צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות בניתוחי מתיחת בטן

להאזנה:

 

לרשלנות רפואית בניתוחי מתיחת בטן יכולות להיות השלכות הרסניות עבור מטופלים ומטופלות. בין אם הדבר נובע מאי ביצוע בדיקות הכרחיות או מבחירה בטכניקות ניתוחיות לא נאותות, רשלנות בניתוח מתיחת בטן עלולה להוביל לסיבוכים חמורים כמו זיהומים, דימום מוגבר וצלקות. לכן הבנת הסיכונים וההשלכות המשפטיות סביב הליך זה, חיונית הן למטופלים והן לכל הגורמים הרפואיים המעורבים בביצוע ניתוחים מסוג זה.

 

באילו נסיבות רשלנות בניתוחי מתיחת בטן מתרחשת?

ניתוח מתיחת בטן הוא הליך קוסמטי שנועד לתת מענה לעודפי שומן, עור רפוי ושרירי בטן מוחלשים אצל אנשים שחוו ירידה משמעותית במשקל או לידה ורוצים מראה בטן משופר. רשלנות רפואית בניתוח מתיחת בטן עלולה להתרחש כאשר מנתח פלסטי לא מצליח לעמוד בסטנדרטים המצופים מרופא בתחומו בביצוע הליכים מסוג זה, ועקב כך נגרם למנותח/ת נזק קוסמטי ו/או רפואי.

חשים שנגרמו לכם נזקים בעקבות רשלנות בניתוח מתיחת בטן? עו"ד דוד פייל מזמין אתכם לשיחת ייעוץ בלי התחייבות, לבחינת ההיתכנות לקבלת פיצוי על נזקיכם: 03-915-8400.

רשלנות בניתוחי מתיחת בטן
רשלנות בניתוחי מתיחת בטן

 

מה מצופה המנתח לעשות לפני הניתוח ואחריו כדי למקסם את סיכויי הצלחתו ותוצאותיו?

לפני ביצוע הניתוח, באחריות הרופא לייעץ למטופל לגבי שיטות הפחתת משקל כגון שינויים תזונתיים, הקפדה על תזונה נכונה ואימוץ שגרת פעילות גופנית. רק כאשר שיטות אלו לא מצליחות להשיג את התוצאות הרצויות, יש לשקול את הניתוח.

רשלנות רפואית בטיפול בעודפי עור באמצעות ניתוח מתיחת בטן יכולה להתבטא באי ביצוע בדיקות טרום ניתוחיות הכרחיות, אי קבלת הסכמה מדעת לביצוע ההליך או באי מתן הנחיות מתאימות לפני ואחרי הניתוח למנותחים.

היבט נוסף של רשלנות בטיפול ניתוחי למתיחת בטן, הוא אי מתן הנחיות מתאימות לתקופת ההחלמה. לדוגמה, על המטופלות שעברו מתיחת בטן, להימנע מהריון לפחות שנתיים לאחר הניתוח ולשמור על היגיינה של האזור המטופל.

 

מהם הסיבוכים הפוטנציאליים שיכולים לנבוע מרשלנות רפואית בניתוחי מתיחת בטן?

הסיבוכים יכולים לכלול זיהומים, אשר עשויים לדרוש טיפול נרחב ואנטיביוטיקה. דימום מוגזם במהלך הניתוח או לאחריו עלול להוביל לצורך בעירויי דם ועלול לדרוש הליכים נוספים לטיפול בבעיה. צלקות עמוקות יכולות לנבוע מחתכים לא תקינים או טכניקות לא נאותות של תפירת פצעים, מה שגורם לחששות קוסמטיים משמעותיים עבור המטופל.

חוסר תחושה באזור המנותח עלול להתרחש עקב נזק עצבי במהלך הניתוח, וכתוצאה מכך להביא לפגיעה תחושתית ארוכת טווח. נמק של קצוות העור והפרדת התפרים עלולים להוביל לעיכוב בריפוי, סיכון מוגבר לזיהום וצורך בהתערבויות כירורגיות נוספות לתיקון הבעיות. לסיבוכים אלו יכולה להיות השפעה משמעותית על המטופל.

 

מה יכולים לעשות נפגעי רשלנות בניתוחי מתיחת בטן?

במקרים בהם המנתח לא מצליח להתאים את הטיפול כראוי למטופל או חורג מסטנדרט הטיפול הסביר, וגורם לנזק פיזי משמעותי עקב רשלנות בניתוח או רשלנות רפואית באבחון סיבוכים המופיעים בעקבות ההליך, ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בגין כאב וסבל, פגיעה באוטונומיה, הוצאות רפואיות, הפסד השתכרות, צורך בסיוע מצד ג' והוצאות נסיעה.

אולם לטובת הוכחת טענה כזו בבית המשפט, יש להציג חוות דעת רפואיות של מומחים לביסוס קשר סיבתי בין התנהגות המנתח לבין פגיעות המטופל.

 

האם כל סיבוך שנוצר עקב ניתוח מתיחת בטן בהכרח נחשב כרשלנות רפואית?

בדומה לניתוחים פלסטיים אחרים, יכולים להיווצר סיבוכים במהלך ניתוח מתיחת בטן עקב הרדמה לא תקינה או חריגה מחובת הזהירות הסטנדרטית המוטלת על המנתח הפלסטי וצוות חדר הניתוח. אולם לעיתים נוצרים סיבוכים גם כאשר המנתח וצוותו פועלים כשורה או בשל טעויות בשיקול הדעת שיכלו לקרות לכל רופא סביר אחר בתחום זה.

במקרים אלו נזקי המטופל מהניתוח לא בהכרח יוכרו כתוצר של רשלנות רפואית המצדיקה תשלום פיצויים לנפגע מבחינה משפטית. לכן חשוב לפנות לסיוע מעורך דין לענייני רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים ולהעריך מראש את סיכויי ההצלחה בתיק, לנוכח נסיבות המקרה הספציפיות.

 

רשלנות בניתוחי מתיחת בטן – סיכום

לא ניתן להפריז במשמעות הייצוג המשפטי בעת ניהול תביעות פיצויים בגין רשלנות רפואית בניתוחי מתיחת בטן. מקרים אלו כרוכים בהיבטים רפואיים ומשפטיים מורכבים הדורשים מומחיות של עורכי דין מנוסים המתמחים ברשלנות רפואית בטיפולים קוסמטיים ובתחום הכירורגיה הפלסטית.

עורכי דין מיומנים יכולים לאסוף ראיות משכנעות, להתייעץ עם מומחים רפואיים מתאימים ובעלי שם ולנווט את ההליכים המשפטיים המורכבים הכרוכים בעשיית צדק והשגת פיצוי הוגן לנפגעים. באמצעות בחירת מייצג אמין, מיומן ובקיא במקרים כאלו, נפגעי רשלנות רפואית בניתוחי מתיחת בטן יכולים להגן על זכויותיהם ולהגדיל את סיכוייהם לקבל את הפיצוי המגיע להם שיסייע בהחלמתם ובשיקום איכות חייהם.

מאמינים שרשלנות בניתוח מתיחת בטן השאירה אתכם עם נזקים? משרד עו"ד דוד פייל מזמין אתכם לפגישת ייעוץ ללא התחייבות, שבמסגרתה נדון באפשרות להגיש תביעת נזיקין בגין נזקיכם ולאמוד מהם סיכויי ההצלחה בה. פנו אל עורך דין דוד פייל להשגת הפיצויים שמגיעים לכם כבר כעת.

במהלך הניתוח מסירים עודפי שומן מהמותניים, הבטן העליונה והבטן התחתונה באמצעות המסת שומן ושאיבתו. בנוסף, העור העודף נכרת, ודופן הבטן מהודקת על ידי תפירת השרירים המוחלשים. במקרים מסוימים, עשויה להתבצע מתיחת בטן חלקית, המתמקדת אך ורק בבטן התחתונה מבלי לערב את אזור הטבור או תיקון שרירי הבטן העליונה.

ניתוחי מתיחת בטן שבוצעו ברשלנות עלולים לגרום לסיבוכים חמורים כגון זיהום, דימום רב הדורש עירוי דם, צלקות עמוקות המשנות את צורת הטבור, חוסר תחושה באזור המנותח, נמק בקצוות העור והפרדת תפרים. זאת בנוסף לנזקים קוסמטיים מסוגים שונים שעלולים להיות מנת חלקם של המנותחים – ונזקים נפשיים הנלווים לכך.

כן, למטופלים שחוו רשלנות רפואית במהלך ניתוחי מתיחת בטן יש את הזכות לפנות להליך משפטי באמצעות הגשת תביעה. על ידי כך, הם יכולים לחייב את הצדדים האחראיים לנזקיהם לשאת באחריות לכך ולשלהם להם פיצוי על פגיעותיהם וכל ההוצאות הרפואיות ואובדן ההכנסות שנלוו לכך.

ייצוג משפטי הוא חיוני שכן מקרים אלו כוללים היבטים רפואיים ומשפטיים מורכבים. עורכי דין מיומנים המתמחים ברשלנות רפואית יכולים לאסוף ולנתח ראיות, להתייעץ עם מומחים רפואיים כדי לקבוע אם אכן התרחשה רשלנות ולנהל כראוי את ההליכים המשפטיים המורכבים הכרוכים בהגשת תביעת פיצויים מוצלחת.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם