צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעת נזקי גוף בעקבות פציעת תלמיד

להאזנה:

 

כל ילדי מערכת החינוך, החל מגילאי הגן ועד לסיום התיכון, מבוטחים בפוליסת ביטוח תאונות אישיות, שמקנה להורים את האפשרות להגיש תביעת נזקי גוף בעקבות פציעת התלמיד. במאמר זה נתרכז בעיקרי הדברים שנכללים בפוליסה ובדרך לממש את הזכות, הן מביטוח תאונות תלמידים והן מגורמים מפצים נוספים.

 

ילדכם נפגע? אלה שתי הפעולות החשובות שעליכם לבצע

ביטוח תאונות תלמידים מקנה לילדכם כיסוי במשך 24/7/365 מכל מקום בעולם, גם מחוץ למסגרת החינוכית ואפילו בשל תאונות שנגרמו בחו"ל. אם ילדכם נפצע חלילה, עליכם לבצע בו במקום שתי פעולות מרכזיות:

  • תיעוד זירת התאונה – בדגש על המפגע שגרם לילדכם להחליק, ליפול או להתנגש בדבר מה, כיוון ההליכה, הסביבה וכל דבר נוסף שיכול להוכיח את פציעתו של הילד בנסיבות הנטענות ולשקף כי מדובר ברשלנות של גורם כלשהו.
  • תיעוד פרטי עדים למקרה – ככל שעדים נוספים ראו את המקרה או אפילו אם סייעו לילדכם לקום על רגליו/ להזעיק עזרה וכו', חשוב מאוד לקבל את פרטיהם ולערוך רשימה מסודרת של שמות מלאים + מספרי טלפון + כתובות מגורים. בבוא העת, ייתכן שעדים אלה יתבקשו לתמוך בגרסתכם לאירועים וקיומם מגדיל את הסיכוי לקבלת פיצוי.

תביעת נזקי גוף בעקבות פציעת תלמיד
תביעת נזקי גוף בעקבות פציעת תלמיד

למי מגישים תביעת נזקי גוף בעקבות פציעת תלמיד?

כאמור, כל ילדי בתי הספר והגנים בישראל מבוטחים בפוליסת תאונות אישיות, המכסה אותם בגין נזקי גוף שעלולים להתרחש. ביטוח זה חל על כל מקום וזמן ומתחדש משנה לשנה, תוך שהוא מעניק כיסוי בסיסי בלבד למקרים המפורטים בפוליסה.

כך לדוגמה, עליכם לדעת כי במקרה של תאונת דרכים או תאונת עבודה בהם קיימים גורמים מפצים אחרים לפי חוק, אין לתבוע את ביטוח תאונות תלמידים אלא את חברת ביטוח החובה לרכב או המוסד לביטוח הלאומי בהתאמה. בנוסף, בכל נזק רפואי שנגרם לילדכם יש לתבוע את הגורם הרלוונטי, שכן אין המדובר בתאונה אישית שממנה קיימת הצדקה לפיצוי מביטוח זה.

ככל שילדכם נפגע בתאונה מצערת כלשהי, כמו החלקה, נפילה, שברים, חתכים, פגיעות ראש, גב או גפיים שעונה להגדרתה של "תאונה אישית" – יש להגיש תביעה לביטוח זה, אך לא רק:

אם המפגע כולל מעורבות של צד שלישי מסוים, לדוגמה רשלנות העירייה שהותירה ברחוב מפגע מסוכן ללא כל סימון, או חברת קבלן שבונה בניין מגורים שילדכם חלף בסמוך אליו ונפגע מדבר מה – ייתכן שיש מקום להגיש גם נגדם תביעת פיצויים, בה נוכל לטעון לרשלנותם. על משקל דומה ניתן לתבוע גם אדם פרטי שגרם למפגע שממנו נפצע ילדכם, כמו למשל אם ילדכם התארח בבית של חבר ובשל הזנחה או ליקוי כלשהו בבית הוא נפגע ונחבל.

 

תקופת ההתיישנות לתביעת נזקי גוף בפציעת תלמידים

ככל תביעות הביטוח, גם פציעות תלמידים הן סוגיה שתתיישן משפטית בתוך 3 שנים כך שמומלץ שלא להמתין ולתבוע בגין המקרה. יחד עם זאת, כאשר אנו עוסקים בילדים אשר במעמד המקרה היו קטינים, שמורה להם הזכות לתבוע עד גיל 21, כאשר תקופת ההתיישנות תתחיל להיספר רק עם הגיעם לגיל 18.

 

עיקרי התנאים המצויים בפוליסת ביטוחי תלמידים

כפי שקראתם, פוליסת ביטוח תלמידים היא פוליסה בסיסית ושרירותית למדי, כך שההורים רשאים שלא להסתפק בה וליצור לילדיהם גם ביטוח תאונות אישיות פרטי שיתאים לשורה רחבה יותר של המקרים. פוליסת בתי הספר כוללת בעיקר כיסוי למקרים קשים כמו נכות זמנית או צמיתה, אשפוז מתאונה ומוות. להלן תעריפי הפיצויים בגין כל אחד מאלה:

סוג המקרה גובה הפיצוי
נכות זמנית ואשפוז התשלום הוא בעבור כל יום של נכות ובסך 94 ₪. בעבור כל יום אשפוז יתווספו 50% מסכום זה.
נכות צמיתה תעריפי הביטוח במקרה של 100% נכות הם 376,000 ₪. אם מדובר בנכות קשה מאוד, יש אפשרות ל"מענק חומרה" המכיל תוספת של 50% לסכום זה.
מוות מתאונה סכום פוליסת הביטוח לאירועי מוות עקב תאונה עומד על 141,000 ₪.
החזר הוצאות בשל עזרים רפואיים והוצאות רפואיות מחוץ לסל הבריאות הממלכתי בין יתר הכיסויים הנכללים בפוליסה, קיים גם פיצוי משתנה בשל שימוש באמצעים ועזרים רפואיים הנחוצים לתלמיד לאחר הפגיעה והחזר על הוצאות רפואיות שאינן מכוסות בחוק הבריאות הממלכתי.
  • כל המחירים צמודים למדד המחירים לצרכן

 

כיצד מגישים את התביעה בפועל?

בראש ובראשונה, יש ליישם את שני הדגשים שעמם פתחנו את המאמר: לאסוף תיעוד מהתאונה וסביבתה ולגבות את פרטי העדים שהיו לה. ככל שהתאונה התרחשה בשטח בית הספר, עליכם לבדוק את הנסיבות שלה לעומק. אם התלמיד שהה בבית הספר, אזי חובת הזהירות מצידו מוגברת כך שבמקרה של התרשלות מצד בית הספר, ניתן יהיה לתבוע גם אותו נזיקית.

כעת, עומדות בפניכם שתי אפשרויות להגשת התביעה:

  1. לתבוע ישירות את המוסד החינוכי ו/או משרד החינוך ו/או הרשות המקומית
  2. לתבוע על בסיס פוליסת תאונות אישיות לתלמידים

 

לפוליסת התלמידים קיימים מספר חריגים שבהם לא ניתן להפעיל את הכיסוי, כמו תאונות דרכים (למעט תאונת דרכים בחו"ל שנרכשה לה הרחבה מתאימה בביטוח הנסיעות), נזקי מחלה או רשלנות רפואית, תאונת עבודה, אירוע לחימה או פעולת איבה, פגיעה כתוצאה מעבירה שביצע התלמיד בדרגת פשע. ולכן במקרים אלה, יש לתבוע את המוסד לביטוח הלאומי ולבדוק את היתכנות תביעת הגורמים הישירים כפי שמופיע בסעיף 1.

 

ילדכם נפגע בתאונה? אל תישארו ללא פיצוי מתאים

פציעת ילדים היא עניין מטלטל וכואב ביותר. ההורים שמעוניינים לעשות הכל כדי להבטיח את הבריאות, השיקום והריפוי של ילדם נדרשים לעשרות בדיקות, תרופות וטיפולים רפואיים, לימי מחלה מעבודתם ולחופשות ממושכות וגם לבירוקרטיה מורכבת, שמערימה קשיים רבים בדרך אל הפיצויים המיוחלים.

מכיוון שלא רק העומס הגדול מקשה על הפעלת הביטוח וקבלת הפיצויים, אלא גם אי ידיעת הזכויות המלאות השמורות לכל תרחיש באופן נפרד, יש לפעול אך ורק מול עורך דין נזקי גוף מיומן, שיעריך את היקף הפיצויים מהמקרה, יקבע מיהם הגורמים שיש לתבוע וינהל את התביעה בעבורכם עד למיצוי כל הזכויות המלאות.

אנו במשרד עורכי הדין דוד פייל ושות', מזמינים אתכם להתייעצות מקצועית בה נבחן את האירוע ואת הנזקים שנגרמו ממנו, נעריך את היקף הפיצויים ואת דרכי הפעולה בהן כדאי לנקוט. עורכי הדין שלנו ייפגשו איתכם בביתכם לשם הנוחות ויסייעו לכם להבין כיצד תובעים ואת מי בהתאם למקרה.

מכיוון שמקרים אלה לא מצריכים הוכחת רשלנות (ככל שהפציעה לא כללה רשלנות שהיא), סכום הפיצוי בפוליסה יועבר להורים בתוך 30 ימים מיום קביעת אחוזי הנכות. שימו לב שיש למלא דוח תאונה מפורט במקרה של פציעה בתוך המוסד הלימודי כדי להתחיל בתהליך התביעה.

כן, כל עוד ניתן להוכיח את רשלנותו של גורם מסוים שגרמה לפציעה, כמו המוסד הלימודי, העירייה או הרשות המקומית, צד שלישי מסוים כמו חנות, בית מארח ועוד. במקרים אלה סכום הפיצויים יכלול גם רכיבים כמו כאב וסבל, אובדן השתכרות לעתיד, היעדרות ההורים מעבודתם בשל המקרה ועוד.

פוליסות תאונות תלמידים כוללות בתוכן גם סעיפי כיסוי למקרה של פציעת ההורים, שהשתתפו בפעילות בית ספרית כמו טקסים, טיולים, פעילויות ותוכניות מחוץ או בתוך שטח בית הספר ועוד. פיצוי לנכות זמנית במקרה כזה עומד על 213 ₪ לכל יום, בתנאי שהנכות שנקבעה היא של 45 ימים ומעלה.

אם המקרה כלל נכות קבועה או חלקית, ניתן לבקש מקדמה או התחייבות כספית לכיסוי ההוצאות הרפואיות. בהמשך, ינוכה סכום המקדמה מגובה הפיצוי הסופי שניתן לכם.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם