צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

אובדן כושר עבודה עד גיל 65

להאזנה:

 

פוליסת אובדן כושר עבודה מהווה כיסוי ביטוחי הכרחי במציאות של ימינו, שכן היא נועדה להבטיח תמיכה כלכלית לעובד בתקופות מחלה או פציעה שבהן כושר ההשתכרות שלו נפגע. בכך כיסוי ביטוחי זה בא להבטיח שהמבוטח יוכל לשמור על רמת חיים ראויה, גם אם יאבד באופן זמני או צמית את יכולתו להתפרנס.

אולם למרות החקיקה שהובילה להארכת גיל הפרישה בשנת 2004, בפוליסות אובדן כושר העבודה הישנות יותר, לא בוצע העדכון הנדרש של תקופת הכיסוי הביטוחי והן עדיין מכסות מבוטחים שרכשו אותן טרום 2004, רק עד גיל 65 לגברים או 60 לנשים. בשורות הבאות נדון בהרחבה בנושא הכיסוי הביטוחי לאובדן כושר עבודה עד גיל 65 והדרך להתמודד עם הבעיה.

 

אובדן כושר עבודה עד גיל 65 – מגבלת הגיל החלה על קבלת קצבה מביטוח אובדן כושר עבודה?

אנשים בישראל שרכשו ביטוח אובדן כושר עבודה לפני השינויים בגיל היציאה לפנסיה, שנכנסו לתוקף בשנת 2004, יהיו מכוסים מפני אובדן כושר עבודה רק עד גיל 65 לגברים וגיל 60 לנשים. המשמעות היא שבמקרה של נכות לאחר גיל זה, הם עלולים למצוא עצמם ללא הכנסה למשך שנתיים עד שיגיעו לגיל הפרישה שנקבע לפי החוק החדש, העומד על 67 לגברים וגיל 62 לנשים.

נושא זה רלוונטי גם עבור אנשים שכבר מקבלים קצבאות ביטוח אובדן כושר עבודה עקב אובדן כושר עבודה. הם עשויים לגלות שחברת הביטוח תפסיק את התשלומים בגיל 65, כמפורט בהסכם הפוליסה המקורי.

לעומת זאת, אנשים אשר רכשו ביטוח אובדן כושר עבודה לאחר שנת 2004, יהיו זכאים לקבל תגמולים עד גיל 67. בנוסף לכך, ניתן להתאים את תנאי הפוליסה הספציפיים, לרבות הגיל שעד אליו ישולמו התגמולים ועלות הפרמיות, לצרכי הפרט. לעזרה מקצועית בנושא מימוש זכויות ביטוחיות בפוליסות אובדן כושר עבודה והתאמת הכיסוי הביטוחי לגיל הפרישה העדכני – פנו כעת אל עו"ד דוד פייל בטלפון: 03-915-8463.

אובדן כושר עבודה עד גיל 65
אובדן כושר עבודה עד גיל 65

מדינת ישראל מסתגלת להתארכות תוחלת החיים באמצעות שינוי גיל הפרישה

בעשורים האחרונים תוחלת החיים התארכה מאוד, בד בבד עם יוקר המחייה. תמורות אלו הן שמובילות אנשים רבים להמשיך לעבוד גם לאחר יציאתם לפנסיה באופן רשמי. על מנת להתאים את התנהלות המשק לשינויים בתוחלת החיים, המדינה חוקקה חוקים המשקפים את הצרכים של אזרחיה. בשנת 2004 התקבל חוק שהאריך את גיל הפרישה לגברים מ- 65 ל- 67 ולנשים מ- 60 ל- 62.

 

הבעייתיות הגלומה בכיסוי אובדן כושר עבודה עד גיל 65 בלבד

לשינויי החקיקה הנ"ל הייתה השפעה על מי שרכשו ביטוח אובדן כושר עבודה טרום שנת 2004, שכן אנשים אלו נותרו מכוסים מפני אובדן כושר עבודה בהתאם לתנאי הפוליסה הישנים, שחברות הביטוח לא עדכנו בהתאם לגיל הפרישה העדכני. משמעות הדבר הלכה למעשה היא שישנן כעת שנתיים עד לגיל הפרישה והזכאות לקצבאות פנסיה, שאותן הכיסוי הביטוחי הקיים בפוליסות אובדן הכושר, לא מכסה בפועל.

 

המשמעות של בחירת תקופת הכיסוי הביטוחי בפוליסת אובדן כושר עבודה

לכל מבוטח בפוליסת אובדן כושר עבודה ישנה הגמישות לבחור את הגיל שעד אליו הוא מעוניין להיות מכוסה ביטוחית, מה שיכול להועיל למי שמתכוון לצאת לפנסיה מוקדמת. עם זאת, חשוב לשקול את הסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בהחלטה זו.

במקרה של צורך בתגמולים מחברת הביטוח בעקבות מחלה או תאונה הגורמות לנכות, אנשים עלולים לגלות שהכיסוי שלהם מסתיים לפני הגיעם לגיל הפרישה החוקי, ומותיר אותם ללא הכנסה כלל. זה חל הן על עצמאים והן על שכירים.

 

מה יכול לעשות מי שמבוטח בפוליסת אובדן כושר עבודה ישנה עד גיל 65 או 60 בלבד?

כפי שציינו קודם לכן, נכון להיום, גיל הפרישה הרשמי לגברים בישראל הוא 67 ואילו לנשים – גיל הפרישה הקבוע בחוק הוא 62. יחד עם זאת, לא כל פוליסות הביטוח למקרי אובדן כושר עבודה, מבטיחות בפועל כיסוי עד לגילאים אלו.

אף על פי שבפוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה שנפתחו לאחר 2004 יש בדרך כלל מגבלות כיסוי המתאימות לגילאי הפרישה הנוכחיים – של 67 לגברים ו- 62 לנשים – בפוליסות אובדן כושר עבודה ישנות יותר, בעיקר אלו שנפתחו לפני שנת 2004 שבה שונה גיל הפרישה בארץ, יש לרוב מגבלות כיסוי הנמוכות מגילאי הפרישה המעודכנים.

לרוב פוליסות אלו מספקות כיסוי ביטוחי רק עד גיל 65 לגברים ועד גיל 60 לנשים. למרבה הצער, לא ניתן לשנות את תנאי הפוליסה הללו בדרך כלל. אז מה כן ניתן לעשות במשך השנתיים שבין סיום הכיסוי הביטוחי בפוליסה ועד ההגעה לגיל הפרישה העדכני?

אם אתם נמצאים במצב כזה, אפשרות אחת להבטיח כיסוי למקרי אובדן כושר עבודה עד גיל הפרישה, היא לשקול מעבר לפוליסה חדשה. עם זאת, חשוב להעריך היטב את מצבכם הרפואי לפני ביצוע השינוי הזה, כדי להבטיח שלא יווצר מצב של פער בהיקף הכיסוי הביטוחי. התחשבות בשיקול זה היא קריטית במיוחד שכן יש לעמוד בתנאי החיתום של הפוליסה החדשה על מנת שהכיסוי הביטוחי בה יהיה בר תוקף.

עם זאת, אם מצבכם הבריאותי השתנה לרעה ואינו כפי שהיה בעת רכישת הפוליסה לראשונה, מומלץ להשאיר את הפוליסה הישנה ללא שינוי. אחרת, אתם עלולים להסתכן באובדן הכיסוי הביטוחי לחלוטין.

 

חשיבות ההתייעצות עם עורך דין בנושא ביטוח אובדן כושר עבודה

השינויים בחוק הפרישה עלולים לגרום לכך שלחלק מהמבוטחים יהיו פוליסות אובדן כושר עבודה שאינן מספקות מענה הולם לצרכיהם הביטוחיים. במקרים כאלה כדאי לפנות לחברת הביטוח ולבקש שיערכו בתנאי הפוליסה השינויים הנדרשים. במידה וחברת הביטוח אינה משתפת פעולה, מומלץ להיעזר בעורך דין בעל מומחיות בתביעות ביטוח אובדן כושר עבודה.

תפקידו של עורך הדין במצב זה הוא לייעץ ללקוח על זכויותיו כפי שהוגדרו בפוליסה שרכש וכן לספק לו מידע נוסף על זכויותיו המשפטיות. עורך הדין יספק הסבר מקיף על זכויות הלקוח וידריך אותו בתהליך למימושן מול המבטחת.

 

אובדן כושר עבודה עד גיל 65 – סיכום

פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה היא עניין חיוני להבטחת היציבות הפיננסית העתידית שלכם, ולכן אין לזלזל בחשיבותה. בכל מקרה של בלבול או אי בהירות, רצוי להתייעץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה מיומן. עורך דין המתמחה בתביעות ביטוח, יכול לעזור לכם להבין טוב יותר את תנאי הפוליסה שלכם ולספק לכם הנחיות כיצד להתאים אותם לצרכיכם בצורה הטובה ביותר, כדי להבטיח שתוכלו להפיק ממנה את מלוא התועלת במידת הצורך.

משרד עו"ד דוד פייל מייצג אנשים שאיבדו את כושר עבודתם מזה למעלה מ- 20 שנים. משרדנו סייע זה מכבר בהגשת תביעות אובדן כושר עבודה רבות וסייע לנפגעים רבים במיצוי זכויותיהם הביטוחיות והרפואיות מול חברות הביטוח בישראל, קרנות פנסיה, המוסד לביטוח הלאומי וגופים ממשלתיים אחרים.

במהלך שנות פעילותנו הרבות, הספרנו לצבור הצלחות משמעותיות למען קהל לקוחותינו ורקורד עשיר של פיצויים ותגמולי ביטוח בסכומים גבוהים, שאפשרו לרבים מהם להתמודד עם מצבם הרפואי באופן אפקטיבי יותר ולשפר משמעותית את איכות חייהם.

מעוניינים לבדוק את זכויותיכם בנושא אובדן כושר עבודה עד גיל 65 בכלים מקצועיים? רוצים לברר אם אתם זכאים לקבלת תגמולי ביטוח, פיצויים מהביטוח הלאומי ו/או הקלות מס והטבות שונות מהמדינה בגין נזקיכם והפגיעה בכושר עבודתכם? מלאו את פרטיכם בטופס להלן, ונציג ממשרדנו ייצור עמכם קשר בהקדם לתיאום שיחת ייעוץ מול עורך דין דוד פייל, ללא צורך בהתחייבות מצידכם.

עקה התארכות תוחלת החיים הממוצעת באוכלוסיה, מדינת ישראל אישרה בשנת 2004 שינוי חקיקה שבעקבותיו הוארך גיל הפרישה בשנתיים. בהתאם לכך כיום גיל היציאה לפנסיה בישראל הוא 67 לגברים (במקום 65) ו- 62 לנשים (במקום 60).

התשובה לשאלה האם פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה מכסה את המבוטח עד גיל הפרישה, תלויה במועד בו נרכשה הפוליסה. פוליסות שנרכשו לפני 2004 עשויות לכסות אתכם רק עד גיל 65 אם אתם גברים או גיל 60 לנשים. פוליסות שנרכשו לאחר 2004 מכסות מבוטחים בדרך כלל עד גיל הפרישה העדכני שהוא 67 לגברים וגיל 62 לנשים.

כן, ניתן לעבור לפוליסה חדשה אם הפוליסה הנוכחית שלכם מכסה אתכם רק עד גיל 65 או 60. עם זאת, חשוב להעריך היטב את מצבכם הרפואי ואת תנאי הפוליסה החדשה, כדי להבטיח שלא תיקלעו בסופו של דבר לבעיה של העדר כיסוי ביטוחי על רקע בעיית חיתום.

אם אינכם בטוחים לגבי היבט כלשהו בפוליסת אובדן כושר העבודה שלכם, מומלץ להתייעץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה, שיוכל לעזור לכם להבין את תנאי הפוליסה ולספק הנחיות כיצד להתאים אותם אליכם בצורה הטובה ביותר, כדי להבטיח שתוכלו לממש את הזכויות שלכם במלואן בעת הצורך.

לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם