צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוחי חזה / שדיים

להאזנה:

 

ניתוחי חזה, כולל הגדלת חזה, הקטנת חזה ושחזור שד, הפכו פופולריים יותר ויותר עם השנים. הליכים אלו, מטרתם לשפר את ההערכה העצמית, לטפל במצבים רפואיים או לסייע בהחלמה מסרטן השד. בעוד שרוב ניתוחי השד מבוצעים בהצלחה, ישנם מקרים בהם מתרחשת רשלנות רפואית, המובילה לתוצאות הרסניות עבור המטופלים. מאמר זה בוחן את הנושא המדאיג של רשלנות רפואית בניתוחי חזה / שדיים ומדגיש את החשיבות של בטיחות המטופלת בהליכים אלו.

 

לפני שמתחילים לדון ברשלנות רפואית בניתוחי חזה / שדיים – כמה מילים על המושג "רשלנות רפואית"

רשלנות רפואית מהווה מושג משפטי ורפואי כאחד, המתייחס לכל מעשה של רשלנות, טעות או מחדל שבוצע על ידי איש מקצוע בתחום הבריאות החורג מהסטנדרטים הרפואיים המקובלים, ועקב כך גורם לנזק או פציעה למטופל. בהקשר של ניתוחי חזה או שדיים, רשלנות רפואית עלולה להופיע בדמות טעויות ניתוחיות, אבחון שגוי, רשלנות רפואית בטיפול לאחר הניתוח ואי קבלת הסכמה מדעת.

רשלנות רפואית בניתוחי חזה / שדיים
רשלנות רפואית בניתוחי חזה / שדיים

 

במה מתבטאת רשלנות רפואית בניתוחי חזה / שדיים?

רשלנות רפואית בניתוחי חזה / שדיים עשויה לבוא לכלל ביטוי במספר אופנים:

  1. שגיאות כירורגיות:
    טעויות ניתוחיות הן מהצורות הקריטיות והמטרידות ביותר של רשלנות רפואית בניתוחי חזה/שדיים. טעויות אלו יכולות להתרחש בכל שלב של ההליך, החל ממתן הרדמה ועד לניתוח בפועל וטיפול לאחר הניתוח. דוגמאות לטעויות ניתוחיות כוללות חתכים המבוצעים באופן שגוי, הנחת שתלים לא נכונה, נזק מקרי לעצבים או לכלי דם וצלקות לא תקינות מבחינה רפואית ו/או אסתטית.
    שגיאות אלו עלולות להוביל לעיוות פיזי, לכאב כרוני ולמצוקה רגשית עבור המטופלות.
  2. אבחון וטיפול לא נכון:
    אבחון מדויק הוא חיוני בקביעת תכנית הטיפול המתאימה לניתוחי חזה. עם זאת, רשלנות באבחון עלולה להתרחש כאשר רופאים אינם מצליחים לבצע הערכות מקיפות למצב ולצרכי המטופלת או מפרשים לא נכון בדיקות אבחון או את בקשות המטופלת, צרכיה ו/או את התאמתה לטכניקה ניתוחית מסוימת על בסיס נתוניה הגופניים והבריאותיים (מבנה השד, מאפייני רקמת השד, האלסטיות של העור, הנטייה של המטופלת להצטלקות, גודל השתל המתאים לנתוני המטופלת ומבנה גופה וכיוצא באלו).
    שגיאות אלו לא רק פוגעות בתוצאת ההליך הניתוחי, שכן על פי הפרמטרים הנ"ל אמור להיות מתוכנן הניתוח, להיבחר גודל השתלים הרצוי, כמות הרקמה שיש לכרות ועוד. מחדלים בהקשר האבחוני פוגמים אף ברווחת המטופלת, כמו גם באמונה שמטופלות רוחשות למקצוע הרפואה והעוסקים במלאכה, ועשויות להיחשב כעילה להגשת  תביעת פיצויים בשל רשלנות רפואית באבחון הצורך בהתערבות כירורגית.
  3. טיפול לא מספק לאחר ניתוח:
    טיפול נאות לאחר הניתוח, חיוני להחלמה של המטופלת לאחר ניתוח שד. רשלנות בטיפול כירורגי קוסמטי בשדיים, עלולה להתעורר כאשר גורמים רפואיים מתעלמים מהצורך לנטר את מצבן של מטופלות אחרי ניתוחי שד כראוי, או לא מצליחים לטפל בסיבוכים באופן מיידי.
    טיפול לא הולם לאחר הניתוח עלול לגרום לזיהומים, דחיית ריפוי, דימום חריג, אי זיהוי של קרעים בשתל במועד ו/או תוצאות קוסמטיות לא מספקות. מטופלות שחוו רשלנות כזו עשויות להזדקק לניתוחים נוספים, לסבול מכאבים ממושכים ולסבול מטראומה רגשית.
  4. אי השגת הסכמה מדעת:
    הסכמה מדעת היא עיקרון בסיסי בפרקטיקה הרפואית, המבטיח למטופלים הבנה מקיפה של הסיכונים, היתרונות והחלופות הקשורות להליך כירורגי מכל סוג. בהקשרנו, רשלנות רפואית מתרחשת כאשר המנתח לא דואג לקבל הסכמה מדעת מהמטופלת לפני ביצוע ניתוח חזה.
    זה יכול לכלול חשיפה לא מספקת של סיבוכים פוטנציאליים, מצג שווא של תוצאות או אי דיון באפשרויות טיפול חלופיות. מטופלות שעובריות פרוצדורות כאלו מבלי שהבינו היטב את הסיכונים הפוטנציאליים, מאבדות מהאוטונומיה שלהן ועלולות להתמודד עם השלכות שליליות שלא ניתנה להן הזדמנות מספקת להבין מראש את הסיכויים להופעתן.

 

איך מצופים הרופאים לפעול למניעת רשלנות רפואית בניתוחי חזה/שדיים

כדי להפחית את הסיכון לרשלנות רפואית בניתוחי חזה/שדיים, ניתן ליישם מספר אמצעים:

  • תקשורת משופרת: תקשורת ברורה ויעילה בין מטופלות ורופאיהן היא חיונית למקסום שביעות רצונן מההליך הניתוחי. על הרופאים להקשיב בתשומת לב לדאגות המטופלת, לענות על שאלות ביסודיות ולוודא שהמטופלות מבינות את פרטי ההליך במלואם.
  • הערכה מקיפה לפני הניתוח: ביצוע הערכות טרום ניתוחיות יסודיות, כולל בדיקות גופניות ובדיקות אבחון, יכול לסייע בזיהוי כל ליקוי רפואי שקיים מראש, אשר עלול להשפיע על תוצאות הניתוח לרעה. גורמים רפואיים חייבים לסקור בקפידה את ההיסטוריה הרפואית של המטופלת המועמדת לניתוח שד ולוודא שהיא אכן מועמדת מתאימה להליך הנבחר.
  • הסכמה מדעת: על הרופאים להקדיש זמן כדי להסביר למטופלות את הסיכונים, היתרונות והחלופות הפוטנציאליות של ההליך. טפסי ההסכמה בכתב צריכים גם הם להיות מקיפים ולפרט את כל המידע הרלוונטי, כדי לאפשר למטופלות לקבל החלטות מושכלות.
  • הקפדה על טיפול ומעקב יסודי לאחר הניתוח: טיפול הולם לאחר הניתוח חיוני להחלמת המטופלת מניתוח שד. מנתחים ורופאי משפחה חייבים לעקוב מקרוב אחר מטופלות שעברו ניתוח חזה, לטפל מיידית בכל סיבוך שמתעורר ולבצע מעקב מסודר ועקבי אחר מצבן.

 

לסיכום

רשלנות רפואית בניתוחי חזה היא נושא מעיק המוביל לסיכון משמעותי לבטיחות המטופלת. טעויות ניתוחיות, אבחון שגוי, טיפול לא הולם לאחר הניתוח ואי השגת הסכמה מדעת, עלולים להוביל לתוצאות הרסניות עבור המטופלות. באם אתן סבורות כי נפגעתן בעקבות מחדל רפואי שהתרחש בהקשר לניתוח החזה / השד שלכן, זה הזמן לבחון את האפשרות לתבוע פיצוי הולם.

משרד עו"ד דוד פייל מזמין אתכן לפגישת ייעוץ ללא התחייבות, שבמסגרתה נדון באפשרות להגיש תביעת נזיקין בגין נזקיכן ולאמוד מהם סיכויי ההצלחה בה. פנו אל עורך דין דוד פייל כבר היום להשגת הפיצויים שמגיעים לכן.

טעויות ניתוחיות בניתוחי חזה מקיפות מגוון של טעויות פוטנציאליות. למשל, חתכים שגויים, הנחת שתלים לא נכונה, נזק עצבי או נזק לכלי דם וצלקות לא תקינות קוסמטית ו/או רפואית. לטעויות כאלה יכולות להיות השפעות פיזיות ורגשיות עמוקות על המטופלות, ועל רווחתן הכללית ואיכות חייהן.

טיפול לא הולם במטופלת לאחר ניתוח שד, עלול לגרום להשלכות חמורות עבורה. מחדל כזה יכול להוביל למגוון של סיבוכים, כולל זיהומים, איחור בריפוי, דימום מוגזם, קרעים בשתל ותוצאות קוסמטיות לא מספקות. סיבוכים כאלה עלולים לגרום לכאבים ממושכים, צורך בניתוחים נוספים ולמצוקה רגשית לחולה.

קבלת הסכמה מדעת ממטופלות היא חיונית בניתוחי חזה, שכן היא מבטיחה שלמטופלות תהיה הבנה מקיפה של הסיכונים, היתרונות והחלופות הפוטנציאליות להליך. זה מסמיך את המטופלות לקבל החלטות מושכלות לגבי ההליך הניתוחי, מגן על האוטונומיה שלהן על גופן ועוזר לבנות אמון בין המטופלת והגורמים הרפואיים שבידיהם היא מפקידה את גופה.

מטופלות יכולות לנקוט בצעדים יזומים כדי למזער את הסיכון לרשלנות רפואית בניתוחי חזה. אלה כוללים בקשת מידע על כלל ההיבטים הקשורים בהליך הניתוחי להרמת החזה, לרבות סיכויי הצלחתו, הסיכונים הכרוכים בביצוע הניתוח, כולל תופעות הלוואי והסיבוכים האפשריים, והחלופות האפשריות להליך כירורגי להרמת החזה. בנוסף חשוב לוודא כי המנתח הינו מומחה בעל רישיון לעיסוק בכירורגיה פלסטית, עם ניסיון רב בביצוע הרמות חזה, לבקש לראות כמה שיותר תמונות "לפני ואחרי" של מטופלות שעברו ניתוחים כאלו בהצלחה ולבחון את חוות הדעת על המנתח אונליין.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם