צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעה בגין כוויות משריפה

להאזנה:

 

כוויות נגרמות כתוצאה ממגע בדבר מה לוהט, שתוצאותיהן נעות בין חומרה קלה ועד חמורה. במקרה של כוויה משריפה בה דרגת החומרה גבוהה, סביר להניח שהנפגעים יהיו זכאים לאחוזי נכות, מכוחם ניתן לקבל תגמולים לצד הטבות וזכויות מקלות נוספות. לפניכם כל המידע החשוב בנושא לצורך הגשת תביעה בגין כוויות משריפה.

 

היווצרות כוויה ודרגות החומרה האפשריות

למרבה הצער, כוויות נחשבות לפגיעה שכיחה ונפוצה. הן נגרמות מחשיפה לא זהירה לחום כמו למשל מגע בסלילים הבוערים של התנור או בכיריים הדולקות, מחשיפה ממושכת לשמש וגם בתאונות שונות, ביניהן גם אירועים שכללו אש או בעירה.

את חומרת הכוויות נהוג לחלק לארבע דרגות:

דרגה 1 – כוויה קלה שפגעה בשכבת העור העליונה בלבד ודורשת טיפול מקומי. כוויה זו צפויה לחלוף תוך זמן קצר ללא הותרת צלקות.

דרגה 2 – כוויה שפגעה בשכבת העור האמצעית, הדרמיס ודורשת חבישה מיוחדת, משחות אנטיביוטיות ולעתים גם שיקום והחלמה במשך כמה שבועות.

דרגה 3 – כוויה חמורה החודרת את כל שכבות העור, מסבה כאבים עזים ותותיר צלקת בסיום הטיפול. כוויה בדרגה זו כבר נחשבת לקטלנית ומסוכנת.

דרגה 4 – כוויה קשה ביותר החודרת אל כל שכבות העור בחלקי גוף נרחבים. העור "מתפחם" כתוצאה מהמגע ונגרמת גם פגיעה עצבית עד כדי מצב שבו הנפגע לא חש בכאב כלל. סוג זה של כוויה מכיל סכנת חיים ממשית ודורש בשיקום ממושך וקשה, לרבות הותרת צלקות רבות ופגיעה תפקודית.

תביעה בגין כוויות משריפה
תביעה בגין כוויות משריפה

כאשר כוויה משריפה הופכת לנכות

כוויה בדרגות הנמוכות אינה בהכרח גורמת לנכות ולכן הוועדה הרפואית במוסד לביטוח הלאומי תבקש לבדוק האם הכוויה מחוללת כאבים, האם היא מותירה פגם אסתטי או פגיעה תפקודית מסוימת. כמובן שגם אם התשובה לכל אלה תהיה "כן", ייבדקו גם מידת החומרה והעוצמה, עומק, גודל ומידת הכיעור מהכוויה, האם מדובר במקום נסתר או חשוף, מהו שיעור הפגיעה התפקודית ועוד.

 

זכויות הניתנות לנפגעי כוויות

נפגעים מכוויות בדרגות 3-4 הקשות וסובלים מכאבים, פגיעה תפקודית ופגיעה אסתטית צפויים לקבל זכויות ממספר גורמים מרכזיים:

 

הכרה בנכות במוסד לביטוח הלאומי

תביעה בגין כוויות משריפה תביא לעמידה בפני וועדה רפואית, שתקבע האם לספק נכות ובאיזה שיעור. בהתאם לשיעור שייקבע, גדלות גם הזכויות הניתנות מכך. החל מ-50% נכות מוכר גם אי כושר. מכוח הנכות קיימת זכאות גם לשיקום מקצועי ולמתן קצבת ניידות.

 

זכויות בגין כוויה משריפה במס הכנסה

נפגעים הסובלים מכוויות קשות ושהוכרו בביטוח הלאומי כנכים עשויים לקבל הקלות במס הכנסה, לרבות פטור מלא ממס.

 

זכויות ברשויות המקומיות בשל כוויות משריפה

הזכאות המרכזית היא להנחה בארנונה ובהתאם לתעריף אותו קובעת לעצמה כל עירייה בנפרד. תיתכן גם הפחתה בחשבון המים ובשירותי תושב נוספים.

 

הגשת תביעה בגין כוויות משריפה לחברת הביטוח

במקרה של פוליסה מתאימה למקרה, ניתן יהיה להגיש תביעה לחברת הביטוח ולקבל ממנה את הפיצויים המתאימים. חברת הביטוח מביאה בחשבון את מידת החומרה של הכוויה ומיקומה בגוף, במקביל לקביעת אחוזים. אם הכוויה דרשה אשפוז, חברת הביטוח תשלם עבורו בניכוי תקופת ההמתנה האמורה בפוליסה. הכיסוי יכול לכלול גם תשלום למשפחה מדרגה ראשונה על הוצאות הלינה במלון, הוצאות על שירותי אחיות פרטיות ועוד.

קיימת גם האפשרות לקבל פיצוי בגין אובדן כושר עבודה, תאונות אישיות או ביטוח סיעודי, לעתים גם במקביל לגמלה מהמוסד לביטוח הלאומי. פיצויים נוספים יתרחשו מטעמי כיסוי לטיפולי רפואה משלימה, טיפולים פסיכולוגיים ועוד.

 

כיצד להגיש תביעה בגין כוויות משריפה?

יש להצטייד בניירת הרפואית המלאה מהמקרה, לרבות טיפולי המשך, הפניות לרופאים, הוצאות רפואיות על תרופות, עזרים רפואיים שונים, בדיקות וכו'. כמו כן, חשוב שאירוע השריפה עצמו יהיה מתועד על מנת להוכיח את קיומו. אם המדובר בתאונת דרכים למשל, יש לצלם את הרכב שהתלקח ולציין את התאריך והשעה.

אם השריפה התרחשה בנסיבות של "כוח עליון", בדרך כלל יהיה לה תיעוד גם באמצעי התקשורת, אם כי חשוב לצלם בעצמכם את הבית או החפצים השרופים בדיעבד, לקבל פרטי עדים ועוד. אנו נלווה אתכם צעד אחר צעד עד למיצוי הזכויות המלא

משרד עו"ד פייל מזמין אתכם לפגישה עם עורכי הדין והמומחים הרפואיים ממשרדנו, שיספקו לכם את כל המידע בנוגע להליכי תביעה בגין כוויות משריפה, לרבות הערכת הפיצויים האפשריים ותכנון דרכי הפעולה המשפטיים. לאורך למעלה מ-20 שנות ניסיון צברנו מומחיות יוצאת דופן בניהול תביעות מול הביטוח הלאומי וחברות הביטוח וצברנו הצלחות משפטיות בהיקף של מאות מיליוני שקלים בהם פוצו לקוחותינו. לתיאום פגישה צרו עמנו קשר כעת.

לרוב מדובר בכוויות מדרגות 3-4, שהותירו פגיעה תפקודית, אסתטית וירידה כללית באיכות החיים בשל כאבים והפסדי שכר. הנכות תיקבע על סמך היקף וחומרת הכוויה, גודלה, עומקה, רמת הכאבים וההגבלות הנובעות ממנה ועוד.

הגורם המרכזי הינו המוסד לביטוח הלאומי שמספק גמלת נכות למי שקיבלו אחוזי נכות בוועדה הרפואית. יחד עם זאת, קיימת האפשרות לתבוע את חברת הביטוח הפרטית בהינתן פוליסת ביטוח רלוונטית.

כן. תקנות הביטוח הלאומי קובעות שיעור נכות לצלקות פנים וגוף בערכים משתנים, בהתאם לגודל ועומק הצלקת, הגבלות תפקודיות הנובעות ממנה, מידת הכיעור, ההשפעה על שגרת החיים ועוד.

אפשר לערער על כל החלטה בוועדה הרפואית לוועדה הרפואית העליונה. וועדה זו מהווה את הסמכות האחרונה בנושא, כך שהחלטתה תהיה תקפה ללא שינוי מכאן והלאה. להתייעצות מקדימה בנושא, פנו לעו"ד דוד פייל.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם