צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעה בגין תאונת דרכים עם נפגעים

להאזנה:

 

מאות תאונות מתרחשות מידי יום בכבישי ישראל. חלקן יסתיימו בפגיעות פח בלבד, בעוד אחרות יסתיימו בפגיעות גוף קלות ועד קשות ואף קטלניות. אם אתם או מי ממשפחתכם נפגעתם בתאונת דרכים, מאמר זה ישמש אתכם לצורך הגשת תביעה בגין תאונת דרכים עם נפגעים בהתאם לזכותכם לקבל פיצויים כחוק.

 

מתי תוגש תביעה בגין תאונת דרכים עם נפגעים?

אם הייתם מעורבים בתאונה ונפגעתם בגופכם, הדבר הראשון שעליכם לזכור הוא שמגיע לכם פיצוי כספי, גם אם אתם אלה שגרמו להתרחשות התאונה. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים מתיר לכל אדם שנפגע, פיזית או נפשית, להגיש תביעה לחברת ביטוח החובה לרכב ולקבל פיצויים שהולמים את פגיעתו.

ולכן המועד המתאים ביותר להגשת התביעה יהיה למעשה ברגע שבו תסיימו להשלים את איסוף המסמכים שמוכיחים את היקף נזקי הגוף ומתעדים את התאונה שהתרחשה.

 

כך תפעלו במקרה של תאונה עם נפגעים ולצורך הגשת התביעה העתידית:

  1. תיעוד מלא של זירת התאונה – וודאו שאתם מצלמים את התאונה מכמה זוויות, כולל הנזקים שהתרחשו לכלי הרכב או הנזקים הפיזיים אם יש כאלה שבולטים לעין, את אזור התאונה על כלל התמרורים, הרמזורים או הסימונים בו. קבלו פרטי עדים למקרה וקחו מהם הקלטה שמתעדת את שהתרחש אם יש לכם אפשרות. בנוסף, רשמו לעצמכם את השתלשלות התאונה המדויקת כולל תאריך, שעה, תיאור כלי רכב וכל פרט נוסף שתוכלו לזכור.
  2. קבלת טיפול רפואי מיידי – עליכם לגשת לקבלת טיפול רפואי במיון או במוקד רפואי ולציין כי הגעתם בעקבות תאונת דרכים. שימו לב: הסיכום הרפואי מהווה את התיעוד החשוב והמרכזי ביותר להוכחת התאונה, בלעדיו לא תוכלו להגיש תביעה בגין תאונת דרכים עם נפגעים בשום מקרה. קבלת טיפול רפואי במועד מאוחר יותר לא תוכיח את הקשר בין נסיבות הטיפול לתאונה עצמה!
  3. קבלת אישור משטרה – בדרך כלל בתאונות דרכים עם נפגעים יגיע למקום בוחן תנועה משטרתי ויצור דיווח רלוונטי למקרה. כך או כך, עליכם לגשת סמוך ככל האפשר למועד התאונה לתחנת המשטרה הקרובה (אין רלוונטיות למיקום התחנה) ולהוציא אישור משטרה. גם אישור זה הינו הכרחי ביותר לצורך הגשת התביעה.
  4. שמירת התיעוד מכאן והלאה – בנקודה זו, יש לשמור במרוכז את כל המסמכים שנוגעים לתאונה עצמה, לרבות קבלות על הוצאות רפואיות, הפניות לרופאים מומחים ולטיפולי המשך, אישורי מחלה ועוד. תיעוד זה יסייע לכם למקסם את גובה הפיצויים אם יתגלה כי מצבכם הרפואי מוסיף להיות קשה או אם נחשפים ממדי הפגיעה לאורך זמן.
  5. פנייה לייעוץ משפטי – חלק מתאונות הדרכים אינן נכנסות בתוך ההגדרה המשפטית המדויקת או לחילופין מכילות נסיבות שמכוחן ניתן לתבוע גורמים נוספים כפי שיפורט בהמשך. במקרה כזה חשוב להיערך להגשת התביעה באמצעות עורך דין תאונות דרכים מיומן.

תביעה בגין תאונת דרכים עם נפגעים
תביעה בגין תאונת דרכים עם נפגעים

תביעה בגין תאונת דרכים לחברת הביטוח

כאמור, התחנה הראשונה וייתכן שגם המרכזית ביותר בהליך התביעה היא חברת ביטוח הרכב, שאחראית לפצות כל נפגע מתאונת דרכים בגין נזקי הגוף שנגרמו לו. חברת הביטוח תבקש מכם למלא טופס תביעה ולצרף אליו את כל הניירת הרלוונטית שצברתם.

בהתאמה, היא תספק לכם את תשובתה לגבי אישור או דחיית התביעה. אם התביעה אושרה, תתבשרו גם על גובה הפיצוי שנקבע עבורה. על החלטת חברת הביטוח שמורה הזכות לערער במידת הצורך ורצוי לעשות זאת באמצעות עורך דין.

 

הגשת תביעה בגין נזקי גוף מתאונת דרכים במסגרת העבודה

תאונות דרכים המהוות תאונות עבודה מקימות לנפגעים זכאות לפיצוי כפול: הן מחברת ביטוח החובה לרכב והן מהמוסד לביטוח הלאומי המשלם במקרה כזה דמי פגיעה. דמי הפגיעה ניתנים בהתאם לתעריף קבוע בחוק, עד 91 ימים ובגובה של עד 75% מהשכר הממוצע משלושת החודשים שקדמו לפגיעה. אם בתום תקופת דמי הפגיעה עדיין לא ניתן לשוב לעבודה, קיימת האפשרות להגיש לביטוח הלאומי גם תביעת נכות מעבודה.

 

תביעה בגין תאונת דרכים עם פגיעה מורכבת וצמיתה

תרחיש אפשרי נוסף הוא של תאונה עם נפגעים, שהותירה אחריה נכות בשיעור משמעותי ולתקופה ממושכת או לצמיתות. במקרה כזה, באפשרותם של הנפגעים להגיש תביעת אובדן כושר עבודה לפוליסת הביטוח המתאימה. בדרך כלל הגורם הנתבע הוא קרן הפנסיה, המכילה בתוכה רכיב אובדן כושר עבודה רלוונטי. אם ברשותכם פוליסה פרטית או ביטוח מנהלים, ניתן יהיה לתבוע אותם במקום.

 

הגשת תביעה בגין תאונת דרכים עם נפגעים לגורם האשם

אם נזקי הגוף מהתאונה נגרמו כתוצאה מהתנגשות או עבירת תנועה שביצע נהג אחר, או לחילופין כאשר התאונה מלמדת על התרשלות מצידו של מפעיל הדרך בה נסעתם או הגורם שבשטחו ארעה התאונה, קיימת האפשרות להגיש תביעת נזיקין לבית המשפט ולבסס במסגרתה את רשלנותו של אותו גורם.

במעמד התביעה יהיה עליכם להוכיח כי כשלים או מחדלים שנוצרו מצד אותו גורם הם אלו שגרמו להיווצרות התאונה וממנה לנזקים הרפואיים שנגרמו לכם, מה שיאפשר לבית המשפט להכריע בסוגיה ולהעמיד את הפיצויים על שיעורם המתאים.

 

חשיבותו של הייעוץ המשפטי בנושא

בתחום נזקי הגוף אוסר החוק הישראלי על מתן פיצוי כפול, כך שעל פי רוב הגורם אליו פונים לצורך הגשת התביעה יהיה חברת ביטוח החובה לרכב. יחד עם זאת, כאשר נסיבות התאונה מקימות עילה לתביעה מקבילה, צריך לקחת בחשבון כי סכום הפיצויים יקוזז מהסכום שכבר שולם על ידי חברת הביטוח. לחילופין, חברת הביטוח עשויה לטעון כי פיצויים נוספים שכבר התקבלו פוטרים אותה מאחריותה לשלם.

בנסיבות אלה, חשוב לתכנן באופן אסטרטגי את הגישה המשפטית בה נוקטים בהליך התביעה ולהבין את סדר הפעולות הרלוונטי בהתחשב במאפייני התאונה, היקף הפגיעה וחומרתה.

 

נפגעתם בתאונה? אנו נסייע לכם לתבוע את זכויותיכם המלאות

משרד עו"ד דוד פייל ושות' מחזיק בניסיון ומיומנות מקצועית של יותר מ-20 שנים בתחום נזקי הגוף מתאונות הדרכים. לאורך הדרך צבר משרדנו הצלחות רבות, תוך הענקת פיצויים ללקוחותינו בסכום מצטבר של מאות מיליוני שקלים. אם נפגעתם בתאונת דרכים ואתם מעוניינים לברר את זכויותיכם המלאות בנושא, פנו למשרדנו לתיאום פגישה ראשונית ללא כל התחייבות ונפעל למענכם עוד היום.

כל אדם שנפגע בתאונה שעונה על הגדרתה של "תאונת דרכים" לפי חוק, זכאי לפיצוי כספי מחברת ביטוח החובה לרכב וזאת ללא קשר להיקף הפגיעה, אחריותו לגרימת התאונה או סוג המעורבות האישית בתאונה (נהג, הולך רגל, נוסע ברכב וכיוצ"ב).

תאונה בדרך לעבודה מהווה תאונת עבודה לכל דבר ועניין. במצב כזה, יש לתבוע הן את חברת ביטוח החובה לרכב והן את המוסד לביטוח הלאומי. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי חל איסור על פיצוי כפול, כך שסכום הפיצויים שישולם לכם יקוזז. על מנת למקסם את גובה הפיצויים יש לפנות לייעוץ משפטי בנושא.

חשוב מאוד לבדוק לעומק את תשובת חברת הביטוח, משום שמאחוריה מסתתרת סיבה שצריך להפריך או להתמודד איתה באמצעות טענה משפטית עקרונית. משרדנו ישמח לייעץ לכם בנושא בכל עת ולהגיש בשמכם ערעור על ההחלטה.

הדבר אפשרי, כל עוד תצליחו להוכיח בתביעת נזיקין את רשלנותו של אותו נהג. חשוב לציין כי בית המשפט מתייחס גם ל"אשם התורם" שלכם כמעורבים בתאונה והמשמעות היא שכגודל שיעור האשם התורם שייקבע, כך יופחת סכום הפיצויים שישולם לכם. 

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם