צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה בשטח ציבורי

להאזנה:

 

נפלתם במקום ציבורי כמו הרחוב, הפארק או הקניון? מיד תדעו כיצד ולמי מגישים תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה בשטח ציבורי ומה לעשות על מנת לממש את זכויותיכם ולקבל פיצוי מלא.

 

מהי תאונה בשטח הציבורי?

מדובר בכל סוג של תאונה אישית שהתרחשה בציבור וברשות רבים, כמו למשל נפילה לבור פתוח או כתוצאה ממדרכה עקומה/ אבן משתלבת חסרה, ספסל ציבורי שנעקר ממקומו ונפל, החלקה על רצפה רטובה ועוד. במקרים אלה, ייתכן שהנפגעים יהיו זכאים לפיצוי כספי כתוצאה מהתאונה ושאותם יש לדרוש מהגורם האחראי על אותו שטח ציבורי.

לפיכך, הגורם המרכזי שנתבע במקרים של תאונות בשטח הציבורי יהיה הרשות המקומית או העירייה. אם מדובר במתחם פרטי כמו למשל קניון, בנק או מרכז מסחרי, התביעה תופנה להנהלת המקום. גם כאשר מדובר בתאונה שנגרמה בתוך המקום, כמו למשל בית העירייה, בית המשפט בעיר, סניף המוסד לביטוח הלאומי, קופת החולים וכו' – יש למצוא את הגורם שאחראי לניהול ולתחזוקת המקום ולהגיש נגדו תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה בשטח ציבורי.

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה בשטח ציבורי
תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה בשטח ציבורי

ההבדל בין שטח ציבורי לשטח פרטי

על פניו, כל מקום שבו נותר מפגע מסוכן או ליקוי בטיחותי שגרם לתאונה ולנזקי הגוף, נדרש בהגדרתו להיות תקין ובטוח למען העוברים והשבים בכל עת. אלא שמעבר לתקנות היבשות, יש גם שורה של פעולות ותנאים אותם מוכרחה לקיים מועצה או רשות מקומית כדי להימנע מפגיעות מיותרות.

בין היתר, נדרשת העירייה או הרשות המקומית לטיפול ולתחזוקה של כל המדרכות, השבילים, הפארקים והגנים שנמצאים בשטחיה, לרבות התיקון והשמירה על כל המצוי בהם כמו עמודי חשמל ותאורה, מתקני שעשועים, כבישים, עצים ושיחים ועוד.

הרשות המקומית מוכרחה לוודא כי בשטחה אין שום מפגע המסכן את הציבור. אם קיים מפגע שכזה, עליה לסמן אותו כראוי ולמגן אותו בכל דרך, עד למועד התיקון הרלוונטי. ברגע שפעולות אלה לא מבוצעות מצד הרשות המקומית כראוי והדבר גורם לתאונה שמלווה בפציעה, ניתן להוכיח רשלנות מצידה ולדרוש ממנה פיצויים בגין נזקי הגוף שנגרמו.

 

כיצד לתבוע את הרשות המקומית בגין נזקי גוף שנגרמו לי?

אם מדובר בנזקי גוף לא משמעותיים כמו חתך, נקע, שבר וכו', ייתכן שכדאי יהיה לשלוח לעירייה מכתב דרישה לפיצויים יחד עם כל התיעוד וההוכחות למקרה (כולל מסמכים רפואיים הקושרים בין נסיבות התאונה לנזקים ממנה) ובכך לקבל ממנה פיצוי ישיר ללא צורך בהליכים משפטיים.

יחד עם זאת, ישנם מקרים רבים שבהם העירייה תשיב לנפגע כי התאונה התרחשה באשמתו (כלומר שלא ליקוי או התרשלות מצידה הם אלה שגרמו לתאונה) ולכן היא מוכנה לפצות בסכום מאוד מינימלי של כמה מאות שקלים לכל היותר, או מסתייגת לחלוטין מהדרישה.

במקרה כזה ניתן יהיה לפנות לעורך דין נזיקין מיומן, שיצור קשר עם המחלקה המשפטית של הרשות המקומית ובמטרה לעמוד על הפיצוי הרלוונטי. כך מומלץ גם לפעול מלכתחילה כאשר מדובר בפגיעה עם נזקים מורכבים יותר כמו נכות, אובדן כושר זמני או צמית ונכות. במקרה כזה יחול גם פיצוי נוסף מהמוסד לביטוח הלאומי, כלפיו ניתן להגיש תביעת נכות.

 

גיבוש התיעוד וסדר הפעולות להגשת תביעת נזקי גוף בעקבות תאונה בשטח ציבורי

לפניכם כל הפעולות שיש לבצע בשטח, מיד לאחר התאונה על מנת להגיש תביעת נזיקין:

  1. תיעוד התאונה עצמה – חשוב לצלם את המפגע שגרם לתאונה כמו בור פתוח ולא מסומן, שבר במדרכה, עץ שנפל או כל אלמנט אחר. תעדו גם את סביבת התאונה ואת הרחוב עצמו, כיוון הליכתכם, הרחוב שאליו פניתם, השילוט במקום וכל דבר נוסף שעשוי לעזור. צלמו גם את הנזקים הבולטים שעל הגוף כמו חבורה, חתך או שבר שנוצרו כתוצאה מהפגיעה.
  2. קבלת פרטי עדים – בין אם מדובר באנשים שראו את המתרחש ובין אם הגיעו למקום כדי לסייע לכם לאחר התאונה מבלי לראות אותה במו עיניהם, יש לקבל את פרטי העדים ולרשום את שמם המלא, כתובתם ומספר הטלפון. ייתכן שיהיה בכך צורך אם התביעה תגיע לבית משפט.
  3. קבלת טיפול רפואי – יש לגשת באופן מידי לקבלת טיפול רפואי במיון או מוקד רפואי ולשמור את כל המסמכים הרפואיים שקיבלתם. מכאן והלאה, יש להמשיך לגשת לבדיקות ולטיפולים שאליהם הופניתם בהתאם לנזקים שנוצרו ולשמור כל תיעוד נוסף על תלונות, הפניות, צילומים ומרשמים שיחשפו בהמשך תמונת מצב מלאה בנוגע למצבכם הרפואי המדויק. כמו כן, יש לשמור כל חשבונית וקבלה בגין הוצאות מהמקרה כמו נסיעות לטיפולים, רכישת תרופות ועזרים רפואיים, אישורי מחלה ועוד.
  4. חיוג למוקד 106 – מומלץ לחייג בהקדם למוקד העירוני במספר 106 ולדווח על המפגע שגרם לתאונה, מה שמלמד על התרשלות מצד העירייה ומבסס אותה מבחינה משפטית.
  5. קבלת ייעוץ משפטי – כעת מומלץ לגשת לקבלת ייעוץ אצל עורך דין המתמחה בתאונות ונזקי גוף, כדי שינחה אתכם כיצד לפעול ואיך להגיש את התביעה לצורך קבלת הפיצויים המקסימליים.

 

נפגעתם בשטח הציבורי? אנחנו כאן בשבילכם

משרדנו פועל כבר יותר מ-20 שנים בייצוג וליווי לנפגעים בכל סוגי התאונות, לרבות תאונות שהותירו נזקי גוף כתוצאה מליקויים בשטח הציבורי ובכל דרגות החומרה. משרדנו מונה למעלה מ-30 אנשי צוות וביניהם עורכי דין מיומנים ומומחים רפואיים, הזמינים עבורכם לכל התייעצות והכוונה בנושא, לרבות קבלת ייצוג מעולה מול הרשות המקומית או הגורם שיש לתבוע.

נשמח לתאם עמכם פגישה ללא כל התחייבות אצלכם בבית, בה נוכל להעריך את אפשרויות הפעולה ואת היקף הפיצויים ולסייע לכם לממש את זכויותיכם מול הגורמים הנתבעים. לפרטים ולתיאום, צרו עמנו קשר כבר עכשיו.

שטח הכניסה לבניין נמצא בדרך כלל בתחום אחריותה של חברת הניהול של הבניין או נציגות הוועד, מאחר והתחזוקה לשטח זה נמצאת בגבולות אחריותם. מומלץ לפנות אליהם לבדיקה בנושא ולהיערך לתרחיש של "גלגול אחריות" בנדון מול עו"ד מתאים.

בהחלט מומלץ לבדוק את נסיבות המקרה בכפוף לתיעוד ולבירור יסודי של התאונה והתרחשותה. אם יתגלה בהמשך כי התאונה נגרמה באחריותכם החלקית, ייתכן שהפיצוי יהיה מופחת.

אם ילדכם נחבל בשטח הציבורי, ייתכן שקיים פיצוי כפול: הן מהרשות המקומית בשל התרשלותה והן מכוח הפעלתו של ביטוח תאונות אישיות תלמידים, בו מכוסים כל תלמידי מערכת החינוך מגיל 3 ועד לגיל 18 שנים.

רצוי להגיע בהמשך למקום התאונה ולתעד אותו. במקרה של פער גרסאות בהוכחת המפגע ביניכם לבין הרשות המקומית, כדאי להתייעץ עם עורך דין נזקי גוף מיומן.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם