צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

פסקי דין תאונת עבודה פריצת דיסק

פריצת דיסק מגבילה את יכולת התנועה, פוגעת בשגרת החיים ובאפשרויות התעסוקה ולעתים גורמת גם לנכות רפואית. זוהי גם אחת מעילות התביעה הנפוצות ביותר בתאונות עבודה, המזכה עובדים בתגמולים משמעותיים. במאמר זה נציג פסקי דין מתאונת עבודה של פריצות דיסק ואת כל המידע הרלוונטי לתובעים מול המוסד לביטוח הלאומי.

 

פריצת דיסק: מתי הופכת לתאונת עבודה?

תנועות לא נכונות והפעלת לחץ משמעותית על חוליות הגב, ישיבה ממושכת או הרמת מעמסה כבדה עשויים לגרום לפציעת גב, המערבת את החוליות וגורמת לבלטים ופריצות דיסק. מדובר בפציעת גב שמגבילה באופן חמור את התנועה ומייצרת נזק בלתי הפיך, המלווה בכאבים רבים שיגיעו עד כדי פגיעה תפקודית, לעתים אפילו תוך אובדן כושר העבודה.

כאשר פגיעת הגב נגרמת בעקבות תאונת עבודה, דהיינו עקב העבודה ובמהלך העבודה, בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, ניתן להגיש למוסד ביטוח לאומי תביעה תאונת עבודה ולקבל תשלום דמי פגיעה ככיסוי ראשוני למקרה ולאחר מכן קצבת נכות ואובדן כושר עבודה.

על מנת לקבל את התגמולים המתאימים לפריצת דיסק כתוצאה מתאונת עבודה, יש להראות קשר סיבתי בין התאונה שהתרחשה לבין הנזק בפועל. מכיוון שפריצת דיסק ובכלל, כל פציעות הגב, אינן נכללות בתוך רשימת מחלות המקצוע של הביטוח הלאומי, ניתן להכיר בה תחת תקנות המוסד לביטוח הלאומי אך היא לא תיחשב כמחלת מקצוע. פירוש הדבר הוא שלא ניתן יהיה להכיר בפציעות גב שנגרמו עקב מאמץ מתמשך או ישיבה ממושכת כפגיעות מעבודה.

 

תביעה לדמי פגיעה בעבודה

כל תאונה או פציעה מאפשרת לשכירים ועצמאיים המשלמים כחוק את דמי הביטוח הלאומי להגיש תביעה לדמי פגיעה, שמיועדים לכיסוי תקופת הפציעה הראשונה ומשולמים במשך 91 ימים. סכום דמי הפגיעה מבוסס על 75% מהשכר הממוצע של הנפגע משלושת חודשי עבודתו טרם התאונה ועד לתקרה יומית המשתנה מעת לעת מטעם הביטוח הלאומי.

ככל שהפציעה ממשיכה למנוע מהעובד לשוב לעבודתו גם בתום תקופת תשלום דמי הפגיעה, ניתן יהיה להגיש תביעת נכות מעבודה. בהתאם לחומרת הפגיעה, אבחון הנכות האורתופדית ואבחון הנכות הנוירולוגית, תוכל וועדה רפואית מטעם הביטוח הלאומי לקבוע את שיעור הנכות. סכום הפיצויים בפועל תלוי באחוזי הנכות עצמם, לצד קריטריונים נוספים כמו הפסדי השכר של הנפגע, סוג והיקף העזרה הנדרשת לו, הוצאותיו הרפואיות ועוד.

 

סכומי התגמולים בתאונת עבודה פריצת דיסק

פסקי דין תאונת עבודה פריצת דיסק מראים כי סכומי התגמולים בתביעות אלה עשויים להיות גבוהים למדי, גם אם הדרך לקבלתם עברה בסופו של דבר דרך ערכאות משפטיות. כך לדוגמה קיבלה נפגעת עם פריצת דיסק בעמוד השדרה המותני, סכום של 700,000 ₪ לאחר שעברה שתי תאונות דרכים.

כמובן שפריצת הדיסק לא התרחשה מיד. התובעת נפגעה בתאונת הדרכים הראשונה ולאחריה הלינה על כאבים בעמוד השדרה המותני, שכללו גם חולשה בכף רגלה הימנית. בסריקת CT הודגם בקע דיסק, שהוחלט לטפל בו בדרך השמרנית ולהימנע מניתוח. לאור הגבלה קלה עד בינונית בעמוד השדרה המותני עם חולשה מזערית בכף הרגל, העריך אורתופד מומחה נכות בשיעור של 15%.

לרוע מזלה של הנפגעת, היא עברה תאונת דרכים שנייה במספר. הפעם התווספה להגבלה בתנועה גם פריצת דיסק שהניבה חסר נוירולוגי, מה שגרם לקביעת 10% נכות עקב ההגבלה בעמוד השדרה המותני + 10% עקב גירוי שרשי המעיד על חולשה ניכרת בכף רגל ימין. בסך הכל נקבעה נכות בשיעור של 19%, כאשר 4% התווספו בגין התאונה השנייה.

 

פסקי דין נוספים אודות תאונת עבודה פריצת דיסק

מעשה בסטודנט באקדמיה, שריכז את אירועי האוניברסיטה ולשם כך הרים רמקול כבד שגרם לפציעת גב קשה. הוא הגיש לביטוח לאומי תביעה תאונת עבודה אך זו נדחתה וגם ערעור בנושא לא הניב תוצאה רצויה. על כן, בחר אותו סטודנט להגיש תביעה לבית הדין לעבודה בתל אביב, שם תביעתו התקבלה והביטוח הלאומי חויב להכיר בו כנפגע עבודה.

מדוע נדחתה תביעתו של הסטודנט מלכתחילה? ובכן, מרגע פציעתו ועד שניגש אותו נפגע להיבדק, חלפו כשלושה שבועות, מה שמנתק את הקשר הסיבתי בין הפגיעה לעבודה – על אף שהסטודנט אובחן עם בלט דיסק ושהה בחופשת מחלה ממושכת.

בית המשפט שמינה מטעמו מומחה רפואי להערכת מצבו הרפואי של הסטונדט, קבע כי קיימת פריצת דיסק המתווספת לבלט שאובחן ושנגרמה עקב מחלה ניוונית שהתפרצה בשל הרמת אותו משקל כבד. לאור הוכחת הקשר הסיבתי, התביעה התקבלה בסופו של דבר.

 

זכויות תביעה נוספות במקרה של תאונת עבודה פריצת דיסק

כל עובד שלקה בפריצת דיסק והוכר כנפגע מעבודה, יוכל לממש את זכויותיו הרפואיות בשלוש דרכים עיקריות:

 

הגשת תביעה למוסד לביטוח הלאומי

כאמור בכפוף לתביעת דמי פגיעה ולאחר מכן הגשת תביעת נכות מעבודה.

 

תביעת תאונת עבודה פריצת דיסק לחברת הביטוח

ככל שלנפגע קיים ביטוח פרטי מתאים כמו תאונות אישיות, נכות מעבודה, אובדן כושר עבודה וכיוצ"ב, באפשרותו להגיש תביעה לחברת הביטוח ולקבל את התגמולים מהפוליסה. יש לציין שסכום הפיצויים מתקזז עם הסכום שכבר שולם מהמוסד לביטוח הלאומי, כך שמומלץ להעריך את אפשרויות התביעה המדויקות מול עו"ד תאונות עבודה מיומן.

 

תביעה תאונת עבודה נגד המעסיק

כל מעסיק מחויב באחריות כלפי עובדיו ועל כן עליו לשמור על חובת הזהירות כלפיהם ולפעול במגוון דרכים כדי להימנע מסיכונים במקום העבודה, תוך פיקוח על העובדים ואכיפת כללי בטיחות ונהלי עבודה מתאימים. ככל שעובד מסוים חווה פריצת דיסק בעקבות הפרת חובות המעסיק כלפיו, באפשרותו להגיש תביעת נזיקין לבית המשפט נגד המעסיק שלו.

ככל שיימצא בבית המשפט כי המעסיק אכן התרשל או הפר את חובת הזהירות, ייפסקו כנגדו פיצויים שישולמו לתובע. יחד עם זאת, כאשר מתגלה כי גם לעובד קיים אשם תורם לתאונה וזאת באמצעות פעולות או הימנעות מפעולות שהביאו לפציעתו, סכום הפיצויים יקוזז.

 

לסיכום:

פריצות דיסק מהוות סיכון בריאותי נפוץ שעלול להתרחש בכל זמן ומקום, לרבות במסגרת העבודה או כתוצאה מאופי העבודה. ברוב המקרים הנפגעים הם עובדי צווארון כחול כמו מחסנאים, נהגים, סבלים וכיוצ"ב, שעבודתם כוללת נשיאת משקלים כבדים, ישיבה ממושכת וחשיפה לסביבת עבודה שיש עמה סיכונים פיזיים מסוימים.

ככל שפריצת הדיסק התרחשה במהלך ועקב העבודה, לרבות כתאונת דרכים בדרך לעבודה או ממנה הביתה, ניתן יהיה להכיר בה כפגיעה מעבודה ולספק עבורה את הזכויות הרפואיות והתגמולים המתאימים. כמובן שלא תמיד מדובר באירוע בודד אחד ויחיד, אלא גם במצבים של פגיעות זעירות ומזיקות, שגורמות יחדיו להתפרצות של מחלה או נזק חמור לגב. בכל המקרים הללו, יש לקשור סיבתית בין מאפייני העבודה ואירוע הפציעה לבין הנזק הרפואי והנוירולוגי שאובחן לנפגע.

 

חוויתם פריצת דיסק בעקבות תאונת עבודה?

משרד עורכי הדין דוד פייל ושות' מתמחה כבר למעלה מ-20 שנה במימוש זכויות רפואיות, לרבות תביעות תאונות עבודה מול המוסד לביטוח הלאומי, נכות כללית, תאונות דרכים, רשלנות רפואית ועוד. אנו מזמינים אתכם להיפגש עם צוות המומחים הרפואיים ועורכי הדין ממשרדנו, אצלכם בבית וללא כל התחייבות ולקבל הערכה ראשונית למקרה התביעה והיקף הפיצויים האפשרי ממנו.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם