צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הגס

להאזנה:

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הגס נתפסת כסכנה ממשית לחיי החולה, שכן מדובר באחד מסוגי הסרטן הנפוצים והקטלניים ביותר. למרות שרשלנות עלולה להתבטא גם באבחון המחלה והמעקב אחריה, במאמר זה נתעסק בכשלים שהתרחשו בהקשר לניתוח בלבד ובסיטואציות שבהן מחדלי הניתוח הופכים לרשלנות, מכוחה ניתן להגיש תביעת פיצויים.

 

סרטן המעי הגס – מאפייני המחלה

סרטן המעי הגס נמנה עם סוגי הסרטן האגרסיביים ביותר. מדובר בשלישי בשכיחותו בעולם והשני באחוזי התמותה. סרטן זה מתפתח בתוך המעי הגס, התוספתן והחלחולת וככל שאלו אינם מאובחנים ומטופלים בהקדם ובהינתן השיוך לקבוצת הסיכון (מעל גיל 50, רקע משפחתי או מחלת מעי כמו קרוהן) שמחייב בדיקות תקופתיות, הסרטן עשוי להתגלות בשלב מאוחר מידי, שבו אין מנוס מקבלת טיפול אגרסיבי.

 

איתור סרטן במעי הגס

תסמיני סרטן המעי הגס כוללים דם בצואה, כאבי בטן חוזרים ונשנים, שינויים בהרגלי היציאות, אנמיה ועוד. התעלמות מהתסמינים עלולה לגרום לחסימת מעיים שמלווה בכאבי בטן קשים, הקאות ונפיחות בטנית.

דרכי איתור המחלה רבות ומתאימות גם לשלב שלפני התפרצות המחלה. הגילוי המוקדם מתרחש לרוב בבדיקת קולונסקופיה ובדיקת דם סמוי בצואה, כלומר דימום קיים אך שלא ניתן היה להבחין בו קודם לכן. בדיקה זו יוצאת מנקודת הנחה שפוליפים שנוצרו והתפתחו בתוך מערכת העיכול ידממו בשלב מסוים ועלולים לאותת על התפתחות של סרטן מעי הגס.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הגס
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הגס

ניתוח לסרטן המעי הגס כטיפול יעיל בשלב מוקדם

הניתוח הוא הליך טיפולי מקובל שמבוצע בשלבי המחלה המוקדמים, שעה שישנו גידול ממאיר באזור המעי הגס, אך הוא עדיין לא גדול מאוד או מפושט.

במסגרת הניתוח אפשר יהיה להסיר לחלוטין את הגידול הממאיר ובכך למנוע את התפשטות המחלה ואפילו להביא לריפוי ולהחלמה מלאים ממנה. לכן קל מאוד להבין שכל כשל, מחדל או פעולה רשלנית מצד הרופא המנתח וצוותו, עלולים להחמיר את מצבו של המטופל ואפילו לסכן ממשית את חייו.

הפרקטיקה הראשונית לטיפול בסרטן המעי הגס היא לאבחן אותו מוקדם ככל האפשר. למחלה זו אין סימנים מקדימים, כך שהיא לכאורה מתפרצת "פתאום". כדי לגלות אותה, יש לבצע בדיקת קולונסקופיה תקופתית. סביר שאם ימצא ממצא כלשהו הוא יישלח לביופסיה וכל עוד מדובר בגידול ממאיר, ההחלטה על הסרתו תהיה מהירה למדי. לעתים אף אין צורך בניתוח ורק טיפול תרופתי יספיק.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הגס – 2 סוגים עיקריים

את הרשלנות הרפואית בניתוח לסרטן המעי הגס אפשר לחלק לשני סוגים מרכזיים:

  1. גרימת נזק סביב הניתוח או כתוצאה ממנו, למשל בהשגחה הרפואית במהלך ההחלמה, הטיפול התרופתי שניתן לפני ואחרי הניתוח וכדומה.
  2. גרימת נזק במהלך הניתוח – עצם זר שנשכח בחלל הניתוח, ביצוע הפרוצדורה באופן לקוי, כשל שגורם לזיהום או דימום פנימי ועוד.

 

מטרת הרופאים היא לשמור על חובת הזהירות של מטופליהם בכל עת ולכן עליהם לבצע כל פעולה נדרשת כדי להימנע מפגיעה ולהטיב עם מצבו של החולה. כאשר הניתוח הופך מאקט של הימנעות מפגיעה לכשל שמזיק למטופל ואף גורע מסיכויי ההחלמה שלו, הדבר עשוי לבטא עילה לתביעת רשלנות ולזכות את הנפגע בפיצויים משמעותיים.

 

מהלך הניתוח

כריתה חלקית או מלאה של המעי הגס מתרחשת במטרה להסיר גידול ראשוני או משני באיבר זה, בעקבות מחלה שהתפתחה בו לרבות מצבי דימום וחסימת מעיים. כריתה חלקית מתמקדת בהסרת החלק שבו קיים הגידול בלבד (יחד עם כריתת הסיגמואיד – קצה המעי הגס המהווה את החיבור לחלחולת).

ישנם מקרים שבהם הגידול יחסית גדול או ממוקם באזור בלתי נגיש, כך שישנו צורך בטיפולי הקרנה מקדימים (neo-adjuvant therapy) בהם חל ניסיון להפחית מגודל הגידול שיביא להקטנת היקף הכריתה הדרוש בניתוח.

את הניתוח עצמו מבצעים תמיד בהרדמה כללית, כאשר שתי השיטות שעומדות לרשות המנתח הן ביצוע חתך לאורך הבטן או ניתוח בגישה הלפקוסקופית. הקביעה תיערך לפי ממדי הגידול, מיקומו ומאפייניו. הכריתה מתבצעת גם כלפי רקמת מעי בריאה ובלוטות לימפה סמוכות, אותן שולחים למעבדה כדי לוודא שלא נוצרו גרורות ולהחליט על המשך הטיפול.

ישנם מקרים שבהם ניתוח לפרוסקופי עשוי להמשיך בשיטת הגישה הפתוחה במעמד הניתוח וזאת על פי מצב השטח, למשל כאשר מתרחש דימום מסיבי, או שישנו קושי מסוים להגיע לאזור המעי הגס או נקודת הניתוק מאספקת הדם שלו בכלים הפרוסקופיים. בסיום הניתוח כולו, האזור ייתפר, יישטף וייסגר.

 

תביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן המעי הגס

כאשר הרופא המנתח ו/או הצוות הרפואי חורגים מנהלים, פרקטיקות או אמות מידה רפואיות מקובלות במעמד הניתוח והדבר גרם לנזקי גוף, הם צפויים להיחשף לתביעת רשלנות רפואית מצד המנותח שניזוק מכך. ועם זאת, גם רופא שהתרשל חמורות עשוי לטעון שנקט בפועל בכל אמצעי נדרש לביצוע הניתוח בדרך הטובה ביותר.

כדי לבסס את עילת הרשלנות לאור הנושא, יש לפנות לעורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית ושצבר ניסיון בפרט בתיקי רשלנות בניתוח ורשלנות רפואית בטיפול בסרטן המעי הגס. מטרתו של עורך הדין תהיה להוכיח שהרופא הפר את חובת הזהירות המצופה ממנו ושלא פעל בהתאם ליתר הסטנדרטים שתואמים את מבחן "הרופא הסביר", שכן פעולותיו לא תואמות את אלו שכל רופא סביר אחר היה נוקט בהן תחת אותן הנסיבות ולאור אותו המקרה.

 

הכנת התיק לתביעת רשלנות רפואית

כדי לגבש את תיק התביעה, נדרש עורך הדין לאסוף את כל המסמכים הרפואיים שמצביעים הן על כשלי הניתוח והנזקים שנגרמו ממנו והן על השתלשלות הפרוצדורה שהתקיימה במהלך הניתוח, כפי שמפורטת בסיכום הניתוח וסיכום האשפוז שנמסרו למטופל.

במקרים רבים יצטרך עורך הדין לפנות מיוזמתו לבית החולים על מנת לבקש ניירת פנימית נוספת, או לדרוש בקבלתה ישירות מהרופא המנתח/ הצוות הרפואי שטיפל בנפגע.

כל המסמכים ייאספו, יסודרו באופן כרונולוגי וייבחנו לעומק. בנקודה זו, יוכל עורך הדין להעריך טוב יותר את סיכויי התביעה, לבנות קו אסטרטגי מתאים ולהעביר את החומר למומחה רפואי מטעמו.

 

חוות דעת ממומחה רפואי מתאים

על מנת להוכיח רשלנות רפואית בתביעות מהסוג הזה, נדרש מומחה רפואי שישפוך אור על הסוגיה מבחינה מקצועית ויסביר כיצד באה לידי ביטוי רשלנותו של המנתח או של הצוות הרפואי, כיצד ואיך ניתן היה להימנע ממנה ומהם הנזקים הנוכחיים של התובע שיש לתת עליהם את הדעת.

כמובן שמומחה זה אינו יכול להיות כל רופא ועליו להיות אדם מהתחום הספציפי, כמו אונקולוג, גסטרולוג, כירורג וכיוצ"ב. חוות הדעת שיצור אותו רופא תהיה קריטית להכרעתו הסופית של בית המשפט ויש לה משקל רב בהחלטה, גם לעניין הפיצויים עצמם.

 

הגשת תביעה וניהול התיק בבית המשפט

כעת יתבקש עורך הדין לשלוח את כתב התביעה בצירוף חוות דעת המומחה לבית המשפט ולהגיע לדיון שייערך בנושא. מכאן ועד לפסק הדין צפויים עוד כמה וכמה דיונים, לרוב כאלו שנפרשים על פני חודשים ושנים, בייחוד כאשר מדובר ברשלנות ונזקים קשים ומורכבים ובפיצוי משמעותי מאוד.

משרד עורכי הדין דוד פייל ושות' מחזיק בניסיון מקצועי עשיר ביותר בתחום הרשלנות הרפואית ועוסק בניהול תביעות בנושא כבר יותר מ-20 שנים. לאורך שנים אלו, רשמנו הצלחות משמעותיות ביותר בתביעות שהגשנו בגובה מיליוני שקלים בהן זכו לקוחותינו וכעת נשמח להזמין גם אתכם להתייעצות ראשונית בביתכם, ללא התחייבות ולהערכת גובה הפיצויים המתאים.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם