צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

אובדן כושר עבודה לחולה פיברומיאלגיה

להאזנה:

 

פיברומיאלגיה היא תסמונת כאב כרונית המשפיעה על המוני אנשים ברחבי העולם, עם תסמינים הכוללים כאבי שרירים מפושטים, עייפות רבה, הפרעות שינה וקשיים קוגניטיביים. בנוסף לכך שההשפעה של פיברומיאלגיה על חיי היומיום יכולה להיות מאתגרת, היא עשויה גם להשפיע על יכולתו של אדם לעבוד ולהתפרנס בכבוד.

מרבית האנשים מסוגלים לחיות לצד המחלה, אך אובדן כושר עבודה לחולה פיברומיאלגיה היא שכיחה יותר ממה שניתן לחשוב, ולכן מימוש זכויות רפואיות לחולי פיברומיאלגיה, הוא נושא שחשוב להכיר.

 

מה קורה במצב של אובדן כושר עבודה לחולה פיברומיאלגיה?

כמעט כל אדם חווה כאבי שרירים וקשיים פיזיים כאלו ואחרים בגלל אלמנטים כמו גיל ופציעות עבר. עם זאת, פיברומיאלגיה היא מחלה שלוקחת את הכאבים הכרוניים הללו למחוזות אחרים. אותם אנשים סובלים כמעט סביב השעון וזקוקים לטיפולים נקודתיים על מנת לתפקד כראוי.

כאמור, הרבה מאוד אנשים מצליחים לתפקד לצד המחלה, אך יש אנשים שפשוט לא מצליחים לעשות זאת והכאב משתלט עליהם. השאלה היא מה אפשר לעשות ואיך אפשר לטפל בנושא. זקוקים לסיוע משפטי של עורך דין אובדן כושר עבודה במימוש זכויות רפואיות בעקבות אובדן כושר עבודה לחולה פיברומיאלגיה? פנו אל עו"ד דוד פייל לתיאום שיחת ייעוץ אישית בהקדם. למידע נוסף – חייגו: 03-915-8400.

 

מה גורם לאובדן כושר עבודה בחולי פיברומיאלגיה?

אובדן כושר עבודה לחולה פיברומיאלגיה יכול להיות דבר הרסני עבור אנשים ומשפחותיהם. פיברומיאלגיה יכולה לגרום לכאב ועייפות משמעותיים, במה שמקשה על אנשים לבצע אפילו משימות בסיסיות, כגון ישיבה או עמידה לפרקי זמן ממושכים.

בנוסף, קשיים קוגניטיביים, כגון בעיות זיכרון וריכוז, יכולים להפוך את זה למאתגר לבצע משימות מורכבות או לעבוד בסביבה בלחץ גבוה. הרבה אנשים אפילו מנסים להתמודד עם הנושא לאורך זמן, אך קל מאוד לראות ירידה באיכות הביצוע והעבודה, ולכן, לפעמים ההאטה היא בלתי נמנעת.

אובדן כושר עבודה לחולה פיברומיאלגיה
אובדן כושר עבודה לחולה פיברומיאלגיה

הצורך בהתאמת שגרת העבודה באופן מיוחד לעובד הלוקה בפיברומיאלגיה

אחד האתגרים של פיברומיאלגיה הוא שלעתים קרובות מדובר במחלה שהיא בלתי נראית. כלומר, אנשים עשויים להיראות בסדר מבחוץ, למרות שהם חווים כאב ועייפות משמעותית. גם עמיתים לעבודה ומעסיקים עלולים שלא להבין את היקף המחלה, ובכך לגרום לתפיסות שגויות ואי הבנות.

לכן, אנשים עם פיברומיאלגיה חייבים לתקשר עם המעסיק שלהם ועמיתיהם על מצבם. חשוב לבצע תיאום ציפיות ולהביא את המצב, כך שיהיה ניתן גם לקבל עזרה בחלוקת המטלות ובשעות העבודה. המטרה היא לבצע התאמות כדי להבטיח שאנשים עם פיברומיאלגיה יוכלו להמשיך לעבוד כמיטב יכולתם.

 

מה הנזק ההיקפי של מחלת הפיברומיאלגיה?

אנשים רבים שמגלים את המחלה נאלצים להפסיק או להוריד את עומס העבודה שלהם. בכל מקרה, מדובר בירידה בכושר ההשתכרות, שצריך לטפל בו, כי זוהי איננה מחלה שנעלמת ביום, ויש לדאוג לטווח הארוך.

בנוסף לכאבים, אנשים החולים במחלה צריכים להיכנס לשגרת טיפולים שהיא אינה זולה, לרבות תרופות יקרות והידרותרפיה שהיא גם כן מורכבת. לכן, נדרש לתבוע את חברת הביטוח על מנת לקבל את הפיצויים הראויים, וזהו סיפור די מורכב.

 

איך קובעים אובדן כושר עבודה מלא לחולה פיברומיאלגיה?

אובדן כושר עבודה מלא הוא כזה שמגיע רק עם 75 אחוז מהיכולת לעבוד. מה זה 75 אחוזים מהיכולת לעבוד? זה משהו שנתון לפרשנות ונידון כל יום בבית המשפט. גורמי המקצוע מתייחסים לכל הפרמטרים הרלוונטיים, כולל אופי העבודה, ההכשרה, יכולת ההשתכרות, אופן הטיפול בפציעה ועוד, ורק אז קובעים את גזר הדין.

 

הקשיים שחברות הביטוח עלולות להערים על חולי פיברומיאלגיה בבואם לממש את זכויותיהם

גם לאחר כל התהליך, חברות הביטוח לא ימהרו לשלם ויעלו שאלות לגבי "עיסוק סביר אחר" שיכול אותו אדם לבצע. האם חולה פיברומיאלגיה יכול לעבוד מול המחשב לכמה שעות מהבית? אלו שאלות ספציפיות ומורכבות.

לכן, חשוב לעבוד עם עורך דין אובדן כושר עבודה שיסייע לכם להשיג את התוצאה האופטימלית עבורכם ביחס למצבכם. כך לדוגמה, תגלו שחולי פיברומיאלגיה יכולים לתבוע גם את קרן הפנסיה שלהם ולקבל כספים ממנה. רק עם גורמי מקצוע איכותיים לידכם, תוכלו למקסם את הפיצוי שלכם על הצד הטוב ביותר.

 

לסיכום: הדרך המומלצת למימוש זכויות רפואיות בעקבות אובדן כושר עבודה לחולה פיברומיאלגיה

אם אתם מתמודדים עם הקשיים היומיומיים שמזמנת תסמונת הפיברומיאלגיה למי שלוקים בה וכושר עבודתכם נפגע בעקבות זאת, דעו כי אינכם חייבים לקבל את המצב כגזירת גורל.

משרד עו"ד דוד פייל מתמחה מזה למעלה משני עשורים בליווי תביעות אובדן כושר עבודה, תביעות רשלנות רפואית ומיצוי זכויות רפואיות מול גורמים ביטוחיים, הביטוח הלאומי ומוסדות ממשלתיים בישראל. למשרדנו רקורד של הצלחות רבות ומשמעותיות שצבר לטובת לקוחות בעלי פגיעות עבודה ונכות תפקודית מסוגים שונים, המגבילה את כושר עבודתם.

במסגרת פעילותנו הענפה בתחום משפטי זה במרוצת השנים, הצלחנו להשיג פיצויים בסכומים משמעותיים ביותר למען מיוצגינו, שאפשרו לרבים מהם לשפר במידה ניכרת את איכות חייהם. לסיוע בבדיקת זכאותכם לפיצויים והקלות שונות, בשל אובדן כושר עבודה לחולי פיברומיאלגיה – מלאו את פרטיכם בטופס להלן ונציג ממשרדנו יתאם עבורכם שיחת ייעוץ אישית מול עורך דין דוד פייל בביתכם, ללא התחייבות.

לא. המחלה מגיעה לאנשים בעצימות שונה, ויש משמעות גדולה גם לתרופות ולאופן הטיפול. יש הרבה אנשים שמתמודדים עם המחלה באופן יומיומי ומצליחים לתפקד באופן רגיל לחלוטין.

מדובר בתסמונת כרונית שמשפיעה על אנשים באופן שונה. ברגע שניתן לראות אנשים שמצליחים לעבוד באופן רגיל במשך שנים, קשה מאוד לגרום לאנשים להאמין שדווקא אתם לא מסוגלים לעשות זאת. לכן, חשוב לקבל חוו"ד רפואית, לשמור את המסמכים וכמובן לעבוד עם עו"ד טוב.

לאור הקלות של דחיית תביעות ביטוח המוגשות על רקע אובדן כושר עבודה של חולי פיברומיאלגיה, צריך לעמוד על מימוש זכויתיכם, לא להרפות ולעבוד עם עו"ד אובדן כושר עבודה מנוסה כדי לקבל את מה שמגיע לכם. מכיוון שמדובר בסוג של "מחלה שקופה" קל להתעלם ממנה, אך בעזרת סיוע משפטי מקצועי, יש אפשרות להשיג פיצוי כספי משמעותי ברבים מן המקרים.

כן. במיוחד כאשר מדובר בפיברומיאלגיה שהובילה לפגיעה ניכרת בכושר ההשתכרות של העובד. חשוב מאוד לעבוד עם עורך דין אובדן כושר עבודה טוב שמכיר את ההתנהלות מול חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי, ויודע לפעול באופן שיחולל הבדל משמעותי בגובה הפיצוי שישולם למיוצגיו.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם