית בין האשם לבין הנזק מתקיים רק כאשר הרופא יכול היה לצפות כי כתוצאה מפעולותיו ייגרם הנזק הנטען.

 

מצבים נפוצים בתביעת רשלנות בתחום

תביעות רבות המוגשות בתחום רפואות העור נוגעים לאי אבחון במועד של סרטן העור. בנוסף תיקים רבים עוסקים במקרים כגון:

  • מתן קרם או משחה שגרמה לכוויות כימיות.
  • נזק בשל מינון שגוי של קורטיקוסטרואידים.
  • התעלמות מההיסטוריה הרפואית של הפונה.
  • אי ביצוע מעקב נדרש.
  • טעויות בתוצאות  של בדיקות מעבדה.
  • חוסר זהירות בזמן הטיפול בחולה.

 

ליווי משפטי מהטובים ביותר

אם אתם חושבים כי סבלתם ממקרה של רשלנות רפואית רופא עור אתם זקוקים לליווי משפטי מקצועי ואיכותי. משרד עורך דין דוד פייל  מתמחה בתביעות על רשלנות רפואית מזה למעלה מ-20 שנה והמשרד השיג ללקוחות פיצויים מצטברים של מאות מיליוני שקלים לאורך השנים. צרו אתנו קשר עוד היום ונתחיל להניע יחדיו את התהליך.

קיימים שני מצבים בהם יש צורך בחוות דעת רפואית משפטית של רופא עור מומחה. האחד הוא כאשר מגישים תביעה לבית המשפט על נזק עורי או אי אבחון במועד של מלנומה. המצב השני הוא בעת פנייה לוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי לשם קביעת אחוזי נכות.

מהלך השנים חלים שינויים בעור לרבות השומות ונגעים שעשויים להתפתח להיות ממאירים. כאשר יש פצע שלא מחלים או רקמה שהשתנתה כמו גם סימנים מחשידים אחרים יש צורך לפנות לרופא עור לבירור. כאשר ישנו כשל באבחון והדבר הוביל לגילוי מאוחר ונזקי הדבר עשויי להיחשב רשלנות רפואית.

בתחום רפואת עור ניתן למנות רשלנות עקב אי הפניה לבדיקה, טיפול שגוי ואי ביצוע מעקב. ישנם כיום בנמצא בדיקות הדמיה טובות שיכולות לשפר את יכולת האבחון וגם כאשר התקבלו תוצאה של ממצא תקין יש צורך בהמשך מעקב.

הדבר נובע מכך ששיעור ההישרדות באבחון מוקדם הוא גבוה מאוד וישנה מודעות גבוהה בתחום הרפואי לקבוצות בסיכון שנדרשות בבדיקות תקופתיות. לדוגמא לנקודות חן חשודות מומלץ  על בדיקה עצמית אחת לכ-3 חודשים ובדיקה של רופא עור כל שנה. כאשר מישהו שהיה בקצות סיכון והבדיקה השנתית לא התקיימה וכתוצאה מכך לא התאפשר אבחון הדבר עשוי להצדיק הגשת תביעה.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם