צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה אישית

להאזנה:

 

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה אישית תוגש לאחד משני גורמים, או לשניהם גם יחד: חברת הביטוח הפרטית, מכוחה של פוליסת תאונות אישיות והמוסד לביטוח לאומי, המשלם בהינתן זכאות מתאימה דמי תאונה. מהן הזכויות בכל אחד מהגורמים וכיצד תובעים אותם? המדריך המלא לפניכם:

 

מהי תאונה אישית?

תאונות שאינן תאונות עבודה או תאונות דרכים בהגדרתן, נחשבות כסוג שלישי של תאונות בשם "תאונות אישיות". תאונות אלה הן כל אותם אירועים בלתי צפויים ופתאומיים בהם נגרם לאדם נזק גופני כמו שבר, חבורה, נקע וכל פציעה בדרגת חומרה נמוכה או גבוהה מכך, שבגינם ניתן לתבוע נזקי גוף ולקבל פיצוי כספי לכיסוי הוצאות המקרה.

 

כיצד תובעים בגין תאונה אישית?

אם נגרמה לכם תאונה שעונה להגדרתה של תאונה אישית וככל שקיים לכם ביטוח תאונות אישיות כלשהו, ניתן להגיש תביעה מתאימה לחברה המבטחת ולקבל ממנה פיצוי כספי ביחס לשיעור וחומרת הנזקים מהמקרה. לצורך הגשת התביעה, תזדקקו לתיעוד מלא המכיל את פרטי התאונה המלאים והוכחות להתרחשותה, יחד עם כל המסמכים הרפואיים שמעידים על מצבכם המדויק.

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה אישית
תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה אישית

כמובן שלא אחת קורה שחברת הביטוח מסתייגת ממתן פיצויים גבוהים שהולמים את הפגיעה ואף דוחה את תביעתכם, כך שמומלץ להתייעץ על כך עם עורך דין נזקי גוף מקצועי ומנוסה ולהבין כיצד לערער על החלטת הביטוח, או האם ניתן לתבוע אותה בית המשפט ולקבל הכרעה שיפוטית לעניין היקף הפיצויים.

לעניין זה חשוב לציין כי ישנם גם גורמים נוספים שעשויים לפצות את הנפגעים בגין תאונה אישית. אם למשל נגרמה התאונה בשטח הציבורי ובעקבות מפגע דרך כלשהו, ייתכן שקיימת האפשרות לתבוע את העירייה או הרשות המקומית בגין רשלנות. באותו האופן ניתן לתבוע גורם פרטי כלשהו, שהתאונה נגרמה באשמתו וככל שניתן להוכיח התרשלות מצידו.

במקרים שבהם התאונה האישית חמורה וקשה כך שהותירה אחריה נזקים שגרמו לנכות, מצב סיעודי ואף אובדן כושר עבודה, ניתן לפנות למוסד לביטוח הלאומי ולהגיש תביעת נכות כללית, או להגיש תביעה לביטוח הסיעודי בו אתם מבוטחים.

הגשת תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה אישית לביטוח הפרטי

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה אישית מול חברת הביטוח מתרחשת מכוחה של פוליסת תאונות אישיות תקפה, המפרטת רשימת מקרים והגדרות לסוג התאונה המכוסה. בדרך כלל, פוליסה זו מגנה מפני מצבי פציעה, נכות, מוות או אובדן כושר עבודה שנגרמו מתאונה ואינה מכסה את הטיפולים הרפואיים כתוצאה מהם.

בפועל, הפיצוי שיינתן עקב תביעת נזקי גוף בשל התאונה האישית הוא אותו סכום פיצוי שכבר נקבע בפוליסה מראש ובהתאם למצב הספציפי שנגרם למבוטח. חשוב להדגיש כי מרבית ביטוחי התאונות האישיות שנמכרים בחברות הביטוח תקפים לשנתיים בלבד.

הארכת הביטוח מתרחשת בדרך כלל בכפוף ליצירת קשר עם המבוטח וקבלת הסכמתו המפורשת לחידוש הביטוח, אך כאשר קיימת כבר תביעה קודמת, יש מקרים שבהם חברת הביטוח לא מחייגת מיוזמתה למבוטח וכך מונעת ממנו להמשיך את הביטוח.

ולכן עוד בטרם מגישים תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה אישית, חשוב מאוד לבדוק שהביטוח בתוקף ולעיין בפרטי הפוליסה והתאמתם למקרה שהתרחש. כאשר מדובר בנזקים מורכבים שבהם הפיצוי עשוי להיות גבוה מאוד, מומלץ ליצור קשר עם עורך דין מתאים להתייעצות בנושא ולקבל ממנו ייצוג מקצועי לתהליך התביעה.

הכוונה זו תועיל מאוד גם לתובעים שנותרו להם נזקים ברמה נמוכה יותר, אך שעשויים להיתקל בבעיות במימוש הביטוח או לקבל סכום פיצוי נמוך וחלקי בלבד.

 

הגשת תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה אישית לביטוח הלאומי

להבדיל מתביעות רשלנות נגד גורם מזיק, תאונה אישית בביטוח הלאומי מבוססת אך ורק על הוכחת קיומה של התאונה וקיום הנזקים ממנה, כמובן בכפוף להשתייכותכם לביטוח הלאומי מכוח התשלומים השוטפים עבורו.

כאן היבטי התאונה עשויים להיות שונים מאלה שמאפיינים את התביעה הפרטית, שכן צריך לבדוק בראש ובראשונה האם מדובר בתאונה אישית או בתאונה שהתרחשה במסגרת ומטעם העבודה, כך שהיא מצריכה מסלול נפרד בביטוח הלאומי, בו תתרחש הכרה בכם כנפגעי עבודה.

אם זוהי אכן תאונה אישית שהתרחשה לאדם בגיר מגיל 18 ועד לגיל הפרישה מעבודה, ניתן להגיש תביעה למדור נפגעי תאונות במוסד לביטוח הלאומי ולקבל תשלום המכונה "דמי תאונה". תשלום זה משולם בגובה 75% מהשכר של הנפגע ברבעון שקדם לתאונה ולמשך 90 ימים, במטרה לכסות את תקופת הנזק הראשונית החל מיום התאונה.

מימוש זכאות זו מתאפשר כל עוד נבדק הנפגע אצל גורם רפואי מוסמך תוך 72 שעות ממועד התאונה והתביעה עצמה הוגשה בתוך 90 ימים ממועד התאונה, בצירוף כל המסמכים הרפואיים שמתארים את הנזק הרפואי והגופני, חומרתו וההגבלות התפקודיות שנובעות ממנו.

בנסיבות האלה, ניתן להבין את חשיבותה של הבדיקה הרפואית המידית לאחר התאונה ומומלץ שלא להמתין להתפתחות נזקים או לתחושות כמו כאבים והגבלות בתנועה, שכן הדבר עלול לסכן את זכויותיכם מול הביטוח הלאומי.

כאשר מדובר בתאונה אישית שפוגעת בכושר התפקוד של הנפגע ומשפיעה על יכולתו לעבוד, דמי התאונה ישולמו באופן הבא:

לעובדים שכירים: כל עוד הוכיחו כי אינם מסוגלים לעבוד בעבודתם או בכל עבודה אחרת ובתנאי שאין להם ימי מחלה לניצול בשלב הזה.

לעובדים עצמאיים: כל עוד הוכיחו כי אינם מסוגלים לעבוד בעבודתם או בכל עבודה אחרת.

למי שאינם עובדים כלל: כל עוד מציגים תיעוד על אשפוז בבית החולים או תיעוד המוכיח כי הם מרותקים לביתם.

לעובדות משק בית: כל עוד יוכיחו העדר מסוגלות לעבודות משק הבית השונות (ניקיון, בישול וכדומה).

 

נגרמה לכם תאונה אישית? בואו לבדוק את היקף הפיצויים מכל הגורמים

משרד עורך דין דוד פייל משמש כמגדלור עבור נפגעי תאונות מכל הסוגים, המעוניינים לבדוק את היתכנות התביעה, את הגורמים הנתבעים ואת היקף הפיצויים הכולל אותו יוכלו לקבל מהמקרה. משרדנו פועל מתוך ניסיון מוכח של יותר מ-20 שנים בתחום וילווה גם אתכם בהגשת התביעה ובמימוש זכויותיכם מכל גורם מפצה. צרו עמנו קשר ונעמוד לרשותכם בכל עת.

אם יש לכם פוליסת תאונות אישיות, ניתן להפעיל אותה ולקבל את הפיצוי האמור בה. במקביל, אם הנזק נגרם לכם בעקבות מפגע או ליקוי בבית, ניתן יהיה לתבוע גם את בעל הבית בגין רשלנות.

תלמידים מכוסים מכל מקום ובכל זמן בפוליסת תאונות אישיות אוטומטית מכוח השתייכותם למערכת החינוך. במקרה כזה, ניתן יהיה לפנות למזכירות בית הספר או הנהלת הגן ולהגיש תביעה לאותה הפוליסה. אם התאונה נגרמה בשל רשלנותו של גורם שבשטחו אירע המקרה, ניתן להגיש תביעה גם כלפיו.

לא. מדובר בשני סוגי תאונות נפרדים. אם התאונה שנגרמה לכם עונה להגדרתה החוקית של תאונת דרכים, יש לפנות לחברת ביטוח החובה לרכב לצורך הגשת תביעה מתאימה.

ככל שיש לכם שאלות בנוגע לתהליך התביעה, או אי בהירות לגבי מיצוי הזכויות מכל הגורמים המפצים האפשריים, ניתן לפנות למשרדנו ונסייע לכם בשמחה. השירות שלנו מתאים גם למי שתביעתם נדחתה או שבכוונתם לערער על היקף הפיצוי שקיבלו.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם