צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בזריקת אפידורל

להאזנה:

 

אפידורל היא שיטה למתן תרופות הרגעה לאזור הגב התחתון דרך מחט חלולה. זריקה זו מרדימה את העצבים באזור הגב התחתון ליד עמוד השדרה, המכונה החלל האפידורלי, ובכך מבטלת תחושות של כאב. זריקת אפידורל משמשת בעיקר לטיפול בכאב במהלך הלידה.

אולם היא בשימוש גם בפרוצדורות רפואיות כמו ניתוחי גב, ניתוחים אורטופדיים באגן וטיפולים דומים לבעיות כמו כאבי גב חמורים ופריצות דיסק. במאמר זה נדון במשמעות של רשלנות רפואית בזריקת אפידורל, השלכותיה והדרך להתמודד עם המחדל במישור המשפטי.

 

על זריקות אפידורל וחשיבות המומחיות של הגורם שנותן אותן למטופל

זריקות אפידורל ניתנות על ידי רופאים מרדימים, לטיפול בכאב של מטופלים. הזריקות הנ"ל מוזרקות ליד חוט השדרה, מה שהופך את ההליך למסוכן מאוד. עם זאת, כאשר הדבר מבוצע בצורה נכונה, זריקות אפידורל יכולות להיות יעילות ביותר בהפחתת הכאב ולאפשר למטופלים לעבור הליכים רפואיים מורכבים ללא אי הנוחות הנלווית אליהם.

מאידך, אם ההזרקות לא מבוצעות כראוי, עלולות להיווצר פגיעות קשות וקבועות, שעלולות להוביל לפגיעה חמורה בבריאות המטופל, לנכות, שיתוק ואף למותו. בנסיבות כאלו עשויה להיות מוגשת תביעת רשלנות רפואית בזריקת אפידורל בידי הנפגע או בני משפחתו.

רשלנות רפואית בזריקת אפידורל
רשלנות רפואית בזריקת אפידורל

הגורמים האפשריים לרשלנות רפואית בזריקת אפידורל

רשלנות רפואית במתן אפידורל עלולה להיווצר בשל מגוון סיבות, לרבות שימוש לא נכון בחומר או בציוד, חוסר מיומנות מספקת בביצוע ההזרקה, מתן מינון שגוי של החומר, אבחון שגוי לצורך בו ועוד. לדוגמה, אם למטופל יש הפרעה בקרישת הדם או זיהום באזור הגב התחתון, זריקת אפידורל עלולה לגרום לנזק במקום להפחית את הכאב. רשלנות נחשבת כאילו התקיימה אם נגרם נזק ממשי למטופל כתוצאה מגורמים אלו.

 

ההשלכות הקטלניות של רשלנות במתן זריקת אפידורל לאישה יולדת

רשלנות רפואית במהלך הלידה יכולה להתבטא במתן אפידורל במינון לא תקין או במיקום שגוי. במקרים חמורים, זריקת אפידורל לא תקינה עלולה לגרום לשיתוק קבוע, זיהומים, ירידה בלחץ הדם ואובדן שליטה בשלפוחית ​​השתן, בין השלכות חמורות אחרות.

לכן חשוב לוודא שהרופא המרדים מודע לחלוטין לפרמטרים הרפואיים ולהיסטוריה הרפואית של המטופלת, לרבות רגישות לתרופות וחומרי הרדמה שונים, כדי למזער את הסיכון לרשלנות רפואית במהלך הזרקת האפידורל.

הדבר קריטי במיוחד ביולדות, שכן מתן זריקת אפידורל במקרים מסוימים, עלול לגרום לתגובות קשות לחומר ההרדמה אצל היולדת. הזריקה עשויה גם להאט את התקדמות הלידה ולהגביר את הסבירות ללידה קיסרית. לכן חיוני לתת נוזלים לפני ההזרקה כדי למנוע ירידה בלחץ הדם והתרחבות של כלי הדם. לאחר מתן האפידורל, יש גם לעקוב אחר היולדת ברציפות עד לסיום הלידה.

 

רשלנות רפואית באי קבלת הסכמה מדעת למתן זריקת אפידורל למטופל/ת

עילה להגשת תביעת רשלנות בזריקת אפידורל, עשויה לקום למטופל שלא נתן הסכמה מדעת בכתב לקבלת הזריקה. אם לא הודיעו לו מראש על הסיכונים הכרוכים בהליך לפני ביצועו, או שלא הסבירו לו כיאות את כלל הסיכונים הגלומים בזריקה, החוק מאפשר לו לתבוע בתביעה נזיקית את הגורמים הרפואיים הרלוונטיים. יתרה מכך, אם הזריקה ניתנה על ידי רופא שאינו רופא מרדים מוסמך ומיומן, הדבר עלול להיחשב גם הוא לרשלנות רפואית.

 

באילו נסיבות תתאפשר הגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית בזריקת אפידורל?

ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בזריקת אפידורל במידה וקיים קשר סיבתי בין הזריקה לבין הנזק שנגרם למטופל. כדי לבסס קשר סיבתי זה, מומלץ להתייעץ עם מומחה רפואי שיוכל לתת את חוות דעתו המקצועית.

לשם מציאת מומחה כזה כדאי להיעזר בעורך דין נזקי גוף המתמחה בדיני נזיקין שיפעל גם הוא על מנת לקבוע האם יש בסיס לתביעה ומהם סיכויי ההצלחה. עורך הדין יכול לעזור לכם לנווט בהליך המשפטי ולעזור לכם לבקש פיצוי על הנזק שנגרם לכם עקב הרשלנות הרפואית.

 

הדרך הנכונה לפעול בעקבות רשלנות רפואית בזריקת אפידורל – סיכום

למומחיות המשפטית ולניסיון של עורך הדין המייצג את התובע בתיק רשלנות רפואית בזריקת אפידורל, יכולה להיות השפעה גדולה על סיכויי ההצלחה בתיק. לכן ישנה חשיבות גדולה לבחירת עו"ד רשלנות רפואית מנוסה בעל רקורד מוכח בייצוג תובעים.

עו"ד דוד פייל הוא המייסד של משרד עו"ד לענייני רשלנות רפואית, שצבר למעלה מעשרים שנות ניסיון והצלחות רבות בהשגת פיצויים לנפגעי רשלנות רפואית בסכומים גבוהים. הרופאים המומחים שעובד עמם משרד עו"ד דוד פייל עובד, הם מומחים בעלי שם המספקים חוות דעת רפואיןת ברמה הגבוהה ביותר, התומכת היטב בטענות מיוצגינו בבתי המשפט.

אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו להתייעצות ראשונית, כדי לבחון את ההיתכנות להגשת תביעת פיצויים במקרה שלכם ולאמוד את גובה הפיצוי שנוכל להשיג למענכם.

לקביעת ייעוץ משפטי ללא התחייבות עם עורך דין דוד פייל – חייגו: 03-915-8463.

תביעת רשלנות רפואית בזריקות אפידורל הינה תביעה נזיקית המוגשת נגד איש מקצוע במערכת הבריאות או מוסד רפואי בגין נזק שנגרם למטופל כתוצאה ממתן לא נכון של זריקת אפידורל. התביעה דורשת פיצוי בגין הנזק שנגרם למטופל עקב הרשלנות הרפואית במהלך ההזרקה.

פגיעות נפוצות הקשורות לרשלנות רפואית בזריקות אפידורל במהלך הלידה כוללות שיתוק מוחין, פציעות שרירים, מחלות לב, מחלות בדרכי הנשימה, פגיעות מוחיות, אנצפלופתיה ומוות פתאומי של תינוקות.

הגורמים העלולים להוביל לתביעת רשלנות רפואית בזריקת אפידורל כוללים אי ביצוע בדיקות מקדימות, זריקות מיותרות, טכניקת הזרקה רשלנית, מינון שגוי של החומר, חוסר מעקב מתאים, זריקות הניתנות על ידי צוות לא מוסמך, אי קבלת הסכמה מדעת מהמטופל/ת, אי התייחסות או מעקב מספק אחר תופעות לוואי עקב ההזרקה ועוד.

עדות מרופא מומחה היא חלק חשוב בתביעת רשלנות רפואית בזריקות אפידורל. המומחה מוסר חוות דעת על האופן הראוי בו היה צריך לבצע את הזריקה והאם לתחושתו הרופא שנתן את הזריקה חרג מהסטנדרטים הרפואיים המקובלים. עדות המומחה יכולה לסייע בבירור האם הפגיעה נגרמה או לא עקב רשלנות רפואית והאם יש בסיס לתביעת הרשלנות ומתן הפיצוי לתובע/ת.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם