צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעה בגין תאונת עבודה

להאזנה:

 

תביעה בגין תאונת עבודה תוגש בעקבות פגיעה פיזית שנגרמה ממנה ושגורעת מהיכולת לעבוד ולהתפרנס כראוי. למרות חשיבות הנושא, מעטים בשוק העבודה מבינים לעומק את זכויותיהם בנושא ויודעים מול מי עליהם לפעול ברגעי האמת כדי למצות את זכויותיהם ולקבל פיצויים. בין אם נפגעתם ובין אם תרצו להקדים תרופה למכה – מאמר זה יבהיר לכם מה לעשות במקרה של תאונת עבודה.

 

תאונת עבודה: דעו את זכויותיכם

אחד המקומות הנפוצים ביותר בהם מתרחשות תאונות הוא סביבת העבודה. אין להתפלא על כך, שכן העובדים נמצאים במקום עבודתם מספר שעות גדול מאוד מהיממה, נחשפים לפעולות, מכונות או לתנאים שמגבירים את הסבירות לפגיעה ולעתים נפגעים אף בשל היסח הדעת, טעות בשיקול הדעת, כתוצאה מפעולתו של עובד אחר במקום ועוד.

בין אם התאונה הותירה אחריה פגיעה מובהקת ובין אם לאו, מקום העבודה נדרש לתחקר את האירוע על פי חוק ולתעד אותו. בנקודה זו נדרשים עובדים שנפגעו לבצע בדיוק את אותו הדבר וזאת על מנת להבטיח את זכויותיהם העתידיות לפיצויים ולהגיש תביעה בגין תאונת עבודה שתתקבל בהתאמה.

 

מהי תאונת עבודה לפי החוק?

תאונת עבודה מוגדרת בחוקי הביטוח הלאומי כאירוע שהתרחש תוך כדי עבודתו ועקב עבודתו של העובד אצל מעבידו או מטעמו. בנוסף, קיימים עוד שני סוגי פגיעות בעבודה שעשויים לקבל הכרה מתאימה: מחלת מקצוע (חשיפה לחומרים מסוכנים או שחיקה פיזית) ומיקרוטראומה (פעולות חוזרות ונשנות שגרמו לנזק מזערי שהלך ותפח עם השנים לכדי פגיעה גדולה ומשמעותית).

תאונת עבודה על פי החוק, יכולה להתרחש גם כאירוע בדרך לעבודה או בחזרה ממנו הביתה וגם בעת הפסקת הצהריים של העובד. לתאונות אלה יש סייגים, כמו למשל העובדה שתאונה שאירעה בדרך תיחשב ככזו כל עוד לא התרחשה סטייה מהדרך המקובלת בין בית ועבודה או כל עוד הפסקת הצהריים התרחשה במקום שמקובל על המעסיק ונמשכה עד 3 שעות לכל היותר.

תביעה בגין תאונת עבודה
תביעה בגין תאונת עבודה

תביעה בגין תאונת עבודה למוסד לביטוח הלאומי

המוסד לביטוח הלאומי הוא הגורם המרכזי ביותר בתאונות העבודה, המספק לנפגעים דמי פגיעה וייתכן שגם נכות מעבודה. דמי הפגיעה מותנים בהגשת טופס ב.ל 211 של הביטוח הלאומי וצירוף הניירת הרפואית המשקפת את נזקי העובד ואת הטיפול הרפואי שקיבל עד כה.

דמי הפגיעה משולמים למשך 91 ימים ועד לגובה 75% מהשכר הממוצע משלושת חודשי העבודה האחרונים. מכיוון שתשלום זה מיועד לכיסוי התקופה בה נבצר מהעובד לשוב לעבודתו עד להחלמתו, אם לא יוכל לשוב לעבוד גם בתום תקופה זו, רשאי העובד להגיש תביעת נכות מעבודה ולקבל אחוזי נכות.

בתביעות נכות מעבודה, יש צורך לעבור וועדה רפואית שתקבע את אחוזי הנכות ואת אי הכושר של הנפגע שלפניה. אם נקבעו 20% נכות ומעלה – תשולם לנפגע קצבה חודשית. אם נקבעו 10%-19% – ישולם לנפגע מענק חד פעמי בלבד. אם נקבעו 9% נכות ומטה, הנפגע איננו זכאי לדבר.

לאור הקושי להוכיח נכות רפואית בשיעור משמעותי, מומלץ בחום להגיע לוועדה הרפואית בכפוף לליווי משפטי צמוד מעורך דין תאונות עבודה מיומן.

 

תביעה בגין תאונת עבודה לחברת הביטוח

היבט נוסף של הפיצויים במקרה של תאונות עבודה הוא מכיוון חברות הביטוח הפרטיות, בהינתן פוליסה מתאימה בה מכוסה העובד. התביעה המרכזית ביותר בקרב נפגעי העבודה היא במצבי אובדן כושר עבודה, במסגרתם ניתן לתבוע את חברת הביטוח המפעילה את קרן הפנסיה (או לחילופין את ביטוח המנהלים/ פוליסת אובדן כושר פרטית), שבתוכה רכיב ביטוחי מתאים.

גם אובדן כושר עבודה משולם עד לגובה 75% מהשכר הממוצע של העובד, הפעם מ-12 חודשי עבודתו האחרונים. יחד עם זאת, חשוב להבדיל בין פוליסה עיסוקית או מקצועית שכן בכל אחת מהן יש הגבלות הקובעות את מתחם "העיסוק הסביר" לפיו תאושר או תידחה התביעה.

מלבד פוליסת אובדן הכושר ניתן להגיש תביעה בגין תאונת עבודה גם בהינתן פוליסות כמו נכות מעבודה, תאונות אישיות, ביטוח מחלות קשות, ביטוח חיים ועוד.

 

תביעה בגין תאונת עבודה נגד המעסיק

הגורם האחרון שניתן לתבוע במקרה של תאונת עבודה הוא המעסיק עצמו, כל עוד ניתן להוכיח רשלנות מצידו שגרמה לתאונה ולפגיעה. רשלנות המעסיק בדרך כלל מתייחסת לסיטואציות של הפרת חובת הזהירות או הבטיחות במקום העבודה לרבות כשלים ומחדלים שונים והיא תידון בתביעת נזיקין בבית המשפט אשר יספק לה הכרעה.

בתביעות אלה בוחן בית המשפט גם את "האשם התורם" של העובד, כלומר את חלקו בגרימת התאונה בפועל, גם אם חלקו של המעסיק בתאונה כבר הוכח בשיעור של 51% לפחות. ככל שיצביע בית המשפט על אשם תורם מצידו של הנפגע, סכום הפיצויים שלו יופחת.

 

נפגעתם בתאונת עבודה? אל תהססו לפנות אלינו בנושא

משרד עו"ד דוד פייל מחזיק בניסיון מקצועי של יותר מ-20 שנים בייצוג, ליווי והכוונה לנפגעים מתאונות עבודה וחותר להישגים הטובים ביותר בכל תיק, עד למיצוי מלא של הזכויות במסגרתו. אנו מזמינים אתכם להתייעצות עם עורכי הדין המיומנים ממשרדנו, שיעריכו את סיכויי התביעה לאור נסיבותיה המיוחדות ויפעלו עבורכם עד לקבלת הפיצוי המקסימלי. לתיאום פגישה ראשונית ללא כל התחייבות צרו עמנו קשר כבר עכשיו.

תאונת עבודה היא אירוע שהתרחש תוך כדי ועקב עבודה אצל המעסיק או מטעמו. תאונה זו יכולה להתרחש בעת ביצוע העבודה, בדרך למקום העבודה או בחזרה ממנו וגם בהפסקת הצהריים.

סכום הפיצויים שונה לחלוטין בין המקרים ומתבסס על היקף הנזקים, חומרתם והנסיבות המיוחדות בהן התרחשה התאונה. בכלליות ניתן לומר שהפיצוי הממוצע עומד על עשרות אלפי שקלים.

יש להגיש את טופס ב.ל 211 שעניינו תביעה לדמי פגיעה ולקבל תשלום המיועד לכיסוי 91 ימי הפגיעה הראשונים. אם הפציעה נמשכת מעבר לכך, יש להגיש תביעת נכות מעבודה.

ניתן לתבוע את חברת הביטוח הפרטית בהינתן פוליסה מתאימה למקרה, את קרן הפנסיה/ ביטוח המנהלים במקרה של אובדן כושר עבודה או את המעסיק בגין התרשלותו, אותה יש צורך להוכיח בבית המשפט.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם