צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית קרע דרגה 3

להאזנה:


 

קרע בדרגה 3 בחיץ הנקבים בלידה נחשב לקרע חמור ובכל מקרה של אירוע מעין זה יש מקום לבחון אם קיימת עילה לתביעת רשלנות רפואית. קרעים עמוקים בדרגה זו מערבים את שרירי סוגר פי הטבעת ועלולים להתבטא באי שליטה על מתן צואה ובכאבים ממושכים כמו גם בכאבים בעת קיום יחסי מין ועוד. על רשלנות רפואית קרע דרגה 3 במאמר שלפניכם.

 

מדרגות קרע בדרגה 3

רשלנות רפואית בלידה או לקראת הלידה עשויה לגרום לקרע חמור ליולדת. קרע בדרגה זו מסווג לשלושה תתי מדרגות. קרע בדרגה 3a  מוגדר בתור קרע בשריר הסוגר החיצון עד לעומק של 50% מעוביו. קרע בדרגה 3b מוגדר בתור קרע בשריר הסוגר החיצון בעומק העולה על 50% מעוביו וקרע בדרגה 3c קרע מערב, הן את שריר הסוגר החיצון והן את שריר הסוגר הפנימי של היולדת.

 

אי ביצוע חתך חיץ

מקרים של רשלנות רפואית קרע דרגה 3 לרוב נוגעים לביצוע או אי ביצוע של חתך חיץ. מדובר בין היתר על רשלנות רפואית באבחון כאשר היה צריך לבצע את החתך קודם ללידה עקב מאפייני היולדת בתאם לפרקטיקה הרפואית המקובלת בתחום. כאשר זו לא בוצעה וכתוצאה מכך נגרמו נזקי גוף ליולדת הדבר עשויי להיחשב כרשלנות רפואית המצדיקה פיצויים.

רשלנות רפואית קרע דרגה 3
רשלנות רפואית קרע דרגה 3

ביצוע של ההליך באופן רשלני

מצבים נפוצים של קרע בדרגה 3 המגיעים לכדי תביעות רשלנות רפואית נוגעים לאופן ביצוע ההליך. מדובר על מצבים בהם האבחון היה תקין והצוות הרפואי הורה על ביצוע של חתך החיץ בצדק אך המחדל התרחש בעת ביצוע ההליך. כאשר ההליך בוצע בצורה רשלנית ובניגוד לקריטריונים המקובלים וללא ההגנה הנדרשת על הפרינאום שהוביל לנזקים.

כאן מדובר על רשלנות רפואית בטיפול ביולדת שגרמה לפגיעה בה במהלך הלידה. בתביעת רשלנות רפואית קרע דרגה 3 מסוג זה יהיה צורך להוכיח כי הנזקים נגרמו בעקבות ההליך ולא למרות ביצועו וכי לו היה הליך נעשה בהתאם למיומנות המקובלת בתחום הנזקים היו נמנעים או לכל הפחות קטנים משמעותית.

 

חוות דעת ממומחה

על מנת להוכיח את הרשלנות הרפואית בתחום זה יש  צורך בהגשת  חוות דעת רפואית ממומחה רפואי מתחום הגניקולוגיה וההולדה על מנת שזה יפרט היכן התרחשה הרשלנות, מהם הנזקים מהם סובלת היולדת וכיצד הדברים קשורים זה בזה בקשר סיבתי בהתאם לדיני נזיקין. בחוות הדעת, המומחה יסקור את מהלך הלידה ואת הפרקטיקה המקובלת בתחום כמו גם את החריגה שבוצעה.

 

אופן קביעת הפיצוי

במידה ומתקבלת תביעת רשלנות רפואית קרע דרגה 3 הפיצויים יחושבו בהתאם לראשי נזק ממוניים ולא ממוניים כמקובל בתחום. ככל שהגיל של היולדת צעיר יותר הפיצוי בגין ראשי הנזק הממוניים לרוב יהיה גבוה יותר. גם מאפייני העבודה, אופי העבודה וגובה השכר של היולדת לפני הלידה וטרם לאירוע נלקחים בחשבון בכל הנוגע להשפעת הדבר על אובדן כושר ההשתכרות.

מבחינת נזקי גוף ניתן לקבל פיצוי ייעודי להוצאות הנלוות לחוסר השליטה בסוגריים והוצאות לתזונה ייחודית במידה וכזו נדרשת כתוצאה מהקרע. כאשר יש קושי בישיבה ממושכת לעיתים נקבעת בעקבות כך נכות רפואית צמיתה המצדיקה פיצויים בהתאם למקובל.

במקרה של רשלנות רפואית קרע דרגה 3 לעיתים ניתן לקבל פיצויים בגין נזקי גוף גם בכל הנוגע לנזקים הנפשיים שנגרמים ליולדת. כאשר הדבר הוביל לטראומה נפשית שדורשת טיפולים נפשיים לרבות טיפולי פסיכולוגי, מעקב פסיכיאטרי וכן הלאה. קביעת נכות רפואית גם בתחום הנפשי עשויה להגדיל את סכום הפיצוי ליולדת.

 

גורמי סיכון לקרע חמור בלידה

ישנם גורמי סיכון מוכרים אשר מגבירים את הסיכון להיווצרות קרע חמור בלידה והתעלמות מהם על ידי הצוות הרפואי עשוי להיחשב במקרים רבים רשלנות רפואית קרע דרגה 3 במידה והדבר היה  ניתן לחיזוי. בין גורמי הסיכון ניתן למנות, לידה ראשונה, לידת תינוק במשקל מעל הנורמה, לידה כאשר היילוד במצג עורף לאחור, פרע כתפיים, לידה מכשירנית ועוד.

 

החשיבות של זיהוי ותיקון

ישנה חשיבות רבה באבחון של הקרע בסמוך לאחר הלידה לשם מתן הטיפול הנחוץ ליולדת ועל מנת להקטין את הנזקים והפגיעה ביולדת. הערכה יסודית של הפרינאום הינה חיונית לפני ביצוע התיקון הנדרש בהתאם לדרגת הקרע וחומרתו. אי אבחון במועד שהוביל לנזקים עשויי להיחשב רשלנות רפואית גם כאשר עצם הקרע לא היה תלוי בטיפול ולא היה ניתן למנוע אותו מלכתחילה.

 

דגלים אדומים לרשלנות רפואית קרע דרגה 3

כפי שציינו, לא כל לידה המסתיימת בקרע בדרגה 3 תוגדר בהכרח כרשלנות רפואית המצדיקה בפיצויי. עם זאת ישנם מצבים בהם עולה הסיכוי שהדבר אכן יוגדר כרשלנות. דוגמא לכך היא כאשר לא התקיימה התייחסות מצד הרופא המטפל ללידות העבר של היולדת ואי שיוכה בקבוצת סיכון בעקבות זאת. (redzer.tv)

גם כאשר במהלך תהליך הלידה הצוות התעלם מתלונות היולדות הקשורות לנושא ואי ביצוע של בדיקות מקדימות נדרשות וניהול רשלני של הליך הלידה למשל בעת ביצוע לידת מלקחיים או לידת ואקום עשויים להגביר את הסיכוי שמדובר ברשלנות.

 

סיכום רשלנות רפואית קרע חמור

לסיכום הנושא, רשלנות רפואית בגין קרע דרגה 3 בלידה יכולה להצדיק פיצויים בסכומים משמעותיים. הנזקים הגופניים והנפשיים ליולדת עלולים להיות חמורים ולעיתים גם בלתי הפיכים ולהשליך על אורח חייה של האישה דרמטית בין היתר בכל הנוגע ליכולת לשלוט על הסוגרים ולנהל יחסי מין מהנים בעתיד.

 

הגשת תביעה עם משרד מוביל

הגשת תביעת רשלנות רפואית קרע חמור הינה מורכבת במיוחד ומומלץ להיעזר בשירותיו  של עורך דין מיומן ומקצועי. משרד עו"ד דוד פייל בקיא בנושא נזקי גוף ומנוסה בהתמודדות מול בתי החולים בבתי המשפט במגוון סוגי רשלנות רפואית. המשרד מעסיק למעלה מ-40 עורכי דין מקצועיים ומנוסים ומוביל את תחום הרשלנות הרפואית בישראל.

כאשר היו ידועים גורמי סיכון כמו, משקל גבוה או מנח עכוז וליולדת לא הוצע חלופות כגון ניתוח קיסרי או חתך מקדים ניתן יהיה לטעון לרשלנות. גם כאשר במהלך הלידה המיילדת הפעילה לחץ מעבר למקובל על בטן היולדת על מנת להאיץ את הלידה יתכן וניתן יהיה לטעון שהיה ניתן למנוע את הקרע.

במקרים רבים בית המשפט יעשה שימוש במה שמכונה מבחן הרופא הסביר. האם החלטות הרופא המיילד להליך זה או אחר התבססו על שיקולים סבירים בהתאם לידע העדכני בתחום. האם פעולותיו של הרופא המיילד נעשו בהתאם לנורמות המקובלות ובאיזו מידה הוא נקט בכלל אמצעי הזהירות המצופים ממנו.

בין היתר מדובר על קרע בגלל אי ביצוע של חיתוך חיץ במהלך תהליך הלידה, לחץ פיזי על בטן היולדת שגרם לקרע, אי טיפול ראוי בקרע שאובחן, תיקון הקרע ללא יידוע וקבלת הסכמה מהיולדת ועוד.

קרע ברחם הוא אירוע נדיר בהרבה מקרע בשרירי הסוגרים. קרע ברחם מתאר מצב של פגיעה במארז השרירים של הרחם והוא יכול להתרחש, הן במהלך ההיריון והן במהלך הלידה עצמה. הקרע יכול  לסכן את האם ואת העובר. לעובר יכול להיגרם במצב זה נזק מוחי והתפתחותי. הקרע עלול לגרום לאם לדימום מסכן חיים והטיפול בו עלול לכלול כריתה של הרחם.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם