צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

עורך דין ערעור ביטוח לאומי

להאזנה:

 

לא רבים מודעים לכך אבל להחלטות הביטוח הלאומי שיכולות להיות להן השפעה גדולה על חיינו אין מעמד של החלטות חלוטות. בכל דיון והחלטה של הביטוח הלאומי עומדת לאזרח הזכות הבסיסית של הגשת ערעור. התהליך הוא מובנה ודורש תשומת לב ודיוק ובשל כך חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין ערעור ביטוח לאומי על מנת לקבל תוצאה טובה יותר. שלבי הערעור הם מקומות בהם לרמת הידע והמקצועיות יש חשיבות גדולה שלא ניתן לזלזל בה.

 

ערעור על החלטות הביטוח הלאומי

אנשים נוטים לחשוב שפניה לביטוח לאומי מביאה תוצאות מיידיות. כל פניה מתקבלת ומטופלת. אולם במקרים רבים אנשים מגלים שהתביעה שהם חשבו שתהיה קלה ופשוטה ובסיומה הם יגלו שכל בקשותיהם התקבלו ללא בעיה לא מתקיימות בפועל. תהה הסיבה אשר תהיה. בסוף הביטוח הלאומי עובד על פי קווים ברורים וצריך לעמוד בהם. לכן יש מקרים לא מעטים שאנשים חשים שההחלטה לגביהם לא צודקת והם מבקשים להגיש ערעור על החלטת הביטוח הלאומי.

במידה והביטוח הלאומי דחה את תביעתך ניתן להגיש ערעור על החלטת הוועדה בצורה מסודרת. בהתאם לבקשת הפונה תידון הפניה בפני וועדה אזורית שחבריה הם אנשי הביטוח הלאומי.

הליך זה הוא מסלול של ערעור על החלטות מסוימות החלטה של הוועדה האזורית היא בגדר המלצה לחשיבה מחודשת של פקיד התביעות והוא לא מחויב לקבל את המלצת הוועדה.

בנוסף הוועדה הזאת לא תדון בהחלטות של וועדות רפואיות והחלטות הקשורות בעיקר לנושאים רפואיים.

 

ערעור על החלטת הביטוח לאומי

ערעור על החלטת המוסד לביטוח לאומי היא החלטה של ראשות שלטונית שכמו שמקובל תמיד ניתן לערער על ההחלטה במידה ויש עילה מספקת לכך. ניתן בהחלט להגיש ערעור על מנת שתבטיחו את עשיית הצדק להבנתכם.

המוסד לביטוח לאומי הוא מוסד הבא להעניק קצבאות ועזרה כלכלית לאזרחים במצבי מצוקה שונים וביניהם קצבאות מסוגים שונים, הטבות כלכליות סיוע בטיפול ועוד. כלל ההחלטות של המוסד מתבססות על שיקולים מקצועיים הנידונים בפני מקצוענים מטעם הביטוח הלאומי. לעיתים יכול אדם לחוש שלא נעשה עימו צדק ואז יוכל להגיש ערעור. אולם ערעור הוא לא על כל סעיף ולא על כל סיבה. הגשת ערעור על החלטות הביטוח הלאומי יכולות להיעשות רק במקרים מסוימים העומדים בתנאים להגשת ערעור. עוד בטרם יוגש הערעור יש להבין היטב את חומר הראיות והנימוקים בגינם יוגש הערעור, במצב זה שימוש בשירותיו של עורך דין לערעור על הביטוח הלאומי הוא פעולה מתבקשת. העילות הנפוצות ביותר להגשת ערעור הן :

  • הפסקת קצבה שהייתה קיימת והביטוח הלאומי החליט לסיים את התשלום בגינה
  • דחיית בקשה לקצבה על ידי הביטוח הלאומי למרות בקשת התובע.
  • אישור בקשה לתשלום קצבה אך בסכום נמוך מהבקשה המקורית.

 

חובת ההוכחה בצדקת הטיעונים חלה על מגיש הערעור. בשל כך על התובע לספק הסברים וטענות מבוססות על מנת שיהיה להם תוקף שיצדיק את שינוי ההחלטה הראשונית של המוסדות בביטוח לאומי. המבקשים להגיש ערעור צריכים לעשות זאת כ30 יום מיום קבלת ההחלטה של הביטוח הלאומי.

ערעור על החלטות הוועדה יש להגיש לבית הדין לעבודה או לוועדת הערעורים על סמך הנושא שבה היא תדון. לאחר בקשת הערעור תתכנס ועדת הערר או בית הדין ותדון במקרה. במצב בו לא תשתנה ההחלטה המקורית, עומדת בפני התובע הזכות להגיש ערעור לערכאות המשפטיות של המדינה, קרי בית המשפט ולא לגופי הביטוח הלאומי. בכל ההליך הזה קבלת ליווי ויעוץ מקצועי על ידי עורך דין הוא משמעותי. עו"ד דוד פייל רשלנות רפואית מלווה ומייעץ ללקוחותיו בנושאי הביטוח הלאומי מזה למעלה משני עשורים.

 

הדיון בערר על החלטת המוסד לביטוח לאומי

הרכב וועדת הערעורים שידונו בבקשת הערעור מורכב משלושה חברים יו"ר הוועדה, נציג הביטוח הלאומי ומומחה מתחום התביעה שהוא בלתי תלוי. בדיון זה תינתן כאמור לתובע הזדמנות לשטוח את טענותיו בפני טריבונל הערעורים. ברוב המקרים הדיון מתקיים בתוך תקופה של 90 יום מהגשת הערעור.

בדיון המתקיים בערעור, יוכל התובע להיות מיוצג על ידי עורך דין, זהו כבר שלב שבו מומלץ מאד להיעזר בשירותי עורך דין המתמחה בנושאי הביטוח הלאומי, היות ויש צורך ממשי לחדד את הטיעונים כך שיאפילו על ההחלטה המקורית, עורכי דין העוסקים בדיני נזיקים, רשלנות רפואית וכדומה, הם אנשי המקצוע המתאימים לכך.

עם סיום הדיון בערעור, תתכנס הוועדה לתת את החלטתה בכתב. כמו בכל הגשת ערעור, לחברי הוועד עומדות שלוש אפשרויות בבואם לכתוב את ההחלטה.

  1. דחיית הערעור והשארת ההחלטה המקורית.
  2. שינוי ההחלטה המקורית.
  3. ביטול ההחלטה.

 

ההליכים המקובלים של ערעור על החלטות הביטוח הלאומי מנוהלים על ידי הביטוח לאומי בעצמו, הוא ממנה את חברי הוועדות והפסיקה היא בידיו. לכן חשוב להשתמש בשירותים של עורכי דין המתאימים לטיפול בבעיות מול הביטוח הלאומי.

 

תפקיד עורך הדין בהליך הערעור

כפי שהסברנו כאן, הגשת ערעור היא פעולה משפטית באופייה. יש צורך לקחת החלטה קיימת של גוף מוסדר ורשמי כמו הביטוח הלאומי ולהגיש ערעור על ההחלטה באופן כזה שהטענות שיועלו יתקבלו כאמינות ומקובלות. פעולה שכזאת היא איננה פעולה אשר מתאימה לכל אדם, אלא למי שרכש את ההשכלה לכך, קרי עורך הדין. ובאופן ממוקד יותר, עורך דין המתמחה בביטוח הלאומי. אם כן מהם תפקידיו של עורך הדין בתהליך הערעור?  חשוב להסביר שלמרות הכתוב כאן, אין חובת שימוש בעורך דין בהליכים אלו, בשונה מהליכים בבית המשפט.

  • ליווי בכלל התהליך עד הפסיקה – עורך הדין יוכל ללות בעצות והערות את כל התהליך, גם אם אין לו חלק רשמי בו. הוא יכול לשמש כיועץ חיצוני
  • הגשת ערעור לגורמים הרלוונטיים – הגשת הערעור באופן מקצועי ומסודר היא פעולה שעורך הדין יבצע במקצועיות ובאיכות טובה יותר מהאדם הסביר.
  • ייצוג בוועדות הערער – מגיש הערעור יכול לבחור עורך דין אשר ייצג אותו בדיון בערעור בפני הוועדה המתאימה.
  • ייצוג בבת המשפט – בהנחה שיוגש ערעור על החלטת ועדת הערערים, או אז יהיה צורך חוקי להשתמש בשירותיו של עורך הדין.

 

משרד עו"ד דוד פייל רשלנות רפואית  מתמחה בייצוג וליווי אזרחים המבקשים לעון כנגד החלטת הביטוח הלאומי בכל אחד משלבי התהליך

 

ערעור של הביטוח הלאומי

החלטות של וועדות רפואיות הן עבור שני הצדדים, ולכן למרות העובדה שהוועדה מורכבת מטעם הביטוח הלאומי, יכול להיות מצב שגם הביטוח הלאומי עצמו יגיש ערעור על החלטה זאת או אחרת. חוקי הגשת הערעור חלים גם על הביטוח הלאומי וצריך להיות מוגש בתוך 30 יום מפרסום החלטת הוועדה. הערעור יכול להיות לרעתו של המבוטח והוא לא יכול לבטל אותו, הערעור מתרחש לרוב כאשר רופאי הביטוח הלאומי חשים שהחלטת הוועדה איננה מתאימה לנתונים שהוצגו בפניה.

 

עו"ד דוד פייל

הגשת ערעור היא פעולה משפטית לעילה ולעילה היא מתייחסת לניואנסים ברורים וחשוב להשמיע קול מדויק ומקצועי, אל תשאירו את השטח למי שלא מבין בהליכים הללו. אצלנו במשרד עו"ד דוד פייל רשלנות רפואית  תקבלו אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה שיעזרו לכם לעבור את כל המהמורות בדרך אל התוצאה הנדרשת, ליווי אישי ויחס מקצועי לכל אחד ואחד הם הדגל שאיתו אנו הולכים.

עורך דין ערעור ביטוח לאומי
עורך דין ערעור ביטוח לאומי
לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם