צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות בניתוחי הרמת חזה

להאזנה:

 

ניתוחי הרמת חזה הם פרוצדורות קוסמטיות כירורגיות, שנועדו להעלות ולעצב מחדש חזה נפול. עם הפופולריות הגוברת של הליכים אלה, חיוני להכיר גם את הסיכונים הקשורים לרשלנות בניתוחי הרמת חזה. לצורך כך, במאמר זה נחקור את הגורמים, ההשלכות והאפשרויות המשפטיות של נפגעות רשלנות רפואית בניתוחי הרמת חזה.

 

במה כרוך ניתוח הרמת חזה?

ניתוחי הרמת חזה כוללים הסרת עור עודף מהשד, הידוק רקמת השד ומיקום מחדש של הפטמות כדי להשיג מראה שדיים צעיר יותר. הליכים אלו מבוצעים בדרך כלל כדי לטפל בשדיים נפולים, שהם תופעה הנגרמת על ידי גורמים כמו הזדקנות, הריון, הנקה או ירידה משמעותית במשקל.

כאשר ניתוחי הרמת שד מבוצעים על ידי מנתח מיומן ומנוסה, הם יכולים לשפר מאוד את הביטחון העצמי ואת דימוי הגוף של המטופלת. מנגד, ישנם גם מקרים מצערים שבהם רשלנות רפואית מובילה לסיבוכים קשים ולמצוקה רגשית עבור מטופלות.

רשלנות בניתוחי הרמת חזה
רשלנות בניתוחי הרמת חזה

 

מהם הגורמים הנפוצים למקרי רשלנות בניתוחי הרמת חזה?

מספר גורמים תורמים להתרחשותם של מקרי רשלנות רפואית בטיפול ניתוחי בשד. תקשורת לא מספקת בין המנתח למטופלת, היעדר בחינה יסודית של הרקע הרפואי והנפשי של המטופלת לפני הניתוח, הימנעות מתיאום ציפיות הולם עם המטופלת, טעויות ניתוחיות ואי השגת הסכמה מדעת הם סיבות נפוצות להגשת תביעות פיצויים בעילה של רשלנות בניתוחי הרמת חזה.

בנוסף לאלו, גם העדר ניסיון מקצועי מספק מצד מנתחים, אי הקפדה על התעדכנות בטכניקות הניתוחיות העדכניות ביותר או "יד קלה על ההדק" בכל הנוגע להמלצה על ניתוח הרמת חזה למטופלות, יכולים גם הם להוביל להשלכות מצערות עבור המנותחת ולהגשת תביעת רשלנות רפואית כנגד המנתח.

 

ההשלכות של רשלנות רפואית בניתוחי הרמת חזה

ההשלכות של רשלנות בטיפול כירורגי להרמת חזה, יכולות להיות פיזיות ורגשיות כאחד. סיבוכים פיזיים עשויים להתבטא בשדיים אסימטריים או מעוותים, צלקות נראות לעין, נמק של פטמות או נמק בעטרה, זיהום, אובדן תחושה, המטומה או היווצרות סרומה. סיבוכים אלו דורשים לעיתים קרובות ניתוחים מתקנים ועלולים לגרום לעיוות קבוע או כאב כרוני. מעבר להשלכות הפיזיות, רשלנות רפואית עלולה לגרום למצוקה רגשית משמעותית למטופלות.

הן עלולות לחוות תחושות של חוסר אונים, תסכול ואובדן אמון במקצוע הרפואה. המחיר הרגשי של ניתוח הרמת חזה כושל, יכול להיות בעל השפעה עמוקה על ההערכה העצמית, דימוי הגוף ואיכות החיים הכללית של המנותחת, שבנוסף להם, הנפגעת עלולה לשלם גם מחיר כלכלי כבד עקב הצורך בטיפולים רפואיים בעקבות הניתוח הכושל, או בניתוחים חוזרים לתיקון הנזק שנעשה במסגרתו.

 

החשיבות של הסכמה מדעת בניתוח הרמת חזה

לעקרון ההסכמה מדעת יש חשיבות עליונה ביחסים בין מנתח למטופלות שלו, ולבטח כאשר עסקינן בניתוחים כדוגמת ניתוחי הרמת שד שהם אלקטיביים במהותם ואינם תוצר של כורח רפואי. זוהי חובתו של הרופא המנתח ליידע את המטופלות המועמדות לניתוחי הרמת חזה במידע מלא ומפורט בדבר הליך זה, ולדון באריכות בסיכונים פוטנציאליים, אף אם מדובר בסיכונים נדירים.

במישור המשפטי, על המנתח להביא את המידע הנ"ל לידיעת המטופלת מראש, ולא בסמוך לביצוע ההליך הרפואי בפועל.לעניין זה קבעו בתי המשפט בישראל שהמנתח חייב לספק למטופלות את כלל האינפורמציה הרלוונטית בהקשר לניתוח, ובכלל זה גם הסבירות להצלחת ההליך והסיכונים האפשריים, בתוך פרק זמן סביר טרום הכניסה לניתוח. פרשנותו של בית המשפט עולה בקנה אחד עם כוונת המחוקק העומדת בבסיס חובת ההסכמה מדעת.

ההלכה הפסוקה בתביעות רשלנות בניתוחי הרמת חזה, מדגישה כי זוהי זכותה של כל מטופלת לקבל החלטה מושכלת בהתבסס על הנחיצות של הניתוח, סיכויי ההצלחה שלו והסיכונים שכרוכים בו, ולכן על המנתח למסור לה את מלוא המידע הנוגע להליך די זמן מראש תוך מתן שהות מספקת לעיבוד האינפורמציה, כך שהמטופלת תוכל לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורה.

 

אילו אפשרויות משפטיות עומדות לרשות המטופלת, במקרים של רשלנות רפואית במהלך ניתוחי הרמת חזה?

במקרים של רשלנות רפואית במהלך ניתוחי הרמת חזה, למטופלות יש זכות לפנות להליך משפטי. התקשרות עם עורך דין מנוסה בתיקי רשלנות רפואית בניתוחים קוסמטיים, יכולה לסייע למטופלות להתמצא בהליך המשפטי ולמקסם את סיכויי הצלחתו.

עו"ד רשלנות רפואית יכול לסייע באיסוף ראיות, בניית תיק הוכחות חזק ודרישת פיצויים על רכיבי נזק מסוגים שונים, לרבות החזר עבור הוצאות רפואיות, כאב וסבל, מצוקה רגשית, אובדן הכנסה וכל העלויות הנוספות הקשורות להליכים רפואיים מתקנים או טיפול ארוך טווח שהמנותחת נזקקה לו בעקבות המחדל הרפואי שעברה.

 

לסיכום: אם נפגעתן מרשלנות בניתוחי הרמת חזה – אין סיבה שתעברו את זה לבד

בעוד שניתוחי הרמת חזה יכולים לספק תוצאות משביעות רצון, הפוטנציאל לרשלנות רפואית מדגיש את החשיבות של הכרת הסיכונים והסיכויים בניתוחים אלו מבעוד מועד, שרשלנות רפואית עלולה לגרום להופעתם ואף להחמרתם. אי לכך, למטופלות שעברו ניתוח הרמת חזה, ישנה הזכות לנקוט בפעולה משפטית לצורך קבלת פיצוי כספי ראוי, ככל שניזוקו בעקבות ניתוח זה בשל התרשלות המנתח או הצוות הרפואי שליווה את ההליך.

אם אתן סבורות שנפגעתן מרשלנות בניתוח הרמת חזה – דעו כי בהחלט יש מה לעשות בנושא. משרד עו"ד דוד פייל מזמין אתכן לפגישת ייעוץ ללא התחייבות מצדכן, שבה נוכל לבחון עמכן את האפשרות להגיש תביעת נזיקין בגין פגיעותיכן ולספק לכן אומדן מוקדם של סיכויי ההצלחה בתיק. לפרטים נוספים – פנו למשרד עורך דין דוד פייל כבר עכשיו ועשו את הצעד הראשון למימוש זכאותכן לקבלת פיצוי הולם.

עם הסיבוכים הפיזיים האופייניים למקרי רשלנות רפואית בניתוחים להרמת חזה, ניתן למנות שדיים לא סימטריים או מעוותים, צלקות נראות לעין, נמק של פטמות או עטרות, זיהומים, אובדן תחושה באזור השד, המטומה או היווצרות סרומה.

רשלנות רפואית בניתוחי הרמת שדיים יכולה להיגרם כתוצאה ממספר גורמים תורמים. בראש ובראשונה, תקשורת לא מספקת בין המנתח למטופלת המתעתדת לעבור ניתוח מסוג זה יכולה להביא להעדר תיאום ציפיות מספק באשר לתוצאות הניתוח ואי הכרת הסיכויים והסיכונים הטמונים בהליך. כמו כן, בדיקה לא מספקת של מצבה הרפואי של המטופלת לפני הניתוח עלולה להביא לנזקים כתוצאה מההליך. מטבע הדברים, נזקים רבים נגרמים גם בשל טעויות ניתוחיות – שאמנם לא בהכרח מעידות על התרשלות מצד הרופא, אך בהעדר קבלת הסכמה מדעת לניתוח מהמטופלת, בהחלט יכולות להביא להגשת תביעת פיצויים כנגדו. כך גם במקרה של חוסר ניסיון מקצועי מספק של המנתח וביצוע פעולות פזיזות ללא עמידה בחובת הזהירות כלפי המנותחת, שמביאים לנזקים ניתוחיים.

ההשלכות של רשלנות רפואית יכולות להיות הן פיזיות והן רגשיות. סיבוכים פיזיים עשויים לדרוש ניתוחים מתקנים ויכולים לגרום לעיוות קבוע או לכאב כרוני. מבחינה רגשית, מטופלות עלולות לחוות תחושות של תסכול ואובדן אמון במקצוע הרפואה, כמו גם פגיעה בדימוי החיצוני שלהן, מה שיכול להשפיע באופן משמעותי על ההערכה העצמית שלהן ועל איכות חייהן הכללית.

במקרים בהם מתרחשת רשלנות רפואית במהלך ניתוח הרמת חזה, לקראתו או לאחריו, למטופלת יש זכות לפנות להליך משפטי. התקשרות עם עורך דין רשלנות רפואית המתמחה במקרים של רשלנות בניתוחים פלסטיים, יכולה לסייע למטופלות להתנהל ביעילות בהליך המשפטי ולבקש פיצוי ראוי על נזקיהן, לרבות הוצאות רפואיות, כאב וסבל ועוגמת נפש.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם