צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונות ביתיות

להאזנה:


 

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונות ביתיות תוגש במקרים הנכללים תחת מצבים שבהם אירעה "תאונה אישית" כמו כוויה, שבר, חתכים ועוד. במאמר זה נדריך אתכם כיצד לפעול במקרה של תאונה בבית ואת מי תובעים במסגרתה לקבלת פיצויים המכסים את הנזקים הרפואיים.

 

האם כל תאונה בבית מקנה פיצוי?

אם יש לכם פוליסת ביטוח אישית מפני תאונות אישיות, תוכלו להשתמש בה במקרה של תאונות ביתיות. ביטוח זה מכסה אתכם עד לגובה הפוליסה, בשורת מצבים המפורטים בתוכה ובכפוף לתיעוד רפואי המוכיח את הפגיעה ואת הנזקים שנגרמו ממנה.

במקרה שהתאונה נגרמה לילד שמשתייך למסגרת החינוך (מגיל 3 ועד לגיל 18 ושלושה חודשים), ניתן להגיש את התביעה לביטוח תאונות תלמידים בו מבוטחים אוטומטית כל התלמידים 24 שעות ביממה, בכל מקום בארץ ובחו"ל ובמשך כל ימות השנה, לרבות חופשים, חגים ומועדים.

כאשר התאונה גורמת לנזק חמור כמו נכות או מצב סיעודי ואפילו אובדן כושר זמני או צמית, מלא או חלקי, ניתן לפנות למוסד לביטוח הלאומי ולקבל גמלת נכות. במקרה של פגיעה סיעודית, יש לנצל את הביטוח הסיעודי שבידכם ולפנות לקופת החולים בה קיים לכם אותו ביטוח.

כמו כן, ישנם מקרים בהם התאונה הביתית מתרחשת אצל צד ג', למשל בעת אירוח אצל בני משפחה או חברים, ארוחה עסקית או כל שהות אחרת בין ארבע קירות. וכך, אם המקרה אירע בשל רשלנות מצד אותו המארח (למשל ליקוי בבית שלא טופל או העדר השגחה על הילדים), ניתן להגיש גם נגדו תביעת נזקי גוף בעקבות תאונות ביתיות.

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונות ביתיות
תביעת נזקי גוף בעקבות תאונות ביתיות

סדר הפעולות לנפגעי תאונות ביתיות

על מנת לקבל את הפיצוי המלא מכל הגורמים הרלוונטיים במקרה של נזקי גוף עקב תאונה ביתית, יש לפעול בהתאם לפירוט הבא:

  1. תיעוד מלא של התאונה – עליכם לצלם ולתעד כל דבר שנוגע לתאונה עצמה כמו המפגע שגרם לה, סביבת התאונה, זוויות ההליכה, המדרגות, רחבת המרפסת או הגינה וכל נתון שעשוי להיות קשור לכך. יש לקבל את פרטי הנוכחים במקום אם אין לכם את הפרטים המלאים ולשמור אותם אצלכם למקרה שיהיה צורך לגבות מהם עדות. בנוסף, כדאי לנהל רישום אישי לגבי תאריך ושעת התאונה המתאר את השתלשלותה המדויקת.
  2. קבלת טיפול רפואי – יש לקשור בין מועד התאונה לנזקים הגופניים שנוצרו ממנה, גם אם נדמה בשעות או הימים שלאחר מכן כי לא התרחש שום נזק. לצורך העניין יש לגשת למוקד רפואי או למיון לקבלת הטיפול וביצוע בדיקות. בהמשך, יש להמשיך את הטיפול הרפואי בקהילה ולבצע בדיקות נוספות, ליטול תרופות ולהלין על כאבים או תופעות שהתעוררו בהמשך. (www.stellardental.my) יש להמשיך לצבור את התיעוד הרפואי מכאן והלאה ולשמור קבלות על הוצאות רפואיות, נסיעות לבדיקות, רכישת תרופות וכל חשבונית אחרת שמעידה על ההוצאות שנגרמו לכם כתוצאה מהמקרה.
  3. פנייה למוסד לביטוח הלאומי – הביטוח הלאומי משלם דמי תאונה בגין מקרים של נזקים גופניים בתאונות ביתיות ולכן יש לפנות אליו בתוך 72 שעות ממועד התאונה עם המסמכים הראשוניים מהמקרה והתיעוד שצברתם ולבדוק את זכאותכם. אם התאונה התרחשה בבית אך במסגרת עבודתכם, ייתכן שניתן יהיה להכיר בה כתאונת עבודה ולקבל תשלום דמי פגיעה.

 

תשלום דמי תאונה מהביטוח הלאומי לנפגעי תאונות אישיות

חוק הביטוח הלאומי קובע כי כל אדם שנפגע בתאונה ושאינה תאונת דרכים או תאונת עבודה, עשוי להיות זכאי לתשלום דמי תאונה המשולמים במשך 90 הימים שלאחר המקרה. התאונה עצמה צריכה להיות תואמת להגדרה שבחוק, כלומר אירוע פתאומי ובלתי מתוכנן, שבו נגרמה חבלה פיזית שממנה הנפגע איבד את כושר עבודתו.

להלן תחשיב דמי התאונה שישולמו לנפגע:

דמי תאונה בעקבות נזקי גוף של שכירים: תשלום בשיעור 75% מהשכר, לפי גובהו ברבעון שלפני מועד התאונה.

דמי תאונה בעקבות נזקי גוף של עצמאים: תשלום בשיעור 75% מההכנסה, לפי גובהה ברבעון שלפני מועד התאונה.

דמי תאונה בעקבות נזקי גוף במקרה של אבטלה, חל"ת, חופשת לידה ועוד: תשלום של 76.08 ₪ ליום (נכון לשנת 2022).

בכל אחד מהמקרים הללו, התשלום יינתן עד לתקרה מקסימלית של 1,141.13 ₪ ליום.

 

תביעת וועד הבית המשותף במקרה של תאונה בשטח בניין המגורים

אם התאונה התרחשה שלא בתוך הבית אלא בשטח הבניין המשותף בו מתגורר הנפגע, באפשרותו להגיש תביעת נזקי גוף בעקבות תאונות ביתיות לוועד הבניין (נציגות הבית המשותף). תביעה זו מצריכה הוכחות לרשלנות מצד הוועד שגרמה לתאונה, כמו למשל אי טיפול במכשול דרך כמו בור פתוח, ריצוף חסר, כתם שמן או רצפה חלקה מידי, מעקה רופף, מדרגות לקויות, העדר פינוי פסולת ועוד.

 

הגשת תביעת נזקי גוף מתאונה בבית לחברת הביטוח הפרטית

כאמור, בהינתן פוליסה אישית שיכולה לכסות את הנזקים שאירעו לכם, כמו למשל ביטוח תאונות אישיות, פוליסת ביטוח תאונות תלמידים וכו', עליכם להגיש את התביעה לחברה המבטחת בתוך 3 שנים מיום המקרה, בצירוף כל האינפורמציה הרפואית ותיעוד התאונה כפי שצברתם אותה עד לרגע התביעה.

מכיוון שחברת הביטוח לא ממהרת לפצות נפגעים בסכומים המקסימליים, חשוב להתייעץ בהקדם עם עו"ד תאונות ונזקי גוף, שיוכל לכוון אתכם לאופן הגשת התביעה ולזהות גורמים נוספים שניתן לתבוע, במטרה להגדיל את היקף הפיצויים.

 

נפגעתם בתאונה ביתית? פנו אלינו בהקדם

משרד עורך הדין דוד פייל ושות' מחזיק בניסיון מקצועי של למעלה מ-20 שנה, בייצוג ובליווי נפגעים בתאונות אישיות ובניהול הליך התביעה עד לקבלת מלוא סכום הפיצויים. משרדנו מונה 30 עורכי דין ומומחים רפואיים שיספקו לכם הערכה מדויקת בנוגע לאפשרויות התביעה והיקף הפיצויים ונשמח לתאם עמכם פגישת התייעצות ללא כל התחייבות, כדי לייעץ לכם בנוגע לתהליך ולייצג אתכם מול הביטוח או הגורם שהתרשל כלפיכם.

רק אם הנפילה התרחשה כתוצאה מליקוי במדרגות עצמן או במעקה והם אלה שגרמו לנפילה, ניתן יהיה להגיש נגדו תביעת נזיקין. בכל מקרה של חבלה עצמית יש לפעול מול ביטוח תאונות אישיות פרטי, אם יש לכם. במקביל, ניתן לבדוק האם מגיעות לכם זכויות במקרה זה מול הביטוח הלאומי.

עצמאים שעובדים מהבית רשאים לקבל מהמוסד לביטוח הלאומי דמי פגיעה, ככל שיוכיחו כי התאונה והנזקים שנגרמו ממנה התרחשו כתוצאה מעיסוק במשלח ידם או לצורך פעולה הנוגעת למשלח ידם. דמי הפגיעה משולמים עד לגובה 75% מהשכר הממוצע משלושת חודשי העבודה האחרונים ולמשך 91 ימים.

במקרה כזה יש לפנות למוסד לביטוח הלאומי ולהגיש תביעת נכות כללית. אם ייקבעו אחוזי נכות, תשלום לכם גמלה חודשית בהתאם לפרק הזמן שלגביו נקבעה הנכות או מענק כספי חד פעמי במקרה של אחוזי נכות נמוכים.

הדבר תלוי מאוד בסוג הפוליסה שיש לכם, או ביכולת לתבוע החמרת מצב בביטוח הלאומי אם כבר יש לכם קצבת נכות. להתייעצות בנושא זה ניתן לפנות למשרדנו בכל שלב ונספק לכם תשובות מדויקות.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם