צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית cmv

להאזנה:

 

מעטים הם הרגעים המאושרים בחייו של אדם ובעיקר של נשים כמו הרגע שבו מגלים בני הזוג שבקרוב הם יביאו ילד לעולם. השמחה היא אכן ללא גבול אך הדאגות לשלום העובר ובריאותו מתחילים ממש באותו הרגע. נשים בישראל מבצעות בדיקות רבות במהלך תקופת ההיריון, לכן לא אמורים להתקיים מצבים של חוסר ידע או בעיות בזיהוי מחלות מוכרות. אולם יש גם מקרים אחרים, אחד מהמקרים היחסית נפוצים הוא התנהלות של רשלנות רפואית מול וירוס ה CMV. אז מהו הווירוס הזה, איך נמנעים ממנו ומה עושים אם חלילה נדבקתן?

 

רשלנות רפואית על פי הדין בישראל

החוק הישראלי מגדיר רשלנות רפואית בסעיף 35 לפקודת הנזיקין משנת 1968  במילים הבאות "  "במשלח יד פלוני לא השתמש במיומנות, או לא נקט מידת זהירות, שאדם סביר ונבון וכשיר לפעול באותו משלח יד היה משתמש או נוקט באותן נסיבות".

במהלך תביעה העוסקת ברשלנות רפואית בודק בית המשפט האם האדם או הגוף אשר העניק טיפול רפואי, רופא, מרדים, אח או כל אפשרות אחרת והיה לו חלק בתהליך, פעל בצורה סבירה כשם שאדם סביר הכשיר לפעולה היה פועל באותו האופן באותה הסיטואציה. הבדיקה תבחן גם את מידת המיומנות ומידת הזהירות שננקטו במלך הפעולה. המבחן העומד כאן למשפט הוא מבחן הסבירות, האם רמות המיומנות והזהירות היו סבירות ביחס למקרה שנידון בפני בית המשפט. אם יוכח שלא עמד במבחן הסבירות, חושף עצמו האדם או הגוף המבצע לתביעה בגין רשלנות רפואית מתוקף דיני הנזיקין. פיצוי בגין רשלנות שכזאת יהיה פיצוי כספי, אותו יקבע בית המשפט בהתאם להבנתו.

על מנת להוכיח קיומה של רשלנות רפואית, על התביעה להציג ראיות ובהן חוות דעת של רופאים מומחים. על סמך ממצאים אלו יקבע בית המשפט אם הטיפול הרפואי שהוענק בעת שקרתה התקלה שבגינה מתקיים המשפט, היה טיפול שהתנהל ברשלנות ולא באמת המיומנות והזהירות הנדרשת.

 

מהו cmv למי הוא מסוכן?

נגיף ה CMV או ציטומגלו-וירוס הוא נגיף השייך למשפחת ההרפס והוא נגיף המתפשט באמצעות נוזלי גוף דוגמת שתן או רוק, הנגיף הינו שכיח למדי. ההדבקה מתבצעת בעת העברת נוזלי גוף בכל צורה שהיא או לעיתים על ידי מגע עם אדם הנושא את הנגיף, או במגע עם דם נגוע.  נגיף הCMV בדומה לשאר נגיפי ההרפס נמצא בדמו של אדם באופן שהוא נגיף רדום והוא יישאר בדמו של אדם למשך כל חייו, נכון להיום אין דרך לרפא אדם מן הנגיף.

ככל הידוע לנו כיום הנגיף הוא נגיף שכיח ביותר ונמצא בדמם של כ40 עד 80 אחוזים מן האוכלוסייה אשר חצתה את גיל 40. הסימפטומים של הנגיף הם מינוריים ואינם גורמים לתופעות ייחודיות. רוב מוחלט של האנשים הנושאים את הנגיף, כלל לא נודעים לכך.

אם זאת עדיין קיימות מספר קבוצות סיכון אשר עבורם החשיפה לנגיף עלולה להיות מסוכנת  :

  • חולי איידס – היות שמערכת החיסון שלהם חלשה, חולי איידס עלולים לסבול מהתפרצות של המחלה שעלול לגרום לקריסה של המערכות בגוף.
  • מושתלי איברים – חולים אשר עברו השתלת איברים מטופלים בתרופות המדכאות את מערכת החיסון שלהם ולכן עלולים לגרום להתפרצות הנגיף הרדום.
  • חולי סרטן – לאחר השתלת מוח עצם.
  • עוברים – אישה אשר במהלך הריון נדבקה בנגיף לראשונה, עלולה להעביר את הנגיף לעובר שברחמה. הרוב המכריע של העוברים לא יפגעו מן נגיף, אך חלק מהעוברים עלולים לסבול מתופעות בריאותיות לאחר הלידה.

 

כיצד ניתן להימנע מ CMV מולד?

המניעה היעילה והטובה ביותר היא הידיעה. כאשר אישה מודעת למצב, וכאשר היא מכירה ומבינה את המידע בקשר לנגיף, היא גם מודעת לדרכים בהם יש לנקוט על מנת להפחית את הסיכון של הידבקות שלה בנגיף ומשם אל העובר שהיא נושאת.

הדרכים היעילות ביותר להימנע מהידבקות הן כל הדרכים שיש על מנת להגביר את ההיגיינה, תוך הקפדה על הימנעות מחשיפה מיותרת למקומות מזוהמים.

  • הכלל הבסיסי ביותר הוא שטיפת ידיים איכותית עם סבון כאשר המים זורמים בין 15 – 20 שניות ואז לייבשן היטב.
  • הקפדה על זהירות בעת מפגשים עם ילדים צעירים.
  • הקפדה על היגיינה לאחר טיפול בפעוטות כולל האכלתם, החלפת חיתול ומגע עם צעצועים.
  • להימנע משיתוף כלי אוכל ובעיקר כלי שתיה.
  • הקפדה על הימנעות ממגע רוק לדוגמא בנשיקות או ניגוב נוזלי גוף.
  • חיטוי וניקוי כל משטח שבו היה מעורב מגע עם פעוט.
  • שטיפת ידיים לאחר כל פעולה קשורה במגע עם פעוטות.

 

מתי מתקיים חשש לרשלנות רפואית?

רשלנות רפואית בכל הקשור להדבקה בווירוס ה CMV ניתן לזהות כאשר האם נדבקה בנגיף בפעם הראשונה במהלך חודשי ההיריון, ולא נעשו כלל בדיקות או הכנות לקראת האפשרות שמקרה שכזה יתרחש. הטיפול המתבקש בכדי למנוע את הדבקת הם בנגיף, ומשם להדבקת העובר וסיכונו היא בדיקת דם אחת מיני רבות שרוב מכריע של הרופאים מבקש מהאישה ההרה לבצע כבר בתחילת הריונה. במידה והיא כבר נושאת את הנגיף, הרי שאין בעיה, במידה והיא איננה נושאת אותו, יבקש רופא המלווה לחזור על הבדיקה מספר פעמים במהלך ההיריון על מנת לוודא שהאישה נשארה נקיה מקיומו של הנגיף. במקביל יבהיר הרופא המטפל את הסכנות הכרוכות בהידבקות ויסביר בצורה ברורה את הדרכים שיש לנקוט על מנת להקטין את החשיפה.

רופא או רופאה שלא פעו כך, למעשה נהגו בסוג של רשלנות שיכול להיות מוגדר כרשלנות רפואית. במידה ואכן נדבקה אישה הרה בנגיף בזמן ההיריון ולא היה לה המידע הדרוש, או אז מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה ב רשלנות רפואית בטיפול. משרד עורכי הדין דוד פייל הוא מהמובילים בארץ בטיפול בתלונות בגין רשלנות רפואית או רשלנות באבחון רפואי.

 

כיצד מתכוננים לתביעה בגין רשלנות רפואית ?

תביעות רשלנות רפואית באופן כללי ותביעות הנוגעות לווירוס הCMV בפרט חשוב שיתנהלו באופן מסודר. בראש ובראשונה יש לפנות לעורך דין המתמחה בטיפול ברשלנות רפואית וברשלנות בטיפול ולתת לו להוביל את המערכה. אם זאת ישנם מספר עקרונות אשר חשוב מאד להקפיד עליהם ולוודא שהם מתקיימים על מנת להגיע מוכנים אל בית המשפט.

  • תיעוד ואיסוף ראיות – ברגע שהאישה ההרה מבינה שהיא נדבקה בנגיף, והיא לא הייתה מודעת לקיומו ובעיקר לסכנות שבו. ומתוך ההנחה שהיא פעלה על פי הנדרש וביצעה את כלל הבדיקות וביקורי המעקב אצל רופא הריון כנדרש חשוב לנהל מעין יומן מסודר של כלל הבדיקות, הפגישות תאריכי הטיפול ומועדי המפגשים. מומלץ גם לאסוף את סיכומי הביקור מכל אחד מהפגישות הללו ולציין מי היו הרופאים המטפלים ומה הייתה הכשרתם. בנוסף להביא את כל הבדיקות שבוצעו לרבות בדיקות הדם שנשים בהריון מבצעות במהלך ההיריון באופן שוטף.
  • פניה לעורך דין – תביעה בגין רשלנות רפואית היא עניין מורכב בשל הצורך בהוכחה לא פשוטה בדבר התנהלות הצוות הרפואי. לכן יש צורך לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין המתמחה בטיפול ברשלנות רפואית ולהתחיל את הטיפול בתיק בהקדם האפשרי.

 

דוד פייל – רשלנות רפואית

אין דאגה כמו דאגה של הורה לילדיו, החרדה עולה עוד יותר כאשר מדובר על עובר שאנו לא רואים והיכולת שלנו להבין את מצבו מוגבלת. לכן במקום שבו אנו חשים שישנה עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית בזמן ההיריון, על תתמודדו לבד עם הסיטואציה אצלנו במשרד עו"ד דוד פייל רשלנות רפואית, יש את הידע והכלים שרכשנו במהלך השנים. יעידו על כך ההצלחות הרבות שרשמנו וסכומי הכסף הנאמדים במיליוני שקלים שהשגנו עבור לקוחותינו.

רשלנות רפואית cmv
רשלנות רפואית cmv
לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם