צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הלבלב

להאזנה:

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הלבלב עלולה להותיר את החולים עם נזקים בלתי הפיכים הכוללים נכות וחיי סבל. אם אתם סבורים שהתרחשה רשלנות במעמד ניתוח לסרטן הלבלב, לפניו או אחריו, ייתכן שתגלו דרך מאמר זה כי אתם זכאים לתבוע ולקבל פיצוי כספי בשיעור משמעותי. לפניכם כל המידע בנוגע לרשלנות רפואית הנוגעת לסרטן הלבלב וההליכים הכירורגיים המאפיינים אותו.

 

תפקיד הלבלב בגוף האדם

הלבלב אחראי על ייצור והפרשה של הורמונים שונים ואנזימי עיכול, לרבות אינסולין המאזן את רמות הסוכר בדם. מיקומו של הלבלב הוא מאחורי הקיבה והמבנה התאי שלו נחלק לתאים אקסוקריניים המפרישים אנזימים לפירוק המזון המעוכל במעי ותאים נוירואנדוקריניים המייצרים הורמונים.

 

איתור סרטן הלבלב

רוב הגידולים הסרטניים בלבלב מתפתחים בתאים האקסוקריניים, כך שאין להם תסמינים עד לשלב מאוחר ביותר במחלה. בכך מהווה סרטן הלבלב את אחד מסוגי הסרטן הקשים ביותר לאבחון וגם את אחד הקטלניים ביותר, שכן סיכויי השרידות בו נמוכים עקב האבחון המתרחש כאשר הסרטן נמצא כבר בדרגה משמעותית.

לרוב נחשף סרטן הלבלב דרך גרורות שהתפשטו לבלוטות הלימפה או אזורים סמוכים. ככל שהמחלה אותרה בשלב מתקדם וחריף יותר, כך הולכים ופוחתים אחוזי השרידות ממנה.

לפיכך קיימת חשיבות ראשונה במעלה לאבחון מוקדם ככל האפשר של המחלה וטיפול מתאים לבלימתה כדי להאריך ולשפר חיים, בין היתר על ידי ניתוח להסרת הגידול.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הלבלב
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הלבלב

חשוב לציין שמכיוון שסרטן הלבלב לא מציג תסמינים או סימפטומים שמקלים על מלאכת הזיהוי, הרופאים והצוותים הרפואיים נדרשים להביא בחשבון את האפשרות והסיכויים לקיומה של המחלה בקרב חולים שנמצאים בקבוצת הסיכון: גברים מעל גיל 45 בעלי רקע רפואי של בעיות לבלב (דלקת כרונית בלבלב או גנטיקה למחלה), מעשנים, חולים בסכרת או שאובחנו עם השמנת יתר.

ישנם מקרים שבהם האבחנה הרפואית תצביע על בעיה שונה ושפירה כמו בעיית עיכול, צרבת, אבנים בכיס המרה, צהבת, מעי רגיז וכו'.

המטופלים עשויים לחוש ככל שהמחלה מתפתחת בכאבי גב ובטן עליונה, בבעיות עיכול ובחילות והקאות או קשיי בליעה, אובדן התיאבון וירידה לא מוסברת במשקל או אבחנה טרייה על סכרת.

בייחוד כאשר המטופל נמצא בקבוצת הסיכון, על הרופאים מוטלת חובת הזהירות לבחון ולברר באופן מקיף ביותר כל תלונה ותלונה שמשמיע המטופל ולשלול את קיומה של מחלה המדגימה תסמינים שעשויים להעלות חשד גם לגבי סרטן הלבלב.

 

הבדיקות והטיפולים לסרטן הלבלב

הבדיקות הנדרשות והמקובלות לאיתור המחלה הן בדיקת דם למדידת רמת סמן הגידול בלבלב (CA 19-9), בדיקות מכון הדימות CT ו-MRI, בדיקת אולטרסאונד ובדיקת EUS (אולטרסאונד אנדוסקופי) לשיקוף צינורות המרה והלבלב, נטילת ביופסיה מהלבלב כאשר קיים חשד מוגבר לגידול סרטני וביצוע בדיקה לפרוסקופית (החדרת צינורית בעלת סיבים אופטיים להערכת סיכויי הטיפול בניתוח).

הטיפול בסרטן הלבלב, ככל הגידולים הסרטניים, תלוי בדרגת החומרה של הסרטן, גודלו, מיקומו המדויק, סוגו ונסיבותיו הרפואיות האישיות של המטופל.

אם אותר גידול בלבלב שעדיין לא התפשט לאזורים סמוכים, הדרך להסירו תהיה על ידי ניתוח. כיום ניתוחים אלו מבוצעים בשיטות מתקדמות וחדשניות, כך שנמנעת פגיעה בכלי הדם הרבים שנמצאים בלבלב.

אם יש צורך להקטין את הגידול לפני הניתוח או שישנו חשד לנגעים באזורים סמוכים, הניתוח ישולב בטיפולי הקרנות ו/או כימותרפיה שיבלמו את התפשטות המחלה ויאטו את קצב ההתקדמות שלה, במקביל לטיפול בתסמינים הקיימים למטופל.

 

זיהוי רשלנות רפואית בניתוח לסרטן הלבלב

כפי שציינו, סרטן הלבלב הוא סרטן אלים ואגרסיבי שקשה מאוד לזהות ולבלום בשלביו המוקדמים. ולכן אין זה נדיר לפגוש מצבים שבהם אבחון המחלה בוצע באיחור קריטי ולפיכך גם מתן הטיפול או האפשרות לניתוח התעכבה וההזדמנות להחלמה מלאה התפספסה.

כדי לקבל אבחנה מדויקת יש לבצע את כל הבדיקות הראשוניות הנדרשות ולוודא שהרופא אכן מפנה אליהן, לרבות בדיקות נוספות שייתכן שיידרשו כמו בדיקה כירורגית או גסטרואנטרולוגיה.

אם בדיקות אלו הצביעו על סרטן הלבלב, יש להפנות את המטופל לניתוח דחוף על סמך הפרוגנוזה הרפואית שהתקבלה.

אך אם המחלה כבר התפשטה או שהגידול הקיים משמעותי מידי, נחסמת בפני המטופל ורופאיו האפשרות לניתוח ונדרשות דרכי פעולה אחרות כדי להאט את קצב התפשטות המחלה ולשפר ככל האפשר את איכות חיי המטופל.

זהו המסלול האידיאלי, על רגל אחת, שנדרש המטופל לעבור מרגע שפנה לרופא המשפחה שלו ועד שהתבררה התמונה כולה בנוגע למצבו.

אם במהלך מסלול זה אתם מאמינים שחלה טעות בפענוח הבדיקות שעיכבה את הטיפול במחלה.

התקיימה שגיאה בביצוע הבדיקות שגרמה לאבחנה שגויה.

לא נשלחתם לכל הבדיקות הרלוונטיות לאיתור סוגו וגודלו המדויקים של הסרטן כך שנלקחו לגביכם החלטות לא מתאימות.

התרחשה התעלמות מגורמי סיכון, תסמינים שהתלוננתם עליהם או סימני אזהרה שדרשו הפניה לבדיקות רלוונטיות ומעקב.

התרחשו כלפיכם ליקויים, טעויות או שגיאות במהלך ניתוח לסרטן הלבלב, לפניו או אחריו.

פנו כעת למשרדנו להערכה מקצועית של המקרה ויחד נבין האם ניתן לתבוע בגינו את הרופא (מומחה, מנתח, רופא משפחה) או את המוסד הרפואי שחרג מנהלים או סטנדרטים רפואיים מקובלים, כאשר ישנם מקרים שבהם התביעה תופנה לשני הגורמים גם יחד.

 

ניתוח סרטן הלבלב – לא כל סיבוך מהווה רשלנות

הניתוח לסרטן הלבלב מתרחש באופן שבו מסירים את האזור הנגוע בפתיחה בטנית, כך שמבצעים בפועל גם כריתה חלקית של הלבלב עצמו. מדובר בניתוח מורכב מאוד הדורש מיומנות ומקצועיות ברמות הגבוהות ביותר ולכן הוא מתבצע כמעט תמיד במרכזים רפואיים גדולים ביותר.

את סוג הניתוח קובע כאמור הצוות המנתח על סמך הפרוגנוזה שהתקבלה משלל הבדיקות ולאור שיקול דעתו של הכירורג המטפל.

אם ההחלטה לא הביאה בחשבון גורמים משמעותיים שהבאתם הייתה מתעדפת הליך ניתוחי אחר, לא הוסברו למנותח ההשלכות, הסיכונים והסיכויים לגבי הניתוח כך שלא ניתנה הסכמתו מדעת, או שהתרחשו סיבוכים כמו דימום, זיהום, פגיעה עצבית או באיבר סמוך, הרי שהצוות הרפואי והמנתח בפרט חשופים לתביעת רשלנות רפואית.

כמו כן, אם מנותח סובל בדיעבד מסוכרת, אי ספיקת לבלב או סיבוכים מההרדמה עצמה, הדבר בהחלט עשוי להיחשב כרשלנות רפואית.

 

גיבוש תיק התביעה במקרי רשלנות רפואית

כאשר מתגלה כי ישנה עילה לתביעת רשלנות רפואית בגין נזקים שנגרמו עקב ניתוח לסרטן הלבלב, עורך הדין ידאג בשלב הראשון לבניה מקצועית של תיק התביעה, הכולל את כל הניירת הרפואית הקיימת אצל המטופל, הרופאים והמוסדות הרפואיים משלבי הפניה הראשונית שלו לרופא המשפחה ועד לתיעוד מצבו הרפואי הנוכחי.

הליך בניית התיק עשוי להיות ממושך ביותר ולכלול איסוף מסמכים עדכניים גם הרבה אחרי שבוצעה בפועל הרשלנות עצמה.

הנתונים ייאספו לכדי תיעוד כרונולוגי המלמד על השתלשלות העניינים ואליהם תצורף חוות דעת מומחה מתחום רפואי רלוונטי, שתצביע על הפעולה הרפואית הרשלנית כגורם הנזק.

לאחר מכן תוגש התביעה ותקבל תאריך לדיון במעמד הצדדים, בו יידרש עורך הדין להוכיח כי קיים קשר סיבתי בין ההתרשלות והנזק, שיכול היה להימנע אילולא היה פועל הרופא ככל רופא סביר אחר או נמנע מלהפר עקרונות מהותיים כמו חובת הזהירות או מתן הסכמה מדעת.

כאשר השופט משתכנע שאכן התרחשה רשלנות רפואית, הוא יפסוק לטובתו של התובע ויעמיד את שיעור הפיצויים שעשוי להגיע גם למאות אלפי שקלים.

 

נפגעתם מרשלנות רפואית בניתוח לסרטן הלבלב?

אם נגרם לכם נזק כתוצאה מניתוח סרטן הלבלב או מתהליכים רפואיים לאיתור ואבחון סוג זה של סרטן, ייתכן שתוכלו לתבוע בגין הנזקים שנגרמו לכם. הדבר אמנם לא יוכל להשיב את בריאותכם ולרפא את המחלה, אך יוכל לעזור לכם ובני משפחתכם להתמודד עם השלכות הפגיעה בכל מישורי החיים.

צרו עמנו קשר לפגישה ללא התחייבות כבר עכשיו.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם