צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעת נזקי גוף בעקבות רשלנות העירייה

להאזנה:

 

תאונות יכולות לקרות לכל אחד ובכל מקום, גם בשטח הציבורי שכלפיו אחראית העירייה או הרשות המקומית. במקרה של פציעה ממקרה כזה, קיימת האפשרות להגיש תביעת נזקי גוף בעקבות רשלנות העירייה, שתתגמל אתכם בפיצוי כספי בהתאם להיקף המקרה, נסיבותיו וחומרת הנזק.

 

מתי ניתן לתבוע את העירייה בשל רשלנותה?

אדם הולך ברחוב ולפתע מועד ונחבל בכפות ידיו. האם זהו אירוע רשלנות מצד העירייה שגרם לנזקי הגוף? על פניו, אדם יכול למעוד "סתם כך" מכל סיבה שהיא ולהיחבל. במקרה כזה, אם ברשותו ביטוח פרטי מתאים למקרה כמו למשל ביטוח תאונות אישיות, באפשרותו לפנות לחברת הביטוח ולהפעיל את הפוליסה שברשותו.

אך ככל שהמעידה עצמה נובעת מליקוי במדרכה, כמו למשל בור פתוח או ריצוף חסר באבנים המשתלבות, ברזל נטוע באדמה וכו' – ייתכן שמדובר ברשלנותה של העירייה שלא פעלה לסילוק המפגע ולכן ניתן יהיה להגיש נגדה תביעה מתאימה.  ולכן – תביעת נזקי גוף בעקבות רשלנות העיריה תוגש ככל שניתן להוכיח כי היא זו שאשמה בגרימת התאונה ומכוחה תהיה חייבת בפיצויים עקב נזקי הגוף שנותרו לנפגע.

תביעת נזקי גוף בעקבות רשלנות העירייה
תביעת נזקי גוף בעקבות רשלנות העירייה

לפי החוק בישראל, כל רשות מקומית מהווה גוף שיפוטי שיכול לתבוע ומנגד להיתבע. בהקשר הזה, קיימת האפשרות לתעד מחדלים והתרשלויות מצידה ושנגרמו בשטחה המוניציפלי, בכדי לתבוע פיצויים. תביעות אלה אינן מתקבלות מעצם המחדל או קיומו של המפגע לבדו, אלא מכוח נזקי הגוף שנגרמו מהם בפועל.

נזקים אלה הם כל אותם נזקים פיזיים שגרמו לנפגע לעצור את שגרת יומו או את חייו ולטפל בפצעים שנגרמו לו, תוך שהוא נדרש להוצאות רפואיות, טיפולים, אשפוזים, פגיעה בפרנסתו, הליכי החלמה, נכות קבועה או זמנית ואף חלילה מוות, במסגרתו רשאית המשפחה להגיש נגד אותה הרשות המקומית תביעה מתאימה.

 

מתי תוגש תביעת נזקי גוף בעקבות רשלנות העירייה?

ככל שחוויתם חבלה או פציעה כתוצאה מכשל בטיחותי שנגרם תוך כדי שימוש בתשתיות המקום, לרבות מדרכה, כביש, פארק, גן שעשועים וכדומה, עליהם אמונה אותה העירייה מבחינת התקינות והתחזוקה – אפשר יהיה לתבוע אותה. התרשלות העירייה לא מוכרחה להיות בעקבות הותרת מפגע שאפשר לסלק, אלא גם בשל כשל תכנוני, בעת ביצוע עבודות תחזוקה ותשתית מקומיות, שיפוצים ועוד.

תאונות כתוצאה מהתרשלות הרשות המקומית מתבטאות לא פעם בנפילה או החלקה לתוך תעלה או בור חשופים, מדרכה שבורה, שיבוש בכביש, מערכת ניקוז שאינה תקינה, בעיות תברואה ועוד.

 

כיצד לפעול לתביעת העירייה בנושא?

להבדיל מתאונות כמו תאונות דרכים שבהן אין צורך להוכיח רשלנות, בתביעות מהסוג הזה יש להוכיח את קיום הרשלנות באמצעות תיעוד מהשטח הכולל את המפגע או הליקוי שקיימים בו, חוות דעת הנדסית לגבי המקום ולעתים גם חוות דעת רפואית ביחס לנזקים שנגרמו מכך.

ולכן כבר מיד עם התאונה עצמה, מומלץ (ככל שמצבכם הגופני מאפשר) לתעד את המקום בתמונות ולגבות פרטי עדים למקרה שנכחו במקום וראו את המתרחש, או הגישו לכם סיוע בשטח.

לאחר איסוף התיעוד, חשוב מאוד לגשת לקבלת טיפול רפואי מתאים, הקושר בפועל בין הרשלנות לבין הנזק הגופני שנגרם לכם. אם תגיעו כעבור מספר ימים לקבלת הטיפול משום שרק אז הופיעו לכם כאבים או נזקים מובחנים כמו חבלות ושטפי דם – יהיה קשה מאוד להוכיח כי הם נגרמו לכם מהתאונה בשטח הציבורי וייתכן שהפיצוי יהיה מופחת או יידחה לחלוטין.

דבר נוסף שמומלץ לעשות, הוא לחייג למוקד העירוני במספר 106 ולדווח על המפגע. רצוי להקליט את השיחה ולתמלל אותה בהמשך, על מנת לחזק את התיעוד למקרה שאירע לכם. הטיפ שלנו הוא להגיע למקום ההתרחשות כעבור מספר ימים ולבדוק האם בוצע תיקון למפגע שדווח. אם אכן בוצע תיקון כלשהו או שפועלים כעת לסדר אותו – הדבר מוכיח חד משמעית את קיומה של רשלנות מצד העירייה ומגדיל את הסיכוי שתקבלו פיצויים בגין המקרה!

 

ייצוג עורך דין בתביעות נזקי גוף על רקע רשלנות העירייה

בכל מקרה של פגיעה גופנית בנסיבות שפורטו כאן, רצוי לפנות בהקדם לעורך דין נזקי גוף להתייעצות. פגישה זו תעזור לכם להבין האם קיימת עילה לתביעה נגד העירייה, האם מדובר במהלך כדאי והאם קיימים גורמים נוספים שניתן לתבוע בכדי לממש את זכויותיכם המלאות.

במעמד הפגישה עם עורך הדין תוכלו להציף שאלות שונות ולהבין מהן השלכות תהליך התביעה ובמה היא כרוכה. עורך הדין יוכל לפנות לעירייה לצורך הגעה להסדר עמה בנוגע לתשלום הפיצויים, או לנהל את התיק בבית המשפט, אם הדבר יגיע לכדי תביעת העירייה בפועל.

 

מעמידים לרשותכם את כל הניסיון המקצועי!

משרד עורכי הדין דוד פייל ושות' נמנה עם המשרדים המקצועיים והמנוסים ביותר בתחום נזקי הגוף וצבר לאורך 20 שנות פעילותו הצלחות רבות, המסתכמות בפיצויים של מאות מיליוני שקלים עבור לקוחותינו. אנו מזמינים אתכם לפגישה בלתי מחייבת, בה נוכל להעריך את כדאיות התביעה והיקף הפיצויים, לספר לכם על כל זכויותיכם ולכוון אתכם בתהליך עד לסיומו.

אם מדובר בשטח שבאחריות ובתפעול החנות עצמה, התביעה תופנה אליה ותצטרכו להוכיח את רשלנותה, בדומה לכל הוכחת רשלנות אחרת. אם הפגיעה אירעה בשל תאונה אישית, ניתן להפעיל ביטוח מתאים.

סכום הפיצויים משתנה מאוד, תלוי בהיקף הנזק ובחומרתו. בכלליות, נזקים פשוטים ושפירים שאינם מותירים פגיעה ממושכת או צמיתה יפוצו בעשרות אלפי שקלים. נזקים משמעותיים כמו נכות, מצב סיעודי או פגיעה קשה המצריכה שיקום עשויים להגיע גם למאות אלפי שקלים.

בחלק מהמקרים, כדאי לשלוח לעירייה דרישת פיצויים שמתארת את שהתרחש ומגובה בכל ההוכחות הנדרשות (כולל תיעוד רפואי) ובמטרה להגיע איתה להסכמה ללא צורך בהליכים משפטיים. אם דרישתכם נדחתה או שמוצע לכם סכום נמוך, יש להתייעץ על כך עם עו"ד ולשקול תביעה מתאימה.

אם נותרה לכם נכות או שהנזקים התרחשו במסגרת עבודתכם, ניתן לתבוע את המוסד לביטוח הלאומי. בכל מקרה אחר אפשר להפעיל פוליסת ביטוח פרטית שמתאימה לאותו מצב.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם