צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

אובדן כושר עבודה וימי מחלה

להאזנה:

 

החוק בישראל הוא ברור לגבי הזכות לימי מחלה. על כל חודש של עבודה, עובד זכאי ל- 1.5 ימי מחלה, אותם הוא יכול לנצל כאשר הוא חולה או פצוע, ועד למקסימום של 90 ימי מחלה רצופים. אולם אף שאובדן כושר עבודה וימי מחלה הולכים יד ביד במקרים של פציעות קשות אשר משביתות אנשים, לעיתים ימי המחלה אינם מספיקים לכיסוי תקופת ההחלמה של העובד. לכן, חשוב לדעת כיצד לפעול כאשר זה קורה.

 

מה המשמעות של אובדן כושר עבודה?

אובדן כושר עבודה עקב מחלה או פציעה הוא נושא חשוב ומורכב מאוד. הוא משפיע רבות על אנשים ועל הקרובים עליהם ואם הוא אינו מטופל נכון, יכול להיווצר נזק אישי וכלכלי ארוך טווח. במקרים רבים, אנשים אשר חולים או סובלים מפציעה משמעותית, עשויים להזדקק לימי מחלה או חופש ממושך מהעבודה כדי להתאושש ממצבם, דבר שיכול להיות בעל השפעה משמעותית על היציבות הפיננסית ועל רווחתם הכללית.

 

מדוע אובדן כושר עבודה וימי מחלה הולכים יד ביד?

עבור אנשים עם מצבים כרוניים, ימי מחלה עשויים להיות אירוע קבוע. אנשים אלה עשויים להזדקק לקחת חופש מהעבודה בצורה די אינטנסיבית כדי להתמודד עם הסימפטומים של המחלה שלהם, להגיע לפגישות רפואיות או להתאושש מהתפרצויות של המחלה. הנושא הזה יכול להיות מאוד מאתגר הן מבחינה כלכלית והן מבחינה רגשית, שכן ימי מחלה יכולים להפחית את הכנסתו של אדם ולהקשות על עמידה בהתחייבויות כספיות.

אובדן כושר עבודה וימי מחלה
אובדן כושר עבודה וימי מחלה

מה החשיבות של תקשורת עם המעסיק בעת מחלה או פציעה?

לאנשים עם מצבים כרוניים כדאי מאוד לתקשר בפתיחות עם המעסיק שלהם על מצבם ועל הצורך שלהם בימי מחלה. מעסיקים יכולים להיות מסוגלים לספק סידורי עבודה גמישים, כגון שעות עבודה מופחתות או עבודה מרחוק, אשר יכולים לעזור לאנשים להתמודד עם הסימפטומים שלהם תוך כדי שמירה על פרודוקטיביות.

ייתכן שמעסיקים יצטרכו גם לבצע התאמות קטנות יחסית כדי להבטיח שאנשים יוכלו להמשיך לעבוד כמיטב יכולתם. וזה בהחלט אפשרי, אך השאלה מה עושים כאשר אדם נפגע או חולה וסובל ממצב של אובדן כושר עבודה באופן פתאומי.

זקוקים לסיוע משפטי מקצועי מטעם עו"ד אובדן כושר עבודה, לטובת התמודדות יעילה עם אובדן כושר עבודה וימי מחלה? זה הזמן ליצור קשר עם משרד עו"ד דוד פייל ולקבוע פגישת ייעוץ אישית ללא התחייבות. לפרטים נוספים – צלצלו עכשיו: 03-915-8400.

 

איך עובד התהליך של קבלת פיצוי על אובדן כושר עבודה?

במקרים בהם אנשים נעדרים מאבדים את כושר העבודה שלהם (או יוצאים לפנסיה) באופן פתאומי הם מקבלים בשלב הראשון את ימי המחלה אותם צברו במהלך תקופת העבודה. לאחר שלושה חודשים, הם מתחילים לקבל פיצויים מחברת הביטוח, כאשר אופן הפיצוי הוא מורכב ותלוי בהרבה מאוד פרמטרים, לרבות טיפול באופן המחלה או הפציעה, מצב של רשלנות רפואית או טיפול לא נכון של המעסיק. לכן, חשוב לעבוד עם עורך דין מתאים אשר מכיר את הנושא לעומק.

מה עושים במקרים בהם המעסיק מנסה להתחמק מתשלום?

על פי החוק, אדם זכאי ליום וחצי מחלה בחודש, אך בהרבה מקרים, מעסיקים לא עובדים לפי חוק ומונעים מעובדים שלהם זכויות, ולבטח כאשר מדובר בעובדים שלא עובדים במשרה מלאה.

כתוצאה מכך, באותם מקרים, ינסה להימנע המעסיק מתשלום של ימי עבודה, ולכן, חשוב מאוד לקחת עורך דין אובדן כושר עבודה ולהילחם על הזכויות שלכם. רק עם עורך דין איכותי אפשר להגיע לתוצאות שיספקו אתכם ואת הצרכים שלכם בעקבות המצב הרפואי החדש שלכם.

 

מה עוד אפשר לעשות כדי למקסם את סכום הפיצוי?

אובדן כושר עבודה יכול להיות גם קבוע, אך גם זמני, למשך של כמה חודשים. במקרה כזה, ההתמודדות עם חברות הביטוח היא אחרת, ומצריכה תביעה ייעודית. בכל מקרה, כאשר נפצעים ומאבדים את כושר העבודה, חשוב מאוד לבדוק גם אם יש כיסוי בקרן הפנסיה, ולנסות לקבל גם שם פיצוי מקסימלי.

ישנן פוליסות שגובה הפיצוי הוא כ- 75 אחוזים מסך ההכנסה של המבוטח טרם הפגיעה. במקביל, יש לעבוד עם עורך דין איכותי, ולשמור את כל המסמכים הרלוונטיים, לרבות המסמכים הרפואיים, על מנת לקבל את המענה הנכון ביותר.

 

מתי חשוב במיוחד לפנות לעורך דין אובדן כושר עבודה?

צבירת ימי חופשה היא חשובה מאוד, במיוחד לקראת הגיל המבוגר יותר, בהם אנשים נוטים יותר לחלות ולהיפצע. ברגע האמת, לימי המחלה יש תפקיד גדול מאוד בנושא קבלת הפיצויים, ולכן, חשוב מאוד לשמור את המסמכים הרלוונטיים ולפנות לעורך דין מומחה בתחום כדי לפעול לקבל את הפיצוי המקסימלי על פי חוק.

 

לסיכום – הדרך הכי יעילה להתמודד עם אובדן כושר עבודה וימי מחלה

אם הגעתם למצב שבו אתם נדרשים לשאלה של אובדן כושר עבודה וימי מחלה – הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הקשיים היא לפנות לסיוע משפטי של עורך דין לענייני אובדן כושר עבודה ומימוש זכויות רפואיות.

משרד עו"ד דוד פייל מייצג אנשים שאיבדו את כושר עבודתם מזה למעלה מ- 20 שנים. משרדנו סייע זה מכבר בהגשת תביעות אובדן כושר עבודה רבות וסייע לנפגעים רבים במיצוי זכויות רפואיות מול חברות הביטוח, קרנות הפנסיה, הביטוח הלאומי ומוסדות ממשלתיים אחרים.

במהלך שנות פעילותנו הרבות, הספרנו לצבור הצלחות משמעותיות למען קהל לקוחותינו ורקורד עשיר של פיצויים בסכומים גבוהים, שאפשרו לרבים מהם להתמודד עם מצבם הרפואי באופן אפקטיבי יותר ולשפר משמעותית את איכות חייהם.

מעוניינים לבדוק את זכויותיכם בנושא אובדן כושר עבודה וימי מחלה בכלים מקצועיים? רוצים לדעת האם אתם זכאים לתשלום פיצויים וקבלת הטבות מיסוייות שונות וזכויות אחרות, בשל הפגיעה בכושר השתכרותכם? מלאו את פרטי הקשר שלכם בטופס מטה, ונציג ממשרדנו ייצור עמכם קשר בהקדם לתיאום שיחת ייעוץ עם עורך דין דוד פייל, ללא התחייבות.

שכר הטרחה של עורך דין אובדן עבודה מושפע מגורמים כמו מורכבות התיק, הניסיון והמוניטין של עורך הדין ואזור המגורים. כך, ככל שעורך הדין יהיה בעל ניסיון רב יותר, מוניטין יוקרתי ומגורים במרכז, כך שכר הטרחה יהיה גבוה יותר. 

שכר הטרחה של עורך דין אובדן עבודה נקבע בדרך כלל לפי אחוז הפיצויים המתקבלים במהלך התביעה וכפי שנקבע מראש בין עורך הדין לקוח. ישנן הגבלות חוקיות לגבי הגובה המקסימלי של שכר הטרחה אותו ניתן לשלם לעורך הדין, על פי קבוצות המקרים האפשריות.

ניתן לחשב את מבנה שכר הטרחה לעורך דין בתיקי אובדן עבודה בשתי דרכים עיקריות. הדרך הראשונה מחושבת כאחוז מהפיצויים שיתקבלו מהתביעה. והדרך השניה היא על פי תעריף שעתי שיקבע בהתאם למורכבות התיק ולניסיון של עורך הדין ועל פי שיקול דעתו.

ניתן לפנות לייעוץ עורך דין בכל מקרה בו יש צורך לתבוע גורם שלישי, בין אם מדובר על ביטוח פרטי, קרן פנסיה או מעסיק. ייעוץ יהיה הכרחי גם במקרים בהם מדובר על אובדן כושר עבודה בגין פציעה, תאונה או רשלנות רפואית.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם