צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית השתלות שיניים

להאזנה:

 

רשלנות רפואית היא מונח שחדר לעולמנו בצורה נרחבת בשני העשורים האחרונים, אך למעשה היה קיים כאן מאז ולתמיד, ועובדה לכך היא שהמחוקק הישראלי מצא סיבה להתייחס לכך כבר בשנת 1965. רשלנות רפואית בהשתלות שיניים היא מורכבת יותר, היות ולרוב לא מדובר על טיפולי מצילי חיים, אלא טיפולים משפרי חיים ולכן חובת ההוכחה בתביעה מורכב יותר, אז איך עושים זאת נכון ומה חשוב לדעת?

 

רשלנות רפואית בדין הישראלי

בשנת 1965 חוקקה בישראל פקודת הנזיקין. סעיף 35 בפקודה מתייחס לרשלנות רפואית כבר בסוף שנות השישים במילים שמגדירות עד היום את יחס בתי המשפט לאירועים של רשלנות בכלל ורשלנות רפואית בפרט. הציטוט מתוך החוק מובא כאן על פי הנוסח המקורי שלו "במשלח יד פלוני לא השתמש במיומנות, או לא נקט מידת זהירות, שאדם סביר ונבון וכשיר לפעול באותו משלח יד היה משתמש או נוקט באותן נסיבות". כל הרכב שופטים ידון בתיקי רשלנות רפואית לפי הרוח של החוק. עורך דין לרשלנות רפואית יצטרך להוכיח את חוסר הסבירות וחוסר המקצועיות של אנשי הרפואה. כל תביעה נגד איש רפואה, רופא, רופאה, סניטר, אחות וכל איש צוות אחר תצטרך לברר את שאלת הפעולה בתום הלב ובמקצועיות נדרשת, אל מול הסיטואציה שהתרחשה בעת המקרה.

נקודת המבחן לנושא רשלנות רפואית הוא מבחן הסבירות, במידה ויצליח עורך הדין לרשלנות רפואית להוכיח את העובדה שמבחן הסבירות לא התקיים, או אז יוכל בית המשפט לקבוע קיומה של רשלנות שאכן התקיימה. בכדי לבסס טענה שכזאת על התביעה לבסס את טענותיה באמצעות מסמכים מתאימים, פרוטוקולים רפואיים והצגת עדויות של עדים מומחים אשר יסבירו את קיומה של הרשלנות. במידה ויצליחו התובעים באמצעות עורך דין מומחה לרשלנות רפואית, במקרה כזה יוכל בית המשפט לקבוע פיצוי כספי בלבד ולא יהיו בה אלמנטים של הרשעה פלילית או עילה למאסר.

 

מהי השתלת שיניים?

השתלת שיניים היא הליך רפואי כירורגי המתבצע בשיניים, יש כאלו המכנים אותו גם שתלים דנטליים, ובלעז, Dental implants, השתלת השיניים יצרה ללא ספק את אחת המהפכות הגדולות ביותר בעשורים האחרונים בתחום התעשיה של רפואת השיניים. יש לטכנולוגיה הזאת יכולת לשקם לחלוטין נזקים ובעיות גם לאחר ששיניים נעקרו או נרקבו ונשרו, כל זאת ללא הצורך לשימוש בשיניים תותבות. זאת ועוד, לעומת השימוש בשיניים תותבות, השתלים הדנטליים הם תחליף הנמצא כקרוב ביותר לשיניים טבעיות, זאת בשל העובדה שהם :

  • מקובעים למקום ללא תזוזה.
  • החיבור המיוחד שלהם לעצם הלסת מאפשר יכולות לעיסה טובה ומשופרת בכל סוגי המזונות.
  • מייצרת מראה של שיניים טבעיות.
  • מעניקות השפעה עצומה על מי שמתחדש בהן בשל השפעות רגשיות וחברתיות.

 

כל אלו יתקיימו במידה ותתבצע עבודה איכותית ומהודקת של הרופא המטפל.

 

שתלים דנטליים, מי צריך אותם?

מידי יום הגוף האנושי מייצר תאי גוף חדשים על חשבון תאים אחרים שמסיימים את תפקידם. אם זאת ישנן לעיתים מערכות שונות בגוף מצליחים לעמוד בצורך לספק את התאים החדשים הנדרשים. בחלל הפה בעיה זאת יוצרת לעיתים קרובות בעיות מורכבות בשל העובדה שלאחר צמיחת השיניים הקבועות, יש פחות פעילות בחלק זה של הגוף והשיניים בשל כך לא תמיד מצליחות להתמודד עם בעיות הנוצרות סביבן ללא התערבות רפואית. השיניים נאלצות להתמודד עם אתגרים לא פשוטים במהלך היום כאשר הן מתחילות להיפגע, ולאורך זמן רב הפגיעה הופכת חמורה יותר, עד למצב של עקירת שיניים המתבקשות עקב הנזק הרב לשיניים או לרקמות המקיפות אותן. אובדן שיניים יכול להגרם עקב  הרס שן בצורה מתקדמת על ידי עששת, מחלות חניכיים ועוד.

למצבים כאלו בדיוק הומצא השתל הדנטלי. זהו הפתרון הקרוב ביותר לשיניים אמיתיות. השתלים אשר מקובעים למקום ומתחברים למעשה ללסת מאפשרים קיום חיים רגילים לכל אחד, ללא הרגישות למאכלים קשים, קור או חום ועוד.

 

מהי רשלנות רפואית ברפואת שיניים?

שתלים דנטליים הם למעשה תחליף לשן, תחליף טוב ומלאכותי, אך עדיין תחליף הבא למלא את הצורך בחוסר בשיניים. החוסר יכול לנבוע ממספר אפשרויות שונות שתכלתן של כולן הוא פגיעה בשן עד כדי הצורך לעקור אותה. בין הסיבות המובילות לכך תוכלו למצא את הסיבות הבאות :

  • טיפולים קודמים שכשלו, בעיקר טיפולי שורש.
  • מחלות חניכיים מורכבות וקשות במיוחד.
  • שחיקת השן.
  • ריקבון השן לאורך שנים.

 

השתלים מסוגלים לשמש כפתרונות למספר תחומים אך בד בבד הם לא מתאימים לבעיות אחרות כגון :

  • במקרים רבים של שיניים חסרות.
  • חסרונה של שן אחורית ועוד.

 

על הרופא המטפל חלה אחריות למסור את כל המידע הרלוונטי למטופל הנוגע אליו. ובתוך כך גם סיבות לחוסר כדאיות הניתוח וגם סיבות לסכנה להיווצרות סיבוכים כתוצאה משתלים.

עוד חייב הרופא להסביר שבעצם הטיפול עצמו יש חשש של אחוזי כשלון בודדים שבהן, השתלת נזק גרמה לקשיים וסיבוכים.

עוד בטרם יקבל הרופא את הסכמת החולה, עליו לערוך את הבדיקות הבאות :

  • בדיקה מקיפה של כל חלל הפה והשיניים
  • לבצע בדיקות CT ורנטגן על מנת לוודא שמבנה הלסת מתאימה לטיפול ועל מנת לקבוע את תוכנית הטיפול ואת המקום המדויק בלסת להכנת השתל.

 

לאחר הבדיקות הללו יחל הרופא בהליך עצמו, ההליך מתבצע בהרדמה מקומית ובמהלכו יבצע הרופא את הפעולות הבאות :

  • ביצוע הטיפול בהרדמה מקומית.
  • הברגת השתל אל הלסת.
  • במידה והתגלה זיהום בשתל, ניתן להוציא אותו ולהרכיב חדש.

 

כל אחת מהפעולות הללו הן פעולות סדירות ופשוטות המתרחשות בעת הרכבת שתלים. אם מסיבה זאת או אחרת לא ביצע הרופא את אחד השלבים הללו, או אז יש עילה לתביעת רשלנות על ידי עורך דין לרשלנות.

כיצד מתכוננים לתביעה בגין רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא עובדה שיש צורך להוכיח אותה בבית המשפט. על כל מקרה שלא יהיה, במקרים של רשלנות רפואית חובת ההוכחה היא על התובע. לכן על מנת להיערך לתביעה של רשלנות רפואית בהשתלות שיניים רצוי לעשות את הפעולות הבאות.

  • פניה לעורך דין מומחה – עורך דין לרשלנות רפואית הוא המתאים לטיפול בתיק שכזה, היות שחובת ההוכחה היא על התובע, רצוי לו שיעמוד לצידו עורך דין מומחה בדיני נזיקין המכיר את תחום הרשלנות הרפואית, עו"ד דוד פייל רשלנות רפואית, מלווה מזה שנים לקוחות בתיקי רשלנות רפואית.
  • תיעוד ואיסוף חומרים רלוונטיים – בשל העובדה שיש צורך בהוכחה ברורה בתיק, כל מסמך, כל סיכום רפואי ובמקרה של השתלות שיניים, כל צילום או בדיקה שנערכה יכולות להיות בעלות משמעות רבה, לכן אספו את כל החומרים ודאגו להעביר אותו לעורך הדין. הוא יחליט מה יכול להיות חשוב לטובת המשפט.
  • חוות דעת מומחה – בכל פנייה לבית המשפט יהיה על התובע להוכיח שהרופא לא פעל על פי מה שהיה מצופה ממנו, לכן חשובה מאד חוות דעת מומחה או מומחית שיחזקו את טענת התובעים.

 

דוד פייל רשלנות רפואית

משרד עורכי הדין דוד פייל מתמחה מזה שנים בליווי לקוחות בתיקי רשלנות רפואית. לכן אנחנו במשרד עו"ד דוד פייל רשלנות רפואית מזמינים אתכם לפנות אלינו עוד היום על מנת לקבל ייעוץ וליווי בתהליכי רשלנות רפואית. סכומי הפיצוי שהמשרד השיג ללקוחותיו מעידים אלף מונים על ההצלחות שלנו לאורך השנים.

רשלנות רפואית השתלות שיניים
רשלנות רפואית השתלות שיניים
לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם