צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה ברחוב

להאזנה:


 

למרות שעל פניו המרחב הציבורי מוסדר ומכיל אמצעי בטיחות שונים כמו שילוט, תאורה, רמזורים וכיוצ"ב, תאונות קורות גם בעת הליכה ברחוב ובמקרה של פציעה, עשויות להביא להגשת תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה ברחוב. נשאלת השאלה: את מי תובעים בגין תאונה שכזו וכיצד להתנהל טרם הגשת תביעה בנושא?

 

תאונה שנגרמה ברחוב: למי תופנה התביעה?

רחובות העיר, היישוב או אפילו הקיבוץ אמורים להוות מקום הליכה נוח ובטוח לתושבי המקום ולאורחיו, בכל שעות היממה ולמשך כל השנה. הרשות המקומית שאמונה על אותו קטע דרך, נדרשת על פי חוק לטיפול במפגעים שונים שנמצאים בו, לניקיון, סדר, הצבת שילוט, התקנת תאורה ולאכיפת אירועים אזרחיים שמפרים את הסדר הציבורי ומסכנים את העוברים והשבים, כמו למשל השלכת פסולת, שפיכת שמנים, הותרת גזם שלא לפי התקנות המקומיות ועוד.

מאחר והעירייה או המועצה המקומית היא זו שאחראית להסדרת רחובותיה, היא תהיה גם הגורם שאותו תובעים במקרה של תאונה ברחוב, בה נגרמו לאדם נזקי גוף שבגינם קיימת עילה לתביעת פיצויים.

כמובן שחלק גדול מהתאונות המתרחשות ברחוב אינן נובעות מהתרשלות כלשהי מצד העירייה: אדם שמעד על המדרכה כתוצאה משרוך נעליו הפתוח, ייחשב כמי שהתאונה הייתה באשמתו הבלעדית. אך בהנחה ואותו אדם נפל דווקא על ברזל נטוע ולא מסומן שנמצא בנתיב הליכתו ונפגע ממנו, בהחלט יהיה רשאי להגיש לעירייה תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה ברחוב.

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה ברחוב
תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה ברחוב

גורמים נוספים שניתן לתבוע במקרה של תאונה ברחוב

מכיוון שתאונה ברחוב היא מעין שם מעטפת כולל ורחב לעשרות תרחישים אפשריים, ראוי להתייחס גם לתאונות שלא נגרמו כתוצאה מנפילה או החלקה על המדרכה, אלא גם לסוגים נוספים שעשויים להיחשב כתאונה ברחוב או במרחב הציבורי.

למשל, פגיעת מכונית בהולך רגל שיכולה להיחשב בהגדרתה התיאורטית כתאונת רחוב, אך מבחינה משפטית התביעה במקרה כזה תופנה אל חברת ביטוח החובה של הרכב הפוגע, לצורך קבלת פיצויים לפי חוק הפלת"ד. במקרים שבהם קטע הדרך מהווה שטח פרטי, למשל שביל גישה אל בית מסוים או שביל הליכה בתוך מרכז מסחרי, יש לתבוע את הגורם שבשטחו נגרמה התאונה.

במקרים שבהם נפגע אדם ברחוב תוך שהוא נמצא בדרך לעבודתו, בחזרה ממנה, בהפסקת הצהריים או בכל פעולה מטעם מעסיקו, ניתן יהיה להגיש תביעת נזקי גוף למוסד לביטוח הלאומי ולבקש להכיר באירוע כתאונת עבודה.

 

סוגי נזקים פוטנציאליים שנגרמו בשל תאונה ברחוב

בטבלה הבאה תוכלו לצפות במספר דוגמאות לנזקי גוף שהתרחשו עקב תאונה ברחוב ושמגדילים מאוד את הסיכוי לקבלת פיצויים מצד העירייה, המועצה המקומית או הגורם שבשטחו אירע המקרה:

מהות התאונה נסיבות שמצדיקות הגשת תביעה
אישה יצאה לריצת הבוקר שלה ובדרכה החליקה על שכבת בוץ עבה – זכר לבעיית הניקוז שקיימת ברחוב. העירייה שמחויבת לדאוג לתקינות הרחוב, הייתה אמורה לטפל בבעיית הניקוז. משלא עשתה זאת, ניתן לתבוע אותה בגין רשלנות.
בדרכם הביתה, אב ובנו נכנסו לרחוב בו הם מתגוררים שהיה חשוך וללא תאורה. בהעדר ראות טובה, נחבט ראשו של הילד בעת הליכתו באחד העמודים. הרשות המקומית נדרשת לטיפול ולתיקון ליקויים בכל עת, לרבות סימון אלמנטים שעלולים לסכן את העוברים והשבים בדרך.
אדם מיהר להגיע לפגישה חשובה, אך למרבה הצער דרך על חלק חסר במרצפות המדרכה ונקע את רגלו. על העירייה היה לגדר את השטח או לכל הפחות לסמן אותו, עד לטיפול במפגע המסוכן.
חבורת נערים חמדה לצון וקיפצה על אחד מספסלי הרחוב, עד שזה נעקר ממקומו ונפל, תוך שהנערים נחבלים בגבם כתוצאה מכך. העירייה עשויה לטעון לוונדליזם ולהסתייג ממתן פיצויים ולכן במקרה כזה יש לפנות להתייעצות משפטית בהקדם האפשרי ולהעריך את אפשרויות התביעה.

 

כיצד ומתי להגיש תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה ברחוב?

ככל שהכתובת היא העיריה, יש לפנות אליה במכתב המפרט ומתעד את הנזקים שנגרמו (בתמונות, מסמכים רפואיים וגם בשיחות למוקד העירוני 106 אם היו, פניות טלפוניות או בתכתובות לעירייה וכו') ולבקש ממנה פיצוי בגין המקרה.

אם מדובר בנזק שנגרם כתוצאה מרשלנותה של העירייה במובהק, סביר מאוד להניח שהיא תמהר לפצות את הנפגע ולהימנע מתביעה משפטית. יחד עם זאת, פיצוי זה עומד לא פעם על סכום נמוך מאוד, שהנפגעים מגלים בדיעבד כי הם היו זכאים לקבל הרבה יותר.

ולכן בכל פנייה לעירייה לצורך דרישת הפיצויים חשוב להתייעץ מראש עם עו"ד נזקי גוף. לא רק שעורך הדין יוכל לפרט את דרישת הפיצויים בדרך מנומקת מאוד ושמעוררת גם הרתעה (הרי איש איננו מעוניין להתמודד עם תביעות כנגדו, גם לא אנשי העירייה), אלא שכאשר מדובר בנזקים משמעותיים וקשים, יוכל עורך הדין להגיש תביעת נזקי גוף לבית המשפט ולשאוף לפיצויים גבוהים בהרבה.

מכיוון שבמקרים רבים חומרת הנזקים הגופניים תתברר רק במועד מאוחר יותר ממועד התאונה עצמה, אפשר להמתין עם הגשת התביעה עד לבירור הנזקים המלאים. חוק ההתיישנות קובע כי ניתן לתבוע בגין תאונה ברחוב עד 7 שנים מיום המקרה, כך שאפשר לצבור תחילה את כל הנתונים הרלוונטיים.

 

נפגעתם בתאונה ברחוב? יש מה לעשות!

אם נפצעתם בתאונה שהתרחשה ברחוב, בין אם באשמתכם החלקית או המלאה ובין אם שלא באשמתכם או בשליטתכם כלל – משרדנו עומד לרשותכם בנושא בכל עת ומעניק ייעוץ, ייצוג והכוונה ויסייע לכם לצלוח את תהליך התביעה וקבלת הפיצויים על הצד הטוב ביותר.

למשרדנו ניסיון של למעלה מ-20 שנים בייצוג נפגעים, במהלכם צברנו את כל הבקיאות המשפטית, הידע והמיומנויות לניהול תביעות נזקי גוף וסיום כל תיק בהצלחה משמעותית, עד לשביעות הרצון המלאה. אנו מזמינים אתכם להתייעצות בה נעריך את המקרה ונבדוק את כדאיות התביעה, ללא כל התחייבות.

תביעות נזיקין בעקבות תאונה ברחוב דורשות בשני אלמנטים מרכזיים לקבלת פיצוי: הראשון הוא חומרת הנזק והיקפו כפי שנגרמו מהתאונה. השני הוא מידת הרשלנות של הגורם האחראי. לשם כך יש להציג את כל הניירת הרפואית שמתעדת את הנזק ולצרף גם תיעוד של המפגע בשטח.

קיימים קריטריונים רבים למתן הפיצויים, כאשר המרכזי ביותר הוא היקף הנזק שנגרם לנפגע. ככל שהנזק משמעותי יותר, סכום התביעה עשוי להגיע לכדי עשרות שקלים. במקרה של נכות, מצב סיעודי וכו', ייתכן שהפיצוי אף יהיה בגובה מאות אלפי שקלים.

יש מקרים בהם לנפגע קיים "אשם תורם", לפיו היה לו חלק פעיל בהתרחשות התאונה כך שהיא לא נובעת מרשלנות מוחלטת של אחראי אחר. במקרים אלה, יפסוק בית המשפט פיצוי מתון יותר, ביחס לשיעור האשם התורם שנקבע לתובע. (nelsonjsalon.com)

כן, בהתאם למקרה הספציפי וחומרת הנזקים שנכללו בו. במקרה של נכות ניתן יהיה לתבוע את המוסד לביטוח הלאומי. אם זו תאונה שנכללת בפוליסה כלשהי (תאונות אישיות, אובדן כושר עבודה) ניתן לתבוע גם את חברת הביטוח הפרטית. ככל שהתאונה מהווה תאונת דרכים או תאונת עבודה, אפשר להגיש תביעת נזקי גוף גם בגינם.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם