צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

אובדן כושר עבודה דיכאון וחרדה

להאזנה:

 

אם אתם סובלים מחרדה קשה או דיכאון שהובילו אתכם למצב של פגיעה בכושר העבודה שלכם – המאמר הבא הוא בדיוק בשבילכם. בשורות הבאות, עו"ד דוד פייל יסקור את הקשר בין אובדן כושר עבודה דיכאון וחרדה, והדרך בה עורך דין אובדן כושר עבודה יכול לסייע לכם אם נקלעתם למצב כזה.

 

מה הקשר בין אובדן כושר עבודה דיכאון וחרדה?

מספר גדל והולך של אנשים בארץ ובעולם, מדווחים שאורחות חייהם השתנו עקב דיכאון או חרדה, שלעתים קרובות הופכים אותם לחסרי אונים. זוהי סוגיה ידועה, שכן דיכאון וחרדה עלולים לגרום לאדם להיות משותק בשגרת יומו ואף לקחת ממנו את היכולת לקום מהמיטה ולבצע מטלות יומיומיות קבועות, לרבות עבודה.

גם אתם סובלים מאובדן כושר עבודה בעקבות דיכאון או חרדה? ייתכן שאתם זכאים לקבלת פיצוי כספי. לבירור זכאותכם – פנו למשרד עו"ד דוד פייל: 03-915-8463.

 

האם לאנשים הסובלים מדיכאון וחרדה מגיעים פיצויים על אובדן כושר עבודה?

כיום הקהילה הרפואית בארץ מכירה בבעיות נפשיות כמו חרדה ודיכאון כמחלות של ממש, שניתן לקבל סיוע רפואי בהתמודדות עמן. עקב הצמיחה במודעות לחשיבות הטיפול בהפרעות נפשיות לקיום שגרת חיים תקינה, מדי שנה, יותר ויותר אנשים בישראל פונים לאבחון בעיות נפשיות וקבלת טיפול בהן. יחד עם זאת, התקדמות זו אינה מבטיחה למתמודדי הנפש פרנסה או פיצוי בגין אובדן השתכרות, ללא מאבק מתמשך מול הגורמים המבטחים.

מדובר בנתון מצער מאוד, לנוכח העובדה שאנשים בעלי דיכאון או חרדה בדרגת חומרה גבוהה, מאבדים במקרים רבים את יכולתם לעבוד ולהתפרנס כראוי. במצב כזה, אנשים עם בעיות נפשיות נאלצים לרוב לממש את ביטוח הנכות או אובדן כושר העבודה שלהם מול חברות ביטוח או קרנות פנסיה.

אובדן כושר עבודה דיכאון וחרדה
אובדן כושר עבודה דיכאון וחרדה

 

אילו ביטוחים אמורים לאפשר קבלת פיצוי בגין אובדן כושר עבודה בעקבות דיכאון וחרדה?

במסגרת פוליסות ביטוח מנהלים וקרנות פנסיה, נכלל כיסוי לאובדן כושר עבודה או קצבת נכות. למרות ששני הכיסויים האלה מזהים באופן עקרוני הפרעה נפשית כגורם לאי כושר, מבוטח הסובל מדיכאון או חרדה עשוי לגלות שהוכחת מצבו מאתגרת בהשוואה להוכחת ליקוי גופני שניתן לאבחן באמצעות בדיקות דם או בדיקות הדמיה.

יתרה מכך, קיימים סוגים שונים של פוליסות המוצעות בשוק הביטוח, לרבות ביטוח אובדן כושר עבודה עיסוקי או מקצועי ופוליסות המכסות אובדן כושר עבודה רק כמצב שבו המבוטח אינו יכול לעבוד בכלל – ללא קשר להשכלתו, משלחו ידו או ניסיונו, הנחשבות נחותות.

ישנן גם פוליסות המכסות רק אובדן כושר עבודה כולל מעל 75% ואחרות המכסות אובדן כושר עבודה חלקי מעל 25%. בכל המקרים הללו, אובדן כושר עבודה בעקבות פגיעה נפשית, עלול ליפול בין הכיסאות.

לא זאת בלבד, אלא שישנן גם חברות ביטוח ששוללות כליל מצבים נפשיים כגורם לאי כושר או מגבילות את הפיצוי בגין פגיעות אלו ל- 365 ימים, שהן פוליסות שיש להימנע מהן. בהתאם למורכבות הנושא, חשוב לעיין בקפידה בתנאים וההגבלות של הפוליסה שלכם כדי להבטיח שיש לכם את הכיסוי המתאים לצרכיכם.

 

כיצד מתייחסות פוליסות אובדן כושר עבודה למבוטחים בעלי דיכאון, חרדה ונכות נפשית?

פוליסות אובדן כושר עבודה, מכירות במגוון מחלות או הפרעות נפשיות כמזכות בקצבת נכות, למרות הקשיים הפוטנציאליים שמציבות חברות הביטוח במימוש הזכאות. לכן חיוני שבמקרה של אובדן כושר עבודה נפשי, אנשים לא ינסו לטפל בעניין מול חברות הביטוח לבדם אלא ידאגו מראש לפנות לעזרה של עורך דין אובדן כושר עבודה מקצועי ומנוסה, המתמחה באובדן כושר עבודה על רקע נפשי.

עו"ד כזה יכול לספק למבוטח את התמיכה הנחוצה לו במימוש זכויותיו הביטוחיות ולהבטיח שהזכויות וההטבות המגיעות לו מובטחות.

 

הקושי בהתמודדות מול חברות הביטוח גדל לנוכח קיומם של קשיים נפשיים

במדינה עמוסת אירועים ולחצים כמו ישראל, אין זה נדיר שאנשים יחוו חרדה או דיכאון קשים במהלך חייהם. במצבים אלו אנשים רבים מגישים תביעות לחברות ביטוח, אך נתקלים לא פעם בקשיים ובהתנגדויות שרירותיות לכך בטענה שמצבם אינו "אמיתי" או "חד משמעי".

הסיבה לכך היא שדיכאון או נכויות הקשורות לחרדה לא תמיד מגיעות עם סממנים מובהקים שקל לזהות במבט מבחוץ. בשל כך חברות הביטוח עלולות להתקשות לקבל את הטענה ללקות נפשית, מה שיוביל לקשיים במימוש הזכויות הביטוחיות של האדם המתמודד עם קשיים אלו.

מנגד, ישנם גם אנשים רבים הסובלים מדיכאון או חרדה ממושכים, שנמנעים מלבקש את התמיכה המגיעה להם עקב חשש להודות בבעיה, מפאת הסטיגמה סביב מחלות נפש או חשש להתמודדות עם חברות ביטוח שמערימות קשיים.

התמודדות עם דחיית תביעות אובדן כושר עקב דיכאון או חרדה, יכולה להיות מאתגרת במיוחד עבור אנשים שמתקשים לתפקד כמו פעם, במיוחד כאשר הם מנסים לנצל את פוליסת הביטוח שלהם לאובדן כושר עבודה עקב דיכאון או חרדה, ונתקלים בהתנגדויות קשות.

 

לסיכום: אובדן כושר עבודה דיכאון וחרדה והדרך לקבל פיצויים בגינם

מתמודדים עם אובדן כושר עבודה בעקבות משבר נפשי שאתם עוברים? אין שום סיבה שתיאלצו להתמודד עם המורכבות הנוגעת למימוש זכויותיכם הביטוחיות והרפואיות באופן עצמאי. משרד עו"ד דוד פייל מייצג אנשים שאיבדו את כושר עבודתם מזה יותר משני עשורים.

לאורך שנות פעילותנו, סייענו לאנשים רבים שכושר עבודתם נפגע בעקבות קשיים נפשיים, לממש את זכויותיהם הרפואיות והביטוחיות מול הגורמים המבטחים, קרנות הפנסיה, הביטוח הלאומי וגופים ממשלתיים נוספים. נשמח לעשות זאת גם עבורכם. לתיאום שיחת התייעצות דיסקרטית עם עורך דין דוד פייל, מלאו את טופס יצירת הקשר שלפניכם או חייגו: 03-915-8463.

אם תביעתכם תאושר, תוכלו לצפות לקבל 75 אחוז מהשכר הממוצע שלכם בחודשים שקדמו להגשת התביעה כפיצוי וגם להפריש לפנסיה שלכם, כאשר חברת הביטוח מכסה 20 אחוז מחלוקת ההפקדות הפנסיוניות בין העובד למעסיק.

אם אתם נתקלים בקשיים מול חברת הביטוח שלכם, יש חשיבות מכרעת להיעזר בעורך דין אובדן כושר עבודה המתמחה במימוש זכויות ביטוחיות לנפגעי דיכאון וחרדה. עו"ד תביעות ביטוח מנוסה יכול לספק לכם תמיכה והכוונה בתהליך ולעזור לכם להבטיח את מימוש הזכויות וההטבות המגיעות לכם כחוק.

לתביעות בגין אובדן כושר עבודה ובכלל זה גם אובדן כושר על רקע דיכאון או חרדה, יש ​​תקופת התיישנות של שלוש שנים, ולכן חשוב להגיש את התביעה במועד כדי למנוע דחייה של התביעה מצד המבטחת בטענת להחמרה בנזק.

אם אתם חווים חרדה או דיכאון קשה ואיבדתם מיכולתכם לעבוד בעקבות מצבכם זה, חיוני לנקוט בצעדים הדרושים למימוש זכויותיכם לתגמולי אובדן כושר עבודה מחברת הביטוח או קרן הפנסיה שלכם ובמוסד לביטוח לאומיט בעזרתו של עורך דין נכות מנוסה.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם