צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות בניתוחי מתיחת פנים

להאזנה:

 

ניתוחי מתיחת פנים צברו פופולריות עצומה בשנים האחרונות, כהליך ניתוחי שנועד להצעיר את מראה הפנים על ידי טיפול בעודפי עור וקמטים. אולם כמו כל הליך כירורגי, גם במתיחת פנים יש סיכונים ושיקולים שיש לקחת בחשבון מראש. למרות שרוב ההליכים הללו מתבצעים בהצלחה, כבר היו מקרים מצערים שבהם רשלנות רפואית הובילה לסיבוכים ולתוצאות שליליות.

במאמר זה נתעמק בנושא של רשלנות בניתוחי מתיחת פנים ונדון באפשרויות המשפטיות הזמינות למי שנפגעו ממנה.

 

כיצד ניתוחי מתיחת פנים אמורים להתבצע?

מתיחת פנים היא הליך כירורגי המבוצע כדי להפחית סימני הזדקנות בפנים ובצוואר. התהליך כולל הסרת עודפי עור בפנים, הידוק הרקמות התומכות ומיקום מחדש של העור על תווי הפנים. מטבע הדברים, ניתוחי מתיחת פנים דורשים רמה גבוהה של מיומנות, דיוק ותשומת לב לפרטים כדי להשיג תוצאות משביעות רצון.

רשלנות בניתוחי מתיחת פנים
רשלנות בניתוחי מתיחת פנים

 

הסיכונים הכרוכים בניתוח מתיחת פנים שהמנתח נדרש ליידע בהם את המטופל

כמו בכל ניתוח, מתיחת פנים טומנת בחובה סיכונים. אלה כוללים אפשרות של דימום לאחר הניתוח, זיהום באזור הפנים, נמק מאחורי האוזניים (עקב ריכוז התפרים באזור זה), פגיעה עצבית באזור האוזניים, ובמקרים נדירים, שיתוק עצבי.

לא אחת, במקרים בהם רשלנות או פציעות כרוניות כתוצאה מהניתוח גרמו לנזקים ארוכי טווח, כגון נשירת שיער, נזק עצבי או פיזי, או בעיות קוסמטיות, ננקטו הליכים משפטיים, וחלק מהתובעים אף זכו לפיצויים בבתי המשפט וכן לקצבאות נכות במקרים מסוימים.

 

מה השכיחות של תביעות נזיקין המוגשות על רקע רשלנות בניתוחי מתיחת פנים?

רשלנות רפואית אמנם אינה מוגבלת לניתוחי מתיחת פנים, אולם האופי העדין של הליכים אלו הופך אותם לרגישים לטעויות וסיבוכים.

מקרים של רשלנות בניתוחי מתיחת פנים יכולים לנבוע מגורמים שונים, לרבות בדיקה לא יסודית מספיק של המטופל/ת לפני הניתוח, חוסר ניסיון כירורגי מספק מצד המנתח בניתוחים מסוג זה, תקשורת לקויה ואי תיאום ציפיות נאות מול המטופל/ת, טיפול לא הולם לאחר הניתוח ואי טיפול בסיבוכים ותופעות לוואי בעקבותיו. על רקע זה, מוגשות לא מעט תביעות פיצויים בגין רשלנות רפואית בטיפול ניתוחי למתיחת עור הפנים.

 

סוגי רשלנות רפואית בניתוחי מתיחת פנים

רשלנות רפואית בניתוחי מתיחת פנים, באה לידי ביטוי בכמה דרכים, שהנפוצות יותר בהן, הן אלו:

  • שגיאות כירורגיות: אלה יכולות לכלול טעויות שנעשו במהלך מיקום החתך, הטיפול ברקמות העמוקות יותר והנחת התפרים. שגיאות בשלבים קריטיים אלה עלולות להוביל לאסימטריה, צלקות בולטות ולא אסתטיות, נזק עצבי או דימום מוגבר.
  • סיבוכים הקשורים להרדמה: הרדמה היא חלק בלתי נפרד מכל הליך כירורגי. שגיאות במתן הרדמה, מעקב לא תקין אחר מדדי המנותח או התמודדות לא תקינה עם תגובות שליליות לחומרי ההרדמה אצל המטופל, עלולים כולם לגרום לסיבוכים כגון תגובות אלרגיות, מצוקה נשימתית, או אפילו אירועים לבביים.
  • טיפול לא מספק לאחר הניתוח: טיפול נאות לאחר הניתוח חיוני להחלמת המטופל ולתוצאות משביעות רצון. רשלנות בטיפול במנותח/ת לאחר הניתוח, מעקב אחר מצב המנותח/ת או אי טיפול בסיבוכים בסמוך להופעתם ובאופן מקצועי, עלולים להוביל לזיהומים, דחיית ההחלמה או צלקות מכוערות שניתן היה למנוע או לכל הפחות לצמצם.

 

על ההשלכות של רשלנות רפואית בניתוחי מתיחת פנים

ההשלכות של רשלנות רפואית בניתוחי מתיחת פנים עלולות להיות חמורות ומשנות חיים עבור המטופלים. השלכות אלו עשויות לכלול סיבוכים פיזיים כגון אסימטריה בפנים, צלקות גלויות, נזק עצבי, המטומה, זיהום, או אפילו שיתוק בפנים.

בנוסף לתוצאות הבלתי רצויות הללו, עשויים להיווצר גם מצוקה פסיכולוגית, אובדן ביטחון עצמי, טראומה רגשית ונטל כלכלי כבד בשל הצורך בטיפולים רפואיים והליכים ניתוחיים לתיקון הנזקים שהניתוח יצר. כל אלו, יכולים להשפיע באופן משמעותי ושלילי מאוד, על איכות החיים של המטופל.

 

אילו אפשרויות פעולה משפטיות זמינות לנפגעי רשלנות בניתוחי מתיחת פנים?

במקרים בהם יש בסיס להניח כי בניתוח מתיחת פנים התרחשה רשלנות רפואית, למטופלים יש אפשרות לפנות להליך משפטי – קרי, הגשת תביעת נזיקין כנגד הגורם הרפואי ממנו ניזוקו. שימוש בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית מוסמך, יכול לסייע למטופלים להשיג פיצוי על הנזקים הפיזיים, הנפשיים והכספיים שנגרמו להם עקב הרשלנות הרפואית שחוו.

 

רשלנות בניתוחי מתיחת פנים – סיכום

בעוד שניתוחי מתיחת פנים יכולים להציע תוצאות משנות חיים כשהם מבוצעים במומחיות ובזהירות הנדרשות, מקרים של רשלנות רפואית עלולים להוביל לתוצאות הרסניות עבור המטופלים.

לכן זה הכרחי הן עבור הגורמים הרפואיים המעורבים בביצוע הליכים מסוג זה והן למטופלים, להיות מודעים לסיכונים הכרוכים בכך, לנקוט באמצעי זהירות לצמצום מרווח הטעות בניתוחים אלו ולטפל בכל תסמין יוצא דופן שעלול להיווצר בעקבות הניתוח, באופן מיידי ויסודי, כדי למנוע מקרי רשלנות רפואית באבחון סיבוכים ניתוחיים.

אם אתם מרגישים שנותרתם עם נזק קוסמטי ו/או רפואי בעקבות רשלנות בניתוח מתיחת פנים, משרד עו"ד דוד פייל מזמין אתכם לפגישת ייעוץ ללא התחייבות, שבמסגרתה נדון באפשרות להגיש תביעת נזיקין בגין נזקיכם ולאמוד מהם סיכויי ההצלחה בה. פנו אל עורך דין דוד פייל להשגת הפיצויים שמגיעים לכם כבר כעת.

עם המקרים השכיחים של רשלנות רפואית בניתוחי מתיחת פנים, ניתן למנות את שלושת סוגי המחדלים הבאים:

  1. שגיאות ניתוחיות: טעויות שנעשות במהלך ביצוע החתכים בפנים, טעויות בחיתוך רקמות וטכניקת תפירה קלוקלת, אשר עלולות להוביל לאי סימטריה, צלקות, נזק עצבי או דימום מופרז. 
  2. סיבוכים הקשורים להרדמה: שגיאות במתן הרדמה, בבחירת סוג חומר ההרדמה המתאים למנותח/ת, במינון חומר ההרדמה וכשלים בניטור מדדי המטופל בזמן הניתוח – כולל זיהוי תגובות שליליות לחומר ההרדמה, עלולים לגרום לסיבוכים כגון תגובות אלרגיות, מצוקה נשימתית, ואפילו אירוע לבבי. 
  3. מעקב לא תקין לאחר הניתוח: רשלנות במעקב וטיפול במנותח לאחר הניתוח – ולבטח כשמדובר בטיפול בסיבוכים, עלולה להוביל לזיהומים, עיכוב בהחלמה ולהצטלקות בלתי תקינה ולא אסתטית.

ההשלכות של רשלנות רפואית בניתוח מתיחת פנים יכולות לכלול סיבוכים פיזיים כגון אסימטריה בפנים, צלקות גלויות, נזק עצבי, המטומה, זיהום, או אפילו שיתוק בפנים. בנוסף, מטופלים עלולים לחוות מצוקה פסיכולוגית, אובדן ביטחון, טראומה רגשית וקשיים כלכליים.

ניתן למזער את הסיכונים לרשלנות בניתוח מתיחת פנים על ידי בחירת מנתח בעל הכשרה וניסיון ניתוחי נאותים, המלצות רבות מעולות ממטופלים שעברו ניתוח מתיחת פנים בעזרתו ושאילת שאלות בכל נושא הנוגע להליך ולתוצאות הצפויות ממנו.

הקפדה על פרוטוקולים ניתוחיים סטנדרטיים, טיפול ערני וקשוב במנותחים לאחר הניתוח ומעקב רציף אחר ההחלמה מהניתוח ותוצאותיו, יכולים לסייע בהפחתת הסבירות לטעויות ומחדלים שעשויים להיחשב כרשלנות רפואית במתיחת פנים, ולהבטיח תוצאות טובות יותר עבור המטופלים.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם