צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה

להאזנה:

 

תאונות קורות, גם במקום העבודה ומסבות לא פעם נזקים רבים, קשים ומצערים. אמנם יש לעשות כל שניתן כדי להימנע מהן, אך במקרה שבו התאונה התרחשה בכל זאת, חשוב להבין כיצד מתמודדים עם הבירוקרטיה בדרך לקבלת הזכויות וכיצד מגישים תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה – המהווה את הצעד הראשון בתהליך.

 

תביעה לדמי פגיעה בעבודה – מי זכאי לתבוע?

אם אתם משלמים דמי ביטוח לאומי בתור עצמאיים או שהמעסיק משלם עליכם דמי ביטוח לאומי, אתם אוטומטית מבוטחים בביטוח נפגעי עבודה. ביטוח שיעניק לכם דמי פגיעה וקצבת נכות אם תעמדו בתנאים. אם תעברו פגיעת עבודה, תוכלו להגיש תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה.

 

בגין אילו קריטריונים ניתן להגיש תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעת עבודה?

אם אתם מבוטחים בביטוח נפגעי עבודה של ביטוח לאומי כפח שציינו, תוכלו להגיש תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה אם קרה לכם אחד המקרים הבאים:

  1. תאונת עבודה – תאונה שהתרחשה במקום העבודה. גם תאונה שהתרחשה בדרך אל מקום העבודה ובחזור ממנו תיחשב לתאונת עבודה. תאונה עבודה יכולה להיות תאונה שגורמת לנזק פיזי או לנזק נפשי. אם יש לכם ספק אם הפגיעה שקרתה לכם נחשבת לתאונת עבודה, תוכל להגיש תביעה על הכרת התאונה ולאם היא תתקבל, תוכלו להגיש תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה.
  2. מחלות מקצוע – מחלות המוגדרות בתקנות של המוסד לביטוח לאומי. אלו מחלות שנגרמות באופן ישיר מהעיסוק והמקצוע של הנפגע. לדוגמה, עובד שחשוף במהלך עבודתו לחומרים כימיים אשר גורמים לו נזק בריאותי, כמו סרטן או מחלות שונות.
  3. מיקרוטראומה – נזק שנגרם לעובד שבמהלך עבודתו מבצע פעולות חזרתיות וממושכות. לדוגמה, טבח במטבח שכל היום צריך לחתוך או לקלף ירקות. פעולות החיתוך והקילוף החוזרות יכולות לגרום לו נזק בכף היד ולכן הוא יכול להגיש תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה.

תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה
תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה

תחילת הגשת התביעה – מילוי טופס התביעה

עליכם לפנות למוסד הביטוח הלאומי ולהגיש מוקדם ככל הניתן את התביעה. עליכם למלא טופס "תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה" את הטופס תוכלו להוריד דרך אתר ביטוח לאומי.

ואלה הפרטים שיש למלא בטופס "תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה":

  • תיאור הפגיעה, כיצד ומדוע היא נגרמה
  • ציון תאריך הפסקת העבודה בעקבות הפגיעה
  • ציון תאריך החזרה לעבודה, ככל ששבתם לעבודתכם לאחר הפגיעה
  • ציון העובדה שלא נעדרתם כלל מעבודתכם, אם אכן כך היה.

מסמכים נוספים שיש לצרף להגשת התביעה:

  • כל המסמכים הרפואיים שהתקבלו בעקבות התאונה והנזקים ממנה
  • מילוי כתב ויתור סודיות רפואית.
  • תעודה או אישור מהרופא המטפל, המהווה אישור על אי-כושר עבודה או אישור על אי-כושר עבודה חלקי.
  • במקרה של פגיעה מתאונת דרכים יש לצרף אישור משטרה ואישור מחברת הביטוח.
  • תלושי שכר משלושת החודשים האחרונים.

 

תשלום דמי הפגיעה

דמי פגיעה משולמים עבור תקופת הפגיעה הראשונה, בה העובד איננו מסוגל לשוב לעבודתו. תשלום זה עומד על היקף של 75% משכרו הממוצע של העובד משלושת חודשי העבודה האחרונים על כל הבונוסים, התוספות, ההבראה או משכורת 13 שנכללו בהם.

משך התשלום הוא לפרק זמן של עד 91 ימים, בהתאם להגדרת אי הכושר ומשך תקופת ההחלמה שנקבעה בתעודה הרפואית. לתשלום דמי הפגיעה קיימת גם תקרה בחוק, העומדת על סכום של 1,141 ₪ ליום לכל היותר. התיישנות תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה. את התביעה יש להגיש בתוך 12 חודשים בלבד מיום התאונה עצמה, או לחילופין מהיום בו גילה העובד על פגיעתו.

כך לדוגמה, עובד מלגזה שהתנגש עם כלי הרכב באחד מקירות המחסן בנסיעתו לאחור, החל לחוש בנזקי המקרה רק כעבור מספר ימים. כאשר נקבע בבדיקה אורתופדית כי קיים לו קרע ברצועת הכתף שנגרם מההתנגשות, הוא הבין כי עליו להגיש את התביעה. כך למעשה, מתארכת תקופת ההתיישנות כך שהיא תיספר במשך 12 חודשים מיום האבחנה ולא מיום התאונה בפועל.

 

תביעת המשך במקרה של נכות רפואית

אם נגרמה לכם נכות רפואית בעקבות הפגיעה, מלבד דמי הפגיעה תוכלו להגיש תביעה נוספת ולקבל מענק נכות או קצבת נכות. תשלומים בגין נכות ניתן להגיש ולקבל מביטוח לאומי תביעה תאונת עבודה. בניגוד לתביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה, תביעה לקבלת מענק או קצבת נכות היא מורכבת יותר ולכן כדי להיעזר בעורך דין מומחה בנזקי גוף ובתאונות עבודה בפרט.

כאשר עובד נפגע ונקבעת לו נכות רפואית, הוא עלול לאבד את כושר העבודה שלו ואת יכולת הפרנסה שלו ולכן הוא חייב למצות את כל הזכויות העומדות בפניו. ישנם מקרים שהנפגע יוכל להגיש תביעה תאונת עבודה נגד המעסיק או להגיש תביעה בגין ביטוח פרטי שעשה אך חשוב לא לוותר על הזכות להגיש גם תביעה לקבלת מענק נכות או קצבת נכות.

 

שלב ראשון – הגשת התביעה

בשלב הראשון עליכם למלא טופס "תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה ולתשלום קצבת נכות מעבודה". במילוי הטופס עליכם לציין את הפרטים שציינתם במילוי הטופס "תביעה לתשלום דמי פגיעה והודעה על פגיעה בעבודה".

במקרה בו ידועה מראש הנכות הרפואית, ניתן להגיש את שתי התביעות בסמוך זו לזו אך לא ניתן להגיש את התביעה לנכות הרפואית מבלי להגיש תביעה לקבלת דמי פגיעה. בנוסף, ניתן להגיש את התביעה לנכות הרפואית עד 12 חודשים ממועד הגשת התביעה לקבלת דמי פגיעה.

 

שלב שני – הגעה לוועדה רפואית

הנפגע יזומן לוועדה רפואית שתתקיים מטעם הביטוח הלאומי. על הנפגע להציג את הפגיעה שלו בפני חברי הוועדה, הוא יוכל לעשות זאת על ידי עזרת עורך דין או מתורגמן. מאחר והחלטת הוועדה יכולה להשפיע משמעותית על העתיד הכלכלי של הנפגע, עליו להתכונן לוועדה מראש ולא להקל בתכנונים אליה.

עליו לספר לוועדה איך הוא נפגע ואיך הפגיעה תשפיע על יכולת העבודה שלו. לאחר מכן, במידת הצורך, התובע יעבור בדיקה של רופא מטעם הוועדה. הרופא יקבע האם הנפגע זכאי לקבל נכות, אם כן באיזה שיעור ויקבע האם הנכות תהיה זמנית או קבועה.

 

שלב שלישי – החלטת הועדה וקבלת קצבת נכות או מענק נכות

אם נקבעה לנפגע נכות בשיעור של 20% ומעלה, תתקבל קצבה חודשית. אם נקבעה לנפגע נכות בשיעור של בין 10%-19%, יתקבל מענק חד פעמי בלבד. אם נקבעה לנפגע נכות בשיעור של 9% ומטה, הוא איננו זכאי לדבר. הנפגע רשאי לערער על החלטת הועדה ואם ירצה לעשות זאת, עליו להגיש את הערעור עד 30 ימים ממועד מסירת החלטת הועדה.

 

ייעוץ משפטי ימקסם את זכויותיכם מהתאונה!

אין כל ספק כי למרות הפשטות של הליכי התביעה כפי שתוארה כאן, ריבוי האתגרים העומדים בפני הנפגעים גדול. לא תמיד מצליחים הנפגעים לקבל הכרה בתאונה שעברו כפגיעה מעבודה, דבר שפוגע בזכאותם לפיצוי וביתר הזכויות מהמקרה. בנוסף, תביעה לתשלום דמי הפגיעה מצריכה גם את מעורבות מקום העבודה ואת שיתוף הפעולה שלו, מה שלעתים מעורר את הצורך בייצוג משפטי לנפגע עוד מראשית הדרך.

משרד עורך דין פייל הנמנה עם משרדי עורכי הדין המובילים בתחום תאונות העבודה בישראל, מייצג נפגעים בהליכים פשוטים ומורכבים עד למיצוי מלא של זכויותיהם. ניתן לפנות אלינו להתייעצות משפטית בכל שלב, להעריך את סיכויי התביעה ולקבל ייצוג משפטי מקצועי המבוסס על 20 שנות ניסיון והצלחות רבות ביותר.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם