צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית באבחון סרטן הפה

להאזנה:

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן הפה עלולה לגרום לחיסול מוחלט של סיכויי ההחלמה, ליצור פגיעה קשה בתפקוד ובמראה עד כדי נכות צמיתה ולקצר משמעותית את תוחלת החיים. האם ייתכן שגם במקרה שלכם התרחשה רשלנות באבחון, שהייתה יכולה למנוע חלק עצום מהנזקים שנגרמו? בואו לבדוק באילו מקרים צומחת עילת תביעה בעקבות אבחון שגוי או מאוחר של סרטן הפה.

 

סרטן הפה: מאפיינים ותסמינים נפוצים

סרטן הפה עלול להתפתח בכל נקודה בתוך חלל הפה, אם כי מרבית המקרים מתגלים בלשון וברצפת הפה. אלו הם אזורים שטוחים וקשקשיים שמכסים את אזורי הלשון, השפתיים והפה ובהם מתפתחת קרצינומה – סוג סרטן המאפיין תאים קשקשיים.

סרטן הפה מתפשט ושולח גרורות לאיברים סמוכים, לרבות בלוטות לימפה שנמצאות בצוואר. לא פעם נקשר סרטן זה לעישון ולכן מדובר בגורם סיכון מרכזי למחלה זו. כהימנעות, ממליצים הרופאים לעתים על מריחת קרם הגנה בשפתיים ושימוש בכובע, כהגנה מפני קרינת השמש החזקה.

הסימנים הנפוצים ביותר לקיומו של סרטן הפה הם כתמים אדומים, לבנים או משולבים בשני הצבעים בתוך חלל הפה או על גבי השפתיים. כתמים אלו יכולים להתקבל גם כפצעים בלתי חולפים, דימום בפה, קשיי בליעה ואפילו שיניים מתנדנדות. ייתכנו גם כאבי אוזניים כסימפטום של המחלה. חולה שנתקל בסימנים הללו יצטרך לגשת לרופא משפחה ומשם לבדיקות המתאימות לבירור מצבו.

ישנם תסמינים רבים ונוספים שעשויים להצביע על סרטן הפה: נגעים כואבים (אופייני לשלב סרטני מתקדם), קשיים בדיבור, גוש מובחן בצוואר, ריח רע מהפה וכאבים בבליעה.

 

חשיבות האבחון המוקדם

כידוע, ישנו קשר הדוק בין גילוי מוקדם על מחלת הסרטן לבין היכולת לטפל בה במהירות וביעילות, לבלום התפשטות ובכך להגדיל את סיכויי הריפוי וההחלמה, תוך שימוש בשיטות פעולה מתונות יחסית. מטופל שיגלה באיחור על מחלתו, עלול לסבול מנזקים בלתי הפיכים, מגרורות שהתפשטו גם לאזורים אחרים, קבלת טיפולים אגרסיביים ולמרבה הצער גם מפגיעה קשה בסיכויי השרידות.

רשלנות רפואית באבחון סרטן הפה
רשלנות רפואית באבחון סרטן הפה

בדיקות לאבחון ואיתור סרטן הפה

רופא ששומע על תסמינים דומים למתואר מצידו של המטופל, או שמבחין בהם לבדו, אמור לבדוק היטב את הפה והגרון של המטופל ולאתר כתמים לבנים או אדומים, גושים, נפיחות וכל ממצא אפשרי אחר המעורר את חשדו. הרופא אמור להסתכל אל תוך גג הפה, רצפת הפה, חלקן הפנימי של הלחיים והשפתיים, החלק האחורי של קיר הגרון ובלוטות הלימפה הקיימות בצוואר.

אם בדיקת הרופא העלתה ממצא מחשיד, ניתן יהיה לדגום חלק ממנו בביופסיה. לרוב מבוצע הדבר בהרדמה מקומית, אם כי ישנם מקרים שבהם תבוצע הרדמה כללית. הביופסיה משתמשת למעשה ברקמה מקומית ופתולוג יבחן אותה היטב, כדי לשלול או לאשר את קיומם של תאים סרטניים.

אם יתגלה כי זהו אכן סרטן בפה, הרופא יצטרך להפנות למספר בדיקות נוספות שיעריכו כראוי את היקף הגידול והתקדמותו (השלב שבו הגידול נמצא), דבר שצפוי להכריע לגבי אופן הטיפול.

בחירת הטיפול נובעת מאבחנת הסרטן עצמו, אבל גם ממצבו הרפואי של המטופל, היקף המחלה והאם כבר התפשטה לאזורים נוספים. הליך הטיפול המקובל ביותר בשלבי המחלה המוקדמים הוא ניתוח ואיתו ייתכן שיהיה צורך לשלב טיפול נוסף כמו כימותרפיה או קרינה.

 

ניתוח להסרת גידול מחלל הפה

בניתוח עצמו, מסירים את הגידול מתוך חלל הפה ואיתו גם בלוטות לימפה מהצוואר, על מנת לבדוק האם הן נגועות בסרטן גם כן. ייתכן שיהיה צורך להסיר חלקים מהלסת, החך או הלשון שישפיעו על אורח חייו העתידי של המטופל, כך שאבחון המחלה ומיקומה מוכרחים להיות מדויקים לחלוטין כדי לבצע את הניתוח בהצלחה מקסימלית ולהימנע מכריתה שלא לצורך.

 

חשיפת רשלנות רפואית באבחון סרטן הפה

כאשר רופא מתרשל באבחון מחלת סרטן הפה, הוא עלול לגרום למטופל לנזקים חריפים ואף לסכל את סיכויי החלמתו מהמחלה לחלוטין. במקרה כזה, המעשה המומלץ הוא להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית שצבר ניסיון בתיקי רשלנות שמתמקדים בכשלי אבחון מחלת הסרטן ובפרט בתיקים שנסיבותיהם מצביעות על סרטן הפה.

במקרה לדוגמה, מטופל שמע מרופאו שמצבו הרפואי תקין לגמרי, למרות שבדיקת ביופסיה שבוצעה לו בבית החולים גילתה שיש לו נגע סרטני בשפתיים. לדברי אותו רופא "הכל בסדר" ולכן לא דרוש לכך טיפול כלשהו.

אלא ששנתיים מאוחר יותר, כבר נגרם לנפגע פצע חמור ומשמעותי בשפה. שוב ביצע ביופסיה והפעם התגלה סרטן במספר מקומות על פני השפה, דבר שהצריך ממנו לעבור כריתה של חלק גדול מהשפה בניתוח, יחד עם כריתת בלוטות לימפה לאיתור גרורות וביצוע שחזור פלסטי וכירורגי.

לו היה הנפגע עובר את הניתוח במועד מוקדם, מיד אחרי ביצוע הביופסיה הראשונה, לא היה צורך בכריתה משמעותית כל כך וניתן היה להסתפק בכריתה נקודתית של הנגע בלבד. ההליך הנוכחי הותיר אותו עם נכות תפקודית ואסתטית קשה ועל כן קבע בית המשפט כי יש לפצות את הנפגע בסכום כולל של כ-350,000 שקלים.

 

נזקי האיחור באבחון סרטן הפה

סרטן הפה נחשב למחלה שכיחה למדי (שמיני בשכיחותו מבין יתר סוגי הסרטן בישראל ובעולם) ובין הקטלניות ביותר. המחלה תוקפת באיבר חיוני ורגיש ביותר ולכן גורעת מהתפקוד ואיכות החיים, דבר שמוסיף עוד נדבך של חשיבות מהותית לאבחון מוקדם, מהיר ומדויק של המחלה וטיפול בהתאם.

ככל שיחלוף זמן שבו תאי הסרטן יגיעו גם למערכת הלימפטית ולאזורים נוספים כמו הצוואר או הריאות, הסיכויים לשרוד את המחלה הולכים ופוחתים. על כן מקרים של רשלנות רפואית באבחון סרטן הפה עלולים להוביל אפילו למוות.

 

רשלנות רפואית באבחון סרטן הפה – כיצד מתמודדים

התמודדות עם סרטן בפה נחשבת למורכבת וקשה מאוד, שכן מדובר גם במצב בריאותי-תפקודי מגביל ביותר וגם בפגיעה קשה במישור הרגשי. הדבר קשה שבעתיים כאשר הפגיעה החמורה והנזקים נגרמו כתוצאה מרשלנות רפואית באבחון המחלה, שכללה אבחנה מאוחרת או שגיאה באבחנה.

מהסיבות הללו, מומלץ להסתייע בעורך דין מקצועי שיסייע בהגשת תביעת הרשלנות הרפואית. על עורך הדין להתמצא בכל ההיבטים המשפטיים סביב הנושא וכן בהליכים הרפואיים המקובלים לו, בפסיקה וכמובן בתיקים קודמים שנסיבותיהם דומות.

רוב עורכי הדין המנוסים עובדים בשיתוף עם יועצים רפואיים מומחים, שיפיקו חוות דעת מקצועית לבית המשפט וממנה ניתן ללמוד על התנהלות הצוות הרפואי באבחון המחלה. חוות דעת זו אמורה להכריע בשאלת עילת התביעה (כלומר, האם קיימת עילה מוצדקת לתביעת נזקי גוף ויש בה פוטנציאל לפיצוי כספי ראוי) ולספק ראיות ותיעוד גם לעניין הנזקים החמורים שנגרמו לתובע ושבגינם הוא מעוניין בפיצוי.

כדי שהתביעה תישען על הוכחות משפטיות נדרשות, לרבות קיומו של קשר סיבתי בין ההתרשלות הרפואית ובין הנזקים שנגרמו לנפגע ממנה, עורך הדין יצטרך לאסוף את כל התיעוד הרפואי שמציג את התמונה המלאה ביותר לגבי המקרה – משלב התלונות הראשוניות של המטופל ועד לנזקים הידועים שכבר קיימים לו בעקבות התרשלות האבחון.

 

נפגעתם מרשלנות רפואית? פנו אלינו

אם אתם סבורים שנגרמה לכם או ליקירכם הקרובים רשלנות רפואית כתוצאה ממחלת סרטן הפה, אל תהססו לפנות למשרדנו להתייעצות (ללא התחייבות) ולהערכת סיכויי התביעה. יחד נוכל לגבש את התיעוד הרפואי שילמד על נסיבות המקרה, להעריך את אפשרויות התביעה הקיימות ולנהל את התיק עד למיצוי ההליך וקבלת מלוא הפיצויים.

משרד עורכי הדין דוד פייל ושות' מחזיק בניסיון מקצועי עשיר של יותר מ-20 שנים, ברקורד של פסיקות פיצויים בגובה מיליוני שקלים ללקוחותינו ובנבחרת משפטית מיומנת שניצבת לצידכם בכל שאלה וההתייעצות בנושא. צרו עמנו קשר ונדאג להעניק לכם את הטיפול המשפטי האיכותי ביותר.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם