צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן מח העצם

להאזנה:


 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן מח העצם היא זרז מדאיג ומצער לצמצום סיכויי ההחלמה והריפוי מהמחלה, עד כדי אובדן מוחלט של הסיכויים. כיצד עלולה להתרחש הרשלנות ומה עשוי להוביל אליה? הנה כל הנסיבות שעשויות להצביע על קיומה של רשלנות רפואית בטיפול לסרטן מח העצם.

 

סרטן מח העצם (מיאלומיה ולוקמיה)

רשלנות רפואית שנגרמה למטופלי סרטן מח העצם עלולה להוביל, בכל שלבי המחלה, לאובדן סיכויי ההחלמה ובמקרים חמורים גם למוות. מדובר בסרטן אלים וקשה, יחסית נדיר, המאפיין מספר מחלות המטולוגיות המתקיפות ברוב המקרים את בני ה-65 ומעלה, כל אחת מהן פוגעת בסוג תאים שונה בתוך מח העצם.

סרטן זה (מיאלומה או לוקמיה) פוגע בתאי הפלסמה החיוניים למערכת החיסון ובמספר אזורים אפשריים כמו הצלעות, עמוד השדרה, האגן, הגולגולת או עצמות הזרועות.

תאים אלו אחראיים לייצור נוגדנים הנאבקים בזיהומים בגוף, אך המחלה גורמת לריבוי תאי פלזמה ולהצפה במח העצם, מה שמונע את ההיווצרות התקינה של תאי דם אדומים ולבנים וטסיות דם ולייצור המוני של חלבון פגום.

לפיכך את סרטן מח העצם מגלים על פי רוב בבדיקות דם שאינן תקינות ובהן אותרה כמות חריגה של חלבון פגום (רמת פראפרוטאין). במקרים מסוימים יהיה צורך בביופסיית מח עצם (האיבר שממנו דוגמים הוא הירך) כדי לקבוע את קיומה של המחלה בוודאות ובצילומי רנטגן לעצמות על מנת לאבחן את מצבן.

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן מח העצם
רשלנות רפואית בניתוח לסרטן מח העצם

תסמינים המעלים חשד ומחייבים בדיקות

חשוב להבהיר שלהבדיל מגידולים ממאירים אחרים בהם הממצא הוא גוש שאפשר לחוש בו או לזהות בבדיקה, את תאי הפלסמה המתרבים בהמוניהם לא ניתן לאבחן. המחלה עצמה מופיעה בגלים – לעתים היא סימפטוטית ודורשת טיפול ולעתים איננה מצריכה טיפול מיוחד.

התנהגות זו מעידה על העדר תסמינים ברורים שמצביעים על סרטן מח העצם, אך תלונות מסוימות אמורות להעלות השערה לקיומה של מיאלומה כמו כאבים בגב או הירכיים, כאבים בלתי מוסברים בכלוב הצלעות שבבית החזה, שברים תדירים בעצמות שנגרמו בעקבות הפעלת לחץ מתון בלבד, חולשה וקוצר נשימה (הנגרמים עקב ירידה בכמות הכדוריות האדומות).

 

רשלנות רפואית בגין הפרת חובת הזהירות

כפי שציינו, אבחון מוקדם של סרטן מח העצם קריטי להצלת חיים ולכן נכלל תחת חובת הזהירות למטופל, בה מחויבים הרופאים והצוותים הרפואיים. חובה זו קובעת את ביצוע האבחון באופן מדויק ובמועד המוקדם ככל האפשר, מתוך הבנה כי טעות או העדר אבחון גורמים להחמרה במצב המטופל. מקרה כזה ייחשב גם כרשלנות רפואית.

במקרה של פגיעה ונזקים גופניים כתוצאה מרשלנות רפואית שכללה אי הפניה לבדיקות דם או ביופסיה, פענוח לקוי של הבדיקות או ביצוען באופן רשלני, רצוי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בנזקי גוף ותביעות רשלנות רפואית כדי להעריך את סיכויי התביעה האפשריים.

גם אי הקשבה לתלונות המטופל ושיוך תלונותיו לאפשרות שמדובר בסרטן מח העצם עלול להתברר כרשלנות רפואית. התסמינים למחלה כוללים עייפות וחולשה, נזקים כלייתיים ונזקים נוירולוגיים, דימומים (אם מדובר בלוקמיה).

כל אחד מהתסמינים הללו מבטא גם נזק שנגרם ישירות מהתרבות והצפה של התאים וגם כתוצאה משליחת גרורות לאיברים נוספים. לכן כל גורם סיכון או סימפטום אופייני אמורים להדליק אצל הרופא המטפל נורה אדומה ולהפנות בהקדם לבדיקות הנדרשות.

בנוסף על הרופא מוטלת החובה לנהוג בזהירות ובאחריות כלפי המטופל, להקשיב לתלונותיו, להגיע לעומק בעיותיו הרפואיות על ידי הפניה לבדיקות המתאימות ולהבין את התמונה הגדולה לגבי מצבו.

רופא שהתרשל בכך שלא הפנה את מלוא תשומת הלב לתסמיני המטופל ומצבו ההולך ומידרדר כתוצאה מהעדר אבחון מהיר המועיל להחלמתו, הוא עשוי להיחשף לתביעת רשלנות רפואית.

 

תביעת רשלנות רפואית בניתוח לסרטן מח העצם

כיום קיימות מספר דרכי טיפול וכמה וכמה פרוטוקולי טיפול עבור כל תת-סוג של סרטן מח העצם. ולכן האבחון חייב להיות מדויק ביותר, כדי שההמטולוג יוכל לספק את הטיפול היעיל ביותר למטופל שלפניו.

ישנם מקרים שבהם המחלה תצריך השתלת מח עצם הכרוכה בניתוח. לפני הטיפול הרופא נדרש להסביר למטופל את כל הסיכונים והסיכויים, ההשלכות ותופעות הלוואי שכרוכים בו.

משהמטופל הבין את הדברים היטב, עליו לחתום על טופס הסכמה לניתוח המספק הלכה למעשה את הסכמתו מדעת, כלומר את העובדה שהבין את שנאמר לו ומסכים לביצוע ההליכים שפורטו בפניו.

אם הרופא לא החתים על טופס זה, או שהחתים עליו מבלי לפרט לגבי השלכות וסיכונים בניתוח עצמו, הרי שהדבר עשוי להיחשב כרשלנות רפואית.

חולים המטולוגיים מסוגלים להפגין פרוגנוזה טובה יותר משלב הטיפול ולאורך הזמן ולכן המעקב הרפואי אחריהם קריטי על מנת למנוע את הישנות המחלה. הרופא המטפל נדרש לעקוב ברציפות אחר מצבו של החולה, להפנות אותו לבדיקות דם אחת לתקופה ולעשות זאת באופן יזום.

 

רשלנות רפואית בניתוח לסרטן מח העצם – פנייה לעורך הדין

אם אתם סבורים שנפגעתם לפני, במהלך או אחרי ניתוח מרשלנות רפואית הנוגעת לטיפולי מח עצם והשתלת מח עצם, חשוב לפנות להתייעצות עם עורך דין מתאים לפני הגשת התביעה. עורך הדין יוכל לעמוד על השתלשלות העניינים כדי להבין מהו בסיס התביעה והאם המקרה עצמו מבסס את עילת הרשלנות. (www.harveymaria.com)

מכיוון שיסוד ההוכחה המשפטית טמון בקשר הסיבתי בין פעולת ההתרשלות לבין הנזק שנגרם, חשוב להבין כבר משלב ההתייעצות האם ניתן יהיה לספק הוכחה שכזו וזאת על סמך הנסיבות המיוחדות של המקרה, מקצועיותו וניסיונו של עורך הדין.

עורך הדין יצטרך להוכיח בבית המשפט כי הרופא המטפל הפר את חובת הזהירות כלפי המטופל על ידי נקיטה או אי נקיטה בפעולה מסוימת, דבר שגרם למטופל התובע נזק גופני. הוכחה זו מסופקת על פי רוב דרך מבחן "הרופא הסביר" – מבחן הבודק האם פעולת הרופא חרגה או סטתה מנהלים ופרקטיקות רפואיות מקובלות, כך שאם רופא סביר אחר היה נצמד אליהן, לא היה מתרחש נזק.

כמובן שמדובר באתגר, שכן על מנת לספק ראיות והוכחות לכך יהיה צורך לאסוף את מלוא החומר הרפואי והמקצועי בנושא, לרבות בדיקות, אשפוזים, סיכום ניתוח, טיפול תרופתי, אבחנות, הפניות וכמובן פסיקות קודמות שבחנו את הסוגיה הנדונה או דומות לה.

בנוסף יהיה צורך לצרף למסמך התביעה חוות דעת המטולוגית שנערכה על ידי המטולוג מומחה וקבעה שפעולותיו של הרופא היו בלתי סבירות, כך שהתרחשה בפועל רשלנות רפואית.

 

הפיצויים האפשריים בתיקי רשלנות של סרטן מח העצם

תקופת המשפט בתיקי רשלנות רפואית היא לרוב ממושכת ומורכבת, כוללת מספר רב של דיונים, עיון בחומרים מקצועיים, תוספות שנוספו לתיק (למשל עדכון בנוגע למצבו הרפואי הנוכחי של התובע שבינתיים הוחמר), דברי הגנה מצד הנתבע (רופא מנתח, רופא מומחה, איש צוות רפואי, המוסד הרפואי עצמו) וכמובן הוכחת הקשר הסיבתי והוכחת הנזק.

כל אלו אמורים להתנקז בסופו של דבר לכדי החלטה משפטית לגבי קיומה או אי קיומה של רשלנות רפואית בניתוח לסרטן מח העצם. אם אכן קובע בית המשפט כי מדובר ברשלנות, הוא יעמוד על שיעור הפיצויים שעשוי להיות גבוה ומשמעותי ולעמוד על מאות אלפי שקלים.

ועם זאת, דמי הפיצויים בכל סדר גודל אינם גורמים להתרפאות המחלה. אך יש בהם כדי לאפשר התמודדות טובה יותר של החולה ומשפחתו ולשפר את איכות חייהם, לצד השבה מסוימת של הצדק לידיהם.

כאשר מדובר ברשלנות רפואית במחלת הלוקמיה או המיאלומה, הרי שמדובר ברשלנות שפגעה בהמשך חיי המטופל וייתכן שגרמה לו לאבד לחלוטין את סיכויי ההחלמה.

לפיכך חשוב לעמוד על זכויותיכם בנושא ולהתייעץ עם עורך דין שתבחרו, כדי להבין את סיכויי הצלחת התביעה ולפעול בהתאם. משרדנו שמתמחה ברשלנות רפואית ופועל מתוך ניסיון עשיר מאוד בנושא זה, ישמח לסייע לכם בכל עת.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם