צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

על הקשר בין רשלנות רפואית באבחון וטיפול בסרטן שד גרורתי בעצמות ותוחלת החיים של המטופלת

להאזנה:

 

סרטן השד הינו סוג הסרטן הנפוץ ביותר בקרב נשים במדינת ישראל. אחת מכל 7 נשים צפויה לחלות בסרטן השד בשלב כזה או אחר של חייה. מדי שנה, אלפי נשים בארץ וכן עשרות גברים, מאובחנים עם גידול סרטני בשד. כאשר סרטן השד אינו מאובחן בזמן או לא מטופל כהלכה, הוא עלול להתפתח לכדי סרטן שד גרורתי בעצמות של החולה – מה שמקטין משמעותית את תוחלת החיים של המטופלת או המטופל.

איזה מן המקרים עשוי להחשב בתור רשלנות רפואית הקשורה בהתפתחות של סרטן שד גרורתי בעצמות? האם כל מצב של אבחנה מאוחרת נחשב לרשלנות רפואית באבחון סרטן השד? ובאילו מקרים ניתן להגיש תביעת נזיקין כנגד הטיפול בסרטן השד? על כל אלו נרחיב במאמר שלפניכם.

 

על החשיבות של גילוי מוקדם של סרטן השד

אבחון מוקדם של סרטן השד, הינו הכלי היעיל ביותר למניעת החמרתו והצלת חיים.

הפרוגנוזה (סיכויי ההחלמה) של המטופלת, עולים ככל שמקדימים לאבחן את המחלה, ולראיה – במהלך השנים האחרונות נצפתה ירידה בהיקף של 2% בשיעור התמותה מסרטן השד.

זאת הודות לכך שנשים רבות יותר נעשו מודעות לחשיבות של בדיקת שד תקופתית ואבחון מוקדם של המחלה. יתרה מכך, במקרים מסוימים ניתן אף למנוע את סרטן השד.

על הקשר בין רשלנות רפואית באבחון וטיפול בסרטן שד גרורתי בעצמות ותוחלת החיים של המטופלת
על הקשר בין רשלנות רפואית באבחון וטיפול בסרטן שד גרורתי בעצמות ותוחלת החיים של המטופלת

מתי אבחון שגוי או מאוחר של סרטן השד נחשב כרשלנות רפואית?

אף שכיום קיימת מודעות גבוהה יותר בציבור ובקהילה הרפואית בכל הנוגע לאבחון מוקדם של גידולים סרטניים, ולמרות שישנם כלים שניתן לזהות באמצעותם אוכלוסיות בסיכון גבוה להתפתחות סרטן השד, וכן בדיקות שמאפשרות זיהוי מוקדם של גושים סרטניים בשד, אנו עדיין נחשפים למקרים מצערים של נשים וגברים שסרטן השד אצלם לא אובחן מוקדם מספיק וכתוצאה מכך חלה החמרה בלתי הפיכה במצבם, עד כדי התפתחות מצב של סרטן שד גרורתי בעצמות.

פעמים רבות, מדובר במצב רפואי שבסבירות גבוהה, ניתן היה למנוע בעזרת טיפול רפואי הולם.

במצבים אלו, יש מקום לבדוק התכנות לתביעה בגין רשלנות רפואית.

 

מהו סרטן שד גרורתי בעצמות וכיצד הוא משפיע על תוחלת החיים של המטופל?

כאשר סרטן שד אינו מטופל כהלכה, גרורות סרטניות עלולות להופיע בעצמות. למשל באזור של עמוד השדרה, האגן, עצמות הגפיים, או הגולגולת. מצב זה ידוע בתור סרטן שד גרורתי בעצמות, או סרטן שד משני בעצמות. התאים הסרטניים שמגיעים לעצמות במצב של סרטן גרורתי, למעשה משחררים חומר כימי אשר משבש את תהליכי הבניה של העצמות בגופנו ומעודד תהליכי שחיקה.

כתוצאה מכך, סובלים החולים מתסמינים של כאבים באזורים הנגועים עד כדי מוגבלות תנועתית ופגיעה באיכות החיים, פריכות עצמות ושברים, חדירה של עודף סידן למחזור הדם (Hypercalcaemia) ואף פגיעה במח העצם. בסופו של דבר, כאשר תאים ממאירים מגיעים לעצמות, הדבר מוביל לקיצור תוחלת חייה של המטופלת.

 

מה נחשב בתור רשלנות רפואית בהקשר של סרטן שד גרורתי בעצמות?

רשלנות רפואית הינה מצב בו רופא/ה או גורמים רפואיים אחרים חרגו מן הסטנדרט המקצועי הסביר בעת האבחון ו / או הטיפול במטופל, וכתוצאה מכך הסבו למטופל נזק – באופן ישיר או עקיף.

למרות זאת, תביעה נזיקית על רשלנות רפואית ניתנת להגשה רק במידה וניתן להוכיח קיום של קשר סיבתי בין הפגיעה במטופל לבין התנהלות הגוף הרפואי הנדון.

 

רשלנות רפואית באבחון מאוחר של סרטן שד או טיפול לא מתאים

מרבית המקרים של רשלנות רפואית בהקשר לסרטן שד גרורתי בעצמות, נובעים מאבחון מאוחר מדי של הסרטן. כאמור, לזיהוי סרטן השד בתזמון הנכון, תרומה מכרעת לשיפור סיכויה של המטופלת להבריא. זאת מאחר ובמצב שבו סרטן השד שולח גרורות לחלקים שונים של הגוף כמו העצמות, סיכויי ההחלמה של החולה פוחתים במידה ניכרת.

באחריות הרופא המטפל (בין אם מדובר ברופא משפחה או כל רופא אחר שהמטופלת הגיעה אליו לשם בדיקת סקר תקופתית לגילוי מוקדם או בהקשר לתלונה / חשש לגוש בשד), להפנות את המטופלת לבדיקת שד מול כירורג שד ולבדיקת ממוגרפיה או אולטראסאונד, ובפרט כאשר קיים חשד לגוש בשד או היסטוריה משפחתית של סרטן השד.

רופא שאינו מפנה את המטופל/ת לבדיקות מסוג זה, מסכן את מטופליו שלא לצורך. במידה ואתם סבורים כי הרופא המטפל או גורם רפואי אחר אחראי למחדל בהקשר לזיהוי מוקדם של סרטן השד של המטופלת, יתכן ויש לכם עילה להגשת תביעה רפואית.

רשלנות רפואית בהקשר של סרטן שד גרורתי, עשויה להתרחש גם במצב בו המטופלת מקבלת טיפולים כימותרפיים או אחרים שאינם מתאימים למצבו, או לחילופין – במינון או שילובים לא מתאימים, אשר עלולים לדרדר את מצבה הבריאותי ואף לקצר את תוחלת החיים שלה.

כאשר בית המשפט דן בתביעה בגין רשלנות רפואית באבחון או טיפול בסרטן שד גרורתי בעצמות, אחד הדברים שיבדקו יהיה האם ניתן היה לאבחן את המחלה בשלב מוקדם יותר, ובאיזה אופן הזיהוי המוקדם יכול לשפר את הפרוגנוזה ותוחלת החיים של המטופלת.

 

על החשיבות של ייעוץ משפטי בהגשת תביעת רשלנות רפואית על רקע סרטן השד

במידה ואתם סבורים כי אתם או אדם אהוב בחייכם נפגע מרשלנות רפואית באבחון או הטיפול בסרטן השד, עליכם לרכז את כל המסמכים הרפואיים שבידיכם וליצור קשר עם עו"ד המתמחה בתחום של תביעות רשלנות רפואית. המסמכים הרפואיים שתאספו יאפשרו לעורך הדין אליו פניתם להעריך את הסיכוי לקבלת פיצויים בגין רשלנות רפואית.

כחלק מתביעות רשלנות רפואית, נדרשת חוות דעת רפואית מטעם מומחה שיוכל להעיד מהי רמת הנזק שנגרמה למטופל ומהו הקשר הסיבתי לטיפול הרפואי שקיבל או שנמנע ממנו. עו"ד מתחום תביעות הנזיקין לרוב עובד עם מומחים כאלו שיכולים לשפר את סיכויי הצלחת התביעה.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם