צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונת טביעה

להאזנה:


 

למרות שישראל היא מדינה קיצית למדי, בה החופים והבריכות הם חלק אינטגרלי מהתרבות ועולמות הפנאי, מידי שנה מתרחשים בה בין 30-50 אירועי טביעה המסתיימים למרבה הטרגדיה במוות. במקרים אחרים, ייתכנו נזקי טביעה זמניים ועד בלתי הפיכים, גם מכוחם ניתן להגיש תביעת נזקי גוף בעקבות תאונת תביעה. מאמר זה ידריך אתכם להגשת התביעה מול הגורם הרלוונטי:

 

את מי תובעים בגין תאונת טביעה?

לפניכם כל הגורמים שאותם יש לתבוע, בהתאם למקום שבו התרחשה הטביעה:

 

נזקי גוף בתאונת טביעה בים

במקרה כזה התביעה תוגש נגד מפעיל החוף שבו התרחש האירוע. מפעיל החוף הוא הגורם שאחראי להחזקת החוף ולבטיחות הרוחצים בו, כאשר לרוב מדובר במועצה מקומית או בעירייה, המחויבת להסדרי בטיחות במקום ולאכיפתם השוטפת.

כך לדוגמה, טביעה בחוף הנכים ההרצלייני תגרור תביעה נגד עיריית הרצליה. תביעה שהתרחשה בחוף הסוסים בעכו תגרור תביעה נגד עיריית עכו. טביעה בחוף אכזיב תופנה כלפי רשות הטבע והגנים. וכן הלאה.

מעבר לתביעת נזקי גוף עקב הטביעה מול מפעיל החוף, יש מקרים שבהם ניתן לתבוע גם את משרד הפנים, בשל אחריותה של המדינה על החופים בשטחיה. אפשרות זו שמורה למקרים שבהם סמכות הפיקוח על אותו חוף שמורה לשר הפנים, כמו למשל איסור על כניסת מתרחצים לאזור אסור. ככל שאותו חוף מכיל "נסיבות מסוכנות באופן קבוע" אך אפשר להוכיח כי המדינה לא פעלה כדי לאסור את הרחצה במקום, אפשר לתבוע גם אותה.

כיצד לפעול אם הטביעה אירעה בחוף לא מוכרז? גם כאן ישנה חובה מצד הגורם האחראי, בייחוד אם באותו חוף יש מתקנים שמהם אפשר להסיק כי זהו חוף מורכז, כמו למשל מבנה שירותים או עזרה ראשונה. הפסיקה מבתי המשפט מראה כי יש לשלט באופן ברור ובולט כל חוף בלתי מוכרז ולגדר אותו בעזרת חבלים, דגלים ומצופים וכמובן לפקח באופן שוטף על המתרחש במקום.

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונת טביעה
תביעת נזקי גוף בעקבות תאונת טביעה

תביעת נזקי גוף עקב טביעה בבריכה

במקרה של טביעה בבריכה, תובעים את מפעילי הבריכה – גורם פרטי ששטח הבריכה בבעלותו, כמו עסק פרטי, קיבוץ, הנהלת פארק מים וכו'. כאן התביעה תתאפשר בכפוף להוכחות בנוגע להפרת הנחיות מצד המפעילים:

  • האם קיימת נקודת הצלה המכילה סוכת מצילים שצופה לכל שטח הבריכה ונגישה למים מיידית. הסוכה נדרשת לסוכך, וילון וציוד לראיה מוצלחת גם בשעות שבהן השמש מסנוורת.
  • האם קיים ציוד הצלה שלפי החוק צריך לכלול מוט 5 מטרים עם לולאה בקצה, שני גלגלי הצלה ומגפון. תחנת ההצלה מסומנת בשלט לבן עם מגן דוד אדום והמילים "תחנת עזרה ראשונה".
  • האם העסקת המצילים הייתה כחוק, כלומר שני מצילים בכל שעות הפתיחה כאשר אחד מהם עונד תג מיוחד ומונע מרוחצים שמתקשים בשחייה להגיע למים העמוקים ואחד מהם מתפקד כסדרן והם לא עזבו את נקודת ההצלה או עסקו בכל עניין אחר.
  • האם הבריכה הייתה מסומנת ומגודרת כחוק, כאשר סימון דפנות הבריכה מציין כל שינוי של 20 ס"מ בעומק המים ובעומק של 120 ס"מ מופיע פס אדום על קרקעית הבריכה. כמו כן, יש לבדוק שהבריכה הייתה משולטת בשלט "סכנה – מים עמוקים" שתלוי בחבל מעל המים.
  • האם צבע קרקעית הבריכה היה כחול או תכלת, בהתאם להוראת החוק.
  • האם הייתה במקום מקפצה והיא מכילה כחוק מעקה משני הצדדים ושלט אזהרה מתאים.

 

תביעת נזקי גוף בעקבות תאונת טביעה בצימר

כאן בדומה לבריכה, יש לתבוע את הנהלת המקום כלומר בעלי מתחם האירוח. יש לבדוק גם הפעם עמידה בהנחיות החוק:

  • האם יש לצימר רישיון להפעלת העסק ואישור ממשרד הבריאות להפעלת מתקני מים במקום (לרבות בריכה, ג'קוזי ספא וג'קוזי בתוך החדר).
  • האם יש לבריכה שילוט הכוונה ואזהרה תקין, כמו סכנת מים עמוקים, פתח היציאה משטח הבריכה והוראות הפעלה ובטיחות למתקני המים.
  • האם המקום מתפעל ומתחזק את הבריכה ושטחה כחוק. צימרים לא מחויבים להחזיק מציל אך עליהם להישאר במרחק של 20 דקות משטח הבריכה לאורך כל זמני פעילותה.
  • האם הבריכה מכילה אמצעי בטיחות תקינים כמו ריצוף נגד החלקה, הגבלת רוחב של עד 6 מטרים לבריכה ושער כניסה ויציאה תקני לחלוטין.
  • האם השכרת המקום הייתה בהתאם לסיכום מול בעלי הצימר, בדגש על כמות המתארחים ואופן השימוש במקום.

 

כיצד להגיש את התביעה?

כעת עליכם להצטייד בפרטי פוליסת הביטוח של הגורם האחראי והמפעיל. אם הפר מצידו את אחת או יותר מתקנות הבטיחות שפורטו וככל שקיים קשר סיבתי בין הפרת התקנה לטביעה עצמה, הרי שניתן להגיש תביעת נזקי גוף עקב המקרה.

לצורך התביעה, עליכם לאסוף נתונים מהמקרה כמו צילומים, עדי ראייה ופרטים מדויקים לגבי התרחשותה, תאריך, שעה ופעולות שבוצעו, המחדלים במקום ועוד. יש להצטייד בדוח רפואי לאחר קבלת עזרה ראשונה וטיפול רפואי, המפרטים את נסיבות הטביעה והפגיעה שנותרה ממנה. כמו כן, עליכם לקבל דו"ח ממפעיל השטח לגבי אירוע התביעה ודו"ח מומחה בטיחות, המפרט את הכשלים סביב האירוע ושייתכן וגרמו לטביעה.

 

ניסיון מקצועי של למעלה מ-20 שנים בתביעות נזקי גוף

אם אתם או אדם שקרוב אליכם חוויתם אירוע טביעה, בין אם תוצאותיו הותירו נזק זמני או קבוע ובין אם נגרם מותו המצער של אדם, משרדנו ילווה אתכם בתהליך התביעה ויספק לכם מעטפת משפטית מקיפה ומקצועית עד להשלמת התהליך וקבלת הפיצויים המלאים. לתיאום פגישה בלתי מחייבת עם עו"ד דוד פייל, צרו עמנו קשר כבר עכשיו.

ישנם שלושה תנאים מרכזיים שיש לעמוד בהם על מנת שבית המשפט יקבל בסופו של דבר את התביעה ויפסוק על פיצוים. התנאי הראשון הוא קיומו של נזק מוכח. בהקשר של רשלנות בגנטיקה, הימצאות המחלה אצל היילוד מהווה קיום של תנאי זה. התנאי השני הוא להוכיח שהייתה התרשלות. כלומר שלא הוצעו בדיקות או לא היה פענוח של הבדיקות וכן הלאה. (https://thebiem.com) התנאי השלישי הוא הוכחת הקשר בי ההתרשלות למחלה שהיא הנזק.

תסמונות גנטיות שונות באות לידי ביטוי בעיכוב משמעותי וסימטרי בהתפתחותו של העובר ברחם האם. מצב זה מופיע בממצאי האולטרסאונד וכאשר הוא מופיע הרופא המטפל אמור לחשוד לצד הסברים נוספים כי העובר עלול לסבול מתסמונות שנות על רקע גנטי. מצופה ממנו להציע להורים לפנות להמשך ייעוץ ובירור גנטי מעמיק יותר.

הולדה בעוולה הינו מונח משפטי המתאר מקרים בהם היה עדיף לילוד בגלל מחלה גנטית או בעיה התפתחותית שלא להיוולד ולא להגיע לעולם כאשר הוא סובל מנכות קשה לתוך חיים של סבל. מדובר במקרים של מצב רפואי קשה וחמור במיוחד ולרוב הגדרה זו אינה כוללת מקרים של מומים קלים או נכות מדרגה נמוכה.

הפיצויים הנפסקים נקבעים בהתאם לראשי נזק ממוניים וראשי נזק לא ממנויים בהתאם לדיני נזיקין ותקדימי הפסיקה. כאשר מדובר על רשלנות רפואית גנטיקה לרוב נקבעים פיצויים משמעותיים בשל הצורך לתמוך בילד בעל המום למשך כל חיוו. השופט ייקח בחשבון את צרכיו המיוחדים לרבות לליווי סיעודי ורפואי, פעילות שיקומית וההתאמות שיידרשו לצורך דיור וניידות.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם