צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעת ביטוח רכב נזקי גוף

להאזנה:

 

בכל פגיעה בתאונת דרכים, מעורבת תביעת ביטוח רכב נזקי גוף. תביעות אלה מוגשות לחברת ביטוח החובה לרכב, שמעניקה פיצויים למי שנפגעו פיזית בתאונה וזאת ללא קשר לאשמתו של הנפגע בגרימת התאונה. מאמר זה יפרט אודות הזכויות ששמורות לנפגעי תאונות הדרכים ולתהליך התביעה מול חברת הביטוח.

 

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

חוק הפלת"ד (התשל"ה, 1975) מסדיר את הזכויות של נפגעים מתאונות הדרכים וקובע כי כל נפגע זכאי לפיצוי כספי, ללא קשר לאופן המעורבות שלו בתאונה או אשמתו בה. נפגעים אלה אינם בהכרח נהגים ונוסעים בכלי הרכב, אלא גם הולכי רגל או רוכבי אופניים שנפגעו מכלי רכב כלשהו: מכוניות פרטיות, דו-גלגליים, אוטובוסים, מסחריות, משאיות, מלגזות, רכבות, מוניות, טרקטורים, קלנועיות ועוד.

הזכאות הרחבה לפיצוי אינה כוללת רק פגיעה מרכבים בתנועה, אלא גם פגיעות שהתרחשו בעת עלייה וירידה מכלי הרכב, חניה, תיקון דרך, התהפכות כלי הרכב, נפילה של חלק או מטען ממנו תוך כדי נסיעה, פציעה מחלק ברכב החיוני לטובת הנסיעה, דחיפה או גרירת הרכב, התפוצצות או התלקחות.

 

כיצד תוגש תביעת ביטוח רכב נזקי גוף?

החוק מגדיר את חובתו של כל נהג ליצור פוליסת ביטוח חובה שתשמש אותו במקרה של פגיעת גוף ומכוחה יוכל לקבל פיצוי כספי לכיסוי נזקי הפגיעה. בהתאמה, כל נוסע ונהג יתבע את חברת הביטוח של אותו כלי רכב ואילו נהגי אופניים והולכי רגל יתבעו את חברת הביטוח של כלי הרכב הפוגע.

במקרים שבהם זהות הנהג לא ידועה, כמו למשל בתאונות פגע וברח או אם לנהג עצמו אין ביטוח בתוקף/ ביטוח מתאים לסוג הרכב, הנפגעים רשאים לתבוע את התאגיד הממשלתי "קרנית" שהוקם למטרה זו.

בקרב הנהג עצמו תיווצר בחלק מהמקרים בעיה לתבוע את ביטוח הרכב בגין נזקי הגוף, שכן החוק קובע כי אין לפצות אדם שביצע תאונת דרכים בכוונה תחילה. מכיוון שניתן לראות במי שעלה על הרכב ונהג בו ללא ביטוח בתוקף או כבעל אחריות פלילית כמי שפעל בכוונה תחילה ואף בזדון, קיים קושי לתבוע ולקבל פיצוי מתאים.

חשוב לציין כי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים עומד במקביל לזכאות לתבוע גורמים מפצים נוספים כמו המוסד לביטוח הלאומי, משרד הביטחון (לעובדי משרד הביטחון לרבות חיילים) וזכויות לפיצוי מחברת ביטוח פרטית בהתאם לפוליסה קיימת כמו ביטוח בריאות, ביטוח חיים או ביטוח סיעודי.

 

כיצד לפעול לאחר התאונה? מורה נבוכים לנפגעים לקראת הגשת התביעה

איסוף תיעוד מזירת התאונה

על אף הזכאות ששמורה לנפגעים לתבוע עקב תאונת הדרכים, מוטלת עליהם חובה בסיסית להוכיח כי התאונה אכן התרחשה ונוצרה ממנה פגיעה פיזית ו/או נפשית.

ולכן כבר עם קרות התאונה תתחיל מלאכת התיעוד שלה: צילום של תמונות כלי הרכב, אזור התאונה והפגיעות אם קיימות פיזית, קבלת פרטים מעדים לתאונה, שמירת קטע התאונה ממצלמת הרכב ורישום אישי לגבי השתלשלות המקרה. את התיעוד יש לערוך ככל שמצבכם הפיזי מאפשר זאת. אם לא, יש לשוב למקום התאונה בהמשך כדי לצלם אותו.

תביעת ביטוח רכב נזקי גוף

קבלת טיפול רפואי במיון

מומלץ להתפנות סמוך ככל האפשר למועד התאונה לקבלת טיפול רפואי במיון או במוקד רפואי. אנשים רבים יוצאים מהתאונה בתחושה כללית תקינה ואינם ניגשים לבדיקה רפואית, מה שעלול לעלות ביוקר כעבור יומיים-שלושה בהם יתפתחו כאבי גב וצוואר, סחרחורת או תסמיני פוסט טראומה.

בנקודה זו קיים קושי משמעותי להוכיח קשר סיבתי בין התרחשותה של התאונה באותו מועד לבין הנזקים שנוצרו ממנה. ולכן, גם אם הנזקים התפתחו בפועל מאוחר יותר – חשוב שיהיה תיעוד רפואי ראשוני לאחר התאונה, אליו צריך להתייחס כתנאי סף לקבלת התביעה לכל דבר ועניין.

עם הגעתכם לקבלת הטיפול, ציינו כי הגעתם בעקבות תאונת דרכים ופרטו בפני הרופא את כל התלונות לגבי כאבים. וודאו כי תלונות אלה ייכתבו ברשומות הרפואיות ובמידת האפשר וודאו שגם השתלשלות התאונה מתועדת ומפורטת, אפילו בקווים כלליים.

סיום הטיפול כולל בדרך כלל הפניה להמשך טיפול בקהילה, קבלת מרשמים והפניה לרופאים מומחים – אל תפסחו על כל הוראה רפואית שניתנה לכם! יש לגשת בהזדמנות הראשונה לקופת החולים ולתאר מגבלות, כאבים ולהצטייד בסיכום הרפואי מהמיון.

מלבד העובדה שמדובר בפעולות קריטיות להבטחת שלומכם ובריאותכם, צבירת תיעוד רפואי רחב ככל האפשר יעיד על היקף נזקים גדול יותר ועל הוצאות רפואיות להן נדרשתם ושאותן צריך לכסות באמצעות פיצוי מוגדל.

 

קבלת אישור משטרה

כעת עליכם לגשת לתחנת המשטרה הקרובה (ניתן לגשת לכל תחנה) ולמלא טופס דיווח על תאונת דרכים, במסגרתו יש להציג רישיון נהיגה ורישיון רכב, תעודת ביטוח חובה ואישור רפואי מקבלת הטיפול הרפואי אחרי התאונה. עם סיום הדיווח יונפק לכם אישור משטרה. זהו מסמך קריטי מאוד להגשת כל תביעת ביטוח רכב נזקי גוף!

 

שמירת כל המסמכים ואיסוף מסמכים נוספים

בנקודה זו מומלץ לשמור במרוכז את כל הניירת הרלוונטית לתאונה ולטיפולים הרפואיים: אבחנות רפואיות, תלונות, הפניות, מרשמים, בדיקות הדמיה, טיפולים, אישורי מחלה, סיכום אשפוז וכל קבלה על הוצאות רפואיות כמו רכישת תרופות, נסיעות לטיפולים, אמצעי עזר רפואיים, שכירת סיוע בביצוע פעולות יומיומיות וכו'.

 

כמה נקודות חשובות לעניין תביעת ביטוח רכב נזקי גוף

על פניו, תביעות ביטוח רכב במקרה של נזקי גוף נעות במסלול בירוקרטי פשוט למדי, במסגרתו תידרשו למלא טופס תביעה ולצרף את כל הניירת שנאספה. יחד עם זאת, בפגיעות גוף מורכבות ומתמשכות האבחנה המדויקת תתברר רק מאוחר יותר, מה שיעכב את הגשת התביעה.

מלבד זאת, לעולם קיים הסיכוי שחברת הביטוח תטען לפיצוי נמוך או לדחיית התביעה לחלוטין. במקרים אלה חשוב לעמוד על כל הזכויות שמגיעות לכם ולפנות לעורך דין נזקי גוף, המתמחה בתאונות דרכים ובהגשת תביעות לחברת הביטוח.

משרד עוה"ד דוד פייל ושות' מעניק ליווי וייצוג מקצועי, מסור ובלתי מתפשר למיצוי כל זכויותיכם מול חברת הביטוח ובמידת הצורך גם אל מול גורמים מפצים נוספים כמו הביטוח הלאומי ופוליסות ביטוח נוספות. למשרדנו ניסיון של יותר מ-20 שנים בתחום. פנו אלינו לתיאום פגישה ללא כל התחייבות כבר עכשיו.

חבלות באזורים כמו הראש והצוואר נקשרות לתופעות רפואיות מסוימות המתבטאות בכאבים כרוניים שהולכים ומחריפים בהדרגה. כאבים אלה עשויים להתבטא בצורה מפושטת על פני נקודות רבות או בנקודה ספציפית ונקשרים בין היתר להפרעות בשינה ובזיכרון.

המפתח הוא תיעוד עקבי, תכוף ומתמשך של תלונות על כאבים וקבלת טיפולים רפואיים רבים במטרה למצוא את הגורם הרפואי לכך. בהמשך ניתן יהיה לפנות למומחה רפואי על מנת לקבוע במדויק את הקשר הסיבתי בין השניים.

אם אובחנתם עם מחלה או תופעה רפואית כלשהי, הרי שמדובר בנכות נוירולוגית עליה ניתן לקבל נכות מהמוסד לביטוח הלאומי. אם מדובר בתאונת עבודה, יש להגיש תביעת נכות מעבודה לביטוח הלאומי. בכל מקרה אחר, יש לפנות לחברת הביטוח הרלוונטית. 

יש להוכיח הפרעה תפקודית וירידה באיכות החיים אחרי התאונה וזאת באמצעות תיעוד לכך שקיים סבל ממשי ומשמעותי כתוצאה ממנה. עו"ד נזיקין מיומן יוכל לסייע לכם בגיבוש ההוכחות המתאימות. תביעה על כאב כרוני בעקבות תאונה – אילו פיצויים מגיעים לך? | עו"ד דוד פייל תביעה על כאב כרוני בעקבות תאונה: אילו פיצויים ניתן לקבל בעקבות כאב כרוני מתאונה? איך להגיש תביעה על כאב כרוני בעקבות תאונה? היכנסו וקראו >>>

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם