צלצלו עכשיו: 03-915-8400

חיפוש
רשלנות רפואית לוגו
לוגו עם הטקסט: "חותם אמינות"

עו"ד מומחה לביטוח לאומי

להאזנה:

 

אין תחליף לידע ומומחיות, זה נכון בכל תחום בחיים, זה נכון עבור עורכי הדין באופן כללי וזה נכון עבור עורכי דין מומחים לביטוח לאומי בפרט. היכולת להבין את המערכת, לפרק מכשולים בדרך ולהוביל את התביעה במחוזות הנכונים אל עבר חוף מבטחים, זוהי למעשה המשימה העיקרית של עורכי הדין. מוסד הביטוח הלאומי על כל רצונו הטוב הפך לגוף מורכב ולא פשוט להתנהלות למי שלא מכיר אותו, לכן שירותיהם של עורכי הדין היא חשובה, אם על הדרך נוכל לקבל גם יחס אישי והרגשה טובה, הרווחנו.

 

מהו הביטוח הלאומי?

הביטוח הלאומי הוא גוף רשמי הפועל מתוקף חוק הביטוח הלאומי והוא למעשה המוסד המבטיח קיומן של הזכויות החברתיות של אזרחי המדינה. המוסד הוקם בשנת 1954 מתוך כוונה להווות מוסד ממשלתי שייתן מענה לביטוח לעת זקנה וביטוח שארים. בשנים הראשונות הוכפף המוסד למשרד הסעד שקיום איננו קיים. פעולתו של המוסד התבססה על כך שכל אזרח יפריש משכרו אחוז ממשכורתו, ואילו כל מעסיק יפריש אחוז וחצי על מנת לקיים את הפעילות.

בשנות השישים הורחבו מאד סמכויותיו של הארגון והוא הפך לעמודי התמך של מדיניות הרווחה הישראלית, במקביל עלה סכום ההפרשות לביטוח לאומי לכדי 3.7%. השינוי הגדול שהתרחש למעשה הוא בכך שהמוסד פסק מלהיות משרת מבקשי סעד, אלא הפך גורם דומיננטי בעיצוב מדיניות הרווחה בישראל. במהלך שנות שלטון בגין חל מ1977 חלה ירידה בחשיבות המוסד בשל מדיניות הממשלה, מדיניות שהמגמה שלה נמשכת עד היום.

הביטוח הלאומי פועל כאמור מתוקף חוק וגביית התשלומים שלו היא מבוססת הכנסות. בשנת 1995 תוקן חוק הביטוח הלאומי שאנו מכירים היום.

הביטוח הלאומי משמש את המדינה בשתי זרועות עיקריות כיום, האחת תשלומי קצבאות וגמלאות על בסיס כספי המבוטחים, השנייה, על ידי תשלומים שהמדינה מבקשת להעביר לאזרחיה והמימון שלהם מגיע מאוצר המדינה, דוגמת קצבאות ילדים.

 

עורך דין לביטוח לאומי

מיהו עורך דין לביטוח לאומי?  מה הופך אותו למומחה ? הרי אגפי הביטוח הלאומי אינם חלק ממערכת המשפט הישראלית. עורכי דין הם גילדה מקצועית אשר מה לה וחלוקת קצבאות? מה לה ולקביעת פרמטרים לחלוקת גמלאות ? ובכן התשובה היא בגוף השאלה. מצד אחד עורכי הדין הפכו להיות חלק בלתי נפרד מחיינו. בכל תחום או צומת מרכזית שנפנה אליה, נבקש את דעתו של עורך הדין. בין אם לקיחת משכנתא, חתימה על חוזה עבודה, ניסוח צוואות ועוד. עורכי הדין מלווים כל צעד וצעד בדרכינו. מכאן כאשר אנו פונים אל הביטוח הלאומי, במקרים בהם אנו זקוקים לסעד, היות שרק אז אנו פונים אל המוסד הזה. אנו רצים להיות בטוחים מעל לכל ספק שנוכל לממש את הזכויות שלנו. לשם כך נבקש מישהו שבקיא בפרטי התהליך. בעל מקצוע שידע גם להוביל עבורנו את התהליך וגם לייעץ לנו מה נכון לעשות. לכן התפתחה בקרב עורכי הדין העוסקים בדיני נזיקין ענף התמחות מורכב סביב הביטוח הלאומי. הצורך בהכרת החוקים, הפסיקה והתהליכים של הארגון הזה יצרו למעשה תת סעיף בדיני הנזיקין בארץ, עורך דין לביטוח לאומי.  עורכי הדין הללו שלרוב מתמחים ברשלנות רפואית, רשלנות בטיפול ועניינם הקשורים בנזקי גוף, הפכו באופן טבעי לדמויות המכירות טוב מכולם את נבכי הביטוח הלאומי.

 

תפקידי העורך דין

תפקידו של עורך הדין המתמחה בביטוח לאומי הוא למעשה חופף לתפקידו של עורכי הדין המתנהלים מול בתי המשפט. העובדה שעורך הדין הוא מומחה לדבר התהליכים, עליו להיות בקיא בחוקים, בפסיקה ובהלכות השונות. בנוסף הוא חייב לדעת לטעון בצורה מסוימת ולהכיר לפני ולפנים את כל ערכאות השונות. הופכות את עורכי הדין למומחים לביטוח לאומי, ממש כמו עורכי דין המתנהלים בבתי המשפט. משרד עו"ד דוד פייל מתמחה בעבודה מול הביטוח הלאומי.  תפקידי עורך הדין העוסקים בביטוח הלאומי הם מורכבים מאופן התהליך שהוא לרוב אחיד בביטוח הלאומי, וכמו כן ם מאופיינים בכך שלא נדרשת חובת ייצוג על ידי עורך דין בערכאות השונות, מה שהופך את נוכחות עורך הדין לבעלת משקל רב יותר.

שלב 1 – ייעוץ מקצועי – עוד לפני תחילת המהלך, נוהגים עורכי הדין להעניק יעוץ ראשוני בדבר הפעולות שיש לנקוט, זאת עוד בטרם פעלו ולו פעולה אחת. הייעוץ המקצועי יכול להיות לאורך כל התהליך גם ללא ייצוג.

שלב 2 – הגשת מסמכים – השלב הראשון בהגשת תביעה לביטוח לאומי הוא הגשת המסמכים, הם כוללים את הטופס המתאים של הביטוח הלאומי, מסמכים רפואיים ומסמכים רלוונטיים נוספים, עורך הדין יוד איך ובאילו מסמכים כדאי להיעזר בהגשת התביעה.

שלב 3 – הכנה לוועדות רפואיות – מרגע שזומן אדם לוועדה רפואית, רצוי לו להיות מוכן אליה. התייעצות עם עורך דין והכנה מתודית לאירוע, תוך הכנה למהות השאלות ובעיקר מה לענות הם עניין מתבקש.

שלב 4 – ייצוג בוועדות רפואיות – הוועדה הרפואית יכולה לחרוץ גורלות לכן נעזרים אנשים רבים בעורכי דין שייצגו אותם בוועדה על מנת לקבל את מלא הסעד המגיע להם.

שלב 5 – הגשת ערעור ( בעת הצורך ) – במידה והחלטת הוועדה הרפואית לא לרוחכם, תוכלו להגיש ערעור, כאן תפקידו וחשיבותו של עורך הדן עולה, היות ונדרשת הצגת טענות מנומקות שלא כל אדם מסוגל לנסח אותן.

שלב 6 – ייצוג בערעור –  הייצוג בערעור, הוא מתפקידו של עורך הדין, מכיוון שנדרשת רמת הצגת טיעונים גבוהה ויכולת נימוק משכנעת.

עורך דין דוד פייל מוביל צוות של עורכי דין הבקיאים בהלכות הביטוח הלאומי ונכונים לעשות כל שעל ידם על מנת לייצג אתכם בצורה הטובה ביותר.

 

חשיבות עורך הדין לתהליך

בתחילת המאמר הוזכר שאין חובת ייצוג של עורך דין בתהליכי התביעות של הביטוח הלאומי. אם זאת רבים מעדיפים להיעזר בשירותיהם של עורכי הדין לטובת ניהול הטיפול בענייניהם. חשיבותו של עורך הדין בתהליכי התביעות בביטוח לאומי מוצאות ביטוי בכמה אספקטים שיש להם משמעות גדולה בתהליך.

  • מקצועיות – עורכי דין המצויים בעולם הביטוח הלאומי מכירים את החוק, את הפסיקה ואת התקנות. למקצועיות הזאת יש עוצמה גדולה כאשר הם נדרשים להציג את טיעוני הלקוחות באוזני הגורמים השונים.
  • הכרת המערכת – הכרת המערכת על כל גווניה, הוועדות, החדרים, האנשים ועוד, יש בהם לא אחת להביא את התביעה לידי מיצוי טוב יותר בתיק.
  • הבנת התהליכים – עורך הדין מבין את ההליכים הסבוכים של הביטוח הלאומי זה הוא חלק חשוב מתהליך, לדעת מה לעשות ובעקר מה לא לעשות.
  • מקור השפעה – בין אם נאהב זאת או לא, נוכחות של סמכות מקצועית בדיונים ובבקשות שונות יוצרות אפקט  מסוים אצל העומדים מולנו כאשר עורך דין נמצא לצידנו. העובדה שגורם מוסמך מתלווה אלינו, יש לה השפעה.
  • יחס אישי – תהליכי התביעה בביטוח הלאומי הם לעיתים קרובות מתישים ועוסקים בבעיות כאובות, עורכי הדין משמשים גם כמשענת שאפשר להיעזר בה, הרי בסופו של דבר הם יודעים טוב מכולם את המצב בפועל.

 

עו"ד דוד פייל

מומחיות לא רוכשים בכסף, אלא רק בעבודה קשה וארוכת שנים, וכך גם אצלנו, מזה למעלה משני עשורים אנחנו במשרד  עו"ד דוד פייל רשלנות רפואית עושים הכל  על מנת להעניק לכם את התמיכה המקצועית הנדרשת והליווי המדויק. כל לקוח על פי צרכיו, כל לקוח על פי יכולותיו. הצוות שלנו זמין עבורכם לכל שאלה ובקשה, החל מיעוץ ראשוני ועד להובלת התביעה כולה, אנחנו לשרותכם.

עו"ד מומחה לביטוח לאומי
עו"ד מומחה לביטוח לאומי
לשיתוף לחצו:

על אף שאנו עושים מאמץ לפרסם תוכן עדכני ומדויק יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי. בנוסף, יש לקחת בחשבון שמידע משפטי מטבעו עשוי להתעדכן ולהשתנות. העושה שימוש באמור, עושה כן על דעת עצמו ובאחריותו בלבד.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?

צריכים ייעוץ מקצועי ? אנחנו כאן בשבילכם